Turkiak bere osasun-sistema sendotu du inportazioetan oinarritutako medikuntza-gailuen merkatu baten bidez
Osasun sistema turkiarra: erronkak eta berrikuntza prozesuan
“Turquía planea construir cerca de 30 hospitales urbanos en los próximos años, lo que impulsará la demanda de tecnología médica.”
Turkia osasun merkatu emergente nagusietako bat da mundu mailan, eta azken urteetan ahalegin berezia egin du bere azpiegitura sanitarioa berritzeko. Bere sistema publikoa estaldura orokorra eskaintzen du, eta inbertsioak handitzen ari dira ospitale modernoetan eta teknologia berrietan. Sistema hibrido bat du, non sektore pribatua ere geroz eta garrantzitsuagoa den osasun zerbitzuen eskaintzan.
Gainera, Turkiako Gobernuak ospitale urbanoen eraikuntza masiboa sustatzen du, eta horrek sektoreko ekipamendu teknologiko aurreratuen eskaria bultzatzen du. Plan honek 30 ospitale berri aurreikusten ditu datozen urteetarako. Aldi berean, osasun zerbitzuen digitalizazioa eta zerbitzu integratuen garapena dira estrategiaren ardatz nagusiak.
Erreformen helburua da osasunaren kalitatea handitzea eta efizientzia hobetzea. Hori guztia, osasun-turismoaren sektorea indartzearekin batera, sektore sanitarioa ekonomia nazionalaren zutabe bihurtzen ari da, 2030erako 100.000 milioi dolarretako ekarpena egitea aurreikusiz.
Merkatua eta hazkunde-aukerak: Turkiako gailu medikoen sektorearen joerak
“Herrialdeak %80 eta %85 arteko mendekotasuna du medikuntza-gailuak inportatzeko orduan.”
Turkia da gailu medikoen neto inportatzailea: merkatuaren %80-85 inguru inportazioekin betetzen da. Hala ere, Turkiako Gobernuak sektorea garatzeko lehengai estrategikotzat du, eta bertako ekoizpenaren bultzada nabarmena ikusten da, batez ere teknologia handiko ekipamenduetan. Horrek aukera berriak sortzen ditu kanpoko enpresentzat, batez ere soluzio berritzaileak eskaintzen dituztenentzat.
Merkatuaren tamaina handia eta etengabeko berrikuntza-politikek sektorea dinamiko eta erakargarri bihurtzen dute. Euskal enpresentzat aukera estrategikoak identifikatzen dira sektore honen barruan: diagnostiko irudigintzako gailuak, kirurgia robotikoa, e-Health sistemak edo osasun-zerbitzuen kudeaketa sistemak.
Onkologiako gailuetan ere badira aukerak, Turkiak minbiziaren detekzio goiztiarreko eta tratamendu eraginkorreko politikak bultzatzen dituelako. Horrek aukera ematen die euskal enpresei sektore horretan duten ezagutzaren balioa emateko eta lankidetza publiko-pribatuetan parte hartzeko.
Erronka makroekonomikoak eta sektoreko mugak
“Tokiko produkziorik ez duten enpresentzat, Turkiako lokalizazio-politikek merkatura sartzea zailtzen dute.”
Turkiako gailu medikoen sektorean sartzea erronka bihurtzen duten hainbat faktore makroekonomiko eta sektorial daude. Lira turkiarraren depreziazioak eta finantza-egoera ezegonkorrak inportazioen prezioetan eragin zuzena dute, kostuak handituz eta planifikazioa zailtzen dutelako.
Bestalde, gobernuak ekoizpen lokala lehenesteko politika aktiboak ditu, eta horrek lehentasuna ematen die bertako fabrikatzaileei. Gainera, hornikuntza publikoan parte hartzeko baldintzak zorrotzak izan daitezke, eta tokiko bazkide edo ordezkari baten beharra izan daiteke baimen eta lizentzia prozesuetan arintasun handiagoa izateko.
Horregatik, merkatuan sartzeko estrategiak ondo pentsatu behar dira, kontuan hartuz tokiko araudia, finantza-egoera eta osasun sektorearen garapen estrategikoa. Hala ere, errealitate horrek ez du aukera baztertzen, baizik eta egokitzeko beharra erakusten du, eta euskal enpresentzat ikuspegi berriak eskaintzen ditu lankidetza eta negozio aukeretarako.
Osasun-turismoa eta hiri-ospitaleak: Turkia, nazioarteko osasunaren helmuga estrategikoa
“Turkia erreferente bihurtu nahi du turismo sanitarioan, eta 2030ean 100.000 milioi dolarreko urteko sarrerak sortzea aurreikusten du.”
PDFak nabarmendu duenez, Turkiaren kokapen geografikoa eta osasun-azpiegituren garapen azkarra funtsezko faktoreak dira nazioarteko osasun-helmuga gisa duen posizionamenduan. Herrialdeak 2030erako 100.000 milioi dolarretik gorako urteko errentagarritasuna lortu nahi du osasun-turismoaren bidez, eta horretarako estrategia sendoa garatzen ari da.
Osasun-arretaren kalitatea, zerbitzu espezializatuen eskuragarritasuna eta kostu lehiakorrak funtsezko erakargarritasun-faktoreak dira nazioarteko pazienteentzat. Horri esker, ospitaletan instalatutako ekipamendu teknologikoen eskaera etengabea da, eta horrek euskal enpresentzako negozio-aukerak sortzen ditu, batez ere irtenbide berritzaileak eskaintzen dituztenentzat.
Azkenik, ospitale publiko eta pribatu berrien eraikuntzak ere aukera gehigarriak eskaintzen ditu. Instalazio hauek hornitzeko beharrezkoak diren gailuak eta sistemak eskaintzen dituzten enpresek lehentasunezko tokia izan dezakete hornitzaile gisa. Merkatu horrek, nahiz eta erronkak izan, hazteko eta finkatzeko aukera handiak eskaintzen ditu.
Zerikusia duten beste txosten batzuk: