Estíbaliz Barañano e Ibon Aretxalde, ASIMOB-eko sortzaileak.
Ekintzailetza Eraldaketa digitala
Elkarrizketak 28 iraila, 2020

Bideko segurtasuna ikusmen artifizialarekin bat eginik

ASIMOB enpresak teknologia bat garatu du asfaltoaren egoera eta edozein errepidetako seinaleak denbora errealean automatizatu eta digitalizatzeko
-

 

Ikusmen artifiziala, sentsorika, datuen analitika eta Gauzen Interneta (IoT). Teknologia disruptiboa automatikoki eta denbora errealean aplikatzea edozein errepideren mantenimendu-lanetarako. Horixe da ASIMOB (Advancec Services in Mobility) ETE bizkaitarraren leitmotivea. 2016an sortutako enpresa horrek urrats erraldoi bat eman du edozein errepide-sareren mantenimendu-lanak automatizatu eta digitalizatzeko, “hasi errepideko seinaleen egoeratik eta asfaltozko zoruraino” azaldu du Estíbaliz Barañanok, enpresako zuzendari nagusiak. Made in Basque Country programan eginiko elkarrizketan, Telekomunikazioetako ingeniari honek aztergai izan ditu prozedura zaharrak baino askoz “eraginkor eta bat-batekoagoa” den sistema “berritzaile” honen abantailak.

Zein testuingurutan sortu zen ASIMOB enpresa?

Ibilgailu autonomoak mugikortasun-ingurune berrietan nola ibiliko ziren pentsatzen ari ginenean sortu zen. Ildo horri jarraiki, pentsatu genuen errepide-sareen, hau da, gure errepideen mantenimendua ere hobetu zitekeela teknologia berriak aprobetxatuz, ahalik eta seguruenak izan zitezen.

 

Zein prozesu erabiltzen duzue errepide zehatz bateko asfaltoaren edo seinalitikaren “erradiografia” bat egiteko?

Bideo-irudiak hartzen ditugu errepideetan dabiltzan mantenimenduko ibilgailuetatik, horrelako azpiegiturak zaintzen dituzten kontraten ibilgailuetatik, eta ingurune urbanoagoetan, udaltzaingoaren autoetatik. Sentsorez eta kameraz hornitzen ditugu ibilgailu horiek, ordutako grabaketak pilatu ditzaten. Grabatutakoa ia unean bertan igotzen da lainora, eta irudi horiek erabiltzen ditugu benetako egoera eta izan behar lukeena alderatzeko; adibidez, ikusmen artifiziala aplikatzen dugu inbentarioak markatutako trafikoko seinaleak detektatu, sailkatu eta geo-kokatzeko. Horrela egiaztatzen dugu seinaleak egokiak direla, egoera onean daudela eta ongi ikusten direla errepideko kontrol zentrotik. Intzidentziaren bat detektatuz gero, sistemak alarma bat bidaltzen du eta unean bertan iristen zaio errepideko mantenimenduaren arduradunari, dela administrazio publikoa edo dela kontrata bat.

 

Zein abantaila dauzka sistema honek?

Inbentarioen mantenimendua, erreakzio-denbora azkarragoa gabeziaren bat detektatzen denean, inpaktu ekonomiko txikiagoa eta konstantzia errepideak behin eta berriro gainbegiratzean. Uste dut gauzak egiteko modu berri bat dela, kasu honetan, errepideak mantentzeko modu desberdin bat. Esaterako, eraginkorrago izateaz gain, azken bezeroak informatu ditzakegu aurrez aurre egon beharrik gabe.

 

Berrikuntza…

Bai, dudarik gabe. Gure izateko arrazoietako bat da. Garraio Sistema Adimendunen Espainiako Kongresuak sari bat eman zigun uda aurretik, proiektu pilotu batean parte hartu genuelako Kantabriako errepide-zati bat monitorizatu zuen Alviac enpresa madrildarrarekin (azpiegituren mantenimenduko enpresa). Eta iaz, Innobasque-k berrikuntza disruptiboko startup gisa sailkatu gintuen.

 

Aurrerapen digital hauek iritsi aurretik, nola egiten ziren horrelako diagnostikoak?

Eskuz egiten ziren, eta hala egiten dira oraindik ere; hau da, mantenimendu-taldeko pertsona bat errepidean ibiltzen da dena ondo dagoela egiaztatzeko, trafikoko seinale guztiak banan-banan errepasatzeko… Kontuan izan posible dela horrelako profil batek, baldintza normaletan, milaka seinale gainbegiratu behar izatea egunero…

 

Mantenimendu-protokoloen arabera, noiz esan liteke seinale batek gabeziak dituela?

Askotan ikusi ditugu landarediak estalitako seinaleak, aire zabalean egoteagatik narriatuta edo herdoilduta gelditu direnak edo ekintza bandalikoren bat jasan dutenak. Hiru adibide horietako edozeinek alarmak piztuko lituzke.

 

Nori interesatzen zaio zuen lana? Nolakoak dira zuen bezeroak?

Normalean erakunde publikoak izaten dira, errepide-sareen mantenimendua kontratei eta enpresa espezializatuei azpikontratatzen dietenak; hortxe kokatu dugu gure merkatu-nitxoa.

