Elkarrizketak 23 urtarrila, 2020

Altran: “Gure fakturazioaren %7 bideratzen dugu I+G-ko proiektuetara”

Euskadin hiru egoitza dauzkan ingeniaritza honek hainbat ekimen apurtzailetan parte hartzen du, besteak beste, hauetan: etorkizuneko hegazkin elektrikoa edo Hyperloop delakoa, orduko mila kilometroko abiaduran hegan egingo duen tren enkapsulatua
-

Euskadin hiru egoitza dauzkan ingeniaritza honek hainbat ekimen apurtzailetan parte hartzen du, besteak beste, hauetan: etorkizuneko hegazkin elektrikoa edo Hyperloop delakoa, orduko mila kilometroko abiaduran hegan egingo duen tren enkapsulatua

Altran ibilbide luzeko eta esperientzia handiko multinazional bat da, aholkularitza industrialaren eta ingeniaritzaren arloetan lan egiten duena. Mundu osoko 50.000 pertsona enplegatzen ditu eta presentzia dauka 30 herrialdetan. Euskadin presente dago Araba, Bizkaia eta Gipuzkoako teknologi parkeetan, non Iñigo Ezquerra -Aeronautika, Espazio eta Defentsa Saileko I+G-ko zuzendaria- ahaleginetan ari baita elkarrekin kohesionatzeko goi-mailako berrikuntzako proiektu ugaritan lanean ari den bere menpeko ingeniari ejertzitoaren talentua. Ekimen horiek globalak eta izugarri anbiziotsuak dira, hala nola, motor elektrikoek propultsatutako hegazkin bat, orduko mila kilometroko abiadura gainditzeko gai den tren enkapsulatu bat (Hyperloop) edota zeppelinen antzeko globo bat, 20 kilometroko garaieran etengabe ainguratuta egongo dena, eta datu, irudi eta aurreikuspen zehatzak emango dituena urte osoan zehar. Sekula ez da halakorik egin orain arte plataforma handien arloan. Etorkizun handiko proiektuak dira, kasu askotan euskal  talentuek sinatuak.

 

Noizbait ohartarazi duzu enpresa eta gizarte gisa aurrera egiteko modu bakarra dela apustu irmoa egitea I+G-ko politiken eta programen alde, nahiz eta badakigun kontzeptu hori sarriegi erabili izan dela…

Bai eta berdin pentsatzen jarraitzen dugu, Berrikuntza eta Garapen arloan egin izan dugun lanak halaxe erakutsi digulako. Horregatik Altran enpresak bere ADNan dauka I+G-a. Azken bost urteotan bultzada handia eman dio arlo horri eta teknologia gorakorrei, horretara bideratuz urteko fakturazioaren %7.

 

Zein helbururekin?

Aztertzeko zein izan daitekeen gure sektorearen (Aeronautika, Espazioa eta Defentsa) etorkizuna eta orobat abian jartzeko etorkizuneko erronka horiei aurre egingo dieten proiektu eta ekimenak, horrela prest egongo garelako guztiz lehertzen direnean. Proiektu horietako batzuk dira 4.0 Industria, motor elektrikoek propultsatutako hegazkinak, globoak, nano-sateliteak, dronak…

 

Zenbateraino kezkatzen zaituzte hegazkinek sortzen duten kutsaduraren aurkako jazarpen sozialak? 

Egia da gizartea gero eta kontzientziatuago dagoela karbono aztarnaren inguruan, hori argi gelditu da berriki Madrilen egin den klimaren gailurrean eta, aeronautika sektorea, arazoan inplikatutako alderdia izaki, jabetzen da errealitate horretaz. Hain zuzen, une honetan Europan daukagun I+G programa garrantzitsuenak Clean Sky (zeru garbia ingelesez) du izena eta bere helburua da sakon aztertu eta lantzea karbono aztarnan inpaktua izan dezaketen hegazkineko sistema guztiak. Europar Batasuna eta sektorea bera bat datoz: ingurumenarekin konprometitutako hegazkin gero eta eraginkor eta jasangarriagoak behar ditugu zeruan. Eta horretan ari gara lanean.

