Reclama Tu Mismo
Ekintzailetza
Elkarrizketak 16 uztaila, 2020

Erraza, segurua, malgua eta bizkorra… Erreklamatu ordaindu gabeko fakturak “ReclamaTuMismo”-rekin

“Gure negozioen egunerokoan egiaztatu ahal izan dugunez, ordaindu gabeko fakturen %40 inguru ez dira inoiz erreklamatzen, eta hori arazo larria da edozein negoziorentzat”,
-

“Gure negozioen egunerokoan egiaztatu ahal izan dugunez, ordaindu gabeko fakturen %40 inguru ez dira inoiz erreklamatzen, eta hori arazo larria da edozein negoziorentzat”, azaldu du Guillermo Sarabia, “ReclamaTuMismo” ekimenaren zuzendaria, esparru judizialari eta enpresa-kudeaketari lotutako profesionalek sortutako plataforma: abokatuak, auzitegietako prokuradoreak eta enpresa-aholkulariak, eta marketineko eta komunikazioko profesionalak osatzen dute bere taldea.

 

Halaxe da, enpresa guztien jarduerak arrisku larrian jartzen dituen arazoa da…

Ordaindu gabeko fakturen %40 inguru inoiz erreklamatuko ez zirela eragin zezaketen faktoreak aztertu genituen eta egiaztatu ahal izan genuenez, prozesuaren kostuak, denborarik eza edo alfertasuna, zailtasun burokratikoak edo ezjakintasuna eragin negatiboa zuten enpresetan ez ordaindutako fakturak hauek eskatzeko orduan.

Honela, aintzat hartu genuen teknologiaren (Internet, automatizazioa, laguntzaile birtualak, sinadura digital elektronikoa…) eta pertsonen (abokatuak, prokuradoreak, software-garatzaileak…) arteko lankidetzari esker, arazo horiek guztiak modu erraz, malgu, profesional eta ekonomikoan ebaztea posible zela.

 

Ordaindu gabeko fakturen erreklamazioetan pertsonek eta negozioek askotan aurre egin behar dituzten oztopo juridikoak ezabatu nahi dituzue…

Aurreko puntuan esan bezala, zenbait faktorek eragin negatiboa izan dezakete enpresetan ordaindu gabeko fakturak. Horien artean, hauek nabarmenduko genituzke:

  1. Prozesuaren kostuak vs errentagarritasuna

Askotan, bezeroek esaten dizute ez dutela dirurik eskatzen kostuak (hau da: abokatuak, prokuradoreak, aholkularitzea…) ia handiagoak direla erreklamatu beharreko zenbatekoa baino, eta lor dezaketenarentzat ez duela merezi. Bistan dago, kostuek eragin zuzena dutela prozeduraren errentagarritasunean eta zenbateko txikiko fakturetan, erreklamazioa ez dela errentagarria inorentzat…

  1. Denbora falta edo alfertasuna

Erreklamazio bat, nork bere kabuz edo hirugarren baten bidez egiteak, hainbat izapide eskatzen ditu, esatebaterako; dokumentazioa bidali, abokatuarekin edo aholkulariarekin geratu, agendak elkarren artean banatu etab. Gero eta denbora gehiago falta den mundu honetan, konturatu ginen enpresek ‘prokrastinatzera’ jotzen dutela, eta, horregatik, ezinbestekoa zela plataforma malgu eta erraz bat garatzea ordaindu gabekoak erreklamatzeko.

  1. Legearen ezjakintasuna

Bestalde, gure mundu judizialeko ibilbidean zehar, harrituta geratu ginen, nahiz eta legeak abokaturik eta prokuradorerik gabe joateko aukera ematen duen erreklamatutako zenbatekoa 2.000 € baino txikiagoa den prozeduretan (badirudi legeak gaiaren errentagarritasuna kontutan hartzen duela), praktikan, inork ez du ezagutzen aukera hau.

