Eraldaketa digitala
Elkarrizketak 21 urtarrila, 2019

AgLa4D enpresak ingurune industrialak birsortzen ditu 3Dn

Euskal konpainia horrek errealitate birtuala, errealitate handitua eta datuak atzemateko teknikak erabiltzen ditu fabrika baten eredu birtualak sortzeko

Euskal konpainia horrek errealitate birtuala, errealitate handitua eta datuak atzemateko teknikak erabiltzen ditu fabrika baten eredu birtualak sortzeko

 

AgLa4D Construction Technology konpainiak duela zortzi urtetik eskaintzen ditu errealitate birtualeko eta errealitate handituko zerbitzuak, prozesu industrialak optimizatzeko. Denbora horretan ikusi dute nola horrelako teknologien inguruko startupek ziztu bizian egin zuten gora eta nola gero jaitsi egin ziren, bai negozio-bolumenari eta bai beren heldutasun teknologikoari dagokionez, oztopo handiak daudelarik oraindik heldutasun horretara iristeko. Lander Amorrortu, AgLa4D enpresako New Business Manager-arekin hitz egin dugu.

 

Noiz abiatu zen AgLa4D?

Profil desberdinetako hiru bazkidek (aparejadore bat, telekomunikazioetako ingeniari bat eta arkitekto bat) sortu genuen enpresa hau 2010ean, BEAZ edo Tecnalia bezalako erakundeen laguntzarekin. Hasieran, asmoa zen errealitate birtualeko eta errealitate handituko konponbideak garatzea eraikuntzaren sektorerako. Orduan Walkinside deskubritu genuen, Belgikako enpresa batek garatutako software bat, oso desberdina zena Unity -sasoi hartan Espainian gehien erabiltzen zena- bezalako lehiakideetatik. Ohartu ginen Walkinside mundu osoan erabiltzen zela prozesu industrialetarako, biki digitalak egiteko, e.a., eta erabaki genuen produktu hori frankizia gisa sartu nahi genuela Espainian, sektore desberdinetako (itsasgintza, petrolioa, energia sorkuntza…) enpresa handiei saltzeko.

Kontua da 2013an Siemens-ek Belgikako enpresa hura eta bere software guztia erosi zituela produktu handiago bat garatzeko, eta gaur egun COMOS Walkinside softwarearen banatzaile eta garatzaile gara Espainian.

 

Zer da COMOS Walkinside?

COMOS Walkinside da Siemens-ek datuen analisirako behar zuen 3D oinarria. Enpresa askotan txertatzen ari den PCS 7 automatizazio-algoritmoaren hurrengo urratsa da.

COMOS Walkinside-k konponbideak eskaintzen ditu lantegi bateko datu errealetatik abiatuta errealitate birtualeko ereduak 3Dn sortu eta bistaratzeko. Erabil daiteke langileei prestakuntza murgiltzailea emateko eta hainbat tresna eskaintzen ditu datuak eraginkortasunez trukatzeko hirugarrenen aplikazioekin edo lankidetza banatua garatzeko denbora errealean.

 

Nolakoak dira zuen errealitate birtualeko eta handituko konponbideak?

Datuei esker posible da lantegi baten funtzionamendua digitalizatzea, makinen zein prozesuen mantenimendu prediktiboa egitea eta langileei prestakuntza ematea errealitate handitua erabiliz. Geuk egiten dugu integrazioa lantegian. Hara joaten gara, inguruneak eskaneatzen ditugu puntu-laino batekin eta informazio guztia esportatzen dugu eredu birtual batera.  Gero, programatzaileek posible dute puntu zehatz bati buruzko informazioa ematen duten etiketak sortzea, hala etiketa batek azaldu dezake nola erabiltzen den kontrol-koadroa edo zein likido garraiatzen duen hodi batek, adibidez. Informazio hori digitalizatuta badago eredu birtualean sar dezakegu. Emaitza da bideojoko moduko bat, zeinak aukera ematen dizun lantegi birtualean barrena ibiltzeko eta puntu edo makina desberdinei buruzko informazioa aurkitzeko. Puntu zehatz bat klikatuz gero, bere funtzionamenduari buruzko informazioa agertuko zaizu. “Sinesteko ikusi, ulertzeko jolastu” deitzen diogu.

