Elkarrizketak 19 Marzo, 2024

Sirope: “Brandingaren garrantzia bereganatu ez duten enpresak desabantaila-posizio batetik abiatzen dira”

Bilboko sormen-agentzia Euskadiko erreferente nagusietako bat da branding- eta komunikazio-estrategian.

Mundua asko aldatu da, baita bertan bizi garen pertsonak, komunikatzeko modua, erabiltzen ditugun bideak edo markekin dugun harremana ere. Siropek lehen pertsonan bizi izan du trantsizio hori, 2011 inguruan emandako lehen urratsetatik hasi, eta gaur egun 20 profesionalek osatzen duten taldea izateraino. Egun brandingaren eta komunikazioaren alderdi guztiak jorratzen ditu Orbea, Kaiku, Euskadi Fundazioa, Gaztea, Eusko Jaurlaritza, Azti eta beste hainbat enpresarentzat. Ales Landetak, Bilboko sormen agentziaren zuzendari eta sortzaileak, bere historiaren errepasoa egiten du eta sektorearen orainari eta etorkizunari eragiten dieten erronkei buruz hitz egiten du, hala nola, berrikuntzari edo adimen artifizialari buruz.

Zein da abangoardian mantentzeko gakoa?

Gure bilakaeraren gakoa pentsamendu kritikoa, autoexijentzia eta talde askotariko eta konprometitu baten indarra uztartzea da. Aldaketetara egokitzea eta joerak aurreikustea funtsezkoak dira berritzeko eta etengabe eboluzionatzen ari den mundu honetan adierazgarriak izaten jarraitzeko. Gure bezeroak ere azpimarratuko nituke, kasu askotan lehen mailako erakundeak eta enpresak direnez, haiekin batera hazten eta aurrera egiten laguntzen digute.

Berritzea da Siroperen gako-hitzetako bat. Proiektu guztiak izan daitezke berritzaileak?

Berrikuntza ez dago soilik teknologian, baita ikuspegi sortzaileetan, lan-metodologietan eta gure bezeroei eskaintzen dizkiegun soluzioetan ere. Etengabe ibilbide berriak bilatzen ditugu, agertokiak planteatzen ditugu, lan egiten dugun markak nabarmentzeko, bereizteko eta publikoarekin modu erreal batean konektatzeko. Dudarik gabe, esan dezakegu berrikuntza gure egunerokoan eta gure proiektu guztietan presente dagoen elementua dela.

Hala ere, berritzea beti da erronka.

Berritzea gauzei ematen diezun ikuspegia da. Adibide paradigmatiko batzuk aipatzearren, Los 40 Principaleseko agertoki bat muntatzera iritsi gara Greenpeaceren ontzi batean aste batetik bestera; Orbearekin lankidetzan bizikleta baten diseinuan parte hartu dugu; izen bera zuten 2 enpresak bakar bat bezala lan egitea lortu dugu; haize eta euri denborale baten erdian turismoko spot bat filmatzea; edo auzo oso baterako kanpaina bat biralizatzea. Era berean, nazioartean jardutea eskatzen zuten proiektuak garatu ditugu, Suedia edo Japonia bezalako leku desberdinetan. Horrelako erronkek sormenarekiko grina bizirik iraunarazten digute, gero eta hobeak izateko gure elikagaia baita. 

Ia marka guztiek presentzia digitala duten testuinguru honetan, zein da nabarmentzeko gakoa?

Horixe da proiektu bakoitzean erantzuten saiatzen garen galdera nagusia. Gure ustez, sekretua ibilbide-orri argi bat izatea da, ondo zehaztutako estrategia bat izatea eta zure markaren balioa modu koherente eta bereizgarrian helaraztea. Sinplea dirudi, baina praktikara eramanez gero, esperientzia eta espezializazioa behar dira; beraz, ezinbestekoa da gaian aditua den partner bat edukitzea.

Kasu askotan, enpresek ez dute onartzen brandingaren eta identitate digitalaren garrantzia. Zein da bere balioa?

Brandinga enpresaren arima da. Batez ere lehiakortasunak eta globalizazioak markatutako negozio-ingurune batean, hala nola industrian. Aukeraz betetako mundu batean, marka indartsu bat besteengandik bereizten da, ez bakarrik saltzen duenagatik, baizik eta irudikatzen duenagatik. Brandingak ez du soilik enpresa bat lehiakideengandik bereizten, kontsumitzaileekin konexio emozionala ere eraikitzen du, markaren balioak, misioa eta nortasuna modu koherente eta erakargarrian komunikatzen ditu konexio-puntu guztietan. Gure ustez, gaur egun brandingaren garrantzia bereganatu ez duten enpresek desabantaila nabarmena dute beren lehiakideen aurrean. 

Azkenaldian asko hitz egiten da Adimen Artifizialak diseinuaren munduan dituen eta izango dituen ondorioez. Zer pentsatzen duzue horren inguruan?

Adimen artifiziala, gaur egun, dagoeneko teknologia disruptiboa da bizitzako arlo guztietan. Sormenaren eta diseinuaren munduan ere hala izaten ari da. Gurpila edo elektrizitatea asmatzeak ere hurrengo belaunaldien bizitzak eta prozesuak eraldatu zituen. Berez talde digitala izanik, horrelako iraultzak berezko zerbait bezala bizi ditugu. Teknologia egoki erabiltzeak hobeto eta azkarrago ekoiztea ahalbidetuko du, baina giza garunek markatuko dute jarraibidea.

Nola ikusten duzue sektorearen etorkizuna?

