Elkarrizketak 1 otsaila, 2021

Talgo enpresaren Arabako lantegiak bermatuta du lan-karga 2023ra arte

Erabateko produkzio-gaitasunarekin eta 750 pertsonaz osatutako plantillarekin, Talgo konpainiak Rivabellosako fabrika sendotu du trenen eraikuntzako nazioarteko erreferentzia gisa
-

 

Talgo nazioarteko erreferentea da trenen eraikuntzan duela hainbat urtetatik eta, neurri batean, Rivabellosan (Araba) duen lantegiaren potentzialari zor zaio hori. 1966an inauguratua, harrezkero ia 5.000 kotxe irten dira mundu osora fabrikako muntaia-lineetatik. Lantegiko produkzio zuzendari José Ramón López da Arabako lokomotora honen burua, zeina, krisia eta pandemia gorabehera, produkzio-gaitasunaren % 100ean ari baita lanean, hiru lan-txandatan antolatutako 750 langilerekin. Trenen fabrikazioan nazioarteko erreferentea izaki, 13 futbol zelai adinako azalera batean kokatuta dagoen tailer honek esku artean ditu fase desberdinetan dauden abiadura handiko trenen sei proiektu RENFErentzat, eta beste hainbeste zenbait herrialderentzat, hala nola Uzbekistan, Egipto eta Alemaniarentzat.

 

Nola doaz gauzak Rivabellosan?

Zorionez ondo. Fabrikazio-prozesu betean gaude lan-karga garrantzitsu batekin, plantilla egonkor eta orekatuarekin, eta egunero lan eginaz gure proiektuetan, zeintzuk etengabeko erronka baitira ikuspuntu teknologiko eta logistikotik.

 

Zenbat tren fabrikatzen ari zarete une honetan?

Espainia mailan, bi proiektu fabrikatzen ari gara Renfe-rentzat, alegia, merkatuan dauden abiadura oso handiko tren aurreratuenak (300 km/h-tik gora), eta nazioartean, berriz, beste lau proiektu ditugu; horra datu esanguratsu bat ideia bat izateko gure enpresak betidanik izan duen nazioarteko bokazioari, izaera berritzaileari eta tamainari buruz.

 

Nolakoak dira trenak?

Renfe-rentzako proiektuak abiadura oso handiko Avril trenak dira (300 km/h-tik gora), operatzaileari edukiera maximoa ematen diotenak: 1.160 pertsonak bidaiatu dezakete makinista bakarreko trenetan. Gainera, oso tren erosoak dira, zabalagoak direlako, eta erabateko irisgarritasuna dute, sarbideak nasaren maila berean daudelako. Nazioarteko proiektuei dagokienez, trenak fabrikatzen ari gara Danimarka eta Egiptora bidaltzeko, baina gure proiektu izarra beste bat da: Europako erreferentziazko operatzailearentzat (Deutsche Bahn) egiten ari garen Intercity trenak. 2023tik aurrera, Rivabellosan fabrikatzen ditugun tren hauek milaka bidaiari garraiatuko dituzte Berlin (Alemania) eta Amsterdam (Herbehereak) artean.

 

Heldutasun teknologikoari dagokionez, zure ustez zein mailatan dago Rivabellosako lantegia?

Rivabellosako lantegiak hazkunde handia izan du azken urteotan, eta horrekin batera, bere gaitasuna ere asko hazi da. Era berean, goi-mailako produkzio bitartekoak eta teknologiarik puntakoenak txertatu ditugu. Une honetan prozesuen digitalizazioan murgilduta gaude, eta 4.0 Industriaren printzipioak aplikatzen ari gara, eraginkortasun gorena izango duen fabrika moderno bat lortzeko.

 

Aurreikuspenek zioten lantegia 2020an iritsiko zela bere gaitasunaren % 100era; pandemiak aldatu egin ditu aurreikuspen horiek?

