Javier Calleja, CEO Solaris
Solaris Bus & Coach
Berrikuntza Ekintzailetza I+G+B
Elkarrizketak 3 uztaila, 2020

“Azken hilabetetako egoerak emisiorik gabeko mugikortasunerako trantsizio are azkarrago batera bultzatu beharko gintuzke”

Mugikortasun iraunkorra da haien ikur aipagarrienetakoa. Jesus Calleja Solaris Bus & Coacheko buruak koronabirusaren ondorioz gizarteak bizi izan duen geldialdiak larrialdi klimatikoari aurre egiteko beharra bizkortu besterik ez duela egiten defendatzen du. CAF taldeko kide den enpresa honetako zuzendariak adierazi duenez, "garraio publikoa ezinbesteko faktorea da hiri modernoen garapen jasangarria lortzeko". Aurten bere enpresari egindako hamar eskarietatik ia bederatzi emisio gutxiko edo emisiorik gabeko ibilgailuenak direla adierazten du. 
-

Mugikortasun iraunkorra da haien ikur aipagarrienetakoa. Jesus Calleja Solaris Bus & Coacheko buruak koronabirusaren ondorioz gizarteak bizi izan duen geldialdiak larrialdi klimatikoari aurre egiteko beharra bizkortu besterik ez duela egiten defendatzen du. CAF taldeko kide den enpresa honetako zuzendariak adierazi duenez, “garraio publikoa ezinbesteko faktorea da hiri modernoen garapen jasangarria lortzeko”. Aurten bere enpresari egindako hamar eskarietatik ia bederatzi emisio gutxiko edo emisiorik gabeko ibilgailuenak direla adierazten du. 

Nolakoa izaten ari da trantsizio ekologikoaren eta Covid-19 gaixotasunaren aurrean sortu den normaltasunaren aurrean zuen mugikortasun-enpresaren garapena? 

Lehenik eta behin, gaixotasun honen eraginak gehien jasan dituzten pertsonei, beren senideak eta lagunak galdu dituztenei, nire oroitzapenak bidali nahi dizkiet. Momentu batean, gure bizimodua aldatu behar izan dugu. Birusak erakutsi digu zein ahulak garen kontrolatu ezin ditugun erasoen aurrean. Airearen kutsadurarekin eta klima-aldaketarekin gauza bera gertatzen ari da. Airearen kalitate txarra, CO2 emisioak eta trafikoaren zarata ere arriskutsuak dira gure osasunerako eta bizitzarako. Azken hilabete hauetan, isurketarik gabeko mugikortasunerako trantsizio are azkarragora bultzatu beharko gintuzke. Horregatik, azken urteotan Solarisen lanean aritu gara,  hirietan dauden herritarren bizi-kalitatea aldatzen laguntzeko. Garraio publikoa funtsezko faktorea da hiri modernoen garapen iraunkorrean. Gainera, gure bezeroei erantzun desberdinak aurkezten dizkieguCovid-19aren izurrite-egoerarekin lotutakoak. 

Estatu mailan gero eta eskaera gehiago dituzue. Garraio publikoaren propultsio garbi eta alternatiboak sustatzen ari dira? 

2010ean Solaris Espainiako merkatuan sartu zen, eta urtero merkatu-eremua irabazi du. 200 autobus baino gehiago ditugu martxan eta 60 eskaera baino gehiago ditugu ekoizpen fasean. Horietako batzuk Donostian eta Bilbon dabiltza dagoeneko. Gure estatuko bezeroek teknologia alternatiboak erabiltzen dituzten ibilgailuen gama zabalean interesa dute, batez ere. Izan ere, aurten egindako eskaeren ia % 90 emisio gutxi eta emisiorik ez duten ibilgailuei dagokie. Solaris Bus Iberica, Espainian dugun ordezkaritza, lan handia egiten ari da. Ziur nago, CAF Taldearen sinergia erabiliz, gehiago lor dezakegula.  

Teknologia, zehazki ibilgailu elektrikoarena, eskari-mailaren  bezain aurreratuta al dago? 

