Jon Uriarte.
Ekintzailetza
Elkarrizketak 22 abendua, 2020

All Iron Group: “Krisi honen ostean ohartuko gara uste genuena baino indartsuagoak garela”

Ticketbis arrakastatsuaren sortzaile Jon Uriartek gidatzen du All Iron Group. All Iron Group enpresa-talde bat da, egoitza Bilbon duena eta hainbat interes dituena, besteak beste, startup-ak eta higiezinen sektoreko aukerak
-

 

Jon Uriarte dugu azken urteotako euskal ekintzaile aktibo eta arrakastatsuenetako bat. Jon ezin hobeto sartzen da ekintzailearen kategorian: jakin-min handiko pertsona, anbiziotsua eta ikuspegi pribilejiatuduna, 2016an egundoko sorpresa eman zuena Ticketbits enpresa eBAY bezalako erraldoi bati salduta; gaur egun, beste ekintzaile batzuei laguntzen die euren ametsak betetzen, XIX. mendean Bilbora iritsitako meatzari britainiarrek burdin purua aurkitzean abesten zuten “all iron” haren erritmoan… Uriartek Bilbon sortu zuen All Iron Group, Ander Michelenarekin batera. Enpresentzako aterki honek askotariko interesak barne hartzen ditu, eta beharbada gehien gailentzen dena da osagai berritzaile handiko startup-ekin duen harremana, bere DNAn baitarama berrikuntza. Une honetan, taldeak 40 enpresa partaidetu ditu, horien artean Estatu osoan aski ezagunak diren batzuk (Bilboko Lookiero, edo Jeff, Lingokids, Seedtag nahiz Spotahome) eta Europa, AEB edo Latinoamerikakoak ere bai.

 

Beraz, “Aliron” aukeratu duzue alaitasunaren eta enpresa arloko arrakastaren sinonimo gisa…

Bai, jakina. Eta ez hori bakarrik, gauzak ikusteko modu bat ere bada, gauza garrantzitsuak eta interesgarriak, enpresa-proiektu handiak egin daitezkeelako ustez txikia den hiri batean, nahiz eta Bilbo munduko hiriburua izan (barreka)…

 

Frogatu duzue posible dela gauza handiak egitea esparru lokaletik aldendu gabe…

Ez dugu lortu berdinketarik inorekin, baina saiatzen ari gara. Gure aurreko proiektua (Ticketbis) oso ondo atera zen. Ander Michelena bazkidea eta biok hementxe hasi ginen, Bilbon bertan, eta azkenean 48 herrialdetan operatzera iritsi ginen, mundu osoko 500 pertsona enplegatuz proiektu hartarako. Beraz, esan liteke gauzak ongi joan zirela, eta horrek erakusten du posible dela proiektu handi bat muntatzea San Frantzisko, Londres edo Tokyo bezalako toki ikonikoetara joan beharrik gabe.

 

Gaur egungoa bezalako egoera ziurgabe eta aldakor batean, bankako akzioetan edo energia sektorean inbertitzea baino hobe al da startupen proiektuetan inbertitzea?

Galdera zaila da hori, eta ez nuke Burtsako aholkurik eman nahi, baina uste dut gauza desberdinak direla eta elkarrekiko osagarriak. Inbertitzea oso zaila da, eta beti da hobe konfiantza ematen dizun eta trebatua dagoen norbaiten eskutik egitea, baldin eta bidezko komisioak kobratzen baditu, jakina. Startup-etan inbertitzeari dagokionez, egia da oso modan daudela, eta jende askok inbertitu nahi duela, baina oso arriskutsua da. Erokeria bat litzateke norbere ondarearen zati handi bat horretan inbertitzea, halere badago aukera arloko profesionalen laguntzaz inbertitzeko arriskuak murriztuz.

 

Zein baldintza izan behar ditu enpresa-proiektu batek zuek bezalako inbertitzaileak erakartzeko?

Oro har, ez dugu inbertitzen ideia fasean dauden proiektuetan, baizik eta fase aurreratuago batean daudenetan, adibidez, produktua edo zerbitzua dagoeneko merkatuan dutenetan, beti ere frogatu badute funtzionatzen dutela, nahiz eta enpresa oso gazteak izan. Horixe bilatzen dugu, egiaztatutako produktu edo zerbitzu bat, garatzeko gaitasuna eta merkatuko potentzial handia duena, baina, batez ere, gaitasun handiko lantalde batez osatua dagoena, gai izango dena proiektua eraman nahi duen tokiraino eramateko.

