Elkarrizketak 27 iraila, 2019

Composite Patch enpresak “seguraski” munduko soluziorik onena dena garatu du ontziak konpontzeko

ETE donostiarraren erretxina iraultzailea nazioarteko erreferentzia bilakatu da ontzigintza arloan, aeronautikara jauzi egiteko prest Álvaro Pipó bela maite duen ingeniari donostiarra da, ikusnahia eta tematia. Frantzian eta Danimarkan unibertsitate-ikasketak egin ondoren, Valentzia aukeratu zuen karrera amaierako proiektua lantzeko. Hartara, ontziola batean, Belako Amerikako Kopan eta ozeanoaz gaindiko bestelako norgehiagoketan parte hartu ohi duten itsasoko Ferrari […]
-

ETE donostiarraren erretxina iraultzailea nazioarteko erreferentzia bilakatu da ontzigintza arloan, aeronautikara jauzi egiteko prest

Álvaro Pipó bela maite duen ingeniari donostiarra da, ikusnahia eta tematia. Frantzian eta Danimarkan unibertsitate-ikasketak egin ondoren, Valentzia aukeratu zuen karrera amaierako proiektua lantzeko. Hartara, ontziola batean, Belako Amerikako Kopan eta ozeanoaz gaindiko bestelako norgehiagoketan parte hartu ohi duten itsasoko Ferrari horietatik hurbil lan egiteko aukera izan zuen.

 

Nabigatzaile batentzako inguru idiliko horrexetan ernatu zen Álvaroren proiektu enpresariala, esperientziaz eta talentuz betetako ingeniaritza lana, hil ala biziko helburu bati begira: bizitzak salbatzea.

 

Horrelako itsas probak jokatu ohi diren muturreko baldintza klimatologiko gogorrek ontzi horien kroskoetan eragiten dituzten pitzadura eta hausturei aurre egiteko, patroiek konpositea edo karbono-zuntza eskatu ohi zioten itsasoratu baino lehen, ezbeharrik gertatuz gero adabaki bezala erabili ahal izateko. Alabaina, premiazko konponbide horrek deus gutxirako balio zuen, izan ere, ohiko karbono-zuntza ez dator bat Atlantikoan nagusi diren hezetasunarekin eta tenperatura hotzekin.

 

Hortik sortu zitzaion ideia. Arazo hori modu erraz eta eraginkorrean konponduko zuen erretxina berri bat sortzea zen erronka, erronka handia, benetan. “Inflexio-puntu” hartatik hiru urte igaro direlarik, Composite Patch nautikaren arloan nazioarteko arrakasta lortu duen errealitate distiratsua da egun, eta Gipuzkoako Teknologia Parkean dituen instalazioak handitzeko luze gabe gauzatuko duten jarduketaren bitartez, hurrengo faserako prestatuko dira, sortzaileen esanetan: adabaki iraultzaile horiek beste merkatu-nitxo batzuetara zabaltzea; hala nola, sektore aeronautikoa eta petrokimikoa.

 

Zein testuingurutan sortu zen Composite Patch?

2011 aldera, Ocean Race mundu-biran lehiatzen diren ontzien fabrikazioan Valentzian antzeman nuen premia baten ondorioz. Une horretan lanean nenbilen ontziolara, nabigatzaile asko etortzen ziren zuntz-arrastoen bila konponketa-lanetarako erabili ahal izateko… Ia-ia bizitzak salba zitzaketen adabaki haiek hotz edo hezetasun handiko egoeretan erabiltzen zituzten nabigatzaileek, eta horrek porrot bat bestearen ondoren ekartzen zien. Egoera horietan erretxina mota hura erabiltzeak ez zuen ezertarako balio.

 

Eta orduan…?

Orduan, bi lagun eta euskal nabigatzaile olinpiarrek aurre egin behar izan zioten egoera konplikatu haietako bati, eta une hartan erabaki genuen zeozer egin behar genuela. Konponbide eraginkorra bilatzea, aplikatzen erraza. Lanari ekin eta hiru urte geroago lortu egin genuen.

 

Zenbateko pisua izan dute zoriak edo kasualitateak zuen proiektuan?

