Oto Whitehead, director de la agen
Berrikuntza
Elkarrizketak 11 urria, 2023

Oto Whitehead (Woko): “Balioa ez dago produktuan, produktu horri buruz dugun pertzepzioan baizik”

Woko marketin digitaleko agentziak portaeraren diseinua aplikatzen laguntzen die enpresei, erabiltzaileek erosketa-erabaki egokiak har ditzaten.
-

“Denboraren % 95ean erabaki irrazionalak hartzen ditugu, bakarrik gure denboraren % 5ean hartzen ditugu erabaki arrazionalak”. Oto Whiteheadek, Woko marketin digitaleko agentziako zuzendariak, baieztapen hori errepikatzen du behin eta berriz, azaltzeko zergatik den edozein enpresarentzat garrantzitsua ezagutzaren diseinua aplikatzea. 

Izan ere, Getxon (Bizkaia) egoitza duen agentzia, azken hiru urteetan, espezializatu da zuzendariak azaldu duen kontzeptu honetan: “pertsonak modu etikoan portaera giltzarri baterantz bultzatu eta eraman ahal izateko testuinguru baten diseinua”. 

Hobeto ulertzeko, Whiteheadek adibideak jarri ditu: “Aztertuta dago farmakoek gustu ona  badaukate onak ez direla hautematen dugula. Eta hauek gure mapa mentaletan ditugun pentsamenduak dira. Beraz, botika gehiago saldu nahi baditugu, zapore txarra jarriko diegu”. 

Gakoa da, azaldu duenez: “balioa ez dago produktuan, produktu horri buruz dugun pertzepzioan baizik”, eta arrakastaren sekretua fokua gure portaeraren alderdi irrazionalean jartzea da. “Hemen eransten du balioa Wokok. Guk arreta jartzen dugu pertsonek edozer egiteko duten tirabiran. Gai bagara ingurune bat fabrikatzeko, erabaki bat hartzen den testuinguru bat sortzeko eta alderdi irrazionalari laguntzeko, hori lausoa baita funtsean, kosta egiten baitzaio, beldurrak baititu, zalantzak baititu… Bertan fokua jarriz gero, egin dezakeguna da erosketa errazagoa izatea, erosketan beldurrik ez egotea, eta, bestalde, erosten eta erabiltzen ari denari buruzko pertzepzioa hobea izatea”, azaldu du. 

Azken batean, azaldu duenez, erosketa-prozesuak erraztu nahi dira, erabiltzaileen portaerak aztertuz eta psikologia, ekonomia edo soziologia bezalako klausulak aplikatuz. 

SPRI Taldea euskal enpresen lehiakortasuna ezagutarazteko, babesteko eta bultzatzeko bokaziotik sortu da, gero eta esparru globalizatuagoan. Komunikazio-taldetik modu arinean lan egiten dugu, eta egunero eguneratzen dugu enpresa-ehunari, sarea osatzen duten sektoreei eta enpresek dituzten kezka eta beharrei buruzko ezagutza. Zure proiektua interesatzen zaigu, eta badakigu enpresa batzuei ere bai. Zure proiektua gai hauetakoren batean sartzen bada: Digitalizazioa, Ekintzailetza, Finantzaketa, I+G+B, Berrikuntza, Azpiegiturak, Nazioartekotzea, Zibersegurtasuna, edo produkzio-sarean balio erantsia sartzea errazten badu, zutaz mintzo (gara).

Lotutako albisteak

HA  Ilarduya,  galdategietarako  lehengaien  hornitzaile  liderra
22/12/2025 Berrikuntza

HA Ilarduya, galdategietarako lehengaien hornitzaile liderra

Ehun urte baino gehiago bete ditu Zornotzako enpresa honek eta SPRI Taldearen Hazinnova programako laguntzak jaso ditu. HA Group multinazionalaren I+G arloko bederatzi zentroetako bat dago bertan.

