Decidatak adimen artifizialean eta machine learning-ean erreferente izan nahi du estatu mailan
Decidata Bilbon egoitza duen enpresa bat da, eta konpainia eta erakunde publikoei laguntzen die data-driven erakunde bihurtzen, hau da, erabakiak intuizioetan oinarrituta hartu beharrean, datuetan oinarrituta hartzea. Hori neurrira egindako eraldaketa-proiektuen bidez lortzen da: bezeroen ihesa aurreratzen duten eredu prediktiboetatik hasi eta prozesu operatiboak hobetzen dituzten optimizatzaileetaraino, betiere bezero bakoitzaren teknologia, kultura eta lehentasunetara egokituta.
2011n, Pedro Ruiz Aldasorok Decidataren negozio-eredua planteatu zuen “enpresaburuei eta zuzendariei datuetan oinarritutako erabaki egokiagoak hartzen laguntzeko beharretik abiatuta”, Gonzalo Artiach Decidatako presidenteak azaldu duenez. Hori ez zen gauzatu 2015. urtera arte. Orduan, Iñaki Pertusa, Decidatako CEOa, Pedro Ruiz Aldasoro eta Pablo Monfortek proiektu pilotu bat garatu zuten Arteche Taldearentzat, bere bideragarritasuna frogatu eta etorkizuneko enpresaren oinarriak finkatu zituena. Gainera, Euskaltelekin eta Mercedesekin kontratuak lortu zituen, eta enpresa txiki eta ertainentzako BIND laguntzen lehen deialdian parte hartu zuen. “Horrek ikusgarritasun handia eman zigun”. Enpresa 2017an sortu zen, eta, ordutik, hazkundea organikoa izan da.
“Decidatak teknologia, metodologia eta prestakuntza uztartzen ditu, datuaren kultura erakunde osoan sar dadin eta emaitza ukigarriak sor ditzan”, adierazi du Gonzalo Artiachek. Kultura hori sustatzen du, zuzendaritza-batzordeentzako hitzaldien, zuzendarien goi-bileren, datu-gelen eta laborategi praktikoen bidez, “non taldeek informazioa irizpidez interpretatzen, eskatzen eta erabiltzen ikasten duten”. Datuaren kalitatea eta gobernua ere zaintzen ditu: iturriak ikuskatzen ditu, estandarrak zehazten ditu eta fluxu seguruak ezartzen ditu, “informazioa fidagarria izan dadin eta erakunde osoan ondo administratuta egon dadin”.
Enpresa bizkaitarrak Euskadiko, Nafarroako, Kataluniako, Andaluziako eta Madrilgo tamaina ertain eta handiko erakundeekin lan egiten du, sektore jakin batera mugatu gabe. Industria- eta automobilgintza-fabrikatzaileekin, telekomunikazio-operadoreekin, aseguru-etxeekin, retail-kateekin, nekazaritzako elikagaien konpainiekin edo banku-erakundeekin egiten du lan.
“Estatuko gainerako lekuetan Euskal Herrian jada lortu duguna errepikatzea bilatzen dugu: Decidata adimen artifizialaren eta machine learningaren erreferente izatea lurralde osoan“, zehaztu du Gonzalo Artiachek. Era berean, produktuan oinarritutako negozio-ildo berriak bultzatu nahi ditu, balioa behin eta berriz igotzeko aukera ematen dioten heinean proiektuak osatzeko. Epe luzera, ordea, Erresuma Batuan ezarri eta Hispanoamerikako hainbat merkatutan operazioak zabaldu nahi ditu. “Gure data-driven ikuspegia bi kontinenteetako erakundeetara eraman nahi dugu“.
Gaur egun, datu-base bektorialen eta hizkuntza-ereduen konbinazioan oinarritutako soluzioak garatzen ditu, Retrieval-Augmented Generation (RAG) izenarekin ezagutzen dena. Horiei esker, bilatzaileek gako-hitzen arabera bilatzeaz gain, lotutako kontzeptuen arabera ere bila dezakete, eta erantzunak edo testu berriak sor ditzakete, berreskuratutako barne-informazioan oinarrituta. Sistema horretaz baliatu ahal izango dira askotariko taldeek idatzitako eta irizpide heterogeneoak dituzten dokumentazio historikoaren bolumen handiak erabiltzen dituzten erakundeak, “RAG-ek gako-hitzetan soilik zentratutako bilatzaile tradizionalen mugak gainditzen dituelako”, ondorioztatu du Decidatako presidenteak.
SPRI Taldeak enpresei laguntzen die 2024ko Adimen Artifizial Aplikatua eta Datuaren Estrategia laguntza-programaren bidez. Programa horrek Euskal Autonomia Erkidegoko konpainietan AAren erabileran oinarritutako proiektuak babesten ditu, frogapen-efektua dutenak eta Euskadin teknologia horren eskaintza eta eskaria aktibatzea ahalbidetzen dutenak, enpresei lehiakortasuna handitzeko tresnak emateko helburuarekin.
SPRI Taldeak aukera ematen die euskal enpresei haien jardueraren berri emateko bere informazio-kanaletan. Zure proiektua gure gaiekin lotuta badago (I+G+b, digitalizazioa, internazionalizazioa, ekintzailetza, berrikuntza…), Zutaz mintzo gara ekimenean parte har dezakezu.