Estíbaliz Barañano e Ibon Aretxalde, ASIMOB-eko sortzaileak.
Ekintzailetza Eraldaketa digitala
Elkarrizketak 28 iraila, 2020

Bideko segurtasuna ikusmen artifizialarekin bat eginik

ASIMOB enpresak teknologia bat garatu du asfaltoaren egoera eta edozein errepidetako seinaleak denbora errealean automatizatu eta digitalizatzeko
-

 

Ikusmen artifiziala, sentsorika, datuen analitika eta Gauzen Interneta (IoT). Teknologia disruptiboa automatikoki eta denbora errealean aplikatzea edozein errepideren mantenimendu-lanetarako. Horixe da ASIMOB (Advancec Services in Mobility) ETE bizkaitarraren leitmotivea. 2016an sortutako enpresa horrek urrats erraldoi bat eman du edozein errepide-sareren mantenimendu-lanak automatizatu eta digitalizatzeko, “hasi errepideko seinaleen egoeratik eta asfaltozko zoruraino” azaldu du Estíbaliz Barañanok, enpresako zuzendari nagusiak. Made in Basque Country programan eginiko elkarrizketan, Telekomunikazioetako ingeniari honek aztergai izan ditu prozedura zaharrak baino askoz “eraginkor eta bat-batekoagoa” den sistema “berritzaile” honen abantailak.

Zein testuingurutan sortu zen ASIMOB enpresa?

Ibilgailu autonomoak mugikortasun-ingurune berrietan nola ibiliko ziren pentsatzen ari ginenean sortu zen. Ildo horri jarraiki, pentsatu genuen errepide-sareen, hau da, gure errepideen mantenimendua ere hobetu zitekeela teknologia berriak aprobetxatuz, ahalik eta seguruenak izan zitezen.

 

Zein prozesu erabiltzen duzue errepide zehatz bateko asfaltoaren edo seinalitikaren “erradiografia” bat egiteko?

Bideo-irudiak hartzen ditugu errepideetan dabiltzan mantenimenduko ibilgailuetatik, horrelako azpiegiturak zaintzen dituzten kontraten ibilgailuetatik, eta ingurune urbanoagoetan, udaltzaingoaren autoetatik. Sentsorez eta kameraz hornitzen ditugu ibilgailu horiek, ordutako grabaketak pilatu ditzaten. Grabatutakoa ia unean bertan igotzen da lainora, eta irudi horiek erabiltzen ditugu benetako egoera eta izan behar lukeena alderatzeko; adibidez, ikusmen artifiziala aplikatzen dugu inbentarioak markatutako trafikoko seinaleak detektatu, sailkatu eta geo-kokatzeko. Horrela egiaztatzen dugu seinaleak egokiak direla, egoera onean daudela eta ongi ikusten direla errepideko kontrol zentrotik. Intzidentziaren bat detektatuz gero, sistemak alarma bat bidaltzen du eta unean bertan iristen zaio errepideko mantenimenduaren arduradunari, dela administrazio publikoa edo dela kontrata bat.

 

Zein abantaila dauzka sistema honek?

Inbentarioen mantenimendua, erreakzio-denbora azkarragoa gabeziaren bat detektatzen denean, inpaktu ekonomiko txikiagoa eta konstantzia errepideak behin eta berriro gainbegiratzean. Uste dut gauzak egiteko modu berri bat dela, kasu honetan, errepideak mantentzeko modu desberdin bat. Esaterako, eraginkorrago izateaz gain, azken bezeroak informatu ditzakegu aurrez aurre egon beharrik gabe.

 

Berrikuntza…

Bai, dudarik gabe. Gure izateko arrazoietako bat da. Garraio Sistema Adimendunen Espainiako Kongresuak sari bat eman zigun uda aurretik, proiektu pilotu batean parte hartu genuelako Kantabriako errepide-zati bat monitorizatu zuen Alviac enpresa madrildarrarekin (azpiegituren mantenimenduko enpresa). Eta iaz, Innobasque-k berrikuntza disruptiboko startup gisa sailkatu gintuen.

 

Aurrerapen digital hauek iritsi aurretik, nola egiten ziren horrelako diagnostikoak?

Eskuz egiten ziren, eta hala egiten dira oraindik ere; hau da, mantenimendu-taldeko pertsona bat errepidean ibiltzen da dena ondo dagoela egiaztatzeko, trafikoko seinale guztiak banan-banan errepasatzeko… Kontuan izan posible dela horrelako profil batek, baldintza normaletan, milaka seinale gainbegiratu behar izatea egunero…

 

Mantenimendu-protokoloen arabera, noiz esan liteke seinale batek gabeziak dituela?

Askotan ikusi ditugu landarediak estalitako seinaleak, aire zabalean egoteagatik narriatuta edo herdoilduta gelditu direnak edo ekintza bandalikoren bat jasan dutenak. Hiru adibide horietako edozeinek alarmak piztuko lituzke.

 

Nori interesatzen zaio zuen lana? Nolakoak dira zuen bezeroak?

Normalean erakunde publikoak izaten dira, errepide-sareen mantenimendua kontratei eta enpresa espezializatuei azpikontratatzen dietenak; hortxe kokatu dugu gure merkatu-nitxoa.

