Asier Elorriaga, Ainhoa Gomez eta Iñigo Lavin, Ismarken sortzaileak
Eraldaketa digitala
Elkarrizketak 1 Marzo, 2021

Ismark: “Digitalizazioa funtsezkoa da industriaren biziraupenerako”

La firma vasca se define como una agencia de ventas y marketing orientada de forma exclusiva a la industria

Digitalizazioa edozein enpresaren eraldaketa digitala egin baino lehen eman behar den urrats gisa ulertu daiteke. Digitalizazioak gure negozioetan “oinarrizko” tresna teknologikoak izatearen garrantzia azpimarratzen du, hala nola azpiegitura informatikoa, web orria, sare sozialetako presentzia, ‘Online’ denda, CRM edo ERP bezalako informazio-kudeatzaileak, eta abar.

Digitalizazioaren garrantzia argi geratu da Coronavirusaren pandemiaren testuinguruan; izan ere, enpresa askok langileen telelana sustatu behar izan dute, bideokonferentzia-zerbitzuen bidez bezeroekin harremanetan jarri behar izan dute eta produktuen online salmentak bultzatu dituzte.

Ismark euskal enpresa ‘smarketing’ agentzia gisa definitzen da, hau da, salmenta eta marketin agentzia, industriara soilik bideratuta, Ainhoa Gomezek sortzaileetako bat, azaldu duenez: “Produktu jakin bat erosten duten bezeroetan, azoketan, edo nazioartekotzean espezializatuta gaude. Teknologiaren bidez horrelako enpresak bilatzen ditugu gure bezeroentzako. Izan ere, Ismark martxan jarri dugun hiru bazkideok industrian espezializatuta gaude”.

Horrelako zerbitzuak emateko erabiltzen dituzten tresnek konplexutasun-maila desberdinak dituzte, bezeroaren beharren arabera. “5.0 webgunearen kasuan, edukia aldatu egiten da web-orria ikusten ari den erabiltzailearen arabera. Erabiltzailea identifikatzeko tresnak ditugu, baita enpresaren bat zure webgunean sartzen ari den ikusteko tresnak ere”, gaineratu du Gomezek. “Erabiltzen dugun beste tresna bat Marketing Automation da; horri esker, erosketa-prozesuan erabiltzailea zein puntutan dagoen jakin daiteke, eta, zein fasetan dagoen kontuan hartuta, Marketing Automationek erabakitzen du zer egin behar den erosketa hori gauzatu dadin”.

‘Smarketin ‘soluzio horiekin batera, Ismarken bazkide sortzaileetako batek, Asier Elorriagak,’ Web scraping ‘eta’ big data ‘tresnak uztartzearen garrantzia azpimarratu du: “Legez kanpoko ezer egin gabe, soilik webgunean sakabanatutako datu publikoak hartuz, merkatu jakin batek saldu edo fabrikatzen duzun produktuarekiko interesa izan dezakeen iker dezakegu. Merkataritza-ganberetako edo aduanetako informazioa aztertzen dugu, produktu mota hori inportatzen ari diren enpresei eta horien kopuruari buruzko datuak ematen baitituzte. Oso informazio garrantzitsua da nazioarteko merkatu berriak bilatzeko orduan. Ez da beti bideragarria den zerbait, eta lan handia egin behar da datuak bildu eta tratatzeko”.

Marketin digitalarekiko eta ‘smarketinarekiko’ interesak gora egin du pandemiaren ondorioz, Elorriagak gogorarazi duenez: “Postcovid eta precovid testuinguru bat dagoela esan dezakegu. Precovidean, enpresa askok marketin-ekintza horiek behar ez ziren zerbait bezala eta erabiliko ez zituzten zerbait bezala ikusten zituzten. Hori ez zen guztiz egia; izan ere, industrian salmenta teknikoagoa da, ontze-prozesuak luzeagoak dira, eta prozesu bat zenbat eta luzeagoa izan, orduan eta eragile gehiagok esku hartzen dute eta zailagoa da salmenta amaitzea. Testuinguru horretan, marketin digitalak tresna gehiago eskaintzen ditu prozesu hori amaitzeko. Beste gauza bat da salmenta ‘ecommerce’ batean zuzenean ez ixtea. COVID-19aren ondoren, enpresak konturatu dira zerbait egin behar dutela; izan ere, lehen salmenta-, prospekzio- edo arreta-lanak egiten zituzten pertsonek, orain beren etxeetan daude, salmentarik itxi gabe, azoketara joan gabe, ekitaldietan presentziarik izan gabe, fabrikazio-plantak bisitatu ezinik…Horrela konturatzen dira ez dutela tresnarik digitalean lan egiteko, webgune zahar bat dutelako edo sare sozialak gaizki erabiltzen dituztelako”.

Bere ustez, pandemiak “saltzaileak eta erosleak salmentak egiteko moduak aldatzera eta kanal digitalak erabiltzera behartu ditu. Orain erabiltzen ohitzen ari dira eta lehen bisitak bideokonferentziaz egiten dira, denbora eta diru asko aurrezten delako. Pandemia egoera hau bukatutakoan, enpresa gehienek argi dute bi munduak batera egon behar direla: tradizionala eta digitala”.

Bestalde, Iñigo Lavin Ismarkeko kideak aurreratu duenez, “COVIDak industria barruko eraldaketa digitala bizkortu du, pandemia iritsi arte ez baitzen lehentasunezkoa. Une honetan kontsulta asko izaten ari gara. Enpresetako arduradunek marketin digitala merkataritza-sailean lagungarria dela ulertzen dute orain. Oraintxe bertan, nahiz eta hasiberria izan, CEOek marketin digitaleko agentziak bilatzen dituzte, salmenta-modu tradizionalak nahikoak ez direlako. Digitalizazioa funtsezkoa da industriaren biziraupenerako”.

