Patxi Mendibe, Kimaiwiko CEOa.
Ekintzailetza
Elkarrizketak 25 Marzo, 2025

Kimaiwi: “Gure proposamen teknologikoa balioztatzean eta nazioarteko turismo-industriaren aurrean proiektatzean zentratu gara”

Startup arabarrak online irtenbideak garatzen ditu turismo-sektorearentzat, eta hazkunde eta babes handia izan du bere bederatzi hilabeteko bizitzan.

Interneten egotea eta aro digital berrira egokitzea ezinbestekoa da globalizazioan, eta hori berezkoa da turismoaren sektorearentzat. Kimaiwi Digital Innovations startup arabarrak horixe eskaintzen du: turismo-industriarako irtenbide teknologiko berritzaileak. Bederatzi hilabete eskasean, mundu osoko bezero handien hazkunde eta babes handia lortu du, eta, horretarako, Patxi Mendibe CEOak ezinbestekotzat jotzen du sektoreko erakusleiho handietan egon izana.  

Nola sortu zen enpresa? 

Kimaiwi Gasteizen jaio zen 2024ko ekainean. Hala eta guztiz ere, ikerketan eta garapenean inbertitutako bi urteko lana hartu zuen, blockchain eta adimen artifizialean oinarritutako soluzioak sortzeko. Horiek integratu genituen eta berrikuntzan oinarritu ginen dagoeneko turismo-industrian estandarizatuak zeuden produktu eta zerbitzuak sortzeko, hala nola erreserba-sistemak, channel manager-ak edo fidelizazio digitaleko estrategiak.  

Zertan datza Kimaiwiren jarduera? 

Kimaiwik irtenbide teknologiko berritzaileak garatzen ditu turismo-industriarako. Gure helburua da digitalizazio aurreratua eskuragarri eta errentagarri egitea hotel eta turismo-helmuga eta -enpresentzat, haien eragiketak optimizatuz eta bidaiariaren esperientzia hobetuz. Gure bezeroen webguneak benetako salmenta, fidelizazio eta engagement plataforma bihurtzen ditugu, orain arte ikusi ez diren zerbitzu berritzaileak eskainiz. Kimaiwik ostatu-hartzaileentzako barne-sare sozial eta pribatuak sortzeko aukera ematen du, bai eta produktu ukigarri eta ukiezinen marketplace-ak integratzeko ere (esaterako, egonaldi gauak, amenitie-en alokairua edo hirugarrenen zerbitzuen salmenta). Gure teknologiaren bidez, prozesuak automatizatzea, transakzioen gardentasuna, zerbitzuen pertsonalizazioa eta tokenizazioan eta deszentralizazioan oinarritutako fidelizazio-eredu berrien ezarpena bultzatzen ditugu.  
Nola bilakatu da jarduera azken urte honetan?  

Gure marka-irudia sendotzeko, gure proposamen teknologikoa baliozkotzeko eta nazioarteko turismo-industriaren aurrean proiektatzeko ahaleginak egin ditugu. Lehen hilabete hauetan, eta Ekintzale programaren bidez SPRIk emandako laguntzari esker, estrategikoki prestatu dugu sektoreko funtsezko ekitaldietan parte hartzea. Nabarmentzekoa da Tourism Innovation Summit ekitaldian parte hartu dugula, non 480 enpresa baino gehiagoren artean, Kimaiwi 40 startup finalistetako bat bezala hautatu zuten, lorpen esanguratsua gure jarduerari ekin eta denbora gutxira.   

Horrez gain, Estatuko Turismo Idazkaritzak (SEGITTUR) gonbidatuta, FITUR Know-How & Export ekitaldian marketin digitalari eta interneteko aro berriak planteatzen dituen erronkei buruzko hitzaldi bat eman genuen. Berriki, 4 Years From Now ekitaldian parte hartu dugu, Up! Euskadi -en eskutik. Bertan, munduko telefonia mugikorreko ekitaldirik handienera, MWC izenekora, bertaratutako startupen artean, Euskadiren berrikuntza teknologikoaren erakusgarri bat eraman genuen.  

Kimaiwi hedapen prozesuan dago?  

