Elkarrizketak 27 iraila, 2019

Composite Patch enpresak “seguraski” munduko soluziorik onena dena garatu du ontziak konpontzeko

ETE donostiarraren erretxina iraultzailea nazioarteko erreferentzia bilakatu da ontzigintza arloan, aeronautikara jauzi egiteko prest Álvaro Pipó bela maite duen ingeniari donostiarra da, ikusnahia eta tematia. Frantzian eta Danimarkan unibertsitate-ikasketak egin ondoren, Valentzia aukeratu zuen karrera amaierako proiektua lantzeko. Hartara, ontziola batean, Belako Amerikako Kopan eta ozeanoaz gaindiko bestelako norgehiagoketan parte hartu ohi duten itsasoko Ferrari […]
-

ETE donostiarraren erretxina iraultzailea nazioarteko erreferentzia bilakatu da ontzigintza arloan, aeronautikara jauzi egiteko prest

Álvaro Pipó bela maite duen ingeniari donostiarra da, ikusnahia eta tematia. Frantzian eta Danimarkan unibertsitate-ikasketak egin ondoren, Valentzia aukeratu zuen karrera amaierako proiektua lantzeko. Hartara, ontziola batean, Belako Amerikako Kopan eta ozeanoaz gaindiko bestelako norgehiagoketan parte hartu ohi duten itsasoko Ferrari horietatik hurbil lan egiteko aukera izan zuen.

 

Nabigatzaile batentzako inguru idiliko horrexetan ernatu zen Álvaroren proiektu enpresariala, esperientziaz eta talentuz betetako ingeniaritza lana, hil ala biziko helburu bati begira: bizitzak salbatzea.

 

Horrelako itsas probak jokatu ohi diren muturreko baldintza klimatologiko gogorrek ontzi horien kroskoetan eragiten dituzten pitzadura eta hausturei aurre egiteko, patroiek konpositea edo karbono-zuntza eskatu ohi zioten itsasoratu baino lehen, ezbeharrik gertatuz gero adabaki bezala erabili ahal izateko. Alabaina, premiazko konponbide horrek deus gutxirako balio zuen, izan ere, ohiko karbono-zuntza ez dator bat Atlantikoan nagusi diren hezetasunarekin eta tenperatura hotzekin.

 

Hortik sortu zitzaion ideia. Arazo hori modu erraz eta eraginkorrean konponduko zuen erretxina berri bat sortzea zen erronka, erronka handia, benetan. “Inflexio-puntu” hartatik hiru urte igaro direlarik, Composite Patch nautikaren arloan nazioarteko arrakasta lortu duen errealitate distiratsua da egun, eta Gipuzkoako Teknologia Parkean dituen instalazioak handitzeko luze gabe gauzatuko duten jarduketaren bitartez, hurrengo faserako prestatuko dira, sortzaileen esanetan: adabaki iraultzaile horiek beste merkatu-nitxo batzuetara zabaltzea; hala nola, sektore aeronautikoa eta petrokimikoa.

 

Zein testuingurutan sortu zen Composite Patch?

2011 aldera, Ocean Race mundu-biran lehiatzen diren ontzien fabrikazioan Valentzian antzeman nuen premia baten ondorioz. Une horretan lanean nenbilen ontziolara, nabigatzaile asko etortzen ziren zuntz-arrastoen bila konponketa-lanetarako erabili ahal izateko… Ia-ia bizitzak salba zitzaketen adabaki haiek hotz edo hezetasun handiko egoeretan erabiltzen zituzten nabigatzaileek, eta horrek porrot bat bestearen ondoren ekartzen zien. Egoera horietan erretxina mota hura erabiltzeak ez zuen ezertarako balio.

 

Eta orduan…?

Orduan, bi lagun eta euskal nabigatzaile olinpiarrek aurre egin behar izan zioten egoera konplikatu haietako bati, eta une hartan erabaki genuen zeozer egin behar genuela. Konponbide eraginkorra bilatzea, aplikatzen erraza. Lanari ekin eta hiru urte geroago lortu egin genuen.

