Oto Whitehead, director de la agen
Berrikuntza
Elkarrizketak 11 urria, 2023

Oto Whitehead (Woko): “Balioa ez dago produktuan, produktu horri buruz dugun pertzepzioan baizik”

Woko marketin digitaleko agentziak portaeraren diseinua aplikatzen laguntzen die enpresei, erabiltzaileek erosketa-erabaki egokiak har ditzaten.
-

“Denboraren % 95ean erabaki irrazionalak hartzen ditugu, bakarrik gure denboraren % 5ean hartzen ditugu erabaki arrazionalak”. Oto Whiteheadek, Woko marketin digitaleko agentziako zuzendariak, baieztapen hori errepikatzen du behin eta berriz, azaltzeko zergatik den edozein enpresarentzat garrantzitsua ezagutzaren diseinua aplikatzea. 

Izan ere, Getxon (Bizkaia) egoitza duen agentzia, azken hiru urteetan, espezializatu da zuzendariak azaldu duen kontzeptu honetan: “pertsonak modu etikoan portaera giltzarri baterantz bultzatu eta eraman ahal izateko testuinguru baten diseinua”. 

Hobeto ulertzeko, Whiteheadek adibideak jarri ditu: “Aztertuta dago farmakoek gustu ona  badaukate onak ez direla hautematen dugula. Eta hauek gure mapa mentaletan ditugun pentsamenduak dira. Beraz, botika gehiago saldu nahi baditugu, zapore txarra jarriko diegu”. 

Gakoa da, azaldu duenez: “balioa ez dago produktuan, produktu horri buruz dugun pertzepzioan baizik”, eta arrakastaren sekretua fokua gure portaeraren alderdi irrazionalean jartzea da. “Hemen eransten du balioa Wokok. Guk arreta jartzen dugu pertsonek edozer egiteko duten tirabiran. Gai bagara ingurune bat fabrikatzeko, erabaki bat hartzen den testuinguru bat sortzeko eta alderdi irrazionalari laguntzeko, hori lausoa baita funtsean, kosta egiten baitzaio, beldurrak baititu, zalantzak baititu… Bertan fokua jarriz gero, egin dezakeguna da erosketa errazagoa izatea, erosketan beldurrik ez egotea, eta, bestalde, erosten eta erabiltzen ari denari buruzko pertzepzioa hobea izatea”, azaldu du. 

Azken batean, azaldu duenez, erosketa-prozesuak erraztu nahi dira, erabiltzaileen portaerak aztertuz eta psikologia, ekonomia edo soziologia bezalako klausulak aplikatuz. 

SPRI Taldea euskal enpresen lehiakortasuna ezagutarazteko, babesteko eta bultzatzeko bokaziotik sortu da, gero eta esparru globalizatuagoan. Komunikazio-taldetik modu arinean lan egiten dugu, eta egunero eguneratzen dugu enpresa-ehunari, sarea osatzen duten sektoreei eta enpresek dituzten kezka eta beharrei buruzko ezagutza. Zure proiektua interesatzen zaigu, eta badakigu enpresa batzuei ere bai. Zure proiektua gai hauetakoren batean sartzen bada: Digitalizazioa, Ekintzailetza, Finantzaketa, I+G+B, Berrikuntza, Azpiegiturak, Nazioartekotzea, Zibersegurtasuna, edo produkzio-sarean balio erantsia sartzea errazten badu, zutaz mintzo (gara).

Lotutako albisteak

Iraunkortasunaren  aldeko  apustua  egin  du  Equipel  enpresak,  trantsizio  energetikoa  bultzatzen  duten  erdi-tentsioko  gelaxkekin
16/09/2025 Berrikuntza

Iraunkortasunaren aldeko apustua egin du Equipel enpresak, trantsizio energetikoa bultzatzen duten erdi-tentsioko gelaxkekin

Konpainia bizkaitarrak 200 gelaxka baino gehiago fabrikatu ditu azken urtean, teknologia garbia eta ingurumena errespetatzen duena, SF6rik gabe.

Ekomodok  hondakinak  diseinu  jasangarri  bihurtzen  ditu
15/09/2025 Nazioartekotzea

Ekomodok hondakinak diseinu jasangarri bihurtzen ditu

Motxiletatik hiri-altzarietara, Donostian egoitza duen enpresak ekoizpen-eredu zirkular eta arduratsu baten aldeko apustua egin du.

Bihar  Batteries:  “Sodiozko  bateriek  enpresen    energia-kostua  %  50  murrizten  lagun  dezakete”

Bihar Batteries: “Sodiozko bateriek enpresen energia-kostua % 50 murrizten lagun dezakete”

Gipuzkoako startupak lehengai oparoak erabiltzen ditu, gatza esaterako, eta Km0 industria bat sortzea du helburu, tokiko eragileekin lankidetzan.

Battery2Life  proiektuaren  helburua  baterien  bizitza  baliagarria  luzatzea  da

Battery2Life proiektuaren helburua baterien bizitza baliagarria luzatzea da

CIDETEC Energy Storage proiektu europar honen zuzendari teknikoa eta lan-pakete baten liderra da.

Wavegarden,  olatu  perfektuak  mundura  esportatzen  dituen  enpresa  donostiarra
10/09/2025 I+G+B

Wavegarden, olatu perfektuak mundura esportatzen dituen enpresa donostiarra

Teknologia propioarekin eta surf parkeetarako soluzio integralekin, orduko 1.000 olatu sortzeko gai den sistema patentatu bat garatu du eta dagoeneko 11 instalaziotan funtzionatzen du.

Bioplastics4health-ek  %  100  konpostagarriak  diren  filmen  eta  ontzien  soluzio  berritzaileak  sortzen  ditu

Bioplastics4health-ek % 100 konpostagarriak diren filmen eta ontzien soluzio berritzaileak sortzen ditu

Gaiker euskal zentro teknologikoak patata-almidoitik eratorritako biopolimero batekin egindako material horien garapenean parte hartu du bazkide teknologiko gisa.

Lanzo  Batteriesek  bateriak  emango  dizkio  MIURA  5  jaurtitzaile  espazial  espainiarrari
08/09/2025 I+G+B

Lanzo Batteriesek bateriak emango dizkio MIURA 5 jaurtitzaile espazial espainiarrari

Euskal enpresa proiektuaren buru den PLD Space-rekin elkarlanean ari da.

AI4SoilHealth:  lurzoruaren  jarraipenerako  bilakaera  digitala

AI4SoilHealth: lurzoruaren jarraipenerako bilakaera digitala

Neiker zentro teknologikoak parte hartzen du lurzoruen bilakaera aurreikusteko eta kudeaketa hobetzeko tresna digital bat garatzen duen ekimen honetan.

Webker:  “Mundu  digitalean,  erronka  nagusia  eguneratuta  egotea  da”
03/09/2025 Ekintzailetza

Webker: “Mundu digitalean, erronka nagusia eguneratuta egotea da”

Iaz, Gasteizko bi gaztek sektore digitalean ekitea erabaki zuten, eta Webker sortu zuten. Bertatik, beren negozioa bultzatzeko online presentzia garatzeko aukera eskaintzen diete bezeroei.

Ojmarrek  pilarik  eta  kablerik  gabeko  lehen  ‘smart  lock’-a  sortu  du
03/09/2025 Berrikuntza

Ojmarrek pilarik eta kablerik gabeko lehen ‘smart lock’-a sortu du

Eibarko enpresa, itxiera-sistema adimendunetan espezializatua, 80 herrialdetan baino gehiagotan dago. Iaz 22 milioi eurotik gorako fakturazioa izan zuen.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.