Estíbaliz Barañano e Ibon Aretxalde, ASIMOB-eko sortzaileak.
Ekintzailetza Eraldaketa digitala
Elkarrizketak 28 iraila, 2020

Bideko segurtasuna ikusmen artifizialarekin bat eginik

ASIMOB enpresak teknologia bat garatu du asfaltoaren egoera eta edozein errepidetako seinaleak denbora errealean automatizatu eta digitalizatzeko

 

Ikusmen artifiziala, sentsorika, datuen analitika eta Gauzen Interneta (IoT). Teknologia disruptiboa automatikoki eta denbora errealean aplikatzea edozein errepideren mantenimendu-lanetarako. Horixe da ASIMOB (Advancec Services in Mobility) ETE bizkaitarraren leitmotivea. 2016an sortutako enpresa horrek urrats erraldoi bat eman du edozein errepide-sareren mantenimendu-lanak automatizatu eta digitalizatzeko, “hasi errepideko seinaleen egoeratik eta asfaltozko zoruraino” azaldu du Estíbaliz Barañanok, enpresako zuzendari nagusiak. Made in Basque Country programan eginiko elkarrizketan, Telekomunikazioetako ingeniari honek aztergai izan ditu prozedura zaharrak baino askoz “eraginkor eta bat-batekoagoa” den sistema “berritzaile” honen abantailak.

Zein testuingurutan sortu zen ASIMOB enpresa?

Ibilgailu autonomoak mugikortasun-ingurune berrietan nola ibiliko ziren pentsatzen ari ginenean sortu zen. Ildo horri jarraiki, pentsatu genuen errepide-sareen, hau da, gure errepideen mantenimendua ere hobetu zitekeela teknologia berriak aprobetxatuz, ahalik eta seguruenak izan zitezen.

 

Zein prozesu erabiltzen duzue errepide zehatz bateko asfaltoaren edo seinalitikaren “erradiografia” bat egiteko?

Bideo-irudiak hartzen ditugu errepideetan dabiltzan mantenimenduko ibilgailuetatik, horrelako azpiegiturak zaintzen dituzten kontraten ibilgailuetatik, eta ingurune urbanoagoetan, udaltzaingoaren autoetatik. Sentsorez eta kameraz hornitzen ditugu ibilgailu horiek, ordutako grabaketak pilatu ditzaten. Grabatutakoa ia unean bertan igotzen da lainora, eta irudi horiek erabiltzen ditugu benetako egoera eta izan behar lukeena alderatzeko; adibidez, ikusmen artifiziala aplikatzen dugu inbentarioak markatutako trafikoko seinaleak detektatu, sailkatu eta geo-kokatzeko. Horrela egiaztatzen dugu seinaleak egokiak direla, egoera onean daudela eta ongi ikusten direla errepideko kontrol zentrotik. Intzidentziaren bat detektatuz gero, sistemak alarma bat bidaltzen du eta unean bertan iristen zaio errepideko mantenimenduaren arduradunari, dela administrazio publikoa edo dela kontrata bat.

 

Zein abantaila dauzka sistema honek?

Inbentarioen mantenimendua, erreakzio-denbora azkarragoa gabeziaren bat detektatzen denean, inpaktu ekonomiko txikiagoa eta konstantzia errepideak behin eta berriro gainbegiratzean. Uste dut gauzak egiteko modu berri bat dela, kasu honetan, errepideak mantentzeko modu desberdin bat. Esaterako, eraginkorrago izateaz gain, azken bezeroak informatu ditzakegu aurrez aurre egon beharrik gabe.

 

Berrikuntza…

Bai, dudarik gabe. Gure izateko arrazoietako bat da. Garraio Sistema Adimendunen Espainiako Kongresuak sari bat eman zigun uda aurretik, proiektu pilotu batean parte hartu genuelako Kantabriako errepide-zati bat monitorizatu zuen Alviac enpresa madrildarrarekin (azpiegituren mantenimenduko enpresa). Eta iaz, Innobasque-k berrikuntza disruptiboko startup gisa sailkatu gintuen.

 

Aurrerapen digital hauek iritsi aurretik, nola egiten ziren horrelako diagnostikoak?

Eskuz egiten ziren, eta hala egiten dira oraindik ere; hau da, mantenimendu-taldeko pertsona bat errepidean ibiltzen da dena ondo dagoela egiaztatzeko, trafikoko seinale guztiak banan-banan errepasatzeko… Kontuan izan posible dela horrelako profil batek, baldintza normaletan, milaka seinale gainbegiratu behar izatea egunero…

 

Mantenimendu-protokoloen arabera, noiz esan liteke seinale batek gabeziak dituela?

Askotan ikusi ditugu landarediak estalitako seinaleak, aire zabalean egoteagatik narriatuta edo herdoilduta gelditu direnak edo ekintza bandalikoren bat jasan dutenak. Hiru adibide horietako edozeinek alarmak piztuko lituzke.

 

Nori interesatzen zaio zuen lana? Nolakoak dira zuen bezeroak?

Normalean erakunde publikoak izaten dira, errepide-sareen mantenimendua kontratei eta enpresa espezializatuei azpikontratatzen dietenak; hortxe kokatu dugu gure merkatu-nitxoa.

