Berrikuntza Nazioartekotzea
Elkarrizketak 4 maiatza, 2020

Javier Beistegi (BH): “Gaur egungo egoerarekin berrikuntza-proiektu batzuk azkarrago garatzen dira; bizikletei dagokienez, aurten berrikuntza garrantzitsuak izango ditugu”

Ohikoa ez den eta aurreikusi gabeko egoera baten aurrean gaude, hasiera batean pertsonen osasunean eragina izan duena, baina ekonomian eta mugikortasunean ere eragin handia izatera pasatu dena. Industria-sektore askok erabat gelditu behar izan dute haien produkzioa, eta orain pixkanaka jarduera berreskuratzen hasi dira. Berriz, bizikleta bidezko mugikortasuna herrialde askotan indarra hartzen ari da, eta jarduera batzuek, hala nola etxeetan egindako ariketa fisikoa, gora egin dute.  BHk ondo baino hobeto ezagutzen du merkatu hori. Izan ere, aurten 111 urte betetzen dituen enpresa da, lehenik eta behin Eibarren eta, 1959tik, Gasteizen  oso errotuta dagoena. Javier Beistegui Beistegui Hermanos familia-enpresa honetako laugarren belaunaldikoa da. 

Elkarrizketa Javier Beisteguiri (BH)  

 

Ohikoa ez den eta aurreikusi gabeko egoera baten aurrean gaude, hasiera batean pertsonen osasunean eragina izan duena, baina ekonomian eta mugikortasunean ere eragin handia izatera pasatu dena. Industria-sektore askok erabat gelditu behar izan dute haien produkzioa, eta orain pixkanaka jarduera berreskuratzen hasi dira. Berriz, bizikleta bidezko mugikortasuna herrialde askotan indarra hartzen ari da, eta jarduera batzuek, hala nola etxeetan egindako ariketa fisikoa, gora egin dute. 

BHk ondo baino hobeto ezagutzen du merkatu hori. Izan ere, aurten 111 urte betetzen dituen enpresa da, lehenik eta behin Eibarren eta, 1959tik, Gasteizen  oso errotuta dagoena. Javier Beistegui Beistegui Hermanos familia-enpresa honetako laugarren belaunaldikoa da. 

Nola eragin du krisi sanitario honek zuen sektorean, bizikleta-fabrikazioan? Aukera bat izan al da? 

Gaur egungo osasun-krisiak aldaketa handia eragin du ia sektore guztietan. Bizikletaren sektorean lehenik eta behin Asian nabaritu zen, ia hornitzaile guztien aldetik hornikuntzen atzerapenak eman zirelako. Krisia Europan hasi zenetik, salmenta aste batzuetan zehar gelditu da; izan ere, marka gehienen negozio-eredua banaketa-dendetan oinarritzen da, eta horiek itxita egon dira. Alemania bezalako herrialde batzuek bizikleta-dendak irekitzea ahalbidetu dute jada, eta orain eskaria handitzea espero dugu. Fitnessaren sektorean, etxeko produktuei dagokionez, online salmenta-kanalen garrantzia urteetan zehar gero eta garrantzi handiagoa izan du, eta BH Fitness oso ondo kokatuta dago sektore horretan; beraz, une hau ondo aprobetxatu da. Hala ere, profesionalen sektorea (gimnasioak) erabat geldituta dago. Krisietan beti daude gainditzeko erronka zailak eta aukerak. Garrantzitsuena enpresa sendoa izatea da, krisia iristen denean sortzen diren aukerak gainditu eta aprobetxatu ahal izateko. 

Enpresa guztiek egoera honetara egokitu behar izan dira. Nola egin du BHk? 

Krisia hasi zenetik hainbat neurri hartu ditugu enpresan lan egiten duten pertsona guztien segurtasuna bermatzeko. Txandak murriztu dira, lan-distantziak handitu dira eta langileen zati bat telelanean ari da. Krisi honek BH Bikes eta BH Fitness-en oso eragin ezberdina izan du, bizikletaren merkatuan eta etxeko eta gimnasioetako fitnessean dagoen eskariaren inguruan lehen azaldu dugunagatik. Bi enpresetan lantaldeak egungo egoerara egokitzen saiatu gara eta bezeroen eskariak erantzuteko antolatu gara. 