10 urte daramatzagu gure autobus elektrikoak ekoizten eta merkaturatzen. Gaur egun, 1.000 autobus elektriko inguru ditugu entregatuta edo ekoizte-prozesuan, 18 herrialdetako 80 hiritan. Garraio publikoko mugikortasun elektrikoaren arloan, Solaris Europako liderra da. Frogatu gabeko soluzioekin, zaila da bezeroaren konfiantza irabaztea. Herri txikiek, hiriek eta metropoli handienek konfiantzazko bazkide bat dute Solarisen, ibilgailu eta autobus fidagarriak aurkezten dizkiegulako. Gertuen dugun proba Bilbon dago: 4 Solaris Urbino 12 electric herritarrei zerbitzua ematen ari dira.  

Horrelako ibilgailuekin distantzia ertain-luzera egokitzeko aurrera pausoa eman ahal da?  

Jakina, oraintxe ari gara egiten! Aurten, Solarisek Urbino modeloaren bertsio berria izango du, 15 metrokoa, autobus elektrikoen ‘portfolioan‘. Orain arte, Solarisen eskaintza elektrikoak hiriko autobusak bakarrik hartzen zituen, baina Urbinoren 15 metroko bertsioak, hiriarteko garraio baldintzak bete egingo ditu ere. Autobusa I. eta II. klaseetan ziurtatuta egongo da, eta hiri-barruko autobus baten eta hiri inguruko autobus baten ezaugarri bereizgarriak izango ditu.  

Zuen modeloetako bat hidrogenozko bateriekin bultzatuta dago. Mugikortasunaren etorkizuna izango da horiNoizi izango dugu errepideetan?  

Hidrogenozko erregai-gelaxkak babesa sortzeko laguntzailea(‘range extender‘) zituzten lehen Solaris autobusak 2014an entregatu genituen. 2019ko ekainean, Solarisek hidrogenozko hiri-autobusen belaunaldi berri bat aurkeztu zuen. Urtebete baino gutxiagoan ia 60 eskaera jaso ditugu ibilgailu horietatik. Aurtengo lehenengoak Kolonian eta Wuppertalen, Alemanian, eta Bolzanon, Italian, entregatuko dira. Ez da etorkizuneko kontua, une honetan gertatzen ari da. Azken 10 urteetan mugikortasun elektrikoan joerak sortzeaz harro gaude Solarisen. Laster hasi garenez, gaur egun gure bezeroekin partekatzen dugun esperientzia lortu ahal izan dugu, haiei emisiorik gabeko trantsizio-prozesuan lagunduz.  

Zeintzuk dira Solaris Bus Ibericaren erronka nagusiak?  

Espainiako merkatuan, hazkunde azkarra izatea da gure helburua. CAF taldeko kide gisa, gehiago egin dezakegu, eta gehiago nahi dugu. Alemanian edo Italian dugun posizio indartsuaren antzekoa edo hobea lortu nahi dugu. Solaris Bus Ibericaren ikuspegi aktiboa ez da soilik duela gutxi irabazitako lizitazio kopuruaren bidez ikusten (datozen hilabeteetan soilik Solarisen 15 autobus entregatuko ditugu, horietatik 11 hibridoak edo elektrikoak, euskal enpresa desberdinei), baita saldu osteko eremuan ere. Urtarrilean zabaldu genuen Solarisen zerbitzu-sareak Solaris autobusen mantentze-lanak eta konponketak egiteko aukera emango du operadore espainiarren flotetan, modu eraginkorragoan. 

Lotutako albisteak

Tecmanek  40  urte  bete  ditu,  instalazio  eta  energiaren  kudeaketa  adimenduna  oinarri  hartuta
04/12/2025 I+G+B

Tecmanek 40 urte bete ditu, instalazio eta energiaren kudeaketa adimenduna oinarri hartuta

Bizkaiko enpresak I+Garen aldeko apustua indartu du, mantentze-lan prediktiboen, AAren eta datu-zentroen arloko proiektu berriekin.