 

Zenbateko pisua izan dute zoriak edo kasualitateak zuen proiektuan?

Beti esan ohi dut kasualitatea eta zoria bilatu egiten direla, ez direla berez etortzen. Gure kasuan, bi urteko, ia hiru urteko lan gogorra izan zen, ikertzen eta garatzen, eta gauza askok huts egin zuten, zenbait momentutan erabat etsita egon arte, baina azkenean, ekinaren ekinez, nahi genuena aurkitu, garatu eta merkaturatu ahal izan genuen, modu erraz eta zuzenean. Alabaina, ez dago kasualitaterik; kasualitateak bilatu egiten dira.

 

Modu erraz eta zuzenean garatutako sistema …

Bai, hala izan zen, ezin bestela. Proiektu honen hasierako asmoa ez zen izan patente bat garatzea, bizitzak salbatzea baizik, nire lagun eta lankideen bizitzak, alegia. Hori zen eta horixe da Composite Patchen helburua.

 

Zure ustez, zein da erretxina honen balio bereizgarria?

Nik esango nuke tirita teknologiko honen giltzarrizko abantaila, mota horretako egituren konponketak edozein egoera kritikotan egiteko ematen duen aukera dela, uraren gainetik eta azpitik, beroa zein hotza dagoenean, eta gainera, oso modu errazean. Plastiko batzuk kenduz eta kaltetutako egituraren gainean jarriz, besterik ez. Ez da beharrezkoa konpositeei buruzko ezaguera espezifikorik izatea, eta horixe da arrakastaren arrazoietako bat. Hain da sinplea, ezen, ez dago huts egiterik.

 

Erretxina konpontzeko baino ezin da erabili, ala ontziak edo bestelako garraiobideak erabiltzeko aukera dago?

Gehienbat konponketei zuzenduta dago, baina kroskoak eta egitura ere fabrika litezke material honen bidez. Dena den, forman eta kontzeptuan, konponketa azkarrak egiteko diseinatuta dago, ontzietan, karbonozko bizikletetan, piraguetan edota aerosorgailuen paletan. Horrelako egituretan, konposite bidezko konponketa oso eraginkorra eta praktikoa da.

 

Zein fasetan dago orain proiektua?

Une honetan oso harro eta pozik gabiltza, hilabetero fakturazioa bi digitutan handitzen eta hainbat sektoretan espero ez genuen arrakastarekin.

 

Nautikatik eta sektore eolikotik harantzago, zein beste merkatu-nitxotan izan dezake harrera ona ‘tirita’ berri honek?

Une honetan, zenbait proiektu lantzen ari gara sektore aeronautikorako (egungo hegazkin ia guztiak karbono-zuntzez fabrikatzen ari dira) eta sektore petrokimikorako, hodiak konpontzeko.

 

Eta zeintzuk dira zuen aurreikuspenak epe labur eta ertainean?

Enpresa eoliko guztien nahiz konponketa-enpresen balizko hornitzaile bihurtu eta epe labur-laburrean aeronautikarako adabakiak garatzea. Eta aldi berean, Gipuzkoako Zientzia eta Teknologia Parkean dugun lantegia handitzeko lanetan pentsatzen hastea, izan ere, arras txikia gelditu zaigu dagoeneko. Hazten jarraitu nahi badugu, eta mundu osoan zehar hedatuta gaude, handitze hori behar dugu.

Lotutako albisteak

Tecmanek  40  urte  bete  ditu,  instalazio  eta  energiaren  kudeaketa  adimenduna  oinarri  hartuta
04/12/2025 I+G+B

Tecmanek 40 urte bete ditu, instalazio eta energiaren kudeaketa adimenduna oinarri hartuta

Bizkaiko enpresak I+Garen aldeko apustua indartu du, mantentze-lan prediktiboen, AAren eta datu-zentroen arloko proiektu berriekin.