Herrialde batzuek bizikletari lehentasuna eman diote desplazamenduak egiteko, errepideak egokitu dituzte eta bizikleta “mugikortasun berriaren” aliatu berri bat bezala hartu dute. Horrek guztiak eraginik izango al du bizikleta-ekoizleen artean? 

Europako iparraldean bizikletaren erabilera hegoaldeko herrialdeetan baino askoz zabalduagoa eta babestuagoa dago. Hain zuzen ere, herrialde askotan, hala nola Frantzian edo Alemanian, bizikleta garraiobide gisa erabiltzea sustatu eta babestu da, banakako garraiobidea delako eta garraiobide kolektiboak baino seguruagoa dela ulertzen delako. Espainian, duela urte batzuetatik hona, hiri batzuetan hiri-mugikortasuna hobetu egin da, baina oraindik bidea dugu egiteko. Beraz, hirietan bizikletaren erabilera sustatzen jarraitzen bada –hori, bide batez, eraginkorragoa izan dela probatu da joan-etorri gehienetan aukera bat izan daiteke sektorearentzat. 

BH familia-enpresa  bat da, 111 urteko historia du, sorrerako balioei eusten die, baina nazioartera zabalduta dago, eta 70 herrialdetan baino gehiagotan dago. Egoera horrek modu desberdinean eragin die zuen egoitzei, edo eredu komunak daude? Eraginik izan al du zuen nazioartekotze-prozesuan? 

BH taldean Europan, Taiwanen, Mexikon eta AEBetan ditugu filialak. Krisia globala denez, filial guztietan eragina egon da, baina ez modu berean. Asian, adibidez, 2 hilabete inguruko geldialdia izan zen, baina herrialde batzuetan (Taiwan, Japonia, Korea) egoera hobeto kontrolatzen jakin izan dute eta jarduera ia normaletan lan egiten dute orain. Europan ziurgabetasun handia dago oraindik, eta herrialde batetik bestera egoerak eta neurriak desberdinak izan dira; beraz, normalizazioak denbora gehiago beharko duela uste dugu. Zorionez, gaur egun gure enpresa nazioartera oso zabalduta dago, 70 herrialde baino gehiagotan, eta badirudi merkatu garrantzitsu batzuk, Alemania edo Austria adibidez, funtzionatzen hasten ari direla. Nazioartekotze-prozesuari dagokionez, egoera honek ez du eragin handirik izan, aspalditik salmenten % 80 baino gehiago esportazioak baitira. 

BHk beti egin du berrikuntzaren eta teknologiaren aldeko apustua. Zertan ari da edo aritu da azkenaldian BH arlo honetan? 

BHren barne-alderdirik garrantzitsuenetako bat berrikuntza izan da beti. BHn beti egin dugu berrikuntzaren alde, eta bizikleta elektrikoen alde egin zuten lehenetarikoak izan ginen. Duela 10 urte baino hasi ginen bizikleta elektrikoen I+Gko proiektuetan inbertitzen. Horri esker, motorretan, baterietan eta integrazioan patente propioak izan ditugu, eta ez gara bakarrik sistema irekietara mugatu. Bizikleta arruntetan ere proiektu berri asko garatu ditugu eta orain dela gutxiko patente berri batzuk ditugu. Etengabeko berrikuntza dinamika hau oso garrantzitsua da eta urtero bizikletetan hobekuntzak garatzen ditugu. Gainera, gaur egungo egoeraren ondorioz, proiektu batzuk azkarrago garatu ditugu, denbora gehiago eskaini ahal izan zaielako; izan ere, negozioaren beste arlo batzuk geldirik zeuden eta, ondorioz, aurten berrikuntza handiak izango ditugu bizikleten alorrean. BH Fitnessen azken urteotako garapen gehienak erabilera profesionaleko makinetan izan dira, eta aurrerapen tekniko batzuk egokitu egin dira etxeko makinetan ere aplikatzeko. Egia esanda, proiektu berri asko daude eta produktuaren bilakaera etengabea da. 