 

Beste kontinente batzuek ere badute Europan daukagun sentsibilitate sozial hori?

Bai, jakina. Hegazkin fabrikatzaile garrantzitsuenak amerikarrak (Boeing), europarrak (Airbus) eta asiarrak dira, eta aeronautikaren industria globala den bezala, industria honen inguruko erronka eta kezkak ere globalak dira.

 

Norvegiak berriki iragarri du bere aireko espazioan sartu nahi duten hegazkin guztiek elektrikoak izan beharko dutela 2030erako… 

Hala da, bai. Zalantzarik gabe, munduko herrialde berritzaileenetako bat bihurtu da zentzu horretan, edo gutxienez, aireko erregulazioaren arloan indar gehien egiten ari dena. Halaber, egia da Norvegiako abiazio sektorea txikia dela, baina neurria apurtzailea da, eta azkenean eragina izango du hain komertzialak ez diren beste hegazkin modelo batzuetan, hau da, hegazkin txikiagoetan, zeintzuk ahalegin handi bat egiten ari baitira energia elektrikora igarotzeko.

 

Laster ikusiko al ditugu hegazkin elektrikoak?

Motor konbentzionaletatik elektrikoetara pasatzeko prozesu hori eztabaida benetan interesgarria da, baina uste dut, ikuspuntu teknologiko batetik, ez dela egingarria epe laburrean. Seguru asko lehenago ikusiko dugu sistema hibridoren bat…

 

Hyperloop proiektuan ere parte hartu duzue. Dagoeneko etorkizuneko trena deitzen zaio, propultsio sistema harrigarria duelako eta sekulako abiadura har dezakeelako, orduko mila kilometro ingurukoa. Nola parte hartu du Arabako Teknologi Parkeko zuen bulegoak garapen harrigarri honetan? 

Duela zazpi urte Elon Musk mezenas handiak (besteak beste, TESLA eta Space X enpresen fundatzaileak) Hyperloop-aren erronka bota zuenetik, munduan sei proiektu/startup ari dira lanean tren hori, askok bosgarren garraiobidea deitzen dutena, errealitate bihurtzeko. Gure kasuan, proiektu honetan inplikatu den Espainiako startup bakarrarekin egiten dugu lan, Valentziako Zeleros enpresarekin, alegia. 2016an hasi ginen elkarrekin lanean, propultsioarekin, aerodinamikarekin, trenaren lebitazioarekin edo hoditik eguzki energiaren bidez propultsatzeko sistemarekin lotutako alderdiak lantzeko.

 

Proiektu teorikoez ala errealez ari gara?

Guztiz errealak dira, hau ez da zientzia fikzioa. Airbus benetako hegazkin elektriko baten eskalako prototipoa egiten ari da, 2021ean hegan ikusiko duguna; badago, orobat, 1:3 eskalan eginiko hiru kilometroko entsegu-hodi bat, datorren urtean inauguratuko dena tren ia supersonikoarekin (Hyperloop) probak egiten hasteko…

 

Globo edo zeppelin baten proiektu bat ere aipatu duzu, Altran-ek Garaiera Altuko Plataforma deitzen duen arloko proiektua. Zertan datza?

Gure proiektuak Ecosat du izena eta eguzki energiarekin dabilen globo autonomo bat da, zeppelinen estilokoa. Hogei bat kilometroko garaieran jarrita egongo da, estratosferaren hasieran, klimaren eta aireko trafikoaren gainetik. Globoak urtebete egingo du garaiera horretan ainguraturik, eguzki energia baliatuz. Nobedade handiena da etengabeko irudi eta komunikazioak izan ditzakegula urte osoan zehar 24 orduz. Hori oso baliagarria izango litzateke hondamen naturalak gertatzen direnean, adibidez, suteak, uholdeak edo Puerto Ricoko urakana bezalako hondamendiak, non Googlek antzeko proiektu bat abiarazi baitzuen (Loon proiektua) eta harekin lortu baitzen urakanaren osteko lehen argazkia.

