Roiward: “Txandakatzea da ETE baten kostu ezkutu handienetako bat”
Enpresen lehiakortasunerako funtsezko aktibo bat dago: langileen ongizatea. Askotan hori lortzea eta kudeatzea erronka izan badaiteke ere, badira helburu hori duten teknologiak: Roiward fintech bilbotarrak horietako bat garatu du, giza baliabide plataformei aukera ematen die pizgarriak eta onurak eskaintzeko, konplexutasun operatiborik gabe, jarduten duen azpiegitura ikusezina.
Jonatan Amenedok, bere CEO eta sortzaileetako batek, argi dauka digitalizazioa Europako ongizate korporatiboa birdefinitzen ari dela.
Europan, ETEetako 77 milioi langilek baino gehiagok ez dute oraindik ongizate-programetarako edo pizgarrietarako sarbiderik. Zer suposatzen du horrek enpresentzat?
Zifra izugarria da eta, batez ere, oso argigarria. Benetan ikusten duguna produktibitateari, atxikipenari eta taldeen konpromisoari zuzenean eragiten dien lehia-arrakala bat da. ETE askorentzat, gabezia horrek eragin argia du talentua erakartzeko eta atxikitzeko gaitasunean. Gaur egun, enplegatuek konparatu egiten dute: ETE baten kultura edo malgutasuna balioetsi arren, enpresa handiagoetan etekin nabariak daudela ikusten badute eta eurenean ez, alde horrek pisua du. Eta, azkenean, errotazio handiagoa eragiten du, edozein enpresa txiki edo ertainentzat kostu ezkutu handienetako bat baita.
Ongizatean eta, beraz, errendimenduan ere eragin zuzena du: jada ez da “nice to have” bat, “need to have” bat da. Pertsonen energian, osasun mentalean eta motibazioan eragiten du. Inolako euskarririk eskaintzen ez duten enpresak produktibitate-maila bati uko egiten ari dira, konturatu gabe, nahiko erraz lor zitekeena.
Egitura desberdintasunik dago Europako enpresa-sarean?
Bai. Enpresa handiek urteak daramatzate zerga- eta administrazio-onurak erabiltzen programa oso osoak sortzeko; ETEek, berriz, konplexutasunari, denbora faltari eta eskaintza oso zatikatuei egin behar diete aurre. Ondorioz, milioika langile sistematik kanpo geratzen dira.
Roiwarden uste dugu arrakala hori ez dela enpresa txiki eta ertainen arazoa soilik, Europako ekonomia osoarena baizik. Europak lehiakorra izaten jarraitu nahi badu, ongizatea eta pizgarriak gure enpresa-sarearen bihotzera ere iritsi behar dira: enpresa txiki eta ertainetara. Hori lortzeko, sinpletasuna, teknologia eta sarbidea igurtzirik gabe demokratizatuko duen eredu bat behar dira.
Zer onura lor ditzakete langileek digitalizazioari esker?
Teknologiari esker, edozein pertsonak bere abantailak mugikorretik kudea ditzake, benetan balioa ematen diona aukera dezake eta esperientzia askoz ere berehalakoagoa eta gardenagoa izan dezake. Horrek tirabirak ezabatzen ditu eta kontrol- eta gogobetetze-sentsazioa areagotzen du. Gainera, digitalizazioak onurak enplegatu bakoitzaren bizimoduari egokitzea ahalbidetzen du. Jada ez gara ari “guztiontzako pakete berdinaz”, baizik eta aukera malguez: ongizate fisiko eta mentaletik hasi eta prestakuntzaraino, mugikortasuna, esperientziak, aurrezpena edo sariak. Pertsonalizazio maila horrek — lehen ez zen bideragarria enpresa txiki eta ertain batentzat — langileak enpresa benetan arduratzen dela haietaz eta haien banakako beharrez sentiarazten ditu.
Nola hobetzen da ongizate korporatibo hori?
Enplegatuek onura erabilgarriak erraz eskura ditzaketenean, zer duten ulertzen dutenean eta minututan aktiba ditzaketenean, atxikipena eta erabilera asko areagotzen dira. Eta horrek pertsona motibatuagoak, osasuntsuagoak eta konprometituagoak bihurtzen ditu. Enpresek, berriz, lehen ez zeuden datuak, metrikak eta automatizazioak lortzen dituzte: ikus dezakete zerk funtzionatzen duen, aurrekontua doitu, kudeaketa sinplifikatu eta gogobetetzearen eta errendimenduaren gaineko benetako eragina neurtu. Laburbilduz, digitalizazioak ongizatea ukigarria, neurgarria eta guztiontzat eskuragarria bihurtzen du.
Roiwardek fintech, HRTech eta lan-ongizatea geruza teknologiko bakarrean konektatzen dituen eredu bat proposatzen du. Zertan datza?
Roiwarden egiten duguna, funtsean, enpresentzat beti oso konplexua izan den zerbait sinplifikatzea da: enplegatuei onurak, sariak eta ongizatea eskaintzea, mila hornitzaile, prozesu edo tresna desberdin kudeatu behar izan gabe. Eta geruza teknologiko bakar baten bidez egiten dugu.
Zer esan nahi du horrek praktikan? Enpresa batek nomina, irabazi-txartelak, pizgarriak, prestakuntza eta eskuzko mila kudeaketa izan beharrean, dena plataforma bakar batean integratzea. Laburbilduz: Roiwardek prozesu konplexu eta eskuzkoa erabat integratua, automatikoa eta tirabirarik gabekoa bihurtzen du, HRTech plataformak eta enpresak lan-ongizateak tradizionalki dakarren gainkarga administratibo osotik askatuz.
Eta langilea?