Bizikleta elektrikoak ezarpen handiagoa du Europako beste herrialde batzuetan hemen baino. Nola ari da eboluzionatzen segmentu hori, zer nolako norabidea du etorkizunera begira? 

Bizikleta garraiobide bezala,  Europako gainerako herrialdeetan Espainian baino askoz ezarpen handiagoa du. Herrialde batzuetan, hiri-bizikleta elektrikoen ehunekoa % 30etik gorakoa da dagoeneko. Espainian, ordea, kirol-bizikletek garrantzi handiagoa izan ohi dute, eta kirol-bizikleta elektrikoa asko hazi da azken 3 urteetan. Badirudi joera hori hurrengo urtetan mantendu egingo dela. 

Eta zer gertatzen da fitnessaren sektorearekin?  

Fitnessaren sektorean urte batzuk zeramatzan etxeko segmentua (erabilera partikularrerako) nabarmen jaisten eta, aldiz, segmentu profesionala handitzen. Izan ere, BH Fitnessen urte batzuk daramatzagu merkatu profesionalari begira, baina egun batetik bestera egoera erabat aldatu da, profesionalen proiektu guztiak gelditu egin baitira eta etxeko fitnessaren eskaria ikusgarria izaten ari baita. Epe ertainera, segmentu profesionala erritmoa berreskuratzea espero dugu eta jendea gimnasioetara bueltatzea espero dugu, baina zaila da zer gertatuko den aurreikustea. Ziurgabetasuna eta mugikortasun-murrizketak dauden bitartean, uste dugu etxeko fitnessaren eskaria handia izango dela, kirola egitea behar bat bihurtu baita. 

Azkenik, Euskadin laugarren belaunaldia buru duten enpresa arrakastatsu gutxi daude. Oraintxe bertan zeintzuk dira BHren erronka nagusiak? 

BHn 100 urte baino gehiago daramatzagu egoera desberdinei egokitzen, eta denbora honetan izaera desberdineko krisi asko bizi izan ditugu. Epe laburreko erronkaren inguruan, egoerak izan dezakeen bilakaeraren ziurgabetasuna dela eta, ez da erraza denbora-epe luze batean eragina izan ahal duten erabakiak hartzea. Beste erronka nagusietako bat nazioartekotzea da, bai bizikleten merkatuan, bai fitnessean. Duela urte batzuk, tokiko markekin lehiatzen ginen batez ere, eta marka batzuk nazioartekotuta zeuden. Gaur egun, marka asko leku guztietan gaude, eta Europan, Asian edo Amerikan lehiatzen gara, Espainian bezala. Gure lehentasun nagusia oraindik ere Europako merkatuan presentzia irabaztea eta taldeko filialak garatzen jarraitzea da. Eta, jakina, enpresa sendoa izaten jarraitzea, beste 100 urtez funtzionatu ahal izan dezagun. 

Lotutako albisteak

Laura  Ovies  (EIT  Community):  “Euskadi  eta  beste  eskualde  batzuk  beren  garapen  berritzailerako  aliatu  estrategiko  gisa  har  gaitzaten  nahi  dugu”
21/05/2025 Berrikuntza

Laura Ovies (EIT Community): “Euskadi eta beste eskualde batzuk beren garapen berritzailerako aliatu estrategiko gisa har gaitzaten nahi dugu”

Zamudion lan egiten du, eta EIT Community Hub Spain erakundeko arduraduna funtsezkoa da tokiko eragileak kontinenteko berrikuntza ekosistema handienarekin lotzeko, Berrikuntza eta Teknologiaren Europako Institutuarekin (EIT).

Abuelo  Actual,  bi  hamarkada  adinekoen  etxeak  oztoporik  gabeko  espazio  bihurtzen
14/05/2025 Berrikuntza

Abuelo Actual, bi hamarkada adinekoen etxeak oztoporik gabeko espazio bihurtzen

Bizkaiko Silver Economy-ko Enpresen Gidaren parte da eta Nagusi Intelligence Centerrek bultzatu du, Foru Aldundiaren proiektu estrategikoak.