 

Agian ASIMOBen inflexio-puntua iritsiko da auto autonomoen presentzia errealitate bihurtzen denean gure errepideetan

Esango nuke oraintxe bertan ere baduela zentzua. Gidariontzat ezinbestekoa da trafikoko seinaleak ikustea, interpretatzea eta errespetatzea, eta horretarako, egoera bikainean egon behar dute. Hala ez bada, arazoak sor litezke, eta nahikoa da egunero albistegiak ikustea jakiteko oraindik ere gertatzen direla trafiko-istripuak seinalizazio txarragatik. Beraz, arazo bat da, gaur egun ere ondorioak dituena.

 

Erabiltzen dituzuen teknologiek lengoaia unibertsala dute. Noiz emango duzue nazioarterako jauzia?

Buruan daukagu, zalantzarik gabe, eta baliteke unea iristean herrialdeko enpresa eraikitzaile handien eskutik egitea, zeintzuek negozioak baitauzkate mundu osoan.

Lotutako albisteak

Smart  to  Walk,  trekking-a  esperientzia  adimentsu  bihurtzen  duen  startup-a
03/07/2025 Ekintzailetza

Smart to Walk, trekking-a esperientzia adimentsu bihurtzen duen startup-a

Urdulizen jatorria duen enpresa honek, makila adimendun bat eta app osagarri bat sortu ditu mendi-ibiliak seguruagoak, sozialagoak eta konektatuagoak izan daitezen.

Nuuk  Mobility-k  Espainiako  bi  gurpileko  flotarik  handienak  kudeatzen  ditu

Nuuk Mobility-k Espainiako bi gurpileko flotarik handienak kudeatzen ditu

Bizkaiko enpresak 14.000 ibilgailu baino gehiago administratzen ditu Espainian eta Portugalen. Bere bezeroen artean Correos, Burger King edo Popeyes daude.

Developair-ek  AA  aplikatzen  du  software  tresnen  belaunaldi  berri  bat  sortzeko

Developair-ek AA aplikatzen du software tresnen belaunaldi berri bat sortzeko

Donostiako startupak hainbat soluzio eskaintzen ditu industriarako, hala nola trenbide aeroespaziala, energia, automobilgintza eta medikuntzarako, besteak beste.

Erakarrek  LED  panel  jasangarri  eta  adimendunak  fabrikatzen  ditu

Erakarrek LED panel jasangarri eta adimendunak fabrikatzen ditu

Gipuzkoako enpresak tinta elektronikoaren teknologia sartu berri du bere eskaintzan, energia kontsumo baxuarekin eta ikuspen handiarekin.

RKL  Integral-ek  larrialdietarako  planak  prozesu  digital  adimendunetan  bihurtzen  ditu

RKL Integral-ek larrialdietarako planak prozesu digital adimendunetan bihurtzen ditu

Enpresa bizkaitarrak VES izeneko software bat garatu du, segurtasun integraleko planak digitalizatzen eta automatizatzen dituena.

Etxe  bat,  pieza  asko:  AtomModular-aren  “Lego  eredua”  etxebizitza  krisia  konpontzeko
24/06/2025 Ekintzailetza

Etxe bat, pieza asko: AtomModular-aren “Lego eredua” etxebizitza krisia konpontzeko

La startup, con sede en BIC Araba, propone industrializar la vivienda con inteligencia artificial, diseño modular y materiales sostenibles.

Altersys,  bidesarietako  matrikula  bidezko  kobrantza  adimendunean  espezializatutako  enpresa

Altersys, bidesarietako matrikula bidezko kobrantza adimendunean espezializatutako enpresa

Enpresa bizkaitarrak ia hamar urte eman ditu softwarea garatzen, eta bere lehen hardwarea patentatzeko prozesuan dago, trafikoa aztertzeko kamera propioa.

Acuratiok  erabaki  adimendunak  hartzeko  teknologia  bat  bultzatzen  du  pertsonen  pribatutasuna  babesten  den  bitartean
18/06/2025 Zibersegurtasuna

Acuratiok erabaki adimendunak hartzeko teknologia bat bultzatzen du pertsonen pribatutasuna babesten den bitartean

Autoak edo erlojuak bezalako gailuetan adimen artifiziala da, 'ikasketa automatikoa muturrean' izenekoa. Datuak sortzen diren lekuan zuzenean prozesatzeko eta erabaki independenteak hartzeko aukera ematen du, datu-zentro handietara eraman beharrik gabe.

PhotoKrete,  hiriak  hozteko  morteroak  garatzen  dituen  euskal  startup-a
13/06/2025 Ekintzailetza

PhotoKrete, hiriak hozteko morteroak garatzen dituen euskal startup-a

Bere teknologia berritzaileari esker, %70etik gorako energia aurrezpena lortu daiteke hozte-gastuan, material pasibo eta jasangarrien bidez.

Labelan,  labeak  eta  galdarak  konpontzen  espezializatutako  Zegamako  ETEa

Labelan, labeak eta galdarak konpontzen espezializatutako Zegamako ETEa

Enpresak SPRI Taldearen zibersegurtasun-programaren laguntza jaso du eta digitalizazioaren aldeko apustua egiten du, 3D piezak diseinatzearen bidez.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.