Eraldaketa digitala
Elkarrizketak 26 otsaila, 2019

BeClever Solutions: “Funtsezkoa da kontu pribilegiatuak babestea enpresetako erasoak murrizteko”

Datuetan, segurtasunean eta azpiegitura eta aplikazioetan zentratutako IT zerbitzu aurreratuak dira enpresa bizkaitar honen espezialitatea
-

 

Datuetan, segurtasunean eta azpiegitura eta aplikazioetan zentratutako IT zerbitzu aurreratuak dira enpresa bizkaitar honen espezialitatea

 

BeClever Solutions konpainia cloud konponbideen kategoriako enpresa onena izendatua izan zen XXI. mendeko Teknologia Sarien Gala Nazionalaren II. edizioan, iragan otsailaren 21ean. 2011aren amaieran sortutako konpainia honek 11 laguneko plantilla du, guztiak ere eskarmentu handikoak nazioarteko proiektuetako IT zerbitzu aurreratuetan. Aiert Azuetak, enpresako zuzendari nagusiak, azaldu digu nolako lotura duten eraldaketa digitalarekin eta 4.0 Industriarekin.

 

Nola sortu zen BeClever Solutions?

BeClever 2011ko abenduan sortu zen. Ordura arte zerbitzu profesionalak eskaintzen genituen multinazional amerikar batentzat. Aplikazioen errendimendu-azterketekin eta datu-baseak erreplikatzeko proiektuekin lotutako zerbitzuak eskaintzen genituen Europa mailan. Eta bururatu zitzaigun: “zergatik ez dugu hau guztia etxean erreplikatzen?”, horrela erabaki genuen BeClever Solutions martxan jartzea. Produktu eta zerbitzu berritzaileak eskaini nahi dizkiegu gure bezeroei, edo gauzak modu eraginkorragoan egiteko balio dutenak. Urte hauetan gure portfolioa osatu dugu mota desberdinetako konponbideekin, eta azpiegitura eta aplikazioetan, datuetan eta segurtasunean zentratutako hiru negozio-unitate dauzkagu.

 

Nolako konponbideak eskaintzen dituzue 4.0 Industriaren arloan? Eman adibide bat.

Konponbide automatizatu bat garatu genuen Bizkaiko enpresa industrial batentzat, konpainian sartzen diren langile berriei zerbitzu desberdinetan alta emateko. Pertsona berri bat iristen denean, IT sailarekin hitz egin behar da sarbide-kontu bat eman diezaion ERP eta CRM sistemetara, datu-baseetara, domeinuetara edo posta elektronikora; sindikatuekin ere hitz egin behar da, langile berriari informazioa helarazteko, eta baita ere Administrazio sailarekin, nominak kudeatzeko. Gure lana da prozesu horiek automatizatzea eta informazioa babestea (informazio pertsonala eta sarbide gakoena), ez dadin iritsi hirugarren pertsonen eskuetara.

 

Beste proiektu batzuk ere garatu ditugu aplikazioen azterketak egiteko, hau da, errendimendua eta erabiltzailearen esperientzia ebaluatzeko: erraz erabiltzen den ala ez, eman beharreko urratsak arrazionalak diren ala ez… Nabigazio-fluxua aztertzen dugu jakiteko non erabakitzen duen erabiltzaileak aplikaziotik irtetea eta zergatik (errendimendu arazoak dituelako edo oso usagarria ez delako).

 

Bestalde, adituak gara datu-baseak erreplikatzeko proiektuetan. Informazio banatua duten datu-baseetan, bermatzen dugu datuak eraginkortasunez erreplikatzen direla.

 

Zer esperientzia duzue segurtasun eta zibersegurtasun munduetan?

IT segurtasunari dagokionez, tresna bat garatu dugu backup guztiak berehala berreskuratzeko. Backup bat baduzu eta eroritako zerbitzua berrezarri nahi baduzu, datuak beste makina batean kopiatu behar dituzu eta zerbitzua han eraiki, eta baliteke hainbat ordu behar izatea horretarako. Datuak makina horretan kopiatu beharrean, gure konponbideari esker posible dugu berehala entregatzea muntaia-puntu bat, sistema 5-10 minutuan eraiki ahal izateko. Gainera, tarteko geruza bat erabiltzen dugu datuak birtualizatzeko; hala, zerbitzua eraiki bitartean egiten diren aldaketa guztiak bereizita gordetzen dira, eta gero, behin egiaztatu ondoren dena ondo dabilela, datuak bateratu daitezke.

 

Eta zibersegurtasunean?

Hainbat esparrutan ari gara lanean, baina, batik bat, erabiltzaileenean. Prestakuntza ematen diegu langileei arrisku posibleak detektatu ditzaten. Erabiltzailea baita enpresa guztietako puntu ahulena. Era berean, eta erabiltzaileaz ari garela, garrantzitsua da segurtasun neurriak aplikatzea nortasunaren kudeaketan, behar dituen baimenak bakarrik izan ditzan. Horrela, inork bere nortasuna faltsutzen badu, ahalik eta min txikiena egin diezaiola.

 

Beste esparru bat da pribilegioak dituzten erabiltzaileena edo administratzaileena. Guk bitarteko sistema bat instalatzen dugu kontu pribilegiatu horiek seguruak izan daitezen. Nik, administratzaile izan arren, ez dut izango sarbide zuzenik datu-base batera eta baimena eskatu beharko diot bitarteko sistema bati konektatu nahi badut. Gainera, bitarteko sistema horrek saioa grabatzen du, egiten den guztia ikuskatu ahal izateko. Horrela, barruko erabiltzaileek ezin dute egin eragiketa desegokirik eta inork pertsona baten nortasuna faltsutzen badu ezingo du lortu pasahitzik.

