Mercanza: “Bezeroa bere datuen ustiapenean espezializatua bihurtzen dugu”
Mercanzak aukera ematen die enpresei beren datuei ahalik eta etekin handiena ateratzeko, baliabideak optimizatu ahal izateko. “Datu horiek kudeatzen eta gobernatzen laguntzen diegu, datuaren bizi ziklo osoa hobetuz”, nabarmendu du Saioa Mujika Errazkin Mercanzako Ipar Ordezkaritzako zuzendariak. Laguntza horren bidez, “enpresen eraginkortasuna eta produktibitatea areagotzen dela” ziurtatzen du, eta informazioaren osotasuna eta segurtasuna bermatzen ditu, gainera, “datuaren gobernantza zuzena” lortzeko. Helburua da erakundeko pertsona guztiak datuaren kulturan trebatzea, eta datuaren abantailez eta konpainiari ematen dion balioaz jabetzea. Bere helburua da “erakundeak euren datuak kudeatzen espezializatu ahal izatea eta ‘data driven’ konpainia bihurtzea”, azpimarratu du.
Gipuzkoako Mercanzaren ordezkaritzak hazkunde nabarmena lortu du azken urteetan. Zergatik?
Gure bezeroen %70 lokalak dira, eta gehienak ETEak. 2023-2024 urte arteko aldian, % 53 hazi gara, bai industria-sektorean bai zerbitzu-sektorean eskaintzen ditugun zerbitzuei esker.
Euskadin, zer produktu eskaintzen dituzue euskal enpresagintzarako?
Alde batetik, datu integrala kudeatzeko zerbitzua eskaintzen dugu, bai eraldaketaren, analisiaren eta gobernantzaren bidez, bai aginte-koadroak garatuz, ‘Datalake’s edo ‘Datawarehouses’ eraikiz, ‘premise’ edo hodeian.
Bestalde, gure ERP (Enpresa Baliabideen Plangintza) ‘Espacyo’ ere ezartzen dugu bezeroen artean, enpresa kudeaketako prozesu guztietan laguntzeko. ERP propioa denez, erraz egokitzen dugu bezero bakoitzaren beharretara, kasu bakoitzean behar diren moduluekin.
Azkenik, AArekin eta enpresetako prozesuen automatizazioarekin ere lan egiten dugu, bezeroen beharrei erantzuteko eta haien datuak, baliabideak eta prozesuak optimizatzeko.
Zer ekarpen egiten diete zuen produktuek euskal enpresei?
Gure zerbitzuak eta produktuak oso erabilgarriak dira enpresentzat, barne-kudeaketako funtsezko eginkizun batzuk gure esku uzteko aukera ematen baitigute, hala nola kudeaketa-sistemen eta datu-analisien mantentze-lanak eta garapena. Datuaren eta AAren gobernantza-beharra zeharkakoa da erakunde-mota guztientzat, bai zerbitzuentzat, bai industriarentzat, bai hirugarren sektorearentzat.
Berrikuntzaren aldeko apustua egin duzue eskaintzen dituzuen produktuak eta zerbitzuak hobetzeko?
Berrikuntza eta birziklapena funtsezkoak dira merkantziaren negozio-ereduan. Pertsonak azken berrikuntzetan eta teknologietan trebatzen ari dira etengabe, eta gure I+G taldea merkaturatzen ditugun tresnak egunero hobetzera bideratuta dago.
Zein sektoretan jarduten du enpresak?
Euskadin garraio-enpresekin, automobilgintzarekin, retail-ekin, enpresa teknologikoekin, hirugarren sektoreko erakundeekin, arrantzarekin, metalurgiarekin edo administrazio publikoekin egiten dugu lan.
Gaur egun, zenbat langile ditu Euskadin Mercanzak?
Iparraldeko ordezkaritzan 16 langile gara guztira. Lokal berri bat erosita, langile teknikoen kapitala beharko dugu hazten jarraitzeko eta gure bezeroei kalitate handiko zerbitzua eskaintzeko.
SPRI Taldearen helburuetako bat euskal enpresen eraldaketa digitala da. Besteak beste, Smart Industry, BDIH Konexio, Zibersegurtasun Industriala, Enpresa Digitala edo Inplantalariak laguntza-programen bidez bultzatzen du.
SPRI Taldeak aukera ematen die euskal enpresei haien jardueraren berri emateko bere informazio-kanaletan. Zure proiektua gure gaiekin lotuta badago (I+G+b, digitalizazioa, internazionalizazioa, ekintzailetza, berrikuntza…), Zutaz mintzo gara ekimenean parte har dezakezu.