Waixoko tailerra.
Ekintzailetza I+G+B Up Euskadi
Albisteak 29 iraila, 2022

Oihalen inprimaketako Waixo enpresak sektorea irauli nahi du

SPRI Taldearen BDIH Konexio programako laguntza bat jaso duen Bizkaiko enpresa honek milioi bat euroko finantzaketa-erronda bat hasiko du
-

Waixo Gordexolan (Bizkaia) kokatutako enpresa bat da, sei urte eskas dituena. Oihalen inprimaketan dihardu eta sektorea irauli nahi du, “saltzen dena fabrikatuz, eta ez fabrikatzen dena salduz”. Konpainiak SPRI Taldearen laguntza jaso du BDIH Konexio programaren bitartez, zeinarekin Basque Digital Innovation Hub-ek ETEen eskura jartzen duen fabrikazio aurreratuko aktibo eta zerbitzu sare konektatu bat prestakuntzarako, ikerketarako, testak egiteko eta baliozkotze prozesuetarako.

Waixo 2016ko abuztuan sortu zen, abiapuntutzat harturik “janzteko arropak pertsonalizatzeko aplikazio mugikor batekin” bildutako esperientzia, azaldu du Waixo-ko kudeatzaile Adolfo Muguerzak. “Aholkularitzako esperientzia handia dugu ekoizpenaren eta berrikuntzaren arloetan, eta lehen beste batzuk aholkatzen genituen, baina erabaki genuen geure ezagutzak aplikatzea proiektu propio, teknologiko eta industrial batean”.

Hasieran, konpainiak azpikontratatu egiten zuen fabrikazioa. 2016aren hasieran Berriup enpresa-azeleragailuan sartu ziren, zeina gero bere akziodun bihurtu baitzen. “Erabaki genuen fabrikazio guzti-guztia integratzea, bezeroei azkar erantzuteko eta gure ekoizpen-sistemako prozesu guztietan berritu ahal izateko”.

Waixo-k onlineko kanalen bidez garatzen du bere jarduera komertziala, marketin digitaleko estrategian jasotako ekintzak hedatuz. Bere produktua oihal pertsonalizatuak dira. “Oihalak estanpatzeko zerbitzu bat eskaintzen dugu B2B bezeroei zuzenduta, eta eboluzionatu egin dugu bukatutako produktua (oihal estanpatuak eta kolore lisodun oihalak) merkaturatzeko. Saltzen ditugun oihalak ez dauzkagu eskuartean, baina halere fabrikatu eta bezeroari helarazten dizkiogu 24-48 orduko epean, serieko fabrikazioko prezioetan. Masako pertsonalizazio kontzeptuetan oinarritutako 4.0 Industriaren adibide bat gara. Hori lortzeko oihalen inprimaketa-teknologiak erabiltzen ditugu, bai sublimazioa eta bai zuzeneko inprimaketa digitala”.

Bezeroek euren diseinu grafikoak bidaltzen dizkiote enpresari, “eta 50 oihal pertsonalizagarri eskaintzen ditugu inprimatuko den horren oinarrian erabiltzeko. Euren oihalak ere bidal diezazkigukete. Azken urte honetan 49.000 oihal-erreferentzia (satina, artilezko oihala, pana, popelina, mikrozuntza, krepea, olana, muselina, puntuzko ehunak, belusa, zumea, viyela, voile, tula, gasa, erdi-zeta, ehun teknikoak…) dituzten enpresekin lehiatu gara, eta datorren urterako onlineko oihal denda handiena izatea espero dugu”.

Waixo-k produktu birtualak sortzen ditu, eta 24-48 orduko fabrikazio-zerbitzua eskaintzen du “gehigarri bat ordainduta. Presazkoa ez bada, astebetean fabrikatzen eta entregatzen dugu produktua”.

Askotariko bezeroak dauzka, hasi elizetatik (aldareetarako oihalak) eta museoetara (adibidez, Thyssen-Bornemisza museoa). “5.000tik gora bezero dauzkagu. Normalean egitura txikiko enpresak izaten dira, pertsona bakarrekoak, autonomoak, partikularrak, euren produktuak hirugarrenen plataformetan eta sare sozialetan merkaturatzen dituzten profesionalak. Era berean, badauzkagu erreferentziazko bezeroak, marka handiak, gurekin lan egiten dutenak gure azkartasunagatik eta gure gestioagatik, eskaera zuzenean konektatuta daukagulako oihalen inprimaketa digitaleko ekipoekin. Bezeroen artean baditugu orobat saltokiak, mertzeriak, oihal dendak, ekitaldiak kudeatzen dituzten publizitate-agentziak… Oihala erabiltzen duen edonor izan daiteke gure bezero”.

Hala, konpainiak oihalak saltzen dizkie bezeroei, produktua merkaturatu dezaten hirugarrenentzat edo amaierako bezeroentzat, adibidez, “etxerako kuxin batzuk edo logelarako poster bat egiteko. Gehienbat diseinatzaileei eta moda markei saltzen diegu, haiei zuzentzen gatzaizkie”.

Enpresaren estrategia da iraultza eragitea janzteko arropak fabrikatzeko moduan. “Gure xedea da automatizatu eta eskalatu daitezkeen prozesu guztiak integratzea eta diseinua unibertsalizatzea, bakoitzak bere arropak sor ditzan ordenagailuko edo mugikorreko pantailaren bidez”.

Lokalki fabrikatzea

Muguerzak dioenez, “posible da 39 eurotik gorako edozein arropa lokalki fabrikatzea bitartekaririk gabeko eredu disruptibo batekin. Teknologia kontu bat da. Egin behar dena da oihalgintzako prozesua birlokalizatu, seriekoa ez den eredu bat baliatuz. Euskadin badaude hainbat moda marka, baina inoiz ez da erreferente izan arropagintzan, eta gure asmoa da trakzio-proiektu izatea, kontuan izanik moda dela onlineko salmenta handieneko sektorea. Aldaketaren lider izan nahi dugu, hots, helburua da hurbileko fabrikazioa sustatzea modu unitario eta pertsonalizatuan eta moda kate handien prezioetan. Aldaketa hori guk bultzatuko dugu, edo beste norbaitek, baina iritsiko da, eta horretarako “balio-kateko oztopoak kendu behar dira”.

Enpresaren plantillan zazpi lagun daude, eta I+G-a da proiektuaren giltzarria. “Lanean ari gara produktu birtualak eta errealak bereizezinak izan daitezen. Gaur egun 39.000 erreferentzia dauzkagu, baina datozen hilabeteetan milioika izatera iritsiko gara”.

SPRI Taldearen BDIH Konexio programako laguntzarekin tindu funtzionalei buruzko ikerketa egin dute. “3D inprimaketarekin erliebea eman nahi diegu oihalei. Ikerketari esker posible izan da funtzionaltasun horretarako 3D inprimagailu baten garapena bultzatzea. Gai konplexua da, ez baita erraza gaur egun eskaintzen ditugun ehunei hirugarren dimentsio bat ematea”.

Konpainiaren etorkizuneko erronkak dira “gure bezeroek produktu bat sor dezatela ordenagailutik altxa gabe, edo metroan etxera bidean doazenean smartphone batekin. Izan dadila fabrikatu gabe dagoen zerbait, existitzen ez dena. Eta beharrezkoak diren baliabideak bakarrik kontsumituz. Jasangarritasuna bilatzen dugu, saltzen dena fabrikatzea eta ez fabrikatu dena saltzea, eta apustu egin nahi dugu ehun jasangarri, birziklatu edo organikoen alde, GRS, GOTS eta OEKOTex ziurtagiriekin eta tindu ekologikoak erabiliz oihalak inprimatzeko prozesuetan”.

Une honetan enpresa milioi bat euroko inbertsio-erronda bat irekitzekotan da, “azken bi urteotan bezala aurrerantzean ere fakturazioa hirukoizten jarraitzeko”.

 

Lotutako albisteak

Eusko  Jaurlaritzak  startupen  140  hautagaitza  jaso  ditu  20  ETEren  digitalizazioa  bultzatzeko
06/11/2025 Ekintzailetza

Eusko Jaurlaritzak startupen 140 hautagaitza jaso ditu 20 ETEren digitalizazioa bultzatzeko

BIND SMEren bosgarren edizioak 140 startupen 179 proposamen jaso ditu Euskadiko 20 ETEk planteatutako 7 erronkei erantzuteko.