  1. Zailtasun burokratikoak

Nahiz eta norberak 2.000 euro baino gutxiagoko ez ordaintzeak erreklamatu ahal izan, praktikan ez da horrelakorik egiten ezjakintasunagatik, baina batez ere, zailtasun burokratikoengatik. Prozesu judizial bat beti da konplexua; izapide ugari eskatzen ditu, eta kontua da epaitegiak berak ez ditu gauzak batere errazak jartzen; horregatik, inor ez da ausartzen bere kabuz erreklamazioa egitera.

 

Hala da; zailtasun asko, eta, hain zuzen ere, horregatik “ReclamaTuMismo”-k du bere izateko arrazoia

Testuinguru horretan sortu da gure proiektua eta plataforma, hain zuzen ere, ordaindugabeko fakturak erreklamatzen ez duten enpresen ehuneko handi hori gutxitzeko erronkarekin.

Erronka hori lortzeko, faktore horiek guztiak kontuan hartuta garatu da plataforma, honela bezeroak erraz ekin diezaioke erreklamazio bati, digitalki sinatu dezake, eta bere ‘bezeroaren arloa’-tik, denbora errealean, egoeraren jarraipena egin dezake. Halaber, plataformak berak jarraipen pertsonalizatua eta automatizatua egiten du erreklamazio-prozesuan gertatzen den aldaketa bakoitzarekin. Enpresei ordaindu gabekoen erreklamazioa erraztea da gure helburua eta beren erreklamazioak bultzatu; guk arrunki esaten dugun bezala, “kutxatik fakturak ateratzea”, 5 urte arteko fakturak erreklama baitaitezke.

 

Gainera, zuen online metodoak abantaila batzuk ditu erreklamazio sistema ohikoekin alderatuta…

Gure plataformak abantaila batzuk izan ditzake, adibidez, prezioa: izan ere prozesuaren zati batzuk automatizatzean eta prozesuaren jarraipena egitean, kostu jakin batzuk jeitsi egiten dira, eta hauek aldi berean, prezio merkeagoan eragiten diete erreklamatu nahi duten enpresa guztiei.

Bestalde, enpresek bere denbora optimizatu behar dute; beraz, garrantzitsua iruditu zitzaigun plataformak 5 minutu baino gutxiagoan erreklamazio bat aurkezteko aukera ematea; edonon, edozein gaitutik eta egunekoe dozein ordutan, bulegoan zein autobusean, medikuarenean zain edo etxeko sofan.

 

Eta ‘pantailaren beste aldean’ gauzak errazten dituen euskarri bat dago…

Izan ere, profesional-talde bat dago atzean (abokatuak eta prokuradoreak), dena behar bezala ibil dadin. On-line laguntza ere badugu; beraz, zerbitzuaren segurtasuna eta profesionaltasuna bermatuta daude.

Halaber, zordun kaudimengabeak fitxategi batean erregistratzeko aukera ematen dugu, normalean egiten ez den zerbait da, baina kobratzeko berme handia izan daitekeena.

Teknologia erabiltzeak, berriz, prozesuaren jarraipena egiteko aukera ematen du, denbora errealean, zure kabuz egitea oso zaila izango litzatekeena. “Bezeroaren Gunetik”, prozesuaren egoera edozein unetan egiazta dezakezu, gertatu diren aldaketa guztien historikoa eta, aldi berean, posta elektroniko bidezko jarraipen pertsonalizatua jasotzen duzu gertatzen den aldaketa bakoitzarekinHorrek guztiak balio handiagoa ematen dio bezeroari, teknologia erabili gabe lortzea zaila izango litzatekeena.

 

Zalantzarik gabe, sei urratsetan laburbiltzen den sistema berritzailea:

Halaxe da Prozesu osoa 6 urratsetan laburbildu dugu, eta benetan oso erraza da.…  Erreklamazioa hasten duzu, demanda aurkezten da, eta onartutakoan, berankorrak aurka eginez erantzun dezake edo ez.

