Jorge García Betanzos, CEO de RUNNEA
Ekintzailetza Eraldaketa digitala Up Euskadi
Elkarrizketak 11 iraila, 2024

Runneak bere 10. urteurrena ospatuko du eta Awin Power 100ean aitortua izan da

Elkarrizketa honetan, Jorgek enpresaren mugarririk garrantzitsuenez, aurrez aurre dauden erronkez eta bere hedapena gidatu duten estrategiez hitz egin digu.
-

Runnea-ren hamargarren urteurrenean, Jorge García Betanzos konpainiako CEOrekin hitz egiteko aukera izan genuen, eta bere hausnarketak partekatu zizkigun afiliazio-marketinaren sektoreko hazkundearen eta ikaskuntzaren hamarkada honi buruz.

BIC Bizkaia Ezkerraldean duen egoitzatik, Runnea Europako hainbat herrialdetan egoteaz gain, duela gutxi Awin Power 100 ospetsuan ere aintzatetsia izan da, eta mundu osoan aktibo dauden milioi bat editore baino gehiagoren artean eragin handieneko 100 bazkideetako bat da.

 

Zer egiten duzue Runnean?

Runnean hamar urte daramatzagu herri kirolariari bere beharretara egokitutako produktua aurkitzen laguntzeko eta gero non eros dezakeen adierazteko asmoa betetzen.

Sei herrialdetan egiten dugu lan: Espainian, Frantzian, Italian, Erresuma Batuan, Alemanian eta gaur egun Portugalen.

 

Zein izan dira Runnearen mugarri nagusiak?

Denbora izan dugu askotan akatsak egiteko, eta, azkenean, hori da kontua, eta ere gauza onak lortzeko.

Garrantzitsuena izan da gai izan garela bide egokia aurkitzeko negozioa hazteko, Runnea osatzen dugun pertsonak hazteko eta herrialde horietan guztietan jende gehiagorengana iritsi ahal izateko.

 

Zer esan nahi du Runnearentzat marketinean eta afiliazioan Europako 100 enpresa onenen artean dagoela onartuta izatea?

Beno, errekonozimendu bat gehiago da, ezta? Errekonozimendu guztiak gustatzen zaizkizu, izan ere, lehenago YouTubeko plakan fidatzen zarete hemen, eta hori beste errekonozimendu bat da.

Interesgarria da zu aintzat hartzea. Europako merkatuan hamar urte hauetan egin dugun lanagatik ondo ezagutzen dugula afiliazio-marketina. Afiliazio marketina ez da marketin oso ezaguna orokorrean, eta da horrela nola laguntzen diogu erabiltzaileari produktua aurkitzen eta gero non eros dezakeen. Eta horretan ari gara lanean Europa osoko hirurehun eCommerce baino gehiagorekin.

 

Zeintzuk izan dira aurre egin dituzun erronkarik handienak eta zer ikasi duzu hauengandik?

Etengabe ikasten ari gara. Oraintxe bertan eta are gehiago marketin digitalari dagokionez, dena aldatzen da, dena aldatuko da. Hitz egiten ari garena, orain xehetasunez hitz egiten ariko bagina zeri eta nola egiten dugun, bospasei hilabete barru, ez dizut esango, bizpahiru urte, aldatzen ariko da.

Garrantzitsuena aldaketa horietara guztietara egokitzeko gai izatea dela uste dut.

Kontua da aldaketa horiek ikusteko, horietara egokitzeko eta eboluzionatzeko gai izan behar zara adimen argitsua entrenatzera.

Erronkarik zailenak, batzuetan, pertsonak berak dira, gauden pertsonen helburuak lerrokatzeko eta askotan ziurtasun argirik ez duzun zerbaitetara bideratzeko gai izatea.

 

Zein dira Runnea hedatzeko hurrengo urratsak eta zein merkatu berri ari dira esploratzen?

Herrialde garrantzitsuena Espainia da oraindik. Beste herrialde batzuetan posizio hori sendotu nahi dugu. Frantzian nahiko posizio onean gaude, Alemania oso zenbaki onak ematen ari da, eta gure hedapenerako interesgarria litzateke merkatu horietan guztietan sakontzea, Espainian gauden mailan moduan.

Eta gero, paraleloan, merkatu berriak irekitzea. Pixka bat hori da jarraitzen dugun estrategia: merkatu bat irekitzea, sendotzea eta berriak irekitzen joatea.

 

Zer izan nahi zenuen handitan?

Bideojokoak gustatzen zitzaizkidan, beste guztiei bezala. Aldizkariak erosten nituen, ordenagailuan ibiltzea guztatzen zitzaidan ere bai:  programazioarekin ere gauza txikiren bat egiten nuen. Baina gero komunikazioaren eta kazetaritzaren alderdiak ere erakartzen zidaten, nik mundu osoan zehar saskibaloiko txapelketak jarraituz joan nahi nuen, txapelketak kontatzen eta esperientziak bizi.

Eta nik uste dut hori Runnea denaren zati bat ere izan dela, kirolaren eta teknologiaren munduko komunikazioaren arteko nahasketa bat.

 

Zer esango zenioke ekin nahi duen norbaiti?

Bi gauza: bidea oinez egiten da, baina indar eta iraunkortasun handia izan behar da ere bai. Hau da, hau ez da, eta konparaziora eramanez, ez da lasterketa laburra, megai maratoi bat da, ultradistantzia bat.

