Javier Calleja, CEO Solaris
Solaris Bus & Coach
Berrikuntza Ekintzailetza I+G+B
Elkarrizketak 3 uztaila, 2020

“Azken hilabetetako egoerak emisiorik gabeko mugikortasunerako trantsizio are azkarrago batera bultzatu beharko gintuzke”

Mugikortasun iraunkorra da haien ikur aipagarrienetakoa. Jesus Calleja Solaris Bus & Coacheko buruak koronabirusaren ondorioz gizarteak bizi izan duen geldialdiak larrialdi klimatikoari aurre egiteko beharra bizkortu besterik ez duela egiten defendatzen du. CAF taldeko kide den enpresa honetako zuzendariak adierazi duenez, "garraio publikoa ezinbesteko faktorea da hiri modernoen garapen jasangarria lortzeko". Aurten bere enpresari egindako hamar eskarietatik ia bederatzi emisio gutxiko edo emisiorik gabeko ibilgailuenak direla adierazten du. 
-

Mugikortasun iraunkorra da haien ikur aipagarrienetakoa. Jesus Calleja Solaris Bus & Coacheko buruak koronabirusaren ondorioz gizarteak bizi izan duen geldialdiak larrialdi klimatikoari aurre egiteko beharra bizkortu besterik ez duela egiten defendatzen du. CAF taldeko kide den enpresa honetako zuzendariak adierazi duenez, “garraio publikoa ezinbesteko faktorea da hiri modernoen garapen jasangarria lortzeko”. Aurten bere enpresari egindako hamar eskarietatik ia bederatzi emisio gutxiko edo emisiorik gabeko ibilgailuenak direla adierazten du. 

Nolakoa izaten ari da trantsizio ekologikoaren eta Covid-19 gaixotasunaren aurrean sortu den normaltasunaren aurrean zuen mugikortasun-enpresaren garapena? 

Lehenik eta behin, gaixotasun honen eraginak gehien jasan dituzten pertsonei, beren senideak eta lagunak galdu dituztenei, nire oroitzapenak bidali nahi dizkiet. Momentu batean, gure bizimodua aldatu behar izan dugu. Birusak erakutsi digu zein ahulak garen kontrolatu ezin ditugun erasoen aurrean. Airearen kutsadurarekin eta klima-aldaketarekin gauza bera gertatzen ari da. Airearen kalitate txarra, CO2 emisioak eta trafikoaren zarata ere arriskutsuak dira gure osasunerako eta bizitzarako. Azken hilabete hauetan, isurketarik gabeko mugikortasunerako trantsizio are azkarragora bultzatu beharko gintuzke. Horregatik, azken urteotan Solarisen lanean aritu gara,  hirietan dauden herritarren bizi-kalitatea aldatzen laguntzeko. Garraio publikoa funtsezko faktorea da hiri modernoen garapen iraunkorrean. Gainera, gure bezeroei erantzun desberdinak aurkezten dizkieguCovid-19aren izurrite-egoerarekin lotutakoak. 

Estatu mailan gero eta eskaera gehiago dituzue. Garraio publikoaren propultsio garbi eta alternatiboak sustatzen ari dira? 

2010ean Solaris Espainiako merkatuan sartu zen, eta urtero merkatu-eremua irabazi du. 200 autobus baino gehiago ditugu martxan eta 60 eskaera baino gehiago ditugu ekoizpen fasean. Horietako batzuk Donostian eta Bilbon dabiltza dagoeneko. Gure estatuko bezeroek teknologia alternatiboak erabiltzen dituzten ibilgailuen gama zabalean interesa dute, batez ere. Izan ere, aurten egindako eskaeren ia % 90 emisio gutxi eta emisiorik ez duten ibilgailuei dagokie. Solaris Bus Iberica, Espainian dugun ordezkaritza, lan handia egiten ari da. Ziur nago, CAF Taldearen sinergia erabiliz, gehiago lor dezakegula.  