Esan dezakedana da fabrikazio arloan lanean jarraitu dugula, eta lanean jarraitzen dugula oraindik ere; seriotasun osoz hartu dugu pandemia hasieratik, eta beharrezko protokolo guztiak aplikatu ditugu gure jarduera eten ez zedin, bai lantegi barruan langileekin, eta baita ere hornitzaileekin.  Halere, langileen segurtasuna bermatzeko aplikatu behar izan ditugun antolakuntzako neurriek eta pandemiak berak eragin duen jarduera ezak (bajak, itxialdiak…) ondorioak izan dituzte produkzio-prozesuetan. Gainera, askotan atzerapenak jasan ditugu osagaien hornikuntzan, gure hornitzaileek ere arazo berberak dituztelako.

 

Noiz arteko lan-karga duzue?

Hiru lan-txandatan ari gara lanean, eta horrek esan nahi du produkzio-maila oso altua dela; gehiago produzitzeko modu bakarra litzateke laugarren eta bosgarren txandak sortzea asteburuetarako, baina ez dugu uste beharrezkoa denik. Lan-kargari dagokionez, egin ditugun azterlan eta analisiek erakutsi digute lan-bolumen handia izango dugula 2023ra arte.

 

Zer aurreikusi du Talgo-k Arabako lantegi honentzat?

Rivabellosako lantegia kotxeen fabrikazioko bikaintasun-zentroa da eta, beraz, aitzindaria da produkzio-prozesuak sendotu, teknologia berriekin proiektu berriei ekin eta gure teknologia nazioartean ezartzeko orduan. Besteak beste, composite-etan oinarritutako egiturak erabiltzen hasiko gara, zeintzuekin posible izango baita errodadura baten pisua % 50 arintzea (nahiz eta gure kasuan nahiko arina den bestela ere), eta hidrogenoz mugitzen diren trenak garatzen hasiko gara, hidrogeno hori erabat berriztagarriak diren iturrien bidez sortuko delarik.

 

Nola definituko zenuke Talgo tren bat?

Esango nuke gama altuko tren bat dela, eskaintzen dituen osagarri eta estra guztiengatik. Tren arin eta jasangarria da, zeinaren helburua baita ekonomikoki eraginkorra izatea eta ahalik eta energia gastu txikiena egitea trukean errentagarritasun gorena lortzeko; eta jakina, tren segurua da, bidaiariarentzat erosoa eta azkarra, oso abiadura azkarrak eskaintzen dituena azken hamarkadetan garatu ditugun sistema teknologiko eta berritzaileei esker.

 

Lotutako albisteak

Geminis  Lathesek  Estatu  Batuak  eta  India  bezalako  merkatu  estrategikoetan  finkatu  nahi  da
05/11/2025 Nazioartekotzea

Geminis Lathesek Estatu Batuak eta India bezalako merkatu estrategikoetan finkatu nahi da

Gipuzkoako enpresa honek tamaina handiko eta doitasun handiko piezak mekanizatzeko CNC tornu horizontalak eta prozesu anitzekoak diseinatzen eta fabrikatzen ditu, eta ekoizpenaren % 95 esportatzen du.

Rubí:  «Funtsezkoa  da  zure  kultura  ez  galtzea  eta  zure  sustraiekiko  lotura  gordetzea»

Rubí: «Funtsezkoa da zure kultura ez galtzea eta zure sustraiekiko lotura gordetzea»

Ricardo Romo RUBIko zuzendari nagusia da; Arabako enpresa estanpazio, profilaketa, soldadura eta muntaketako erreferentea eta 70 urte bete berri ditu

Kristina  Apiñaniz:  “Funtsezkoa  da  kompromiso  duten  eta  diziplina  anitzekoak  diren  taldeak    osatzea  industriaren  erronkei  aurre  egiteko”
30/10/2025 Nazioartekotzea

Kristina Apiñaniz: “Funtsezkoa da kompromiso duten eta diziplina anitzekoak diren taldeak osatzea industriaren erronkei aurre egiteko”

AMPEAk ‘Emakume Zuzendarien Saria’ eman berri dio Arabako Ingeniari Industrialen Elkargo Ofizialaren dekanoari eta proiektu estrategiko eta nazioartekoen sustatzaileari. Enpresa txiki eta ertainen eraldaketa- eta nazioartekotze-erronkei aurre egiteko lidergo ausart, kolaboratzaile eta konfiantzan oinarrituaren garrantzia nabarmentzen du.