Moldes  Ura  enpresak  berrikuntzaren  alde  egin  du  lehiakorra  izaten  jarraitzeko
13/05/2025 Berrikuntza

Moldes Ura enpresak berrikuntzaren alde egin du lehiakorra izaten jarraitzeko

Zamudion kokatuta, automobilgintza sektorerako injekzio eta konpresio moldeak ekoizten ditu enpresak, eta duela gutxi SPRI Taldearen Hazinnova programan parte hartu du.

Alterity,  robotika  mugikorrarentzat  eta  mugikortasun  elektriko  arinarentzat  bateriak  fabrikatzen  dituen  enpresa  bizkaitarra
07/05/2025 Nazioartekotzea

Alterity, robotika mugikorrarentzat eta mugikortasun elektriko arinarentzat bateriak fabrikatzen dituen enpresa bizkaitarra

Elkarteak SPRI taldearen nazioartekotze-programaren laguntza bat jaso du, eta bezeroak ditu jada Italian, Suitzan eta Herbehereetan

Haizelur,  nazioartekotzearen  aldeko  apustua  egiten  duen  doitasun-mekanizazioaren  arloko  Debako  ETEa
05/05/2025 Nazioartekotzea

Haizelur, nazioartekotzearen aldeko apustua egiten duen doitasun-mekanizazioaren arloko Debako ETEa

Enpresaren esportazioek SPRI Taldearen zibersegurtasuneko programaren dirulaguntza jaso dute eta negozioaren % 35era iritsi dira dagoeneko

Makegik  retrofitting  industrialaren  aldeko  apustua  egin  du,  nazioarteko  hedapenerako  bide  gisa
05/05/2025 Berrikuntza

Makegik retrofitting industrialaren aldeko apustua egin du, nazioarteko hedapenerako bide gisa

Makina-erreminten eguneratzean espezializatutako enpresa gipuzkoarra merkatu aeroespazialean oinarritutako lan-ildo berriak garatzen ari da.

Diseinua,  estrategia  eta  helburua:  horrela  egiten  du  lan  Dot.-ek,  erakundeei  aldaketarantz  laguntzen  dien  kooperatibak
22/04/2025 Nazioartekotzea

Diseinua, estrategia eta helburua: horrela egiten du lan Dot.-ek, erakundeei aldaketarantz laguntzen dien kooperatibak

Hainbat bulego ditu gaur egun, eta krisi testuinguru batean jaio zen, sortzaileak hainbat eszenatokitara egokitzera behartu dituena.

MEPRO  Medical  Reproductive  Solutions,  gizarte-helburu  teknologia:  ugalkortasun  maskulinoa  berritzen
15/04/2025 Berrikuntza

MEPRO Medical Reproductive Solutions, gizarte-helburu teknologia: ugalkortasun maskulinoa berritzen

Gure helburua osasun-profesionalei eta bikoteei antzutasunaren erronkei aurre egiteko tresna berritzaile, seguru eta eraginkorrak eskaintzea da

Aloka,  profesionalen  artean  ikus-entzunezko  materiala  alokatzeko  plataforma
14/04/2025 Berrikuntza

Aloka, profesionalen artean ikus-entzunezko materiala alokatzeko plataforma

Gipuzkoako startup-ak hainbat ekipo eskaintzen ditu, hala nola kamerak, grabagailuak, mikrofonoak, droneak. Mobile World Congress-eko 4YFN biltzarrean parte hartu zuen, SPRI Taldeak kudeatutako stand batekin, webgunea inbertsore eta bezero potentzialei aurkezteko.

Metagra,  mende  erdiko  berrikuntza  automobilgintzarako  hotzeko  estanpazioan
10/04/2025 Berrikuntza

Metagra, mende erdiko berrikuntza automobilgintzarako hotzeko estanpazioan

Bergarako enpresa pieza konplexuen fabrikazioan sendotu da, jasangarritasunaren eta berrikuntzaren alde eginez.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.