Biwin2:  Mahastizaintzako  eta  ardogintzako  hondakinak  material  biodegradagarri  bihurtzea
22/12/2025 I+G+B

Biwin2: Mahastizaintzako eta ardogintzako hondakinak material biodegradagarri bihurtzea

Gaiker buru duen ekimenak Euskadin ekonomia zirkularra bultzatzea eta lehengai fosilekiko mendekotasuna murriztea du helburu.

Empronor:  “Enbutizioaren  eta  estanpazioaren  sastreak  gara”
22/12/2025 Nazioartekotzea

Empronor: “Enbutizioaren eta estanpazioaren sastreak gara”

Enpresak 60 urteko historia du eta nazio-mailako erreferentea da enbutizio sakon eta soldadura bidez pieza metalikoak fabrikatzen. 2021az geroztik, Frantziako merkatuan ere ezarri da, eta Belgikan, Italian eta Suitzan ere egin nahi du.

Odei,  eraikuntza-enpresei  beren  obrak  eta  errentagarritasuna  denbora  errealean  kontrolatzeko  aukera  ematen  dien  plataforma
19/12/2025 Ekintzailetza

Odei, eraikuntza-enpresei beren obrak eta errentagarritasuna denbora errealean kontrolatzeko aukera ematen dien plataforma

Bizkaiko startupak, batez ere Espainian jarduten duenak, nazioartekotze-prozesu bati ekingo dio 2026an, Eskandinavian eta Estatu Batuetan sartzearekin batera.

Elursa,  doitasunezko  mekanizazioan  espezializatutako  ETEa
17/12/2025 Berrikuntza

Elursa, doitasunezko mekanizazioan espezializatutako ETEa

Bergarako enpresak negozioa dibertsifikatu nahi du automobilgintzaren sektorearekiko mendekotasun txikiagoa izan dezan

Optimitive  eta  EDE  Ingenieros  energia  eraginkortasun  industriala  adimen  artifizialarekin  bultzatzeko  aliatu  dira

Optimitive eta EDE Ingenieros energia eraginkortasun industriala adimen artifizialarekin bultzatzeko aliatu dira

Bi euskal konpainiak adimen artifizialean oinarritutako energia-optimizaziorako eta ingurumen-jasangarritasunerako irtenbideak sustatzeko elkarlanean ari dira.

Universal  Omics:  “Gaixotasun  metabolikoak  ikertu  eta  tratatzeko  AA  erabiltzeko  unea  da”

Universal Omics: “Gaixotasun metabolikoak ikertu eta tratatzeko AA erabiltzeko unea da”

Matxalen Uriartek, bioteknologia konputazionalean espezializatutako enpresaren sortzaileak eta CEOak, datu biomedikoen analisi aurreratuak farmakoen benetako eraginkortasuna aurreikusteko eta albo-ondorioak aurreikusteko aukera ematen duela zehazten du.

Electro  Alavesa:  “Errotzea  ez  da  diluituko;  betiko  gertutasun  berarekin  jarraituko  dugu  lanean”
15/12/2025 Berrikuntza

Electro Alavesa: “Errotzea ez da diluituko; betiko gertutasun berarekin jarraituko dugu lanean”

Leire Fernández de Alaiza da berriki Cottesekin integratu den Euskadiko Segurtasun sektoreko enpresa horren zuzendari nagusia.

Serbitizazioaren  aldeko  apustua  egiten  duen  ekipo  eta  osagarri  hidraulikoen  fabrikatzailea  da  Oilgear

Serbitizazioaren aldeko apustua egiten duen ekipo eta osagarri hidraulikoen fabrikatzailea da Oilgear

Hernaniko enpresak neurrira egindako soluzioak eskaintzen ditu, eta SPRI Taldearen Konpetentzia Digital Profesionalen programaren dirulaguntza jaso du

Footplastic:  ingurumen-aztarnaren  ebaluazioa  errazten  duen  soluzio  digitala

Footplastic: ingurumen-aztarnaren ebaluazioa errazten duen soluzio digitala

MIK ikerketa-zentroak eta GoiSolutions-ek garatutako tresnak aukera ematen die enpresei beren produktu plastikoen ingurumen-inpaktua neurtzeko eta murrizteko.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.