 

Zerk bereizten du zuen konponbidea merkatuko antzeko beste zerbitzu batzuetatik?

Desberdintasun handiena da guk benetako prozesuaren automatizazioa saltzen dugula. Prozesua, elementuak, makinak eta linealak beti aldatzen dira. Beste birtualizazio-tresna batzuek prozesuen une zehatz bateko argazki finkoak eskaintzen dituzte. Nola COMOS Walkinside softwarea datu errealekin elikatzen den eta nola gure prozesua automatikoa den, egunero izan dezakezu zure lantegiari buruzko informazio eguneratu eta erreala.

Bestalde, COMOS Walkinside softwarea gai da milioi bat poligono irudikatzeko, aldiz, beste tresna batzuek (Unity-k adibidez) sei hilabeterainoko epea behar izaten dute tamaina horretako lantegi baten irudikapen birtual bat egiteko, eta denbora horretan gauza eta elementu asko aldatzen dira.

 

Zure ustez zenbateko inpaktua dute errealitate birtualak eta handituak industria sektorean?

Gaur egun errealitate handitua eskuragarriagoa da errealitate birtuala baino, edonork erabil baitezake sakelako batekin edo tablet batekin. Errealitate birtualak ez du asko aurreratu 2010etik, jendeak ez baitaki zer nahi duen. Errealitate birtualak industria sektorean funtzionatuko badu, sinkronizatuta egon behar du prozesuekin eta informazio errealaz elikatu behar du. 3D eredu bat egiteko ez da bakarrik behar geometria, informazioa ere bai. Kontua ez da habe bat edo zutabe bat birsortzea, baizik eta jakitea zenbat pisu jasan dezakeen, horrela aurreikusteko zein ondorio egon daitezkeen lantegian aldaketak egiten badira. Hau ez da bakarrik lantegiaren interiorismoa. Jendeak bere informazioa digitalizatu behar du.

Bestalde, askotan esaten da posible dela errealitate birtual murgiltzailea erabiltzea betaurreko edo bisoreen bitartez. Ingeniariak errealitate birtualeko betaurrekoak jantzita balebiltza egunero, hilabeteren buruan denak leudeke bajan lepoko minagatik eta zorabioengatik. Inork ezin du lan egin bi kiloko zama duen zerbaitekin. Era berean, ez da logikoa errealistak ez diren eredu birtualak egitea erabiltzaileak ez daitezen zorabiatu.

 

Zeintzuk dira AgLa4D enpresaren etorkizuneko erronkak?

Jendaurrean aurkezteko moduko proiektu bat izatea. Ezarrita gaude, baina ezin dugu jendaurrean azaldu zertan ari garen. Gure bezeroetako batek publikoki adierazten duenean digitalizazio prozesu bat egin duela gurekin eta azaltzen duenean nolako abantailak eman dizkiogun, orduan posible izango da kasu arrakastatsu bat aurkeztea. Hainbat sektoretan sartu gara: petrolioa, itsasgintza, zementua, elikadura, eta abar, baina sektoreak baino ezin ditugu aipatu momentuz.  Nahi duguna da jendeak jakin dezala zer egiten dugun eta zer egin dugun.