Hilabete hauetan Euskadin, Kanariar Uharteetan eta Balear Uharteetan epe labur eta ertainean hedapen azkarra lortzeko funtsezko hitzarmen estrategikoak lortzeko lan egin dugu. Horren ondorioz, akordioak egin ditugu turismoan eta berrikuntza teknologikoan inplikatutako erakundeekin, klusterrekin eta elkarteekin, merkatu estrategikoetan dugun presentzia indartuz eta sektoreko funtsezko eragileekin sinergiak sortuz. Bezero-zorro handirik gabe lehen salmentak konplexuak diren ingurune batean, autoritate-posizio bat behar genuen, turismo-industriaren elitearen barruan funtsezkoak diren ekitaldien eta elkarteen babesa zuena. Horrek beharrezko sinesgarritasuna eman digu, FITURen ondoren merkaturatzen hastean, enpresa handiek konfiantza handiagoarekin hauteman gaitzaten, lehen lead-en sorrera erraztuz. Hilabete pasatxoan lortu genituen lehen zazpi kontratuak epe luzera, turismo-sektorearen barruan erakusgarri esanguratsua osatzen duten bezeroekin.   

Zer ekarpen egiten diete Kimaiwiren soluzioek bezeroei?  

Alde batetik, errentagarritasun eta autonomia handiagoa lortzen dute, tresna aurreratuekin zuzeneko salmenta digitalizatzen eta sustatzen dugulako, hirugarrenen mendekotasunak murriztuz eta bihurketa areagotuz. Bestetik, fidelizazio-eredu berriak, ostalariekiko harremana eraldatzen dutenak eta errepikapen handiagoa eragiten dutenak. Engagement estrategia berritzaileak ere erabiltzen ditugu sare sozial pribatuen bidez, bezeroen eta markaren arteko interakzioa sustatuz, aipatutako marketplace-ak pertsonalizatuez gain. Horrek guztiak automatizazioa eta eraginkortasuna ematen die, operatiba optimizatuz eta kostuak murriztuz. Gure teknologia aurreratuari esker, gure bezeroek urtean % 70 murriztu ditzakete gastu finkoak, gure ekoizpen-prozesu optimizatuei eta industria honetan emaitzak lortzen dugun esperientziari esker. Emaitza hautemangarrietara bideratutako marketin digitalaren esparruan, merkatuko lehiakide handien arreta bereganatzen ari dira gure soluzioak, eta interesa erakutsi dute gure ikuspegiari eta teknologiari buruz gehiago jakiteko.   

Nabarmendu beharreko proiekturik?  

Proiektu garrantzitsuenetako bat, eta gertatu den azkartasunagatik gehien harritu gaituena, Rio de Janeiroko Turismo Sailaren kontaktua izan da, gure zerbitzuak interneten argitaratu eta gutxira. FITURen kontaktuak hasi genituen eta, gaur egun, proiektuaren garapenaren eta zehaztapenaren zain gaude, urrian SEGITTURek Brasilen egingo duen merkataritza-misioan integratzeko aukera izan dezagun.   

Gainera, harreman egonkorra dugu teknologia turistikoko nazioarteko klusterrarekin, Turistec-ekin. Horren webgunea ateratzeko zorian gaude. Gure ustez, proiektu hori indartuta dago, gure gaitasun teknologikoarekiko konfiantza sendotu duelako eta sektoreko eragile handiekin integratzeko aukera berriak zabaldu dituelako. Azkenik, aholkulari tekniko gisa lankidetzan ari gara Asolanekin (Lanzaroteko Hotel eta Apartamentuen Elkartea) eta Lanzaroteko Turismo Federazioarekin. Horri esker, irtenbide berritzaileak ezar daitezke ostalariekiko harremana digitalizatzeko eta Kanariar Uharteetako erreferentziazko ostatuetan zuzeneko merkaturatzea hobetzeko.  

Halaber, elkarrizketetan ari gara Euskadiko hainbat erakunde publikorekin, helmuga ezberdinen presentzia digitalean ekintza berritzaileak planteatzeko. Proiektu horiek Kimaiwik turismo-industrian duen benetako potentziala islatzen dute. Izan ere, gure teknologiak ostatuen eraginkortasuna eta errentagarritasuna hobetzeaz gain, hotelek eta helmugek fidelizazioa eta zuzeneko salmenta nola kudeatzen duten ere zehazten du gure esperientziak. 

 

SPRI Taldeak laguntza integralaren bidez berrikuntza, ekintzailetza eta barne-ekintzailetza laguntzen ditu, ideiak merkatura modu arrakastatsuan irits daitezen. Aurrera, Basque Fondo, Bind 4.0, Ekintzaile edo Barnekintzailetza ekintzailetzarako laguntza-programen bidez egiten du hori. 

Lotutako albisteak

Lancor,  altxatzeko  motor  elektrikoen  fabrikazioan  Europako  liderra

Lancor, altxatzeko motor elektrikoen fabrikazioan Europako liderra

Abanto-Zierbenako enpresak SPRI Taldearen Gaitasun Digital Profesionalen programako laguntza jaso du eta esportaziorako produktu propioak garatzearen aldeko apustua egiten du.

