f2p campus
Albisteak 20 uztaila, 2022

F2P Campusaren hirugarren edizioa, munduko free-to-play bideojokoen lehen campus azeleratzailea

Gasteizen hasiko da hautatutako bost taldeen presentziarekin: AEBtako bi talde, Kanadako bat eta Bartzelonan egoitza duten bi talde
-

F2P Campusaren hirugarren edizioa gaur hasi da filmatzen Euskadiko hiriburuan. Arabako Foru Aldundiak, Eusko Jaurlaritzak eta Euneiz Unibertsitateak bultzatutako ekimen hau lehenengoa da, pandemiaren geldialdiaren ondoren, eta mundu osoko hautagaien artean hautatutako 5 talde izango ditu. Talde horiek Free-to-Play bideo-joko berriak sortzen lan egingo dute datozen bi hilabeteetan, jolasteko ordaindu behar ez direnak.

Ramiro González Arabako Ahaldun Nagusiak, Bigen Zupiria Eusko Jaurlaritzako Kultura eta Hizkuntza Politikako sailburuak, Jordi Roche Euneizko lehendakariak eta Raúl Herrero F2P Campuseko zuzendariak ongietorria eman diete AEBetatik, Kanadatik eta Bartzelonatik datozen taldeei. Aurten egindako aukeraketak berriz ere nabarmendu du hitzordu horrek nazioartean izan duen aurrerapen garrantzitsua, izan ere, 3 ediziotan soilik lortu du herrialde eta kontinente ezberdinetako profesionalen arreta erakartzea. F2P Campusak Vitoria-Gasteizko Udalaren, Vital Fundazioaren eta Euskaltel Fundazioaren babesa ere badu, Basquegame eta Game BCNren lankidetzaz eta BIC Arabaren kudeaketan laguntzeaz gain.

f2p campus

Gaurtik aurrera, talde guztiek beren lan-eremua instalatuko dute Euneiz Unibertsitateak aurten Salburuako Vital Eraikinean estreinatuko dituen instalazio berrien barruan. Hemendik, beren proiektuak bizkortuko dituzte, munduan arlo horretan dauden hamar bat aditu nagusiren aholkularitza eta laguntzarekin, eta campusa bisitatuko dute irailaren 18ra arte, egun horretan amaituko baita. Sektoreko guru horien artean, izen hauek daude:

  • Javier Barnes: Product manager en King, arlo honetan ospe handiena duen enpresetako bat, eta esperientzia luzea duena Gameloft eta Social Point bezalako enpresetan. Free-to-play joko-ekonomian eta monetan aditua da.
  • Min Woo Ryu: Hego Koreatik dator eta gaur egun Ten Birds Corpen egiten du lan. Esperientzia luzea dute, eta, besteak beste, honako enpresa hauek nabarmentzen dira: «Nexon» eta «Devsister». Bideo-jokoetan duen esperientzia-arloa kontzeptuak sortzea eta garapena kudeatzea da.
  • Fran Bravo: venezuelar hau produktu eta live operations enpresako burua da Zeptolaben, erreferentziazko beste enpresa batean. Nazioartean ibilbide luzea egin du bideojokoaren industrian, eta Gameloft eta DeNA bezalako bideo-jokoen garatzaile garrantzitsuak nabarmendu daitezke.
  • Guillaume Verlinden: frantziar jatorrikoa, Social Point eta Tilting Point-eko produktu-presidenteordea izan da, eta sektoreko beste ikerketa garrantzitsu batzuetatik igaro da.
  • Mathias Royer: frantses hau Tilting Point internazionalaren Bartzelonako estudioko manager nagusia da. Produktu bat kudeatzeko orduan izandako esperientzian oinarrituko da, baita jokalariak gure jokora etortzea nola lor dezakegun ere.
  • Manel Sort: Bartzelonan sortu zuen, hutsetik, King multinazionalaren estudiorik handiena, 800 langile baino gehiago izan dituena. Bere esperientzia duela urte askotatik dator Digital Chocolatetik. Gaur egun, G4AL Entertainment erakundearen sortzailea da, eta bideojokoetan blockchainaren iraultza gidatzen du bertan.

Beste aditu batzuk ere itzuliko dira Gasteizera, dagoeneko campusa ondo ezagutzen dutenak, hala nola:

  • Joony Koo: korearra ere bada, eta ibilbide luzea egin du, Com2USen. Free-to-play jokoen garapenean aitzindarietako bat da. Bideojokoetan blockchain eta NFTak erabiltzen ere aitzindari eta aditua da. Orain Web 3.0 eta komunitate birtualen sorreran oinarritzen da.
  • Eugene Yailenko: zuzendari sortzailea da Zeptolaben eta free-to-play joko mekanikoen diseinatzaile trebea eta bikaina da. Joko dibertigarri eta ekonomikoki funtzionatuko duen diseinu batera iristeko modua aztertuko du.
  • Isabel Tallos: Everguild estudio independente arrakastatsuaren sortzailea
  • Andrés Tallos: sortzailea Isabel de Everguildekin batera, non CEOa den eta bere esperientzia luzean metatutako ikuspegi eta ezagutza handia aplikatzen duen. Iraganean, GREE japoniar erraldoiarentzako negozio-estrategiaren zuzendari gisa egindako lana nabarmendu behar da.
  • Alba Iniesta: produktu-burua da eta UX game izendatu Scopleyn. Jokoaren diseinuan eta erabilgarritasunean aditua da. Joko bat erabilgarritasunaren ikuspegitik nola diseinatu kontatuko digu.

