Berrikuntza
Elkarrizketak 6 Marzo, 2020

SDA Factory-k Ufesa plantxa mitikoa berreskuratu du

Arabako konpainiak berreskuratu egin du euskal diseinu industrialaren ikurra, orain askoz lehiakorragoa, eraginkorragoa eta jasangarriagoa
-

Arabako konpainiak berreskuratu egin du euskal diseinu industrialaren ikurra, orain askoz lehiakorragoa, eraginkorragoa eta jasangarriagoa

Iragana beti itzultzen da. Bestela, galdetu SDA Factory konpainia arabarrari, hamar urtez desagertua egon ondoren, berriro hasi baita ekoizten Ufesa plantxa mitikoa, euskal diseinu industrialaren ikurra. Argi-itzalez betetako hamarkada honetan, sarritan ziurgabetasunak markatu du enpresako eguneroko jarduera. Baina orain, konpainiaren jabe den B&B Trends taldearen barruan daudelarik, indarrak batu dituzte beren negozio-eredua berritzeko eta etxetresna elektriko txikietara bideratutako produktu eraginkor eta jasangarriagoz osatutako gama berri bat sortzen hasteko.

 

Testuinguru horretan eta I+G-ko zentro eredugarri baten gidaritzapean, 200 pertsona inguru enplegatzen ditu. Berriki, Basque Ecodesign Meeting kongresuan aurkeztu zituen bere garapen abangoardistenak, non antolakundeko arduradun Iñaki Castresanak konpainiaren aurrerapen guztien berri eman baitzuen.

 

Ufesa mitikoaz ari gara…

Hori da, erreferentziazko plantxa izan da jende askorentzat, baina ia inork ez zekien hementxe fabrikatzen zela, Gasteizen. Eta esan genezake hori dela “larriena”. 40 urte baino gehiagoz, oso ezagunak diren plantxa bikainak ekoitzi ditugu Euskadin, I+G-ko zentro indartsu baten laguntzarekin. Eta lan horri eutsi behar diogu.

 

Zergatik berreskuratu duzue orain produktu mitiko hura?

 

Oso proiektu garrantzitsu bat dugulako Gasteizen, helburu duena izan ginenaren funtsa berreskuratzea. Azken hamarkadetan, BOSCH, Siemens, AEG edo Philips marken plantxa guztiak fabrikatzen aritu gara BSH talde alemanarentzat, baina gaur egun emantzipatuta gaude, eta independenteak gara berriz izateko lehen izan ginena.

 

Nola lortu nahi duzue hori?

 

Oso malgu eta eraginkor izanaz, oso ona zen produktu bat garatzen jarraituz eta merkatuari behar duena eskainiz. Abantaila handi bat daukagu: alegia, gure Berrikuntza eta Garapen zentroa, SDAren bihotza. Gaur egun, gure lantaldeko hamabost pertsonak lan egiten dute zentro horretan, eta azkenaldian ehun patente inguru lortu dugu. Sekulakoa da hori. Plantxa bakoitzaren barruan teknologia eta espezializazio mundu bat dago, guztiz beharrezkoa dena produktua ona izango bada, eta horixe da gure I+G-ko zentroaren lana.

 

Nola izan zarete gai duela urte batzuk pairatu zenuten egoera ekonomiko eta enpresarialari buelta emateko?

 

Inbertsio handiak egin genituen gure lantegia automatizatzeko, eta lantalde osoa konprometitu zen enpresarekin. Horrelaxe egin dugu aurrera. Gaur egun, produkzio arloan oso ona den enpresa bat daukagu, kalitate optimoa eskaintzen duena. Orain eredu malgu eta azkarrago baterantz eboluzionatu behar dugu.

 

Zergatik?

Dagoeneko ez digulako balio erakutsi dugun kalitatearekin eta produktibitatearekin bakarrik, orobat eskaini behar dugu gure merkatuek eta bezeroek eskatzen dizkiguten azkartasuna eta malgutasuna. Lehiakideengandik bereizi nahi badugu, horixe da bide bakarra: inoiz ez gara izango besteak baino merkeagoak, baina bai hobeak.  Izugarri azkarrak izan behar dugu gure bezeroen bat-bateko premiei erantzuteko, eta prozesu horretan murgilduta gaude orain.

 

Apustuak ez dirudi berria…

Agian ez, baina talde multinazional handi baten barruan zaudenean (eta gu hala geunden), une batzuetan zurruntasunak sortzen dira, eta orain, independente izanik, mugitu egin behar dugu.  Produktua ahalik eta azkarren garatu behar da eta garapen hori merkatura eraman, bezeroak lehenbailehen izan dezan eskuragarri.

 

Iragan krisian ideia bat nagusitu zen, alegia, etxetresna txikien sektore izugarri atomizatuan fabrikatzaile asiarrekin lehiatzea ia bere buruaz beste egitea zela enpresarentzat… Halere, zuek korrontearen aurka zoazte igerian, eta aipatu duzue badagoela merkatua eta badagoela produktua…

 

Egia da, eta uste osoa dugu horretan. Argi dago erronka handia dela, eta oso konplexua izango dela, errazena delako, adibidez, Txinan erostea, han produktu txukunak daudelako oso prezio onean. Horregatik, guk beste eszenatoki batean jokatu behar dugu; lehiakorrago izan behar dugu ekoizle horiei aurre egiteko. Bezeroek dena nahi dute, hots, ona, polita eta merkea, eta hori ez da beti posible, baina ahalegina egin behar dugu oso produktu onak garatzeko, kalitate handiarekin eta garestiegi izan gabe. Oreka bilatu behar dugu lehiakor izateko.

 

Zuk nahiko zenukeen tokian al dago orain enpresa?