Oso agertoki interesgarria zabaltzen ari da, eta marka gehienak kontzientzia handia hartzen ari dira alderdi horretan. Euskadin, adibidez, industria-sektorea ere, tradizionalki ez baita hain harkorra izan, brandingaren eta komunikazioaren garrantzian sinesten hasia da. Beraz, sektorearen etorkizuna baikor ikusten dugu. Egokitzen eta eboluzionatzen jarraitzera bultzatzen gaitu. Gakoa izango da bizkorrak, ausartak eta benetakoak izatea eta pertsonei eta markei benetan axola zaien horrekin bat etortzea.

 

Euskal enpresen artean berrikuntza bultzatzeko, enpresa txiki eta ertainetatik konpainia handietaraino, SPRI Taldeak Hazinnova, BDHI Konexio edo Innobideak bezalako berrikuntzarako programak eta laguntzak ditu.

Lotutako albisteak

MEPRO  Medical  Reproductive  Solutions,  gizarte-helburu  teknologia:  ugalkortasun  maskulinoa  berritzen
15/04/2025 Berrikuntza

MEPRO Medical Reproductive Solutions, gizarte-helburu teknologia: ugalkortasun maskulinoa berritzen

Gure helburua osasun-profesionalei eta bikoteei antzutasunaren erronkei aurre egiteko tresna berritzaile, seguru eta eraginkorrak eskaintzea da

Aloka,  profesionalen  artean  ikus-entzunezko  materiala  alokatzeko  plataforma
14/04/2025 Berrikuntza

Aloka, profesionalen artean ikus-entzunezko materiala alokatzeko plataforma

Gipuzkoako startup-ak hainbat ekipo eskaintzen ditu, hala nola kamerak, grabagailuak, mikrofonoak, droneak. Mobile World Congress-eko 4YFN biltzarrean parte hartu zuen, SPRI Taldeak kudeatutako stand batekin, webgunea inbertsore eta bezero potentzialei aurkezteko.

Metagra,  mende  erdiko  berrikuntza  automobilgintzarako  hotzeko  estanpazioan
10/04/2025 Berrikuntza

Metagra, mende erdiko berrikuntza automobilgintzarako hotzeko estanpazioan

Bergarako enpresa pieza konplexuen fabrikazioan sendotu da, jasangarritasunaren eta berrikuntzaren alde eginez.

Jon  Ander  Egaña:  “BASQUE  FOOD  CLUSTERrek  elikadura  euskal  industriaren  sektore  estrategiko  gisa  kokatzea  lortu  du”
09/04/2025 Berrikuntza

Jon Ander Egaña: “BASQUE FOOD CLUSTERrek elikadura euskal industriaren sektore estrategiko gisa kokatzea lortu du”

Elikatze-katearen euskal elkartea 150 enpresa eta erakunde baino gehiagoren lehiakortasuna hobetzeko lanean ari da, berrikuntzaren garapenarekin, lankidetza-proiektuekin eta teknologien integrazioarekin.

Siteco,  30  urte  automatikoki  ordaintzeko  makinak  ekoizten
08/04/2025 Berrikuntza

Siteco, 30 urte automatikoki ordaintzeko makinak ekoizten

Arabako enpresak administrazio publikoarekin eta ostalaritza sektorearekin egiten du lan, eta urteak daramatza nazioarteko merkatuan.

Mecanizados  Patro  enpresak  “fidagarritasuna,  segurtasuna  eta  eraginkortasuna”  eskaintzen  ditu  trenbide-sektorean
03/04/2025 Berrikuntza

Mecanizados Patro enpresak “fidagarritasuna, segurtasuna eta eraginkortasuna” eskaintzen ditu trenbide-sektorean

Serie laburretarako eta luzeetarako pieza espezifikoak fabrikatzen ditu enpresa arabarrak, doitasun handiko lan-tresna eta makinekin.

Icónica,  errotulua  artelan  bihurtzen  denean
03/04/2025 Berrikuntza

Icónica, errotulua artelan bihurtzen denean

Arabako enpresa da kartelak fabrikatzen dituen Euskadiko azken enpresetako bat. Hain zuzen ere, bost hamarkada daramatza lanean eta teknika eta artisautza uztartzen ditu bere produkzioak

Lorra,  lau  hamarkada  inguru  Bizkaiko  nekazaritzako  elikagaien  kooperatibismoaren  funtsezko  zutabe  gisa 
31/03/2025 Berrikuntza

Lorra, lau hamarkada inguru Bizkaiko nekazaritzako elikagaien kooperatibismoaren funtsezko zutabe gisa 

Gaur egun, erakundearen lehentasuna zahartutako sektore honetako erretiroak ordezkatzea da, belaunaldi-erreleboaren bidez. 

Utilmaik  tresna  industrial  aurreratuak  diseinatzen  ditu  ekoizpen  industriala  optimizatzeko
24/03/2025 Berrikuntza

Utilmaik tresna industrial aurreratuak diseinatzen ditu ekoizpen industriala optimizatzeko

Bizkaiko enpresak berrikuntza eta ezagutza teknikoa uztartzen ditu funtsezko sektoreetan mekanizazio-prozesuak hobetzeko, hala nola garraioan, makineria astunean eta aeronautikan.

AVVI  laguntzaile  birtualak  etxebizitzen  salmenta  eraberritu  du,  etxeak  eraiki  aurretik  bisitatzeko  aukera  ematen  baitu
17/03/2025 Berrikuntza

AVVI laguntzaile birtualak etxebizitzen salmenta eraberritu du, etxeak eraiki aurretik bisitatzeko aukera ematen baitu

Trivima enpresa donostiarrak soluzio berritzaile bat garatu du, salmenta epeak murriztu eta transformazioa areagotzen duen esperientzia interaktiboa ahalbidetzen duena.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.