Epaitegiak erabaki ahal izango du zuzenean edo nekez gerta daitekeen zerbait egitea: alderdiak bistara deitzea. Plataformatik bistraako akonpainamendua eska dezakezu gure profesionaletako bat zurekin egon dadin nahi baduzu, eta, azkenik, edozein kasutan, epaitegiak ebatziko du. Zordunak ordaintzea besterik ez da geratuko, eta ordaintzen ez badu, plataformatik bertatik eskatu ahal izango diozu zure zordunari enbargua.

Zordunari enbargua egin badiozu eta epaitegiak kaudimengabea dela jakinarazten badu, plataformatik zorduna berankorren fitxategi batean sartzeko aukera ematen dizugu.

Ikus daitekeenez, kasu bakoitzean aldaera bat baino gehiago egon daitezke, baina denak eman, aurreikusi eta aztertu ditu gure abokatu taldeak, zuri zerbitzu osoa eta integrala eman ahal izateko.

 

Zoritxarrez, pandemiak eragindako krisi egoera honetan, seguruenik, gehiago izan dira ordaindu ez izanaren erreklamazio kopurua…

COVID-19 krisiak, oro har, ordaintzeari uzteko aitzakia gisa balio duela egiaztatzen ari gara, ez bakarrik fakturak, alokairuak, maileguak… Baina, aldi berean, COVID-19-ak aldatu egin du pertsona askoren pentsaera teknologien erabilerari dagokionez; zalantzarik gabe, asko hazi da online plataformen eta merkataritza online-aren erabilera.

 

Mundu juridikoa goitik behera aldatzeari” buruz hitz egiten duzue, tresna teknologiko berrien bidez, baina zer bilakaera izan du sektore horrek “paperetik digitalera”?

Sektore judizialak digitalizazio eta modernizazio sakona behar du, eta hori pentsaera aldatzetik pasatzen da. Gauzak egin dira, baina beti berandu eta oso motel doala ematen du… Teknologia oso azkar doa, eta gizartea ere azkar samar egokitzen da, baina sektore judizialak ez du egokitze hau egin, eta horrek eragin negatiboa du gizartean.

Testuinguru honetan, gure sektorean berritzeko konpromisoa hartu dugu, batez ere, detektatu genuen benetako arazo bat konpontzeko, baina baita balio handiagoa emateko eta justiziarako sarbidea errazteko ere. Egia esan, ez dago sektorerik berrikuntzatik eta eboluziotik kanpo.

 

Bukatzeko, zein dira zuen hurrengo erronkak?

Gure erronka nagusia enpresek plataforma modu masiboan eta orokorrean erabil dezatela da, eta honekin batera, erreklamatzeko ohitura izan dezatela eta baita, plataforman konfiantza izatea.

Beste erronka bat da lehen aldiz erreklamatzen duten bezero horiek berriro gugan konfiantza izatea eta, hala badagokio, gurekin berriro erreklamatu dezaten.

Ikuspegi komertzialago batetik, gure erronka lurralde osoa estatu mailan hartzea da.

Eta, azkenik, beste barne-erronka bat da ordaindu gabeko fakturen erreklamazioa finkaturik dagoenean, dagoeneko lantzen ari garen zerbitzu berriak eskaintzea.


info+: www.reclamatumismo.com

 

Lotutako albisteak

Smart  to  Walk,  trekking-a  esperientzia  adimentsu  bihurtzen  duen  startup-a
03/07/2025 Ekintzailetza

Smart to Walk, trekking-a esperientzia adimentsu bihurtzen duen startup-a

Urdulizen jatorria duen enpresa honek, makila adimendun bat eta app osagarri bat sortu ditu mendi-ibiliak seguruagoak, sozialagoak eta konektatuagoak izan daitezen.

Developair-ek  AA  aplikatzen  du  software  tresnen  belaunaldi  berri  bat  sortzeko

Developair-ek AA aplikatzen du software tresnen belaunaldi berri bat sortzeko

Donostiako startupak hainbat soluzio eskaintzen ditu industriarako, hala nola trenbide aeroespaziala, energia, automobilgintza eta medikuntzarako, besteak beste.