 

Enpresak ohartzen dira horrelako arazoek duten garrantziaz?

Uste dut ez dituztela behar adina kontzientziatzen erabiltzaileak, esaten diete “email” jakin bat ez irekitzeko eta kito. Hori baino gehiago egin behar da. Erabiltzaileek askotan ez dakite zein datu, aplikazio edo karpetatara sartu daitezkeen. Mundu mailako analista handiak bat datoz esatean konpainiek gehiago zaindu behar dituztela langileei eta administratzaileei ematen dizkieten baimenak. Funtsezkoa da kontu pribilegiatuak babestea enpresetako erasoak murrizteko.

 

Nola baloratzen duzue Basque Cybersecurity Centre martxan jarri izana?

Zibersegurtasuneko Euskal Zentroak argi dauka zer eskaini nahi duen eta guk euren helburuak partekatzen ditugu. Enpresak ebanjelizatu behar ditugu zibersegurtasunaren arloan, jakinarazi behar diegu zein hornitzailek erantzun diezaioketen intzidente bati eta nolako arazoak izan ditzaketen. Zentro hori oso garrantzitsua da enpresok arriskuez ohartu gaitezen.

Lotutako albisteak

Procomsa,  liderra  eraikinentzako  itxitura-sistemetan

Procomsa, liderra eraikinentzako itxitura-sistemetan

Zamudioko enpresak 27 milioi euroko fakturazioa gainditzea espero du aurten

Entelgy-k  eraldaketa  digitala  bultzatzen  du  pertsonengan  oinarritutako  irtenbide  teknologikoekin

Entelgy-k eraldaketa digitala bultzatzen du pertsonengan oinarritutako irtenbide teknologikoekin

Konpainia enpresen eta erakunde publikoen bazkide estrategiko gisa finkatu da, digitalizaziorako eta adimen artifiziala hartzeko bidean aurrera egiteko.

Tentsio  baxuko  kable  elektronikoen  soluzio  pertsonalizatuak  eskaintzen  ditu  CENSAk

Tentsio baxuko kable elektronikoen soluzio pertsonalizatuak eskaintzen ditu CENSAk

Hernaniko SPRI Taldearen Kloud programako laguntza jaso du eta I+Gko bere laborategi propioa du.

Kernet,  bezeroaren  neurrira  egindako  irtenbide  teknologikoen  ingeniaritza

Kernet, bezeroaren neurrira egindako irtenbide teknologikoen ingeniaritza

Erandioko enpresak SPRI Taldearen Kloud programako laguntza jaso du, eta 40 zerbitzari kudeatzen ditu Frantziako eta Irlandako bi datu-zentrotan

Vicomtech:  “AA  etikoak  aurrerapen  teknologikoa  gidatu  behar  du,  pertsonen  ongizatea  ziurtatuz  berrikuntza  geldiarazi  gabe”

Vicomtech: “AA etikoak aurrerapen teknologikoa gidatu behar du, pertsonen ongizatea ziurtatuz berrikuntza geldiarazi gabe”

Vicomtech-eko Edurne Loyarte doktoreak AA-k dituen erronkak analizatu ditu, zentzu guztietan, erantzukizun sozialaren eta etikaren ikuspegitik.

Mekalerunen  digitalizazioak  aukera  ematen  du  produktibitate  handiagoarekin  fakturazio  errekorra  lortzeko

Mekalerunen digitalizazioak aukera ematen du produktibitate handiagoarekin fakturazio errekorra lortzeko

Elgoibarko enpresak tamaina handiko piezak mekanizatzen ditu eta SPRI Taldearen Industria Digitala programako laguntza jaso du

Evec,  industria-sektore  zorrotzenetarako  doitasun  handiko  artezketetan  aditua

Evec, industria-sektore zorrotzenetarako doitasun handiko artezketetan aditua

Bizkaiko enpresak teknologia aurreratua, erabat klimatizatutako tailerra eta sei hamarkadako esperientzia uztartzen ditu bere prozesuetan zehaztasun handiena bermatzeko.

Arituk  bere  software  libreko  tresna  hobetu  du  merkatu  berrietara  zabaltzeko

Arituk bere software libreko tresna hobetu du merkatu berrietara zabaltzeko

Gipuzkoako enpresak ingurumen-erregulazioak kudeatzeko tresna bat gehitu du EloraPLM plataforman.

Vamos  a  Cuidarnos,  erronka  demografiko  global  baterako  tokiko  konponbidea

Vamos a Cuidarnos, erronka demografiko global baterako tokiko konponbidea

Bizkaiko enpresak aplikazio bat diseinatu du eguneroko bizitza errazteko eta adinekoen lotura sozialak indartzeko, zahartze-testuinguru gero eta handiago batean.

Datu  konplexuak  erabaki  erabilgarri  bihurtu:  Ikerfelen  proposamena

Datu konplexuak erabaki erabilgarri bihurtu: Ikerfelen proposamena

40 urte daramatzan enpresa bizkaitarrak irtenbideak eskaintzen ditu era guztietako erakundeei, bezeroen gogobetetasuna, fideltasuna eta erabaki-hartzea indartu dezaten.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.