Nola ari dira aldatzen gure elikadura-ohiturak?
AZTI-Joeren Behatokiak txosten batean azaldu du nolako inpaktua duen Covid-19ak elikaduraren sektorean
Asteotan bizi ditugun ezohiko baldintzek eragin zuzena izan dute kontsumo-ohituretan, batik bat elikaduran. Ostalaritza ia erabat itxita dagoen honetan, etxera eraman dugu kontsumo guztia. Batez ere supermerkatuetan eta hurbileko dendetan erosten dugu, eta, neurri txikiagoan bada ere, prestatutako jakiak ere kontsumitzen ditugu. Horrekin batera, izugarri ugaritu dira onlineko erosketak. Nahiz eta oraindik goiz den ikusteko zeintzuk izango diren epe luzeko ondorioak, AZTI-Joeren Behatokiak txosten bat argitaratu du, non aipatzen baitu zeintzuk diren sektorean eragin handiena izaten ari diren ohitura aldaketak. Helburua da joera horiek baliagarri izan daitezela enpresentzat, aukera berriak bila ditzaten.
Hasieran, alarma egoerak elikagaien pilaketa ekarri zuen, batez ere premia biziko produktuak eta elikagai ez galkorrak, baina denborarekin, erosketak egonkortu egin dira. AZTI Behatokiak dioenez, plazerarekin eta esperientziarekin hertsiki lotutako elikagai berriak sartu dira erosketa saskian, hala nola mokaduak, postreak eta janaurrekoak.
Orobat hazi da osasun, higiene eta norbere buruaren zaintzarekiko kezka, eta hori nabarmena da nutriente asko dituzten elikagaien, garbiketako produktuen eta edertasun pertsonaleko artikuluen salmentetan, hala dio Nielsen aholkularitzak. AZTIren txostenaren arabera, joera globala da: bitamina eta probiotiko gehiago dituzten produktu eta osagarri askoz gehiago merkaturatzen ari dira Europan. Azkenik, etxeko sukaldaritzak ere nabarmen egin du gora, etxean igarotzen dugun denbora aprobetxatzen baitugu jakiak hutsetik prestatzeko.
Kontsumo-ohituren aldaketa horrek lehendik existitzen ziren hainbat joera indartu ditu, eta baita ere berriak sortu, zeintzuek epe luzeko eragina izan baitezakete sektorean. Txostenak aipatzen du aukera berriak sortuko direla balore berriak dituzten produktuak merkaturatzeko, bai eta onlineko erosketa-esperientzia hobetzeko.
Kontsumitzaileen artean, gero eta gehiagok bilatzen dituzte defentsak hobetzen dituzten elikagaiak, baina baita ere ongizate mentala eskaintzen dutenak eta aldartea hobetzen laguntzen dutenak. Horrez gain, kontuan hartu behar da esperientzien kontsumoa, elikadura gozamenarekin eta dibertsioarekin lotzen dituena. Halaber, aintzat hartu behar dugu higienearen garrantzia, are gehiago egun hauetan. Horrek eragina dauka elikagaietan, baina baita ere establezimenduetan eta topalekuetan, eta kontuan hartu beharreko balore bat da.
Espero liteke Internet bidezko erosketek goranzko bideari eutsiko diotela etorkizun hurbilean, beraz, AZTI Behatokiak adierazi bezala, beharrezkoa izango da onlineko erosketa-esperientzia ona bermatzea eta etxerako zerbitzuak nahiz click & collect zerbitzuak ahalbidetzea. Era berean, aukera bikaina izango da aurrera egiteko merkataritza digitaleko formatu murgiltzaileagoetarantz.
Azkenik, txostenak marken papera azpimarratzen du eszenatoki honetan: “hurbilago eta enpatikoago agertu behar dute, konpromisoa hartuz herritarren segurtasunarekin eta osasunarekin”. Zentzu horretan, aukera paregabea izango dute komunitatea sortzeko, ekintza solidarioak garatuz edo pertsonei balioa emango dieten komunikazio kanalak irekiz.
Lotutako albisteak

Eusko Jaurlaritzak startup teknologikoak sortzea bultzatuko du, 2,5 milioirekin ekintzailetzarako laguntzetan
Maiatzaren 16an irekiko ditu SPRIk Ekintzaile eta Barnekintzaile programak

Eusko Jaurlaritzak 13,65 milioi euro bideratuko ditu enpresen berrikuntzara
SPRI Taldeak maiatzean zabalduko ditu Fast Track Innobideak, Hazinnova eta BDIH Konexio programak

Nuavisek balio erantsi handiko ikusmen artifizialeko soluzioak eskaintzen dizkio industriaren eta elikagaien sektoreari
Enpresak aktiboak monitorizatzeko sistemak garatzen ditu prozesu industrialak hobetzeko

Mikel Jauregi Industriako sailburuak Aernnova enpresa bisitatu du, soluzio aeronautiko aurreratuetan liderra
Aernnova enpresak Araban du egoitza, eta lider espezializatua da aeroegituren eta horien osagaien diseinuan, fabrikazioan, mantentze-lanetan eta zerbitzuetan. Ia 6.000 langile ditu 7 herrialdetan, eta 2025ean 1.000 milioitik gorako fakturazioa izatea espero du.

ETEentzako produktuen eta prozesuen berrikuntza babesten dugu Hazinnovarekin
Hazinnova euskal ETE-ei doako aholkularitza eskaintzen dien programa da, produktu eta prozesuetan berrikuntza-mikroproiektuak bultza ditzaten. Eska ezazu 2025eko maitzaren 6tik urriaren 29ra.

Eusko Jaurlaritzak startup disruptiboen talentua eskuratzeko aukera emango die EAEko ETEei
SPRIk BIND SMEren 5. edizioa ireki du, EAEko ETEek startup berritzaileekin elkarlanean jardun eta haien lehiakortasuna hobetzeko. Deialdia uztailaren 4ra arte egongo da zabalik. Hautatutako ETEek teknologia disruptiboetara eta talentu berritzailera sarbidea izango dute, IA, jasangarritasuna edo Smart Factory bezalako arloetan soluzioak garatzeko.

ESGI 188 (European Study Group with Industry) Bilbon izango da 2025eko maiatzaren 26tik 30era
Enpresek problema matematikoak aurkezten dituzte azterketa-taldeak konpon ditzan, askotan modelizazio edo optimizazio moduan.

Zinemaldia Startup Challenge 2025
Izen-ematea: apirilaren 15etik ekainaren 2ra arte

Sei euskal ikerketa-erakundek bat egin dute ITTHACAn zahartze osasuntsua sustatzeko
Elkartek programak finantzatutako proiektu honek biomarkatzaileak, iragarpen-ereduak eta osasunaren zuzeneko monitorizazioa erabiltzen ditu.

Kontsulta irekia: Spri Taldearen laneko prebentzio-zerbitzuak definitzeko zure aukera
Sprik merkatuko aurretiazko kontsulta jarri du abian, lan-arriskuen prebentzioaren eta osasunaren zaintzaren sektorearen benetako beharretara egokitutako lizitazioa diseinatzeko. Horren bidez, operadore ekonomikoen ekarpenak bildu nahi dira, kontratazio-prozesu lehiakor, garden eta merkatuko jardunbide egokienekin lerrokatua egituratzeko.