Elkarrizketak 19 Marzo, 2024

Sirope: “Brandingaren garrantzia bereganatu ez duten enpresak desabantaila-posizio batetik abiatzen dira”

Bilboko sormen-agentzia Euskadiko erreferente nagusietako bat da branding- eta komunikazio-estrategian.
-

Mundua asko aldatu da, baita bertan bizi garen pertsonak, komunikatzeko modua, erabiltzen ditugun bideak edo markekin dugun harremana ere. Siropek lehen pertsonan bizi izan du trantsizio hori, 2011 inguruan emandako lehen urratsetatik hasi, eta gaur egun 20 profesionalek osatzen duten taldea izateraino. Egun brandingaren eta komunikazioaren alderdi guztiak jorratzen ditu Orbea, Kaiku, Euskadi Fundazioa, Gaztea, Eusko Jaurlaritza, Azti eta beste hainbat enpresarentzat. Ales Landetak, Bilboko sormen agentziaren zuzendari eta sortzaileak, bere historiaren errepasoa egiten du eta sektorearen orainari eta etorkizunari eragiten dieten erronkei buruz hitz egiten du, hala nola, berrikuntzari edo adimen artifizialari buruz.

Zein da abangoardian mantentzeko gakoa?

Gure bilakaeraren gakoa pentsamendu kritikoa, autoexijentzia eta talde askotariko eta konprometitu baten indarra uztartzea da. Aldaketetara egokitzea eta joerak aurreikustea funtsezkoak dira berritzeko eta etengabe eboluzionatzen ari den mundu honetan adierazgarriak izaten jarraitzeko. Gure bezeroak ere azpimarratuko nituke, kasu askotan lehen mailako erakundeak eta enpresak direnez, haiekin batera hazten eta aurrera egiten laguntzen digute.

Berritzea da Siroperen gako-hitzetako bat. Proiektu guztiak izan daitezke berritzaileak?

Berrikuntza ez dago soilik teknologian, baita ikuspegi sortzaileetan, lan-metodologietan eta gure bezeroei eskaintzen dizkiegun soluzioetan ere. Etengabe ibilbide berriak bilatzen ditugu, agertokiak planteatzen ditugu, lan egiten dugun markak nabarmentzeko, bereizteko eta publikoarekin modu erreal batean konektatzeko. Dudarik gabe, esan dezakegu berrikuntza gure egunerokoan eta gure proiektu guztietan presente dagoen elementua dela.

Hala ere, berritzea beti da erronka.

Berritzea gauzei ematen diezun ikuspegia da. Adibide paradigmatiko batzuk aipatzearren, Los 40 Principaleseko agertoki bat muntatzera iritsi gara Greenpeaceren ontzi batean aste batetik bestera; Orbearekin lankidetzan bizikleta baten diseinuan parte hartu dugu; izen bera zuten 2 enpresak bakar bat bezala lan egitea lortu dugu; haize eta euri denborale baten erdian turismoko spot bat filmatzea; edo auzo oso baterako kanpaina bat biralizatzea. Era berean, nazioartean jardutea eskatzen zuten proiektuak garatu ditugu, Suedia edo Japonia bezalako leku desberdinetan. Horrelako erronkek sormenarekiko grina bizirik iraunarazten digute, gero eta hobeak izateko gure elikagaia baita. 

Ia marka guztiek presentzia digitala duten testuinguru honetan, zein da nabarmentzeko gakoa?

Horixe da proiektu bakoitzean erantzuten saiatzen garen galdera nagusia. Gure ustez, sekretua ibilbide-orri argi bat izatea da, ondo zehaztutako estrategia bat izatea eta zure markaren balioa modu koherente eta bereizgarrian helaraztea. Sinplea dirudi, baina praktikara eramanez gero, esperientzia eta espezializazioa behar dira; beraz, ezinbestekoa da gaian aditua den partner bat edukitzea.

Kasu askotan, enpresek ez dute onartzen brandingaren eta identitate digitalaren garrantzia. Zein da bere balioa?

Brandinga enpresaren arima da. Batez ere lehiakortasunak eta globalizazioak markatutako negozio-ingurune batean, hala nola industrian. Aukeraz betetako mundu batean, marka indartsu bat besteengandik bereizten da, ez bakarrik saltzen duenagatik, baizik eta irudikatzen duenagatik. Brandingak ez du soilik enpresa bat lehiakideengandik bereizten, kontsumitzaileekin konexio emozionala ere eraikitzen du, markaren balioak, misioa eta nortasuna modu koherente eta erakargarrian komunikatzen ditu konexio-puntu guztietan. Gure ustez, gaur egun brandingaren garrantzia bereganatu ez duten enpresek desabantaila nabarmena dute beren lehiakideen aurrean. 

Azkenaldian asko hitz egiten da Adimen Artifizialak diseinuaren munduan dituen eta izango dituen ondorioez. Zer pentsatzen duzue horren inguruan?

Adimen artifiziala, gaur egun, dagoeneko teknologia disruptiboa da bizitzako arlo guztietan. Sormenaren eta diseinuaren munduan ere hala izaten ari da. Gurpila edo elektrizitatea asmatzeak ere hurrengo belaunaldien bizitzak eta prozesuak eraldatu zituen. Berez talde digitala izanik, horrelako iraultzak berezko zerbait bezala bizi ditugu. Teknologia egoki erabiltzeak hobeto eta azkarrago ekoiztea ahalbidetuko du, baina giza garunek markatuko dute jarraibidea.

Nola ikusten duzue sektorearen etorkizuna?