 

Agian ASIMOBen inflexio-puntua iritsiko da auto autonomoen presentzia errealitate bihurtzen denean gure errepideetan

Esango nuke oraintxe bertan ere baduela zentzua. Gidariontzat ezinbestekoa da trafikoko seinaleak ikustea, interpretatzea eta errespetatzea, eta horretarako, egoera bikainean egon behar dute. Hala ez bada, arazoak sor litezke, eta nahikoa da egunero albistegiak ikustea jakiteko oraindik ere gertatzen direla trafiko-istripuak seinalizazio txarragatik. Beraz, arazo bat da, gaur egun ere ondorioak dituena.

 

Erabiltzen dituzuen teknologiek lengoaia unibertsala dute. Noiz emango duzue nazioarterako jauzia?

Buruan daukagu, zalantzarik gabe, eta baliteke unea iristean herrialdeko enpresa eraikitzaile handien eskutik egitea, zeintzuek negozioak baitauzkate mundu osoan.

Lotutako albisteak

Alterity,  robotika  mugikorrarentzat  eta  mugikortasun  elektriko  arinarentzat  bateriak  fabrikatzen  dituen  enpresa  bizkaitarra
07/05/2025 Nazioartekotzea

Alterity, robotika mugikorrarentzat eta mugikortasun elektriko arinarentzat bateriak fabrikatzen dituen enpresa bizkaitarra

Elkarteak SPRI taldearen nazioartekotze-programaren laguntza bat jaso du, eta bezeroak ditu jada Italian, Suitzan eta Herbehereetan

Sariki,  metrologian  liderra  den  ETEa:  “BIND  SMEk  zure  erronketarako  soluzioak  dituzten  startupekin  konektatzen  zaitu”
07/05/2025 Ekintzailetza

Sariki, metrologian liderra den ETEa: “BIND SMEk zure erronketarako soluzioak dituzten startupekin konektatzen zaitu”

Gipuzkoako ETEak 40 urte beteko ditu 2025ean, eta BIND SMEren, Eusko Jaurlaritzak sustatutako eta startupekin berrikuntza irekian jarduteko programaren, 2. edizioan parte hartu zuen

Novaut,  blog  batetik  jaio  zen  marketplace  industrialaren  finkapena

Novaut, blog batetik jaio zen marketplace industrialaren finkapena

Merkatuan bost urte daramatza, eta Arabako enpresak lortu du bere lekua egitea ordezko pieza kritikoen sektoreko erraldoien artean

GM2k  digitalizazioaren  eta  nazioartekotzearen  aldeko  apustua  egin  du,  motorraren  sektorearen  hazkundea  bultzatzeko

GM2k digitalizazioaren eta nazioartekotzearen aldeko apustua egin du, motorraren sektorearen hazkundea bultzatzeko

Motorzaleentzako ekipamenduaren banaketan espezializatutako enpresa arabarrak adimen artifizialean oinarritutako laguntzaile birtual bat garatu du, ereduaren araberako ordezko piezen bilaketa errazteko, eta Mediterraneo inguruko herrialdeetan hedatzen hasi da.

Veiss-ek  20  urte  baino  gehiago  dihardu  tokiko  enpresa  eta  erakundeen  eraldaketa  digitalean  laguntzen

Veiss-ek 20 urte baino gehiago dihardu tokiko enpresa eta erakundeen eraldaketa digitalean laguntzen

Arabako enpresak webgune korporatiboak, mugikorretarako aplikazioak edo online dendak garatzen ditu sektore mota guztietarako.

Lancor,  altxatzeko  motor  elektrikoen  fabrikazioan  Europako  liderra

Lancor, altxatzeko motor elektrikoen fabrikazioan Europako liderra

Abanto-Zierbenako enpresak SPRI Taldearen Gaitasun Digital Profesionalen programako laguntza jaso du eta esportaziorako produktu propioak garatzearen aldeko apustua egiten du.

Rebel  Tickets,  sarreren  birsalmentan  iruzurrari  eta  gehiegizko  prezioei  aurre  egiteko  sortutako  enpresa  bizkaitarra

Rebel Tickets, sarreren birsalmentan iruzurrari eta gehiegizko prezioei aurre egiteko sortutako enpresa bizkaitarra

Gaur egun, beren publikoari baimendutako birsalmenta eskaini nahi dioten jaialdi, kontzertu eta bestelako ekitaldien sustatzaileekin lan egiten du.

Mercanza:  “Bezeroa  bere  datuen  ustiapenean  espezializatua  bihurtzen  dugu”

Mercanza: “Bezeroa bere datuen ustiapenean espezializatua bihurtzen dugu”

Enpresak eraldaketa digital tradizionala gaindituz soluzioak eta zerbitzuak eskaintzen ditu, enpresen eraginkortasuna eta produktibitatea bultzatzeko.

EatAmigo,  ostalaritzako  eskaerak  automatizatzeko  AA  erabiltzen  duen  tresna

EatAmigo, ostalaritzako eskaerak automatizatzeko AA erabiltzen duen tresna

Gipuzkoako enpresak jatetxeekin, ostalaritza kateekin eta elikagai banaketa enpresekin egiten du lan estatu mailan, eta duela gutxi Mexikon lortu du lehen bezeroa.

Zabalgarbik  denbora  errealeko  analisi-tresnekin  modernizatu  du  bere  azpiegitura

Zabalgarbik denbora errealeko analisi-tresnekin modernizatu du bere azpiegitura

Besteak beste, biki digitala eta adimen artifizialean oinarritutako teknologiak ezartzeaz gain, lurrun-gainberogailu bat instalatzea du helburu enpresak, energia-eraginkortasuna eta jasangarritasun operatiboa hobetzeko ekimen estrategiko bat.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.