Saretzenek  euskal  nekazaritza  produktuak  dibertsifikatu  eta  hobeto  saltzea  du  helburu
27/10/2025 I+G+B

Saretzenek euskal nekazaritza produktuak dibertsifikatu eta hobeto saltzea du helburu

Lankidetza berritzaileko proiektu honen helburua Euskadiko ekoizle txikiak indartzea da prestakuntzaren, lankidetzaren eta merkaturatzearen hobekuntzaren arloetan.

Biofungitek,  laboreak  modu  iraunkorrean  babesteko  irtenbide  bioteknologikoak
23/10/2025 Nazioartekotzea

Biofungitek, laboreak modu iraunkorrean babesteko irtenbide bioteknologikoak

Kolonbian, Perun edo Costa Rican, esaterako, Bizkaiko enpresak ikerketa bioteknologikoa eta landare-estraktuak konbinatzen ditu, nekazaritzan kimikoen erabilera murrizteko eta nazioarteko merkatuetara fruta eta barazkien esportazioa errazteko.

Iraundi,  mugigarritasunerako  errodamendu  bereziak  nahieran  fabrikatzen  dituen  familiako  enpresa
09/10/2025 I+G+B

Iraundi, mugigarritasunerako errodamendu bereziak nahieran fabrikatzen dituen familiako enpresa

Bergarako enpresak SPRI Taldearen adimen artifizialeko programaren dirulaguntza jaso du, eta ekoitzitakoaren % 95 esportatzen du 

Circular  TwAIn:  “AAren  teknologiek  fabrikazio  zirkularreko  kateetan  duten  iraunkortasun-potentziala  askatzea  da  helburua”
08/10/2025 I+G+B

Circular TwAIn: “AAren teknologiek fabrikazio zirkularreko kateetan duten iraunkortasun-potentziala askatzea da helburua”

Tecnaliak proiektu europar hau bultzatu duen partzuergoan parte hartu du. Luis Usatorre proiektu-zuzendariak adierazi duenez, horrela "manufaktura- eta prozesu-industriaren balio-kate zirkularretako oztopoak murriztuko dira, adimen artifizialeko teknologiak erabiltzea eta guztiz aprobetxatzea erraztuz".

Ikermanek  bere  25.  urteurrena  ospatu  du  enpresaren  hedapenean  oinarrituta
02/10/2025 Nazioartekotzea

Ikermanek bere 25. urteurrena ospatu du enpresaren hedapenean oinarrituta

Arabako enpresak makineria berezia fabrikatu eta diseinatzen du, eta nazioartekotzea indartzea eta merkatu estrategikoetan bezeroen kopurua handitzea du helburu.

Euskal  Herriko  Itsas  Foroko  enpresak  Txina  eta  Norbegiarekin  harremanetan  jarri  dira  merkatu  estrategikoen  bila
01/10/2025 Nazioartekotzea

Euskal Herriko Itsas Foroko enpresak Txina eta Norbegiarekin harremanetan jarri dira merkatu estrategikoen bila

Bi herrialde horietara egindako misioen ondoren, klusterrak Hego Koreara aurreikusi du aurten.

Delteco,  robotikarekin  makina-erreminta  eraldatzen  duen  enpresa
29/09/2025 I+G+B

Delteco, robotikarekin makina-erreminta eraldatzen duen enpresa

Zumaiako enpresak 54 urte ditu eta robotekin beren kabuz lan egiten duten makinak eskaintzen ditu.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.