Etxe  bat,  pieza  asko:  AtomModular-aren  “Lego  eredua”  etxebizitza  krisia  konpontzeko
24/06/2025 Ekintzailetza

Etxe bat, pieza asko: AtomModular-aren “Lego eredua” etxebizitza krisia konpontzeko

La startup, con sede en BIC Araba, propone industrializar la vivienda con inteligencia artificial, diseño modular y materiales sostenibles.

Acuratiok  erabaki  adimendunak  hartzeko  teknologia  bat  bultzatzen  du  pertsonen  pribatutasuna  babesten  den  bitartean
18/06/2025 Zibersegurtasuna

Acuratiok erabaki adimendunak hartzeko teknologia bat bultzatzen du pertsonen pribatutasuna babesten den bitartean

Autoak edo erlojuak bezalako gailuetan adimen artifiziala da, 'ikasketa automatikoa muturrean' izenekoa. Datuak sortzen diren lekuan zuzenean prozesatzeko eta erabaki independenteak hartzeko aukera ematen du, datu-zentro handietara eraman beharrik gabe.

PhotoKrete,  hiriak  hozteko  morteroak  garatzen  dituen  euskal  startup-a
13/06/2025 Ekintzailetza

PhotoKrete, hiriak hozteko morteroak garatzen dituen euskal startup-a

Bere teknologia berritzaileari esker, %70etik gorako energia aurrezpena lortu daiteke hozte-gastuan, material pasibo eta jasangarrien bidez.

Yorsio:  “Jabetzakidetzan  oinarritutako  etxebizitza  emantzipatzeko  modurik  adimentsuena  da”
11/06/2025 Ekintzailetza

Yorsio: “Jabetzakidetzan oinarritutako etxebizitza emantzipatzeko modurik adimentsuena da”

Sara Recalde Yorsio-ren sortzaile eta zuzendari nagusiak, plataformak hipotekarik gabe eta jabetza partekatutako eredua erabiliz etxebizitza eskuratzeko modua nola eraldatzen duen azaltzen du.

FHIMASAk,  eraikuntzaren  sektorean  erreferente  den  ETEak,  BIND  SMEren  aldeko  apustua  egin  du  bere  merkatua  berrikuntzaren  eskutik  lideratzeko
29/05/2025 Up Euskadi

FHIMASAk, eraikuntzaren sektorean erreferente den ETEak, BIND SMEren aldeko apustua egin du bere merkatua berrikuntzaren eskutik lideratzeko

ETE horrek BIND SMEren —Eusko Jaurlaritzak startupekin sustatutako berrikuntza-ekimen irekia— bigarren edizioan parte hartu zuen.

Nexmachinak  Gauzen  Interneta  industriara  zabaltzen  du
22/05/2025 Up Euskadi

Nexmachinak Gauzen Interneta industriara zabaltzen du

Enpresak IoT soluzio jasangarriagoak eta eskuragarriagoak eskaintzen ditu mota guztietako enpresa eta erakundeentzat

Amazinglers:  “Gazteek  TikTok  bidez  lana  bilatu  eta  aurkitu  ere  egiten  dute,  eta  horretara  egokitu  behar  gara”
12/05/2025 Ekintzailetza

Amazinglers: “Gazteek TikTok bidez lana bilatu eta aurkitu ere egiten dute, eta horretara egokitu behar gara”

Igone Ruiz de Azua arabarrak sortutako startupak gazteak enpleguekin eta praktikekin konektatzen dituen plataforma bat baino askoz gehiago izan nahi du; talentu bila enpresei aholkuak ematen dizkien eta belaunaldi berrien potentzialaren aldeko apustua egiten duen komunitatea.

Alterity,  robotika  mugikorrarentzat  eta  mugikortasun  elektriko  arinarentzat  bateriak  fabrikatzen  dituen  enpresa  bizkaitarra
07/05/2025 Nazioartekotzea

Alterity, robotika mugikorrarentzat eta mugikortasun elektriko arinarentzat bateriak fabrikatzen dituen enpresa bizkaitarra

Elkarteak SPRI taldearen nazioartekotze-programaren laguntza bat jaso du, eta bezeroak ditu jada Italian, Suitzan eta Herbehereetan

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.