 

Lotutako albisteak

Erysafety:  nola  saihestu  farmakoen  eragin  kaltegarriak
25/11/2025 I+G+B

Erysafety: nola saihestu farmakoen eragin kaltegarriak

CIC bioGUNE proiektu horren parte da, eta sendagaien segurtasunaren ebaluazio zehatzagoa egiteko eredu bat garatzea du helburu.

Heuristik:  “Pazienteen  identifikazioan  munduko  erreferente  bihurtu  nahi  gara”
24/11/2025 I+G+B

Heuristik: “Pazienteen identifikazioan munduko erreferente bihurtu nahi gara”

Bizkaiko enpresak adimen artifizialeko soluzioetan espezializatuta dago, eta bere teknologia osasun-arloan aplikatzen du, ospitaleetako segurtasuna eta eraginkortasuna hobetzeko.

Cyber  Surgeryren  helburua  da  bizkarrezurreko  robot  kirurgikoa  Estatu  Batuetan  barneratzea
24/11/2025 I+G+B

Cyber Surgeryren helburua da bizkarrezurreko robot kirurgikoa Estatu Batuetan barneratzea

Gipuzkoako enpresak, teknologia medikoan erreferenteak, SPRI Taldearen Fast Track Innobideak programako laguntza jaso du

Simune  Atomistics-ek  materialen  ikerketa  irtenbide  digital  erabilgarrien  bidez  eraldatzen  du
20/11/2025 I+G+B

Simune Atomistics-ek materialen ikerketa irtenbide digital erabilgarrien bidez eraldatzen du

Donostiako enpresak bere ASAP plataformarekin eta lehen mailako lankidetza zientifikoekin material berrien esplorazioa eta diseinua bizkorten du.

Aotech,  elikadura-industria  hobetzeko  sentsoreak  eskaintzen  dituen  ETEa
17/11/2025 I+G+B

Aotech, elikadura-industria hobetzeko sentsoreak eskaintzen dituen ETEa

Bere azken proiektuak maionesako gantza kuantifikatu du eta blockchain teknologiaren bidez trazabilitatea bermatzen du

LaserWay  proiektuaren  helburua,  laser-teknologia  Europako  industria-ekoizpenean  integratzea
14/11/2025 I+G+B

LaserWay proiektuaren helburua, laser-teknologia Europako industria-ekoizpenean integratzea

Tekniker parte duen ekimenaren helburua da abiadura handiko laser bidezko mikrozulaketa-prozesuak garatzea, fabrikazio arinagoa, jasangarriagoa eta eraginkorragoa lortzeko.

Alerionek  atmosfera  leherkorretan  funtzionatzeko  gai  den  munduko  lehen  dronea  diseinatu  du
13/11/2025 I+G+B

Alerionek atmosfera leherkorretan funtzionatzeko gai den munduko lehen dronea diseinatu du

Euskadiko ETEa tripulaziorik gabeko aireontzietan espezializatuta dago, industria-operazio kritikoak seguruagoak, eraginkorragoak eta jasangarriagoak izan daitezen

Bideroad,  adimen  artifizialaren  bitartez  azpiegituren  mantentze-lanen  kudeaketa  asmatu  duen  startupa
12/11/2025 Ekintzailetza

Bideroad, adimen artifizialaren bitartez azpiegituren mantentze-lanen kudeaketa asmatu duen startupa

Top 101 Spain Up Nation Errekonozimenduen II. edizioko finalisten artean egon diren Euskadiko sei startupetako bat da enpresa

D  &  A  Innovative  Systemsek  beren  digitalizazio-prozesuan  laguntzen  die  enpresei

D & A Innovative Systemsek beren digitalizazio-prozesuan laguntzen die enpresei

Enpresak sektore anitzeko soluzio berritzaileak eskaintzen ditu, bezeroen esperientzia eta teknologia aurreratuenak batuz

RPK,  konplexutasun  handiko  malgukien  fabrikatzailea,  medikuntzaren  sektorean  sartu  da
06/11/2025 I+G+B

RPK, konplexutasun handiko malgukien fabrikatzailea, medikuntzaren sektorean sartu da

Gasteizko kooperatiba honek SPRI Taldearen laguntza  jaso du adimen artifizialaren programaren barruan, eta 91 milioi baino gehiago fakturatuko ditu aurten

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.