Rebel  Tickets,  sarreren  birsalmentan  iruzurrari  eta  gehiegizko  prezioei  aurre  egiteko  sortutako  enpresa  bizkaitarra

Rebel Tickets, sarreren birsalmentan iruzurrari eta gehiegizko prezioei aurre egiteko sortutako enpresa bizkaitarra

Gaur egun, beren publikoari baimendutako birsalmenta eskaini nahi dioten jaialdi, kontzertu eta bestelako ekitaldien sustatzaileekin lan egiten du.

Ormazabalek  20  milioi  inbertitu  ditu  Igorreko  lantegian  bere  industria  ahalmena  handitzeko
29/04/2025 Deskarbonizazioa

Ormazabalek 20 milioi inbertitu ditu Igorreko lantegian bere industria ahalmena handitzeko

SPRI Taldeak aukera ematen die euskal enpresei haien jardueraren berri emateko bere informazio-kanaletan. Zure proiektua gure gaiekin lotuta badago (I+G+b, digitalizazioa, internazionalizazioa, ekintzailetza, berrikuntza…), Zutaz mintzo gara ekimenean parte har dezakezu.

Mercanza:  “Bezeroa  bere  datuen  ustiapenean  espezializatua  bihurtzen  dugu”

Mercanza: “Bezeroa bere datuen ustiapenean espezializatua bihurtzen dugu”

Enpresak eraldaketa digital tradizionala gaindituz soluzioak eta zerbitzuak eskaintzen ditu, enpresen eraginkortasuna eta produktibitatea bultzatzeko.

EatAmigo,  ostalaritzako  eskaerak  automatizatzeko  AA  erabiltzen  duen  tresna

EatAmigo, ostalaritzako eskaerak automatizatzeko AA erabiltzen duen tresna

Gipuzkoako enpresak jatetxeekin, ostalaritza kateekin eta elikagai banaketa enpresekin egiten du lan estatu mailan, eta duela gutxi Mexikon lortu du lehen bezeroa.

Zabalgarbik  denbora  errealeko  analisi-tresnekin  modernizatu  du  bere  azpiegitura

Zabalgarbik denbora errealeko analisi-tresnekin modernizatu du bere azpiegitura

Besteak beste, biki digitala eta adimen artifizialean oinarritutako teknologiak ezartzeaz gain, lurrun-gainberogailu bat instalatzea du helburu enpresak, energia-eraginkortasuna eta jasangarritasun operatiboa hobetzeko ekimen estrategiko bat.

HIMUGI  proiektuak  mugikortasunean  eta  garraioan  aplikazioak  dituen  hidrogeno-propultsio  sistema  bat  lortu  nahi  du
23/04/2025 I+G+B

HIMUGI proiektuak mugikortasunean eta garraioan aplikazioak dituen hidrogeno-propultsio sistema bat lortu nahi du

Euskal erakundeen arteko partaidetza eta lankidetza handia du, eta SPRIren Hazitek programaren laguntza ekonomikoa jaso du.

Diseinua,  estrategia  eta  helburua:  horrela  egiten  du  lan  Dot.-ek,  erakundeei  aldaketarantz  laguntzen  dien  kooperatibak
22/04/2025 Nazioartekotzea

Diseinua, estrategia eta helburua: horrela egiten du lan Dot.-ek, erakundeei aldaketarantz laguntzen dien kooperatibak

Hainbat bulego ditu gaur egun, eta krisi testuinguru batean jaio zen, sortzaileak hainbat eszenatokitara egokitzera behartu dituena.

MEPRO  Medical  Reproductive  Solutions,  gizarte-helburu  teknologia:  ugalkortasun  maskulinoa  berritzen
15/04/2025 Berrikuntza

MEPRO Medical Reproductive Solutions, gizarte-helburu teknologia: ugalkortasun maskulinoa berritzen

Gure helburua osasun-profesionalei eta bikoteei antzutasunaren erronkei aurre egiteko tresna berritzaile, seguru eta eraginkorrak eskaintzea da

Tecoplasek  plastiko  teknikoen  eraldaketan  erreferentzia  gisa  sendotzea  du  helburu

Tecoplasek plastiko teknikoen eraldaketan erreferentzia gisa sendotzea du helburu

Bizkaiko enpresak industria-sektorerako eta uren tratamenduko sektorerako lantzen du material hori, eta akuikultura- edo elikagaigintza-sektoreetan duen posizioa handitzea esploratzen ari da.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.