 

Nazioarteko taldeak

Datozen bi hilabeteetan, Vitoria-Gasteiz free-to-play bideojokoen gune nagusia izango da. Lehenengo bi edizioen eduki tradizionalari berrikuntza garrantzitsuak gehitu behar zaizkio aurten, hala nola blockchain teknologia, play-to-earn negozio-eredua eta NFTak eta arte digitala. Horiek guztiak free-to-playarekin lotura estua duten gaiak dira, funtsezkoak baitira bideojokoen eredu honen bilakaeran.

Hautatutako 5 taldeek lan eta prestakuntza guztia egingo dute hemen gaur bertan hasi eta irailaren 18ra arte, eta Bakh Baskoniako kirol hiriko instalazioak izango dituzte bazkari eta aisialdirako. Guztiak Aristiko lorategietako apartamentuetan egongo dira.

 

Hauek dira F2P Campusaren hirugarren edizio honetako talde protagonistak:

  • Giggling Piglets: talde kanadarra euskal hiriburura joango da 3 kiderekin, nahiz eta taldea ugariagoa izan. “Side scroller” motako jokoa aurkezten dute (alboko desplazamendukoa).
  • Project Legends: Bartzelonakoak dira. 4 kide datoz, baina talde osoa 9 da. Kartak eta futbola uztartzen dituen joko polita aurkezten dute. Ikasle lizentziatu berriak dira, baina ahalmen handikoak.
  • Venko Games: Bartzelonakoak ere badira eta bi kide etorriko dira. Esperientzia handiko taldea da, eta dagoeneko joko batzuk abiarazi ditu. Bere proiektuak elkarrizketa-abenturei beste ikuspegi bat ematen die. Bere istorioak kondairetan eta mitoetan oinarrituta daude lurraldeka, eta Euskadikoetatik hasita daude.
  • Happy Hedgehog Studio: Estatu Batuetakoak dira eta estudio txiki honetako 2 kideak datoz, dagoeneko jokoren bat argitaratuta dutenak.
  • Glossbirds: Estatu Batuetakoa eta Britainia Handikoa. Esperientzia duten 4 kide datoz. Zure proposamena oso bestelakoa da. Kirola modu dibertigarrian egitea eta ohitura osasungarriak jolas bihurtzea sustatzen duen jokoa.

Horiek guztiek bi hilabeteko lan estua dute aurretik, irailean egingo den campusaren amaierako Demo Dayn beren aurrerapenak azaldu aurretik. Horretarako, F2P Campuseko talde teknikoaren laguntza izango dute, Raul Herrero zuzendaria buru dutela, eta baita Gasteizera joango diren adituen aholku jakintsuak ere. Aditu horiek guztiek hitzaldiak ere eskainiko dituzte irekian, bideojokoetan interesa duen edonork munduko espezialistarik onenetako batzuengandik ikas dezan. Games Academyk tailer espezializatuak ere izango ditu, gazteenentzat eta beren ibilbide profesionala berrorientatzea pentsatzen ari direnentzat pentsatuak, hala nola ekainaren amaieran Amurrion arrakasta handiz ospatutakoa.

 

Bideojokoen potentzial ekonomikoa

Bideojokoak sektore gorakorra dira, eta urtez urte esponentzialki handitzen dute beren negozio-gaitasuna eta aberastasuna sortzeko ahalmena kokatzen diren lurraldeetan. Azken ikerketen arabera, Espainian kokatutako 435 ikerketek 1.105 milioi euro baino gehiago fakturatu zituzten 2020an, aurreko urtean baino % 20 gehiago, eta 7.500 pertsonari baino gehiagori eman zieten lana. Datozen urteetarako hazkunde-aurreikuspenak ikusgarriak dira; izan ere, fakturazioa lau urte baino gutxiagoan bikoiztuko dela uste dute, ia 2.300 milioi eurora iritsiz eta enpleguak 11.000 pertsonatik gorakoak izatera iritsiz. Euskadi, 2020an, Katalunia eta Madril buru zituen bolumen horren % 3,2 zen, eta horiek dira ikasketa nagusiak. F2P Campusak sektore hori lurraldean sustatzen eta talentu berria erakartzen lagundu nahi du, Evil Zeppelin estudio katalanaren kasuan bezala; izan ere, Arabako campusaren bigarren ediziotik igaro ondoren, Gasteizen ezarri du egoitza.