EmprendeXXI  sarien  19.  edizioa  martxan,  potentzial  handieneko  euskal  startupentzat
03/11/2025 Ekintzailetza

EmprendeXXI sarien 19. edizioa martxan, potentzial handieneko euskal startupentzat

Lehiaketarako autagaitzak aurkezteko epea, aurten kategoria eta aitorpen berriekin, abenduaren 4an amaituko da.

Eusko  Jaurlaritzak  BIND  Corporateren  10.  edizioko  74  startup  finalistak  iragarri  ditu,  70  enpresa  liderrekin  elkarlanean  aritzeko
31/10/2025 Ekintzailetza

Eusko Jaurlaritzak BIND Corporateren 10. edizioko 74 startup finalistak iragarri ditu, 70 enpresa liderrekin elkarlanean aritzeko

2026ko urtarrilean ezagutaraziko dira 10. edizioan parte hartzeko hautatutako startupak.

Euskadik  presentzia  indartu  du  Europako  Batzordearen  Industrial  Forum  foroan
29/10/2025 I+G+B

Euskadik presentzia indartu du Europako Batzordearen Industrial Forum foroan

Euskadik Industrial Forum foroan parte hartzeak agerian uzten du Europako industria berritzaileagoa, iraunkorragoa eta trantsizio energetikoaren erronkekin konektatuagoa izateko konpromisoa duela.

ESKUDEROk  jasotzen  dituzun  telefono-deiak  prozesatzen  laguntzen  dizu

ESKUDEROk jasotzen dituzun telefono-deiak prozesatzen laguntzen dizu

“Eskuderok ez du inoiz utziko problematikoak izan daitezkeen deiei bakarrik aurre egiten”

Eusko  Jaurlaritzaren  BIND  plataformak  urteko  bizkortze-ekimenik  onenaren  aitorpena  jaso  du
24/10/2025 Ekintzailetza

Eusko Jaurlaritzaren BIND plataformak urteko bizkortze-ekimenik onenaren aitorpena jaso du

Ane de Ariño Ekintzailetza eta Nazioartekotzearen zuzendariak jaso du saria Disruptores Innovation Awards 2025 galan

B-Venture,  ekintzailetzaren  ekitaldia  Euskadin
22/10/2025 Ekintzailetza

B-Venture, ekintzailetzaren ekitaldia Euskadin

SPRIk babestua

Mondragon  Unibertsitateak  ekonomia  zirkular  eta  sozialeko  startupen  garapena  sustatzeko  programa  jarri  du  abian
19/10/2025 Ekintzailetza

Mondragon Unibertsitateak ekonomia zirkular eta sozialeko startupen garapena sustatzeko programa jarri du abian

roiektuaren helburua da gizarte-ekonomia sustatzea, produkzio- eta kontsumo-eredu sozial eta jasangarriagoa bultzatzeko

Jauregiren  esanetan,  Orona  EB2030  proiektua  “Eusko  Jaurlaritzan  garatzen  ari  garen  industria  politikaren  adibiderik  onena  da”

Jauregiren esanetan, Orona EB2030 proiektua “Eusko Jaurlaritzan garatzen ari garen industria politikaren adibiderik onena da”

Orona enpresak bere instalazioak handitu ditu, Hernaniko egoitzari "Estubegi" izeneko lurzati bat gehituta. 60.000 m2-ko lurzoru estrategikoa da, 30.000 m2-ko edukiera eraikigarria du eta egungo kokalekuen kokagune logistiko eta industrial berean integratuta dago. Horri esker, industria-gaitasunen kudeaketa globala harmonizatu ahal izango da, bai eta Oronak testuinguru globalean duen lehia-posizioaren lidergoa...

Euskadik  Estatuko  Bioteknologia  azokarik  garrantzitsuena  hartuko  du  2026an
09/10/2025 I+G+B

Euskadik Estatuko Bioteknologia azokarik garrantzitsuena hartuko du 2026an

Azoka antolatzeko lekukoa jaso dute gaur goizean Jaione Ganzarain, Eusko Jaurlaritzako Teknologia, Berrikuntza eta Eraldaketa Digitaleko Sailburuordeak eta Cristina Múgica, Bizkaiko Foru Aldundiko Lurralde Lehiakortasunerako eta Kanpo Sustapenerako zuzendariak

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.