Lotutako albisteak

Lantekek,  software  industrialean  munduko  liderrak,  36.000  bezero  baino  gehiago  ditu  dagoeneko

Lantekek, software industrialean munduko liderrak, 36.000 bezero baino gehiago ditu dagoeneko

Arabako Parkean kokatuta dagoen enpresak 400 langile baino gehiago ditu, eta SPRI Taldearen zibersegurtasuneko programako laguntza bat jaso du

Lowerton,  adimen  artifizialarekin  enpresak  berritzea  eskaintzen  duen  startupa

Lowerton, adimen artifizialarekin enpresak berritzea eskaintzen duen startupa

Bere teknologiak aukera ematen du lau hilabeteko lana eskatzen duten hobekuntzak bi egunetan bakarrik ezartzeko

Duplostock  industria-irtenbide  pertsonalizatuen  diseinatzaile  eta  fabrikatzaile  bihurtu  da

Duplostock industria-irtenbide pertsonalizatuen diseinatzaile eta fabrikatzaile bihurtu da

Zuzendaritzan izandako aldaketaren ondoren, euskal enpresak eraldaketa digitalaren, efizientzia energetikoaren eta bere prozesuen automatizazioaren aldeko apustua egin du.

Novaut,  blog  batetik  jaio  zen  marketplace  industrialaren  finkapena

Novaut, blog batetik jaio zen marketplace industrialaren finkapena

Merkatuan bost urte daramatza, eta Arabako enpresak lortu du bere lekua egitea ordezko pieza kritikoen sektoreko erraldoien artean

GM2k  digitalizazioaren  eta  nazioartekotzearen  aldeko  apustua  egin  du,  motorraren  sektorearen  hazkundea  bultzatzeko

GM2k digitalizazioaren eta nazioartekotzearen aldeko apustua egin du, motorraren sektorearen hazkundea bultzatzeko

Motorzaleentzako ekipamenduaren banaketan espezializatutako enpresa arabarrak adimen artifizialean oinarritutako laguntzaile birtual bat garatu du, ereduaren araberako ordezko piezen bilaketa errazteko, eta Mediterraneo inguruko herrialdeetan hedatzen hasi da.

Veiss-ek  20  urte  baino  gehiago  dihardu  tokiko  enpresa  eta  erakundeen  eraldaketa  digitalean  laguntzen

Veiss-ek 20 urte baino gehiago dihardu tokiko enpresa eta erakundeen eraldaketa digitalean laguntzen

Arabako enpresak webgune korporatiboak, mugikorretarako aplikazioak edo online dendak garatzen ditu sektore mota guztietarako.

Lancor,  altxatzeko  motor  elektrikoen  fabrikazioan  Europako  liderra

Lancor, altxatzeko motor elektrikoen fabrikazioan Europako liderra

Abanto-Zierbenako enpresak SPRI Taldearen Gaitasun Digital Profesionalen programako laguntza jaso du eta esportaziorako produktu propioak garatzearen aldeko apustua egiten du.

Rebel  Tickets,  sarreren  birsalmentan  iruzurrari  eta  gehiegizko  prezioei  aurre  egiteko  sortutako  enpresa  bizkaitarra

Rebel Tickets, sarreren birsalmentan iruzurrari eta gehiegizko prezioei aurre egiteko sortutako enpresa bizkaitarra

Gaur egun, beren publikoari baimendutako birsalmenta eskaini nahi dioten jaialdi, kontzertu eta bestelako ekitaldien sustatzaileekin lan egiten du.

Mercanza:  “Bezeroa  bere  datuen  ustiapenean  espezializatua  bihurtzen  dugu”

Mercanza: “Bezeroa bere datuen ustiapenean espezializatua bihurtzen dugu”

Enpresak eraldaketa digital tradizionala gaindituz soluzioak eta zerbitzuak eskaintzen ditu, enpresen eraginkortasuna eta produktibitatea bultzatzeko.

Zabalgarbik  denbora  errealeko  analisi-tresnekin  modernizatu  du  bere  azpiegitura

Zabalgarbik denbora errealeko analisi-tresnekin modernizatu du bere azpiegitura

Besteak beste, biki digitala eta adimen artifizialean oinarritutako teknologiak ezartzeaz gain, lurrun-gainberogailu bat instalatzea du helburu enpresak, energia-eraginkortasuna eta jasangarritasun operatiboa hobetzeko ekimen estrategiko bat.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.