Beti esan ohi dut kasualitatea eta zoria bilatu egiten direla, ez direla berez etortzen. Gure kasuan, bi urteko, ia hiru urteko lan gogorra izan zen, ikertzen eta garatzen, eta gauza askok huts egin zuten, zenbait momentutan erabat etsita egon arte, baina azkenean, ekinaren ekinez, nahi genuena aurkitu, garatu eta merkaturatu ahal izan genuen, modu erraz eta zuzenean. Alabaina, ez dago kasualitaterik; kasualitateak bilatu egiten dira.

 

Modu erraz eta zuzenean garatutako sistema …

Bai, hala izan zen, ezin bestela. Proiektu honen hasierako asmoa ez zen izan patente bat garatzea, bizitzak salbatzea baizik, nire lagun eta lankideen bizitzak, alegia. Hori zen eta horixe da Composite Patchen helburua.

 

Zure ustez, zein da erretxina honen balio bereizgarria?

Nik esango nuke tirita teknologiko honen giltzarrizko abantaila, mota horretako egituren konponketak edozein egoera kritikotan egiteko ematen duen aukera dela, uraren gainetik eta azpitik, beroa zein hotza dagoenean, eta gainera, oso modu errazean. Plastiko batzuk kenduz eta kaltetutako egituraren gainean jarriz, besterik ez. Ez da beharrezkoa konpositeei buruzko ezaguera espezifikorik izatea, eta horixe da arrakastaren arrazoietako bat. Hain da sinplea, ezen, ez dago huts egiterik.

 

Erretxina konpontzeko baino ezin da erabili, ala ontziak edo bestelako garraiobideak erabiltzeko aukera dago?

Gehienbat konponketei zuzenduta dago, baina kroskoak eta egitura ere fabrika litezke material honen bidez. Dena den, forman eta kontzeptuan, konponketa azkarrak egiteko diseinatuta dago, ontzietan, karbonozko bizikletetan, piraguetan edota aerosorgailuen paletan. Horrelako egituretan, konposite bidezko konponketa oso eraginkorra eta praktikoa da.

 

Zein fasetan dago orain proiektua?

Une honetan oso harro eta pozik gabiltza, hilabetero fakturazioa bi digitutan handitzen eta hainbat sektoretan espero ez genuen arrakastarekin.

 

Nautikatik eta sektore eolikotik harantzago, zein beste merkatu-nitxotan izan dezake harrera ona ‘tirita’ berri honek?

Une honetan, zenbait proiektu lantzen ari gara sektore aeronautikorako (egungo hegazkin ia guztiak karbono-zuntzez fabrikatzen ari dira) eta sektore petrokimikorako, hodiak konpontzeko.

 

Eta zeintzuk dira zuen aurreikuspenak epe labur eta ertainean?

Enpresa eoliko guztien nahiz konponketa-enpresen balizko hornitzaile bihurtu eta epe labur-laburrean aeronautikarako adabakiak garatzea. Eta aldi berean, Gipuzkoako Zientzia eta Teknologia Parkean dugun lantegia handitzeko lanetan pentsatzen hastea, izan ere, arras txikia gelditu zaigu dagoeneko. Hazten jarraitu nahi badugu, eta mundu osoan zehar hedatuta gaude, handitze hori behar dugu.

Lotutako albisteak

Aitzgorri:  «Ezin  da  dibertsifikatu  berritu  gabe,  eta  geure  kasuan  hori  gertatzen  zen  robotikarekin»
30/06/2025 I+G+B

Aitzgorri: «Ezin da dibertsifikatu berritu gabe, eta geure kasuan hori gertatzen zen robotikarekin»

Gipuzkoako enpresa 35 urteko esperientzia du galdaragintza astunaren sektoreko erreferente moduan, eta ekarpenak egiten dizkie I+G prozesuei eta teknologia aurreratuari

Cimico:  “Gure  teknologiek  funtsezko  abantaila  teknikoak  eskaintzen  dituzte  hondakin-uren  tratamendu  biologikorako”
26/06/2025 I+G+B

Cimico: “Gure teknologiek funtsezko abantaila teknikoak eskaintzen dituzte hondakin-uren tratamendu biologikorako”

Gipuzkoako enpresak irtenbide berritzaileak sortzen ditu bere sektorean, Estatuko zein nazioarteko proiektuekin. Gainera, AnIFAS proiektuan lan egiten du, Hazitek programaren laguntzarekin eta oxigenorik gabeko tratamendurako teknologia bat garatzen zentratuta.