 

Ez, ezta gutxiagorik ere. Oraindik asko daukagu egiteko. Iaz emantzipatu egin ginen, dagoeneko ez gara Gasteiztik BSHrentzat garatzen eta fabrikatzen duen enpresa bat. Eta 2020an aireratu egin behar dugu, bezero berriak bilatu behar ditugu, horrela bermatzeko BSHrentzat egin izan dugun ekoizpen hura gabe ere gai garela aurrera egiteko.

Lotutako albisteak

Erke,  berrikuntza  eta  diseinu  modularra  laneko  ibilgailuak  optimizatzeko
20/10/2025 Berrikuntza

Erke, berrikuntza eta diseinu modularra laneko ibilgailuak optimizatzeko

Gipuzkoako enpresak funtzionaltasuna, segurtasuna eta eraginkortasuna konbinatzen dituzten soluzio pertsonalizatuak eskaintzen ditu hainbat merkatutako flota profesionalentzat.

Perihortz,  berrikuntzan  nagusi  mekanizazio  soluzio  azkarragoak  eta  pertsonalizatuagoak  eskaintzeko
15/10/2025 Berrikuntza

Perihortz, berrikuntzan nagusi mekanizazio soluzio azkarragoak eta pertsonalizatuagoak eskaintzeko

Gipuzkoako enpresak, planopeko eta material-sorta zabal baten erakustokiaren gainean mekanizazioan espezializatua, bost ardatzeko makina berri bat gehitu du, eta fabrikazio gehigarriaren aldeko apustua ere egin du.

Gamesa:  «Lideratzea  ez  da  gainetik  egotea,  alboan  egotea  da»
13/10/2025 Berrikuntza

Gamesa: «Lideratzea ez da gainetik egotea, alboan egotea da»

María José Bidaurretak 1986an Beasainen sortutako ETE baten bigarren belaunaldia zuzentzen du, eta gaur egun erreferentea dira industriako hornikuntzetan

Modelos  Arnon-en  prototipoak,  metal  urtuzko  piezak  lortzeko  oinarria
07/10/2025 Berrikuntza

Modelos Arnon-en prototipoak, metal urtuzko piezak lortzeko oinarria

Gipuzkoako enpresak egur, poliestireno edo erretxinazko prototipoak ekoizten ditu, eta funtsezkoak dira makina-erreminta, automobilgintza edo ontzigintza bezalako sektoreentzat.

TECCI,  zirkuitu  inprimatuak  elektronikarako  neurrira  fabrikatzen  dituen  Gipuzkoako  ETEa
03/10/2025 Berrikuntza

TECCI, zirkuitu inprimatuak elektronikarako neurrira fabrikatzen dituen Gipuzkoako ETEa

Enpresak SPRI Taldearen Industria Digitala programaren dirulaguntza jaso du, eta 3,5 milioi inbertitu ditu bere modernizazio-estrategian.

Asier  Aguirrebeña  (Alfa  MIMtech):  “MIM  teknologiak  aukera  ematen  digu  prestazio  handiko  pieza  konplexuetan  berrikuntzak  egiteko”
30/09/2025 Berrikuntza

Asier Aguirrebeña (Alfa MIMtech): “MIM teknologiak aukera ematen digu prestazio handiko pieza konplexuetan berrikuntzak egiteko”

Eibarko enpresak pieza metalikoak Metal Injection Moulding teknologiaren bidez fabrikatzen espezializatuta dago, eta “giltza eskura piezaren diseinutik azken entregara arteko” soluzioak eskaintzeko duen malgutasun produktibo handiagatik nabarmentzen da.

Teslec,  azpiegitura  kritikoak  argitzen  dituen  kablerik  gabeko  berrikuntza
29/09/2025 Berrikuntza

Teslec, azpiegitura kritikoak argitzen dituen kablerik gabeko berrikuntza

Bizkaiko enpresak kable ikusgairik gabeko argiak diseinatu eta instalatzen ditu, indukzio elektromagnetikoan oinarrituta, segurtasuna hobetzeko eta mantentze-lanak murrizteko.

Dryfing-ek  neoprenozko  jantziak  modu  jasangarriagoan  eta  eraginkorragoan  garbitzen  dituen  “vending”  makina  bat  garatu  du
22/09/2025 Berrikuntza

Dryfing-ek neoprenozko jantziak modu jasangarriagoan eta eraginkorragoan garbitzen dituen “vending” makina bat garatu du

Arabako enpresak material teknikoaren garbiketa, lehorketa eta desinfekzioa automatizatzen du surfeko eta urpekaritzako zentroetan eta laster suhiltzaileen parkeetan "Dryfing Sua" produktu-linea berria eskainiko du.

Txikitok  euskal  transmedia  narratiba    berrikuntza  digitalaren  bitartez  bultzatzen  du
17/09/2025 Berrikuntza

Txikitok euskal transmedia narratiba berrikuntza digitalaren bitartez bultzatzen du

Euskal konpainiak Bilboko sinbolo tradizional bat tradizioa, teknologia eta entretenimendua uztartzen duen ‘unibertso’ sortzaile bihurtu du.

Iraunkortasunaren  aldeko  apustua  egin  du  Equipel  enpresak,  trantsizio  energetikoa  bultzatzen  duten  erdi-tentsioko  gelaxkekin
16/09/2025 Berrikuntza

Iraunkortasunaren aldeko apustua egin du Equipel enpresak, trantsizio energetikoa bultzatzen duten erdi-tentsioko gelaxkekin

Konpainia bizkaitarrak 200 gelaxka baino gehiago fabrikatu ditu azken urtean, teknologia garbia eta ingurumena errespetatzen duena, SF6rik gabe.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.