 

Eta behin erabaki ondoren parte hartuko duzuela startup batean, zein motibaziorekin egiten duzue?

Gure helburua da enpresan gelditzea, baina horizonte batekin; hau da, gure zeregina da startup batean sartu nahi duen inbertitzailearen dirua bideratzea ibilgailu baten bidez. Jakina, inbertitzaileek euren inbertsioa berreskuratu nahi dute, beraz, gu enpresetan sartzen gara, garatzen laguntzen diegu, eta zazpi edo hamar urteko epean enpresatik irteten gara. Hau da, gure helburua ez da espekulatzea, hots, enpresa batean sartu eta handik urtebetera irtetea. Gainera, hori ia ezinezkoa da. Etorkizun handiko proiektuetan sartzen gara balioa sortzeko eta balio hori konpainiei emateko, horrela proiektu handi bihur daitezen.

 

 

Pelotazoaren antitesia da hori…

 

Ez zait hitz hori gustatzen, eta nire kasuan askotan erabili zen Ticketbis-en fenomenoa azaltzeko: bazirudien zerbait sortu genuela hutsetik, zortea izan genuela eta diru kopuru handi baten truke saldu genuela. Eta ez da horrela, gure bizitza profesional osoa eta bizitza pertsonalaren zati bat eskaini geniolako proiektu hari, gorputz eta arima lanean aritu ginen zazpi urte baino gehiagoz. Proiektu bat saltzen denean, jakin behar da ikaragarrizko ahalegina egin dela proiektu hori aurrera eramateko, eta horri ezin zaio pelotazo deitu.

 

Badira ekintzaile batzuk, zeu horietako bat, proiektuak abiarazten dituztenak benetako premia dutelako, “barruak eskatzen dielako”… Zer esan nahi duzu?

Ez da erraza azaltzea. Niri oso zaila egiten zait bururatzen zaizkidan proiektuak baztertzea, beti saiatzen naiz martxan jartzen. Barruan dudan zerbait da, eta unibertsitatean nengoela piztu zitzaidan premia hori. Horrelakoak garenok premia izaten dugu buruan darabilguna martxan jartzeko, bestela barrutik jaten gaitu.

 

Nola gainditzen da ekintzailetzarako beldurra? Nola gainditzen dira “balu” eta “balitz” guztiak?

Oso galdera zaila da, nik neuk ere beldur asko izan nituen ekintzaile izan aurretik. Ekiteko gogoa eta bokazioa baneuzkan unibertsitate garaitik, baina zortzi bat urte behar izan nituen ekintzailetzari heltzeko. Asko kostatzen da erabaki hori hartzea, faktore asko daudelako tartean, batik bat pertsonalak. Horregatik, beldur eta zalantza asko sortzen dira sarerik gabe jauzi egin aurretik. Nik neuk beti nahi izan dut ekintzaile izan, baina gurasoek burutik kendu zidaten ideia hori. Halere, 2005ean erabaki nuen Morgan Stanley enpresan (Londresen) nuen lanpostua utzi eta Ticketbites martxan jartzea.

 

Gaur egungo krisia amaitu eta perspektiba pixka batekin begiratzeko tartea hartzen dugunean, zure ustez zer izan beharko genuke ikasita?

Nire ustez, ohartuko gara uste genuena baino askoz indartsuagoak garela.

Lotutako albisteak

GH  Cranes  :  “Gure  enpresarentzako  erronka  garrantzitsuak  jorratzeko  aukera  ematen  digu  BIND-k”
23/10/2025 Ekintzailetza

GH Cranes : “Gure enpresarentzako erronka garrantzitsuak jorratzeko aukera ematen digu BIND-k”

Garabi-fabrikatzaile honek Beasainen du egoitza eta startupak eta finkatutako enpresak batzen dituen plataforma honetako protagonistetako bat da

Vamos  a  Cuidarnos,  erronka  demografiko  global  baterako  tokiko  konponbidea

Vamos a Cuidarnos, erronka demografiko global baterako tokiko konponbidea

Bizkaiko enpresak aplikazio bat diseinatu du eguneroko bizitza errazteko eta adinekoen lotura sozialak indartzeko, zahartze-testuinguru gero eta handiago batean.