Gorlan  taldea,  I+G  arloan  jarduten  duen  balio  erantsi  handiko  produktu  elektrikoen  enpresa
23/06/2025 I+G+B

Gorlan taldea, I+G arloan jarduten duen balio erantsi handiko produktu elektrikoen enpresa

Zornotzako enpresak SPRI Taldearen zibersegurtasun-programaren laguntza jaso du, eta produktu berriak garatzen bakarrik diharduten 90 pertsona ditu.

Ikusmen,  25  urte  baino  gehiagoko  esperientzia  ikusmen  artifizialeko  soluzioak  garatzen
10/06/2025 I+G+B

Ikusmen, 25 urte baino gehiagoko esperientzia ikusmen artifizialeko soluzioak garatzen

Konpainia bizkaitarrak ekoizten dituen ekipoak akatsen ikuskapena eta objektuen azterketa bezalako prozesuak automatizatzeko ahalmena dute. Azken urteetan, elikagaien sektorean duen presentzia handitu du enpresak.

UNLOCK  proiektuak  oilasko  lumak  nekazaritza  produktu  jasangarri  bihurtzen  ditu
06/06/2025 I+G+B

UNLOCK proiektuak oilasko lumak nekazaritza produktu jasangarri bihurtzen ditu

Lau urteko ikerketaren ondoren, Cidetec Surface Engineering buru duen proiektu europarrak oilasko-lumak nekazaritzarako lehengai jasangarri bihur daitezkeela frogatu du.

ATE  Informatikak  adimen  artifizialaren  bidezko  digitalizazioa  bultzatzen  du  euskal  ETE-etan
29/05/2025 I+G+B

ATE Informatikak adimen artifizialaren bidezko digitalizazioa bultzatzen du euskal ETE-etan

Gipuzkoako konpainia erreferentziazko bazkide teknologiko gisa finkatu da gero eta ingurune digitalagoan eboluzionatzearen alde egiten duten enpresentzat.

KA-IA,  ibilgailu  elektriko  eraginkorragoak  eta  malguagoak  fabrikatzeko  adimen  artifiziala
29/05/2025 I+G+B

KA-IA, ibilgailu elektriko eraginkorragoak eta malguagoak fabrikatzeko adimen artifiziala

Hazitek proiektu estrategiko hau 2021etik 2023ra bitartean garatu zen, eta Gestamp izan zuen buru. Lau jarduera-eremutan lortu zituen helburuak: produktuaren diseinuan, prozesuaren diseinuan eta balorazioan, ekoizpenaren kudeaketan eta kalitate-kontrolean.

FIDEGAS,  40  urte  baino  gehiago  gasak  detektatzeko  sistemak  diseinatzen  eta  fabrikatzen
26/05/2025 I+G+B

FIDEGAS, 40 urte baino gehiago gasak detektatzeko sistemak diseinatzen eta fabrikatzen

Donostiako enpresa hidrogenoaren bidez jasangarritasunaren alde egiten duten bi proiekturen parte da: HIMUGI eta H2Sarea. Proiektu horiek SPRIren Hazitek dirulaguntza jaso dute.

Hemolinek  test  anitzeko  sistema  portatila  garatu  du  hemostasiaren  diagnostiko  azkar  eta  zehatza  lortzeko
19/05/2025 I+G+B

Hemolinek test anitzeko sistema portatila garatu du hemostasiaren diagnostiko azkar eta zehatza lortzeko

iLine Microsystemsek zuzendutako proiektua osasun-sektorerako dispositibo bat garatzen ari da, antikoagulatutako pazienteak tratatzeko. SPRI Taldearen Hazitek Laguntza Programaren babesa izan du.

EGOKIA  proiektuak  elkarlaneko  ikaskuntza  automatikoko  plataforma  aitzindari  ziberseguru  bat  lortu  du
16/05/2025 I+G+B

EGOKIA proiektuak elkarlaneko ikaskuntza automatikoko plataforma aitzindari ziberseguru bat lortu du

Hazitek proiektu hau hamar bat euskal enpresa eta ikerketa zentrok garatu zuten, Mondragon Assembly buru zela.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.