Oso agertoki interesgarria zabaltzen ari da, eta marka gehienak kontzientzia handia hartzen ari dira alderdi horretan. Euskadin, adibidez, industria-sektorea ere, tradizionalki ez baita hain harkorra izan, brandingaren eta komunikazioaren garrantzian sinesten hasia da. Beraz, sektorearen etorkizuna baikor ikusten dugu. Egokitzen eta eboluzionatzen jarraitzera bultzatzen gaitu. Gakoa izango da bizkorrak, ausartak eta benetakoak izatea eta pertsonei eta markei benetan axola zaien horrekin bat etortzea.

 

Euskal enpresen artean berrikuntza bultzatzeko, enpresa txiki eta ertainetatik konpainia handietaraino, SPRI Taldeak Hazinnova, BDHI Konexio edo Innobideak bezalako berrikuntzarako programak eta laguntzak ditu.

Lotutako albisteak

EIDEk  diseinuaren  eta  prestakuntzaren  munduko  mapan  jarri  du  Bilbo
03/07/2025 Berrikuntza

EIDEk diseinuaren eta prestakuntzaren munduko mapan jarri du Bilbo

Euskadiko Diseinugileen Elkarteak Guggenheim museoan 22 herrialdetako 100 gazte diseinatzaileren talentua aitortu du, diseinuari gizarterako bektore estrategiko gisa egindako ekarpenagatik

Wend-ek  harreman  sozialak  plan  errealekin  egindako  aplikazioaren  bidez  iraultzen  ditu
03/07/2025 Berrikuntza

Wend-ek harreman sozialak plan errealekin egindako aplikazioaren bidez iraultzen ditu

Euskal aplikazioak jende berria ezagutzeko berezkotasuna aisialdi partekatuaren bidez berreskuratzen du eta erabiltzailearen esperientzia hobetzeko berrikuntzaren alde egiten du.

Kalmanek  makineriaren  arriskuetatik  babesten  duten  karenatuak  egiten  ditu
30/06/2025 Berrikuntza

Kalmanek makineriaren arriskuetatik babesten duten karenatuak egiten ditu

Gipuzkoako enpresak neurrira egindako zerbitzua eskaintzen du, galdaragintzako prozesu guztiak barne hartzen dituena, diseinutik hasi eta egiturak ebaki, tolestu, soldatu, muntatu eta margotzeraino.

Developair-ek  AA  aplikatzen  du  software  tresnen  belaunaldi  berri  bat  sortzeko

Developair-ek AA aplikatzen du software tresnen belaunaldi berri bat sortzeko

Donostiako startupak hainbat soluzio eskaintzen ditu industriarako, hala nola trenbide aeroespaziala, energia, automobilgintza eta medikuntzarako, besteak beste.

Industriako  sei  kooperatibak  Batera  bultzatu  dute,  esfortzuak  batu  eta  modu  kolektiboan  lan  egiteko
16/06/2025 Berrikuntza

Industriako sei kooperatibak Batera bultzatu dute, esfortzuak batu eta modu kolektiboan lan egiteko

Elkartea Araban dago errotua, eta jarraikortasun-bokazioarekin jaio da, baita lurralde honetan eredu kooperatiboa erreferente bihurtzeko ere

Embalan  3,  egur-zerrategia  izatetik,  industria-enbalajera
29/05/2025 Berrikuntza

Embalan 3, egur-zerrategia izatetik, industria-enbalajera

Egoitza Bergaran duen familia-enpresa honek 80 urteko ibilbidea dauka bere bezeroen neurriko trajeak diseinatzen eta egiten

Formatu  handiko  3D  inprimaketa,  modularra  eta  jasangarria:  Indart3D-ren  proposamen  diferentziala
23/05/2025 Berrikuntza

Formatu handiko 3D inprimaketa, modularra eta jasangarria: Indart3D-ren proposamen diferentziala

Pellet bidezko estrusioan espezializatuta dago. Bere teknologiak material birziklatu edo teknikoekin inprimatzeko aukera ematen du eta soluzio eraginkorrak, moldakorrak eta egungo industriaren erronketara egokituak eskaintzen ditu.

Laura  Ovies  (EIT  Community):  “Euskadi  eta  beste  eskualde  batzuk  beren  garapen  berritzailerako  aliatu  estrategiko  gisa  har  gaitzaten  nahi  dugu”
21/05/2025 Berrikuntza

Laura Ovies (EIT Community): “Euskadi eta beste eskualde batzuk beren garapen berritzailerako aliatu estrategiko gisa har gaitzaten nahi dugu”

Zamudion lan egiten du, eta EIT Community Hub Spain erakundeko arduraduna funtsezkoa da tokiko eragileak kontinenteko berrikuntza ekosistema handienarekin lotzeko, Berrikuntza eta Teknologiaren Europako Institutuarekin (EIT).

Abuelo  Actual,  bi  hamarkada  adinekoen  etxeak  oztoporik  gabeko  espazio  bihurtzen
14/05/2025 Berrikuntza

Abuelo Actual, bi hamarkada adinekoen etxeak oztoporik gabeko espazio bihurtzen

Bizkaiko Silver Economy-ko Enpresen Gidaren parte da eta Nagusi Intelligence Centerrek bultzatu du, Foru Aldundiaren proiektu estrategikoak.

Moldes  Ura  enpresak  berrikuntzaren  alde  egin  du  lehiakorra  izaten  jarraitzeko
13/05/2025 Berrikuntza

Moldes Ura enpresak berrikuntzaren alde egin du lehiakorra izaten jarraitzeko

Zamudion kokatuta, automobilgintza sektorerako injekzio eta konpresio moldeak ekoizten ditu enpresak, eta duela gutxi SPRI Taldearen Hazinnova programan parte hartu du.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.