Duara:  “Besteentzat  hondakina  dena,  guretzat  lehengaia  da”
04/12/2025 Ekintzailetza

Duara: “Besteentzat hondakina dena, guretzat lehengaia da”

Bilboko berrikuntza-agentziak moda iraunkorreko zuzeneko lehiaketak antolatzen ditu, lankidetza-eredu zirkular eta ekosistemarekiko errespetuzko baten aldeko apustua indartzeko.

Kroketak.eus,  bi  ekintzaile  arabarren  omenaldia  euskal  gastronomiari
03/12/2025 Ekintzailetza

Kroketak.eus, bi ekintzaile arabarren omenaldia euskal gastronomiari

Juan eta Patxiren ibilbideak 2017an gurutzatu ziren eta proiektu komun bat sortu zen emaitza bezala: kroketak, prestatutako gisatuak eta postreak egiten dituen enpresa bat, tokiko ekoizleen sare batean oinarrituta.

Intermaherrek  50.  urteurrena  ospatu  du  zehaztasunarekin  ‘obsesionatuta’
02/12/2025 Berrikuntza

Intermaherrek 50. urteurrena ospatu du zehaztasunarekin ‘obsesionatuta’

Makina-erremintaren banatzailea erreferentea da bere sektorean eta balio handiko soluzioak eskaintzen ditu automobilgintzarentzat, aeronautikarentzat, trenentzat edo biozientzientzat

Nexi  Health,  adimen  artifizialari  esker  osasun  mentalaren  eraldaketa
27/11/2025 Ekintzailetza

Nexi Health, adimen artifizialari esker osasun mentalaren eraldaketa

Gipuzkoako startupak teknologia digitalak garatzen ditu, osasun arloko profesionalei kontsultan %25rainoko denbora aurrezteko eta kasu larriak goiz detektatzeko aukera ematen dietenak.

Begoña  Echaburu  (Mondragon  Unibertsitatea):  “Euskadin  onak  gara  negozio-plangintzan,  orain  erronka  talentua  kudeatzea  da”
26/11/2025 Berrikuntza

Begoña Echaburu (Mondragon Unibertsitatea): “Euskadin onak gara negozio-plangintzan, orain erronka talentua kudeatzea da”

Pertsonak eta Talentua I+T Taldearen koordinatzaileak, Enpresagintza Fakultatean eta Negozio-Berrikuntza Ikerketa Zentrotik (MIK), pertsonak enpresa-estrategian integratzeko beharra azpimarratu du.

Erysafety:  nola  saihestu  farmakoen  eragin  kaltegarriak
25/11/2025 I+G+B

Erysafety: nola saihestu farmakoen eragin kaltegarriak

CIC bioGUNE proiektu horren parte da, eta sendagaien segurtasunaren ebaluazio zehatzagoa egiteko eredu bat garatzea du helburu.

Heuristik:  “Pazienteen  identifikazioan  munduko  erreferente  bihurtu  nahi  gara”
24/11/2025 I+G+B

Heuristik: “Pazienteen identifikazioan munduko erreferente bihurtu nahi gara”

Bizkaiko enpresak adimen artifizialeko soluzioetan espezializatuta dago, eta bere teknologia osasun-arloan aplikatzen du, ospitaleetako segurtasuna eta eraginkortasuna hobetzeko.

Cyber  Surgeryren  helburua  da  bizkarrezurreko  robot  kirurgikoa  Estatu  Batuetan  barneratzea
24/11/2025 I+G+B

Cyber Surgeryren helburua da bizkarrezurreko robot kirurgikoa Estatu Batuetan barneratzea

Gipuzkoako enpresak, teknologia medikoan erreferenteak, SPRI Taldearen Fast Track Innobideak programako laguntza jaso du

Simune  Atomistics-ek  materialen  ikerketa  irtenbide  digital  erabilgarrien  bidez  eraldatzen  du
20/11/2025 I+G+B

Simune Atomistics-ek materialen ikerketa irtenbide digital erabilgarrien bidez eraldatzen du

Donostiako enpresak bere ASAP plataformarekin eta lehen mailako lankidetza zientifikoekin material berrien esplorazioa eta diseinua bizkorten du.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.