Erysafety:  nola  saihestu  farmakoen  eragin  kaltegarriak
25/11/2025 I+G+B

Erysafety: nola saihestu farmakoen eragin kaltegarriak

CIC bioGUNE proiektu horren parte da, eta sendagaien segurtasunaren ebaluazio zehatzagoa egiteko eredu bat garatzea du helburu.

Heuristik:  “Pazienteen  identifikazioan  munduko  erreferente  bihurtu  nahi  gara”
24/11/2025 I+G+B

Heuristik: “Pazienteen identifikazioan munduko erreferente bihurtu nahi gara”

Bizkaiko enpresak adimen artifizialeko soluzioetan espezializatuta dago, eta bere teknologia osasun-arloan aplikatzen du, ospitaleetako segurtasuna eta eraginkortasuna hobetzeko.

Cyber  Surgeryren  helburua  da  bizkarrezurreko  robot  kirurgikoa  Estatu  Batuetan  barneratzea
24/11/2025 I+G+B

Cyber Surgeryren helburua da bizkarrezurreko robot kirurgikoa Estatu Batuetan barneratzea

Gipuzkoako enpresak, teknologia medikoan erreferenteak, SPRI Taldearen Fast Track Innobideak programako laguntza jaso du

Simune  Atomistics-ek  materialen  ikerketa  irtenbide  digital  erabilgarrien  bidez  eraldatzen  du
20/11/2025 I+G+B

Simune Atomistics-ek materialen ikerketa irtenbide digital erabilgarrien bidez eraldatzen du

Donostiako enpresak bere ASAP plataformarekin eta lehen mailako lankidetza zientifikoekin material berrien esplorazioa eta diseinua bizkorten du.

Aotech,  elikadura-industria  hobetzeko  sentsoreak  eskaintzen  dituen  ETEa
17/11/2025 I+G+B

Aotech, elikadura-industria hobetzeko sentsoreak eskaintzen dituen ETEa

Bere azken proiektuak maionesako gantza kuantifikatu du eta blockchain teknologiaren bidez trazabilitatea bermatzen du

LaserWay  proiektuaren  helburua,  laser-teknologia  Europako  industria-ekoizpenean  integratzea
14/11/2025 I+G+B

LaserWay proiektuaren helburua, laser-teknologia Europako industria-ekoizpenean integratzea

Tekniker parte duen ekimenaren helburua da abiadura handiko laser bidezko mikrozulaketa-prozesuak garatzea, fabrikazio arinagoa, jasangarriagoa eta eraginkorragoa lortzeko.

Alerionek  atmosfera  leherkorretan  funtzionatzeko  gai  den  munduko  lehen  dronea  diseinatu  du
13/11/2025 I+G+B

Alerionek atmosfera leherkorretan funtzionatzeko gai den munduko lehen dronea diseinatu du

Euskadiko ETEa tripulaziorik gabeko aireontzietan espezializatuta dago, industria-operazio kritikoak seguruagoak, eraginkorragoak eta jasangarriagoak izan daitezen

Bideroad,  adimen  artifizialaren  bitartez  azpiegituren  mantentze-lanen  kudeaketa  asmatu  duen  startupa
12/11/2025 Ekintzailetza

Bideroad, adimen artifizialaren bitartez azpiegituren mantentze-lanen kudeaketa asmatu duen startupa

Top 101 Spain Up Nation Errekonozimenduen II. edizioko finalisten artean egon diren Euskadiko sei startupetako bat da enpresa

D  &  A  Innovative  Systemsek  beren  digitalizazio-prozesuan  laguntzen  die  enpresei

D & A Innovative Systemsek beren digitalizazio-prozesuan laguntzen die enpresei

Enpresak sektore anitzeko soluzio berritzaileak eskaintzen ditu, bezeroen esperientzia eta teknologia aurreratuenak batuz

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.