Adaptam  Therapeutics-ek  minbiziaren  aurkako  immunoterapian  aurrera  egiteko  antigorputz  berritzaileak  garatzen  ditu
25/09/2025 Ekintzailetza

Adaptam Therapeutics-ek minbiziaren aurkako immunoterapian aurrera egiteko antigorputz berritzaileak garatzen ditu

Startup bioteknologikoak SPRI Taldearen programen laguntzari esker tumore-mikroingurunera zuzendutako terapiak diseinatzen ditu.

InterGaiakek  olatu  jasangarria  bultzatzen  du  bere  surf-ohol  ekologikoekin
18/09/2025 Ekintzailetza

InterGaiakek olatu jasangarria bultzatzen du bere surf-ohol ekologikoekin

Arabako aholkularitzak eta ingeniaritzak, 7 Olatu markaren bidez, plastikoak murrizteko paulowniako zurez sortutako produktu horiek merkaturatuko ditu. Enpresak SPRIren Barnekintzaile programaren laguntza izan du.

Webker:  “Mundu  digitalean,  erronka  nagusia  eguneratuta  egotea  da”
03/09/2025 Ekintzailetza

Webker: “Mundu digitalean, erronka nagusia eguneratuta egotea da”

Iaz, Gasteizko bi gaztek sektore digitalean ekitea erabaki zuten, eta Webker sortu zuten. Bertatik, beren negozioa bultzatzeko online presentzia garatzeko aukera eskaintzen diete bezeroei.

Mosaikus  by  Rombus:  zure  erakundearen  kudeaketa  integratua  digitalizatu,  sinplifikatu  eta  hobetzen  duen  plataforma
31/07/2025 Ekintzailetza

Mosaikus by Rombus: zure erakundearen kudeaketa integratua digitalizatu, sinplifikatu eta hobetzen duen plataforma

Giovanna Nocentino eta María Paz Silvak bikaintasunerako bidean lehiakorragoak eta jasangarriagoak izan nahi duten enpresei laguntzen diete, kalitatean, ingurumenean, segurtasunean, laneko osasunean eta araudia betetzean ikuspegi argi batekin.

Hevea  3D-k  emultsio  industrialak  erretxina  inprimagarri  iraunkor  eta  funtzional  eraldatzen  ditu
21/07/2025 Ekintzailetza

Hevea 3D-k emultsio industrialak erretxina inprimagarri iraunkor eta funtzional eraldatzen ditu

Polymat-eko spin-off berriak kautxua edo latexa bezalako materialak 3D inprimaketarako irtenbide aurreratuetan bihurtzen ditu, BIC Gipuzkoako Ekintzaile-Txekintek programaren babesarekin.

Smart  to  Walk,  trekking-a  esperientzia  adimentsu  bihurtzen  duen  startup-a
03/07/2025 Ekintzailetza

Smart to Walk, trekking-a esperientzia adimentsu bihurtzen duen startup-a

Urdulizen jatorria duen enpresa honek, makila adimendun bat eta app osagarri bat sortu ditu mendi-ibiliak seguruagoak, sozialagoak eta konektatuagoak izan daitezen.

Developair-ek  AA  aplikatzen  du  software  tresnen  belaunaldi  berri  bat  sortzeko

Developair-ek AA aplikatzen du software tresnen belaunaldi berri bat sortzeko

Donostiako startupak hainbat soluzio eskaintzen ditu industriarako, hala nola trenbide aeroespaziala, energia, automobilgintza eta medikuntzarako, besteak beste.

Etxe  bat,  pieza  asko:  AtomModular-aren  “Lego  eredua”  etxebizitza  krisia  konpontzeko
24/06/2025 Ekintzailetza

Etxe bat, pieza asko: AtomModular-aren “Lego eredua” etxebizitza krisia konpontzeko

La startup, con sede en BIC Araba, propone industrializar la vivienda con inteligencia artificial, diseño modular y materiales sostenibles.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.