Edozein enpresak, baita bezeroei soluzio teknologikoak eskaintzen dituztenak ere, aurre egin beharreko erronketako bat bere produktuak eta zerbitzuak eboluzionatzen jarraitzen duten teknologia berrietara egokitzea da. Ildo horretan, Ismarken barne-behartzat markatu dute zeharkako ezagutzak gehitzea, hala nola “lidergoa, arazo-konponketa, Design Thinking, ‘big data’ eta horrek marketinean eta salmentetan dituen aplikazioak, baita metodologia arinak ere”. “Zeharkako gaitasun horiez ez arduratzeak enpresa ez haztea edo bere aukerak ahalik eta gehien ez estutzea eragiten du”, ondorioztatu du Asier Elorriagak.

SPRI Taldearen helburuetako bat euskal enpresak digitalizatzea da, big data, machine learning, adimen artifiziala eta marketing digitala bezalako tresnak, zerbitzuekin, laguntzekin eta hemen zehazten diren aktiboekin sustatuz.

Lotutako albisteak

Veiss-ek  20  urte  baino  gehiago  dihardu  tokiko  enpresa  eta  erakundeen  eraldaketa  digitalean  laguntzen

Veiss-ek 20 urte baino gehiago dihardu tokiko enpresa eta erakundeen eraldaketa digitalean laguntzen

Arabako enpresak webgune korporatiboak, mugikorretarako aplikazioak edo online dendak garatzen ditu sektore mota guztietarako.

Lancor,  altxatzeko  motor  elektrikoen  fabrikazioan  Europako  liderra

Lancor, altxatzeko motor elektrikoen fabrikazioan Europako liderra

Abanto-Zierbenako enpresak SPRI Taldearen Gaitasun Digital Profesionalen programako laguntza jaso du eta esportaziorako produktu propioak garatzearen aldeko apustua egiten du.

Rebel  Tickets,  sarreren  birsalmentan  iruzurrari  eta  gehiegizko  prezioei  aurre  egiteko  sortutako  enpresa  bizkaitarra

Rebel Tickets, sarreren birsalmentan iruzurrari eta gehiegizko prezioei aurre egiteko sortutako enpresa bizkaitarra

Gaur egun, beren publikoari baimendutako birsalmenta eskaini nahi dioten jaialdi, kontzertu eta bestelako ekitaldien sustatzaileekin lan egiten du.

Mercanza:  “Bezeroa  bere  datuen  ustiapenean  espezializatua  bihurtzen  dugu”

Mercanza: “Bezeroa bere datuen ustiapenean espezializatua bihurtzen dugu”

Enpresak eraldaketa digital tradizionala gaindituz soluzioak eta zerbitzuak eskaintzen ditu, enpresen eraginkortasuna eta produktibitatea bultzatzeko.

Zabalgarbik  denbora  errealeko  analisi-tresnekin  modernizatu  du  bere  azpiegitura

Zabalgarbik denbora errealeko analisi-tresnekin modernizatu du bere azpiegitura

Besteak beste, biki digitala eta adimen artifizialean oinarritutako teknologiak ezartzeaz gain, lurrun-gainberogailu bat instalatzea du helburu enpresak, energia-eraginkortasuna eta jasangarritasun operatiboa hobetzeko ekimen estrategiko bat.

GAIAk  IKT  sektorearen  prestakuntza-beharren  diagnostikoa  egin  du  eta  merkatuaren  eskaerei  erantzuteko  prestakuntza-ibilbideak  garatu  ditu

GAIAk IKT sektorearen prestakuntza-beharren diagnostikoa egin du eta merkatuaren eskaerei erantzuteko prestakuntza-ibilbideak garatu ditu

GAIAk azpimarratu duenez, sektoreko eta gobernuko erakundeen, sozietate publikoen eta hezkuntza-sistemaren parte-hartzea funtsezkoa izan da azterlanari balio erantsia emateko

Senvia  Systems-ek  beste  enpresa  batzuk  gidatzen  ditu  haien  sustapenean  eta  eraldaketa  digitalean

Senvia Systems-ek beste enpresa batzuk gidatzen ditu haien sustapenean eta eraldaketa digitalean

Iaz sortutako enpresa gipuzkoarrak sistemetan, komunikazioetan eta zibersegurtasunean oinarritutako IT zerbitzuak eta aholkularitza eskaintzen ditu.

Akting,  gizarteari  balioa  emateko  teknologia

Akting, gizarteari balioa emateko teknologia

Gipuzkoako enpresak euskarri desberdinetarako aplikazioak garatzen ditu eta digitalizazioaren, datuen analisiaren eta prozesuen optimizazioaren aldeko apustua egiten du.

Biotz:  “Roca  Salvatellarekin  egindako  akordioak  berrikuntza  teknologikoaren  balio-kate  osoa  batzen  du”

Biotz: “Roca Salvatellarekin egindako akordioak berrikuntza teknologikoaren balio-kate osoa batzen du”

Gipuzkoako enpresak Kataluniakoarekin aliantza bat itxi du bere talentu digitala indartzeko eta nazioarteko merkatu berrietan bere presentzia zabaltzeko.

Elvira,  berrikuntza  eta  tradizioa  osagai  nagusi  dituen  istorio  gastronomikoa

Elvira, berrikuntza eta tradizioa osagai nagusi dituen istorio gastronomikoa

Harategi-urdaitegi txiki bat izatetik, gaur egun hamar establezimendu inguru ditu etxean egingo liratekeen moduan prestatutako produktuak saltzeko, online dendan ere saltzen direnak.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.