 

Agian ASIMOBen inflexio-puntua iritsiko da auto autonomoen presentzia errealitate bihurtzen denean gure errepideetan

Esango nuke oraintxe bertan ere baduela zentzua. Gidariontzat ezinbestekoa da trafikoko seinaleak ikustea, interpretatzea eta errespetatzea, eta horretarako, egoera bikainean egon behar dute. Hala ez bada, arazoak sor litezke, eta nahikoa da egunero albistegiak ikustea jakiteko oraindik ere gertatzen direla trafiko-istripuak seinalizazio txarragatik. Beraz, arazo bat da, gaur egun ere ondorioak dituena.

 

Erabiltzen dituzuen teknologiek lengoaia unibertsala dute. Noiz emango duzue nazioarterako jauzia?

Buruan daukagu, zalantzarik gabe, eta baliteke unea iristean herrialdeko enpresa eraikitzaile handien eskutik egitea, zeintzuek negozioak baitauzkate mundu osoan.

Lotutako albisteak

Photokrete,  eraikuntzan  energia  aurreztu  ahal  izateko  materialak  garatzen  dituen  startupa
06/11/2025 Ekintzailetza

Photokrete, eraikuntzan energia aurreztu ahal izateko materialak garatzen dituen startupa

Top 101 Spain Up Nation Errekonozimenduen II. edizioko finalisten artean egon diren Euskadiko sei startupetako bat da

Ikasgelatik  fabrikara:  Innovaek  prestakuntza  eta  eraginkortasun  industriala  bultzatzen  ditu  Errealitate  Birtual  eta  Areagotuarekin

Ikasgelatik fabrikara: Innovaek prestakuntza eta eraginkortasun industriala bultzatzen ditu Errealitate Birtual eta Areagotuarekin

Gipuzkoako enpresak errealitate hedatuko soluzioak garatzen ditu, Lanbide Heziketa eta prozesu industrialak eraldatzen ari direnak, berrikuntza teknologikoa eta pertsonak ardatz dituen ikuspegi praktikoa bateratzen dituztenak.

Lacor-Ibili,  sukaldaritza  profesionaleko  tresnerian  liderra  den  taldea

Lacor-Ibili, sukaldaritza profesionaleko tresnerian liderra den taldea

Bergarako enpresak Kloud programaren SPRI Taldearen laguntza jaso du, eta 90 herrialdetan baino gehiagotan saltzen du, eta 500 eskaera izapidetzen ditu egunero.

The  White  Team,  ETE  eta  korporazio  handientzako  transformazio  digital  integrala

The White Team, ETE eta korporazio handientzako transformazio digital integrala

Konpainia bizkaitarra datu-analisian, cloud zerbitzuetan eta ERP edo SAP bezalako enpresa-plataformetan espezializatuta dago.

Sitecok  bezeroari  egokitutako  kobrantza-sistema  automatikoak  eskaintzen  ditu

Sitecok bezeroari egokitutako kobrantza-sistema automatikoak eskaintzen ditu

Gasteizko ETEak SPRI Taldearen Hazinnova programako dirulaguntza jaso du, eta fakturazioaren % 2 eskaintzen dio I+G alorrari.

Beniok  talentua  kudeatzeko  eta  enpresa  kultura  eraldatzeko  eredua  sendotu  du

Beniok talentua kudeatzeko eta enpresa kultura eraldatzeko eredua sendotu du

Enpresak aholkularitza eta sofwarea batzen dituen konponbide integral bat garatu du, garapen profesionala eta laneko ongizatea sustatzeko.

Procomsa,  liderra  eraikinentzako  itxitura-sistemetan

Procomsa, liderra eraikinentzako itxitura-sistemetan

Zamudioko enpresak 27 milioi euroko fakturazioa gainditzea espero du aurten

Entelgy-k  eraldaketa  digitala  bultzatzen  du  pertsonengan  oinarritutako  irtenbide  teknologikoekin

Entelgy-k eraldaketa digitala bultzatzen du pertsonengan oinarritutako irtenbide teknologikoekin

Konpainia enpresen eta erakunde publikoen bazkide estrategiko gisa finkatu da, digitalizaziorako eta adimen artifiziala hartzeko bidean aurrera egiteko.

GH  Cranes  :  “Gure  enpresarentzako  erronka  garrantzitsuak  jorratzeko  aukera  ematen  digu  BIND-k”
23/10/2025 Ekintzailetza

GH Cranes : “Gure enpresarentzako erronka garrantzitsuak jorratzeko aukera ematen digu BIND-k”

Garabi-fabrikatzaile honek Beasainen du egoitza eta startupak eta finkatutako enpresak batzen dituen plataforma honetako protagonistetako bat da

Tentsio  baxuko  kable  elektronikoen  soluzio  pertsonalizatuak  eskaintzen  ditu  CENSAk

Tentsio baxuko kable elektronikoen soluzio pertsonalizatuak eskaintzen ditu CENSAk

Hernaniko SPRI Taldearen Kloud programako laguntza jaso du eta I+Gko bere laborategi propioa du.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.