Teknologia, zehazki ibilgailu elektrikoarena, eskari-mailaren  bezain aurreratuta al dago? 

10 urte daramatzagu gure autobus elektrikoak ekoizten eta merkaturatzen. Gaur egun, 1.000 autobus elektriko inguru ditugu entregatuta edo ekoizte-prozesuan, 18 herrialdetako 80 hiritan. Garraio publikoko mugikortasun elektrikoaren arloan, Solaris Europako liderra da. Frogatu gabeko soluzioekin, zaila da bezeroaren konfiantza irabaztea. Herri txikiek, hiriek eta metropoli handienek konfiantzazko bazkide bat dute Solarisen, ibilgailu eta autobus fidagarriak aurkezten dizkiegulako. Gertuen dugun proba Bilbon dago: 4 Solaris Urbino 12 electric herritarrei zerbitzua ematen ari dira.  

Horrelako ibilgailuekin distantzia ertain-luzera egokitzeko aurrera pausoa eman ahal da?  

Jakina, oraintxe ari gara egiten! Aurten, Solarisek Urbino modeloaren bertsio berria izango du, 15 metrokoa, autobus elektrikoen ‘portfolioan‘. Orain arte, Solarisen eskaintza elektrikoak hiriko autobusak bakarrik hartzen zituen, baina Urbinoren 15 metroko bertsioak, hiriarteko garraio baldintzak bete egingo ditu ere. Autobusa I. eta II. klaseetan ziurtatuta egongo da, eta hiri-barruko autobus baten eta hiri inguruko autobus baten ezaugarri bereizgarriak izango ditu.  

Zuen modeloetako bat hidrogenozko bateriekin bultzatuta dago. Mugikortasunaren etorkizuna izango da horiNoizi izango dugu errepideetan?  

Hidrogenozko erregai-gelaxkak babesa sortzeko laguntzailea(‘range extender‘) zituzten lehen Solaris autobusak 2014an entregatu genituen. 2019ko ekainean, Solarisek hidrogenozko hiri-autobusen belaunaldi berri bat aurkeztu zuen. Urtebete baino gutxiagoan ia 60 eskaera jaso ditugu ibilgailu horietatik. Aurtengo lehenengoak Kolonian eta Wuppertalen, Alemanian, eta Bolzanon, Italian, entregatuko dira. Ez da etorkizuneko kontua, une honetan gertatzen ari da. Azken 10 urteetan mugikortasun elektrikoan joerak sortzeaz harro gaude Solarisen. Laster hasi garenez, gaur egun gure bezeroekin partekatzen dugun esperientzia lortu ahal izan dugu, haiei emisiorik gabeko trantsizio-prozesuan lagunduz.  

Zeintzuk dira Solaris Bus Ibericaren erronka nagusiak?  

Espainiako merkatuan, hazkunde azkarra izatea da gure helburua. CAF taldeko kide gisa, gehiago egin dezakegu, eta gehiago nahi dugu. Alemanian edo Italian dugun posizio indartsuaren antzekoa edo hobea lortu nahi dugu. Solaris Bus Ibericaren ikuspegi aktiboa ez da soilik duela gutxi irabazitako lizitazio kopuruaren bidez ikusten (datozen hilabeteetan soilik Solarisen 15 autobus entregatuko ditugu, horietatik 11 hibridoak edo elektrikoak, euskal enpresa desberdinei), baita saldu osteko eremuan ere. Urtarrilean zabaldu genuen Solarisen zerbitzu-sareak Solaris autobusen mantentze-lanak eta konponketak egiteko aukera emango du operadore espainiarren flotetan, modu eraginkorragoan. 