Are errazagoa da: app bakar batean, bere onurak ikus ditzake, aktibatu, dendetan edo zerbitzuetan erabili, bere enpresaren sariak jaso edo bere aurrekontua benetan behar duenera bideratu. Hori guztia edozein finantza- edo kontsumo-aplikazio erabiltzen duen erraztasun berarekin. Horren ondorioz, enpresek efizientzia, gardentasuna eta kontrola irabazten dute, eta enplegatuek esperientzia modernoagoa, malguagoa eta erabilgarriagoa jasotzen dute. Roiwardek, hiru geruza horiek sistema bakar batean konektatzen dituenez, ETE batek ere onurak eskain ditzake korporazio handi baten kalitatearekin eta malgutasunarekin.
Ikus dezagun adibide bat.
Adibide oso erraza da Factorial bezalako plataformen kasua. Gaur egun, ETE batek ia denetarako erabiltzen du Faktoriala: nominak kudeatzea, ordutegi-kontrola, txandak, oporrak… Baina langileei onurak edo pizgarriak eskaini nahi dizkienean, alderdi korapilatsua sartzen da: txartelak, kanpoko hornitzaileak, kontabilitateko adiskidetzeak, eskuzko baliozkotzeak, entregak, txostenak… eta hor karga administratibo izugarria sortzen da. Roiwardek konplexutasun hori ezabatzen du, plataforma horiekin zuzenean integratuz.
Adibide oso erraza da Factorial bezalako plataformen kasua. Gaur egun, ETE batek ia denetarako erabiltzen du Faktoriala: nominak kudeatzea, ordutegi-kontrola, txandak, oporrak… Baina langileei onurak edo pizgarriak eskaini nahi dizkienean, alderdi korapilatsua sartzen da: txartelak, kanpoko hornitzaileak, kontabilitateko adiskidetzeak, eskuzko baliozkotzeak, entregak, txostenak… eta hor sortzen da karga administratibo izugarria. Roiwardek konplexutasun hori ezabatzen du, plataforma horiekin zuzenean integratuz.
Imajinatu enpresa batek Factorial erabiltzen duela. Roiwardekin, ezer aldatu gabe, enpresa horrek berak irabaziak, pizgarriak edo ongizate-aurrekontuak aktibatu ditzake ingurune beretik. Dena automatikoki joaten da: langileak sinkronizatuta agertzen dira, aurrekontuak bakarrik esleitzen dira, kontsumoak erregistratuta geratzen dira, enpresak faktura kontsolidatuak jasotzen ditu eta kontabilitateko kontziliazioa giza esku-hartzerik gabe sortzen da.
Hau da, Faktoriala da oraindik erreferentziazko plataforma, baina jada ez du bere gain hartu behar etekinak kudeatzeko karga operatiboa. Roiwardek fintech geruza eta beharrezko automatizazio-geruza ematen du, guztiak modu arinean, seguruan eta esfortzurik gabe funtziona dezan. Azken erabiltzailearentzat ere erraza da: oporrak eskatzen dituen edo nomina kontsultatzen duen tresna berean, orain bere onurak ere ikus eta erabil ditzake. Eta ETEarentzat, normalean giza kudeaketa ekiporik ez dutela, lan gehiago gehitu gabe, hilean hamarnaka ordu aurreztu eta etekinak eskaini ahal izatea esan nahi du.
Nolakoa izan da Roiwarden hasieratik Factorial, Zilch, Sequra edo Scalapay bezalako enpresekin lankidetzan aritzeko bidea?
Bidea oso organikoa izan da, baina beti teknologiak bultzatuta. Roiward lider zela jaio zen Italian, bidaien munduari aplikatutako employee benefits segmentuan. Industriako plataforma handi guztiekin lan egiten genuen: AON, Willis, Zucchetti… Langileei onura gisa bidaiak eskaini nahi zizkieten ia konpainia guztiek gure teknologia erabiltzen zuten beren atarietan integratzeko.
Eta hor hasi zen dena. HRTech plataformen barruan bidaia-atariak “sartzeko” eraiki genuen teknologia oso malgua zen. Giza kudeaketarako bakarrik balio ez zuelaz konturatu ginen, baita ere Fintech munduan ere oso ondo egokitzen zen. Langile bati bere plataforma korporatibotik bidaia bat erreserbatzeko aukera ematen zion azpiegitura berak erabiltzaile bati modu erraz, seguru eta erabat integratuan finantzatzeko aukera ematen zion. Horrela egin genuen jauzi naturala Scalapay, Zilch edo Sequrarekin elkarlanean aritzera. Roiwardi esker, fintech horiek hiru epetan eskaini ahal izan zizkieten bidaiak bezeroei, interesik gabe, erosketako “journey” ean erabat integratuta. Guk katalogoa, azpiegitura eta betetze-maila ematen genituen; haiek finantza-geruza ematen zuten.
Bidai hori, HRTech- etik Fintech-era, da, hain zuzen ere, aurrerago, ongizatea, pizgarriak eta finantza-teknologia geruza bakar batean lotzen dituen eredu bakar bat finkatzera eraman gintuena. Eta eredu hori bera da gaur egun Factorial bezalako enpresekin elkarlanean aritzeko aukera ematen diguna, lehen bidaiak edo ordainketak integratzen genituen bezain erraz txertatuz etekinak. Laburbilduz, nitxo batean oso arazo zehatz bat konpontzen hasi ginen, eta horretarako eraiki genuen teknologia zubi bihurtu zen, Europako aktore berritzaileenetako batzuekin lan egiteko aukera eman diguna.
SPRI Taldearen helburuetako bat euskal enpresen eraldaketa digitala da. Besteak beste, Smart Industry, BDIH Konexio, Zibersegurtasun Industriala, Enpresa Digitala edo Inplantalariak laguntza-programen bidez bultzatzen du.