f2p campus

Lotutako albisteak

Ekintzailetzaren  ekosistema  indartzeko  garaia  da  Erronka  2030  dirulaguntzekin
25/09/2025 Ekintzailetza

Ekintzailetzaren ekosistema indartzeko garaia da Erronka 2030 dirulaguntzekin

Erronka 2030 programaren helburua Euskadiko ekintzailetzaren ekosistema osatzen duten hainbat eragile eta erakundeen arteko harremanak eta loturak sustatzea da. Proiektu bakoitzeko 10.000€ko dirulaguntza eska dezake jardueren zentroa Euskadin duen edozein pertsonak edo enpresak.

Eusko  Jaurlaritzak  epea  ireku  du  startup  disruptiboek  irtenbide  digitalak  eman  diezazkieten  20  euskal  ETEri
24/09/2025 Ekintzailetza

Eusko Jaurlaritzak epea ireku du startup disruptiboek irtenbide digitalak eman diezazkieten 20 euskal ETEri

Urriaren 20ra arte, startupek eta scaleupek 7 erabilera-kasutarako soluzioak aurkeztu beharko dituzte honako esparru hauetan: antolamendu efizientea, negozio eta bezero digitala, industria adimenduna, zibersegurtasuna eta jasangarritasuna eta trantsizio energetikoa industriaren, energiaren, zerbitzuen eta elikaduraren sektoreetakoak diren 20 ETEei.

TramoIAk  logistika  automatizatzeko  robot  kolaboratiboak  eskaintzen  ditu
22/09/2025 Ekintzailetza

TramoIAk logistika automatizatzeko robot kolaboratiboak eskaintzen ditu

Startupak teknologia aurreratuak konbinatzen ditu, tamaina aldakorreko paketeen logistikari soluzio robotiko bat emateko

‘CDL  Donostia-San  Sebastián  AI  for  Startups  2025’  deialdia,  irailaren  30era  arte  zabalik.
18/09/2025 Ekintzailetza

‘CDL Donostia-San Sebastián AI for Startups 2025’ deialdia, irailaren 30era arte zabalik.

Jarduerak berehala hasiko dira! Saio presentzialak Tandem - BIC Gipuzkoa eraikineko instalazioetan egingo dira.

Toribio  Echevarría  Sariek  35.  edizioa  betetzen  dute  aurten,  hainbat  berritzasunekin
15/09/2025 Ekintzailetza

Toribio Echevarría Sariek 35. edizioa betetzen dute aurten, hainbat berritzasunekin

Hautagaitzak aurkezteko epea urriaren 9ra arte dago zabalik

Eusko  Jaurlaritzak  mundu  osoko  882  startup  erakarri  ditu  Euskadiko  70  enpresarekin  lan  egiteko
15/09/2025 Ekintzailetza

Eusko Jaurlaritzak mundu osoko 882 startup erakarri ditu Euskadiko 70 enpresarekin lan egiteko

Startupek edizio honetan parte hartu duten 70 enpresek planteatutako 12 erabilera-kasuei erantzuteko hautagaitzak aurkeztu dituzte.

Habitakek  AA  teknologiaren  laguntzarekin  higiezinen  zerbitzuak  iraultzen  ditu
09/09/2025 Ekintzailetza

Habitakek AA teknologiaren laguntzarekin higiezinen zerbitzuak iraultzen ditu

Plataformak adimen artifiziala erabiltzen du jabeak, erosleak, agenteak eta sektoreko profesionalak konektatzeko.

Grunussek  energia  sortzeko,  transmititzeko  eta  biltegiratzeko  modua  eraldatzen  du
28/08/2025 Ekintzailetza

Grunussek energia sortzeko, transmititzeko eta biltegiratzeko modua eraldatzen du

Berrikuntzak bultzatutako ‘deeptech 'enpresa honek aurrerapen teknologiko eta ekologikoaren abangoardian kokatzen da

Taldekik  biosentsoreak  garatu  ditu  gaixotasunen  diagnostiko  aurreraturako

Taldekik biosentsoreak garatu ditu gaixotasunen diagnostiko aurreraturako

BereMELISA plataformak hamaika aukera eskaintzen ditu azterketa biomolekularrean

70  korporazio  startupen  soluzioen  bila  BIND  Corporaten,  Eusko  Jaurlaritzaren  ekimenean
25/08/2025 Ekintzailetza

70 korporazio startupen soluzioen bila BIND Corporaten, Eusko Jaurlaritzaren ekimenean

Programan izena emateko epea irailaren 5era arte dago zabalik eta Partner enpresentzako proiektuak, mentoringa eta ekintzailetza eta berrikuntzako ekosistemarekiko konexioa hartzen ditu barne.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.