Lotutako albisteak

Hepyc  Manufacturing,  hariztaketa-tresnetan  liderra
23/12/2025 I+G+B

Hepyc Manufacturing, hariztaketa-tresnetan liderra

Hernaniko enpresak SPRI Taldearen Konpetentzia Digital Profesionalen programaren dirulaguntza jaso du eta negozioaren % 4 I+Gra bideratu du

Deguisak  erreketako  eta  material  erregogorren  ingeniaritzan  duen  lidergoa  indartu  du  Amurriotik
23/12/2025 Berrikuntza

Deguisak erreketako eta material erregogorren ingeniaritzan duen lidergoa indartu du Amurriotik

1966an sortutako familia-enpresa honen zuzendari nagusia Begoña Barandica da, eta industria-ingurune konplexuan tokiko produkzioaren aldeko apustuari eusten dio

Axiak  hamarkada  bat  darama  enpresentzako  “elearning”  irtenbideak  eskaintzen
23/12/2025 Berrikuntza

Axiak hamarkada bat darama enpresentzako “elearning” irtenbideak eskaintzen

Bizkaiko enpresak lantaldeak eraldatzen laguntzen dio enpresa-sareari, prestakuntzaren eta aholkularitza espezializatuaren bidez.

HA  Ilarduya,  galdategietarako  lehengaien  hornitzaile  liderra
22/12/2025 Berrikuntza

HA Ilarduya, galdategietarako lehengaien hornitzaile liderra

Ehun urte baino gehiago bete ditu Zornotzako enpresa honek eta SPRI Taldearen Hazinnova programako laguntzak jaso ditu. HA Group multinazionalaren I+G arloko bederatzi zentroetako bat dago bertan.

Biwin2:  Mahastizaintzako  eta  ardogintzako  hondakinak  material  biodegradagarri  bihurtzea
22/12/2025 I+G+B

Biwin2: Mahastizaintzako eta ardogintzako hondakinak material biodegradagarri bihurtzea

Gaiker buru duen ekimenak Euskadin ekonomia zirkularra bultzatzea eta lehengai fosilekiko mendekotasuna murriztea du helburu.

Odei,  eraikuntza-enpresei  beren  obrak  eta  errentagarritasuna  denbora  errealean  kontrolatzeko  aukera  ematen  dien  plataforma
19/12/2025 Ekintzailetza

Odei, eraikuntza-enpresei beren obrak eta errentagarritasuna denbora errealean kontrolatzeko aukera ematen dien plataforma

Bizkaiko startupak, batez ere Espainian jarduten duenak, nazioartekotze-prozesu bati ekingo dio 2026an, Eskandinavian eta Estatu Batuetan sartzearekin batera.

Elursa,  doitasunezko  mekanizazioan  espezializatutako  ETEa
17/12/2025 Berrikuntza

Elursa, doitasunezko mekanizazioan espezializatutako ETEa

Bergarako enpresak negozioa dibertsifikatu nahi du automobilgintzaren sektorearekiko mendekotasun txikiagoa izan dezan

Electro  Alavesa:  “Errotzea  ez  da  diluituko;  betiko  gertutasun  berarekin  jarraituko  dugu  lanean”
15/12/2025 Berrikuntza

Electro Alavesa: “Errotzea ez da diluituko; betiko gertutasun berarekin jarraituko dugu lanean”

Leire Fernández de Alaiza da berriki Cottesekin integratu den Euskadiko Segurtasun sektoreko enpresa horren zuzendari nagusia.

Irisgarritasun  unibertsala:  Euskaditik  lehiakortasuna  bultzatzen  duen  konpromisoa
13/12/2025 Berrikuntza

Irisgarritasun unibertsala: Euskaditik lehiakortasuna bultzatzen duen konpromisoa

Irisgarritasuna ez da estandar bat gehiago. Espazioek eta zerbitzuek denontzat hobeto funtzionatzea da

Mecanizados  Tracer,  tornu  tradizionaletatik  balio  erantsi  handiko  fresaketa  espezializatura
11/12/2025 I+G+B

Mecanizados Tracer, tornu tradizionaletatik balio erantsi handiko fresaketa espezializatura

Azkoitiko enpresak SPRI Taldearen hainbat dirulaguntza jaso ditu eta bi milioi euro inbertitu ditu makina berrietan

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.