Pauso txikiak dira, bata bestearen atzetik eman behar dituzunak, gogorra da, baina bere gauzak ere atsegingarriak ditu.

 

Nola lagundu dizu BICak zure ekintzailetzan?

Langileak oso jatorrak dira, oso atseginak, instalazioak oso ondo daude, proposatzen nuen edozer gauza, dena delakoa, onartzen zidaten

Adibidez, guk obra bat egin genuen gure bulegoen barruan, horma bat bota genuen  dena pixka bat handiagoa egiteko, eta bere aldetik, erraztasun guztiak izan ziren. Eta nire ustez, norbait BICera etortzea planteatzen ari bada, nire aldez, seguru gomendatuko nioke.

Lotutako albisteak

Mecanizados  Tracer,  tornu  tradizionaletatik  balio  erantsi  handiko  fresaketa  espezializatura
11/12/2025 I+G+B

Mecanizados Tracer, tornu tradizionaletatik balio erantsi handiko fresaketa espezializatura

Azkoitiko enpresak SPRI Taldearen hainbat dirulaguntza jaso ditu eta bi milioi euro inbertitu ditu makina berrietan

Lasercoat  startupak  korrosioaren  aurkako  laser-teknologia  sortu  du  itsasoko  garraioarentzat
11/12/2025 Ekintzailetza

Lasercoat startupak korrosioaren aurkako laser-teknologia sortu du itsasoko garraioarentzat

Top 101 Spain Up Nation Errekonozimenduen II. edizioko finalisten artean egon diren Euskadiko sei startupetako bat da enpresa

ZeniaLabs  automatizazio  adimendunean  zentratzen  da,  motor  industrial  gisa

ZeniaLabs automatizazio adimendunean zentratzen da, motor industrial gisa

Haren garapenen helburua da autonomia eta eraginkortasuna ematea sektore estrategikoei, hala nola mugikortasunari, robotikari eta espazioari.

Bilakatu  berrikuntza  irekiaren  aldeko  apustua  egiten  du  enpresa-kudeaketarako  eredu  gisa
11/12/2025 Berrikuntza

Bilakatu berrikuntza irekiaren aldeko apustua egiten du enpresa-kudeaketarako eredu gisa

Bizkaiko enpresa 2022an sortu zen, eta konpainiei kanpoko beste erakunde batzuekin lankidetzan aritzeko eta ezagutzak trukatzeko aukera ematen dieten ekosistemak diseinatzen, aktibatzen eta orkestratzen ditu.

Roiward:  “Txandakatzea  da  ETE  baten  kostu  ezkutu  handienetako  bat”

Roiward: “Txandakatzea da ETE baten kostu ezkutu handienetako bat”

Roiward Bilbon jaio zen, eta enplegatuen ongizatea enpresentzako aktibo bihurtzeko erronka hartu zuen bere gain. Horretarako, fintech, HRTech eta lan-ongizatea geruza teknologiko bakar batean konektatzen dituen eredu bat proposatu du.

Formesa,  digitralizazioaren  aldeko  apustua  egin  duen  forjaketako  eta  mekanizazioko  enpresa

Formesa, digitralizazioaren aldeko apustua egin duen forjaketako eta mekanizazioko enpresa

Mungiako enpresak SPRI Taldearen laguntza jaso du Industria digitala programaren baitan, eta negozioaren % 1,5 I+G arlora bideratzen du

Glycosciencek  iraupen  luzeko  uxagarri  naturalak  eta  biopestizida  iraunkorrak  garatzen  ditu  Euskaditik

Glycosciencek iraupen luzeko uxagarri naturalak eta biopestizida iraunkorrak garatzen ditu Euskaditik

Bioteknologikoak konposatu naturaletan oinarritutako soluzioak aplikatzen ditu, osasun publikoan eta nekazaritza-ekoizpenean eragina dutenak.

Cybertix:  “Zibersegurtasunak  ezin  du  ez  erreaktiboa,  ez  inprobisatua  izan”
04/12/2025 Zibersegurtasuna

Cybertix: “Zibersegurtasunak ezin du ez erreaktiboa, ez inprobisatua izan”

Lorenzo Díaz de Apodaca enpresako CEOak ohartarazi du edozein ETEk izan dezakeela babes-maila gorena tresna egokiei, AAri eta ikuspegi kultural sendoari esker

Tecmanek  40  urte  bete  ditu,  instalazio  eta  energiaren  kudeaketa  adimenduna  oinarri  hartuta
04/12/2025 I+G+B

Tecmanek 40 urte bete ditu, instalazio eta energiaren kudeaketa adimenduna oinarri hartuta

Bizkaiko enpresak I+Garen aldeko apustua indartu du, mantentze-lan prediktiboen, AAren eta datu-zentroen arloko proiektu berriekin.

Duara:  “Besteentzat  hondakina  dena,  guretzat  lehengaia  da”
04/12/2025 Ekintzailetza

Duara: “Besteentzat hondakina dena, guretzat lehengaia da”

Bilboko berrikuntza-agentziak moda iraunkorreko zuzeneko lehiaketak antolatzen ditu, lankidetza-eredu zirkular eta ekosistemarekiko errespetuzko baten aldeko apustua indartzeko.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.