Elkarrizketak 1 otsaila, 2021

Talgo enpresaren Arabako lantegiak bermatuta du lan-karga 2023ra arte

Erabateko produkzio-gaitasunarekin eta 750 pertsonaz osatutako plantillarekin, Talgo konpainiak Rivabellosako fabrika sendotu du trenen eraikuntzako nazioarteko erreferentzia gisa
-

 

Talgo nazioarteko erreferentea da trenen eraikuntzan duela hainbat urtetatik eta, neurri batean, Rivabellosan (Araba) duen lantegiaren potentzialari zor zaio hori. 1966an inauguratua, harrezkero ia 5.000 kotxe irten dira mundu osora fabrikako muntaia-lineetatik. Lantegiko produkzio zuzendari José Ramón López da Arabako lokomotora honen burua, zeina, krisia eta pandemia gorabehera, produkzio-gaitasunaren % 100ean ari baita lanean, hiru lan-txandatan antolatutako 750 langilerekin. Trenen fabrikazioan nazioarteko erreferentea izaki, 13 futbol zelai adinako azalera batean kokatuta dagoen tailer honek esku artean ditu fase desberdinetan dauden abiadura handiko trenen sei proiektu RENFErentzat, eta beste hainbeste zenbait herrialderentzat, hala nola Uzbekistan, Egipto eta Alemaniarentzat.

 

Nola doaz gauzak Rivabellosan?

Zorionez ondo. Fabrikazio-prozesu betean gaude lan-karga garrantzitsu batekin, plantilla egonkor eta orekatuarekin, eta egunero lan eginaz gure proiektuetan, zeintzuk etengabeko erronka baitira ikuspuntu teknologiko eta logistikotik.

 

Zenbat tren fabrikatzen ari zarete une honetan?

Espainia mailan, bi proiektu fabrikatzen ari gara Renfe-rentzat, alegia, merkatuan dauden abiadura oso handiko tren aurreratuenak (300 km/h-tik gora), eta nazioartean, berriz, beste lau proiektu ditugu; horra datu esanguratsu bat ideia bat izateko gure enpresak betidanik izan duen nazioarteko bokazioari, izaera berritzaileari eta tamainari buruz.

 

Nolakoak dira trenak?

Renfe-rentzako proiektuak abiadura oso handiko Avril trenak dira (300 km/h-tik gora), operatzaileari edukiera maximoa ematen diotenak: 1.160 pertsonak bidaiatu dezakete makinista bakarreko trenetan. Gainera, oso tren erosoak dira, zabalagoak direlako, eta erabateko irisgarritasuna dute, sarbideak nasaren maila berean daudelako. Nazioarteko proiektuei dagokienez, trenak fabrikatzen ari gara Danimarka eta Egiptora bidaltzeko, baina gure proiektu izarra beste bat da: Europako erreferentziazko operatzailearentzat (Deutsche Bahn) egiten ari garen Intercity trenak. 2023tik aurrera, Rivabellosan fabrikatzen ditugun tren hauek milaka bidaiari garraiatuko dituzte Berlin (Alemania) eta Amsterdam (Herbehereak) artean.

 

Heldutasun teknologikoari dagokionez, zure ustez zein mailatan dago Rivabellosako lantegia?

Rivabellosako lantegiak hazkunde handia izan du azken urteotan, eta horrekin batera, bere gaitasuna ere asko hazi da. Era berean, goi-mailako produkzio bitartekoak eta teknologiarik puntakoenak txertatu ditugu. Une honetan prozesuen digitalizazioan murgilduta gaude, eta 4.0 Industriaren printzipioak aplikatzen ari gara, eraginkortasun gorena izango duen fabrika moderno bat lortzeko.

 

Aurreikuspenek zioten lantegia 2020an iritsiko zela bere gaitasunaren % 100era; pandemiak aldatu egin ditu aurreikuspen horiek?

Esan dezakedana da fabrikazio arloan lanean jarraitu dugula, eta lanean jarraitzen dugula oraindik ere; seriotasun osoz hartu dugu pandemia hasieratik, eta beharrezko protokolo guztiak aplikatu ditugu gure jarduera eten ez zedin, bai lantegi barruan langileekin, eta baita ere hornitzaileekin.  Halere, langileen segurtasuna bermatzeko aplikatu behar izan ditugun antolakuntzako neurriek eta pandemiak berak eragin duen jarduera ezak (bajak, itxialdiak…) ondorioak izan dituzte produkzio-prozesuetan. Gainera, askotan atzerapenak jasan ditugu osagaien hornikuntzan, gure hornitzaileek ere arazo berberak dituztelako.

 

Noiz arteko lan-karga duzue?

Hiru lan-txandatan ari gara lanean, eta horrek esan nahi du produkzio-maila oso altua dela; gehiago produzitzeko modu bakarra litzateke laugarren eta bosgarren txandak sortzea asteburuetarako, baina ez dugu uste beharrezkoa denik. Lan-kargari dagokionez, egin ditugun azterlan eta analisiek erakutsi digute lan-bolumen handia izango dugula 2023ra arte.

 

Zer aurreikusi du Talgo-k Arabako lantegi honentzat?

Rivabellosako lantegia kotxeen fabrikazioko bikaintasun-zentroa da eta, beraz, aitzindaria da produkzio-prozesuak sendotu, teknologia berriekin proiektu berriei ekin eta gure teknologia nazioartean ezartzeko orduan. Besteak beste, composite-etan oinarritutako egiturak erabiltzen hasiko gara, zeintzuekin posible izango baita errodadura baten pisua % 50 arintzea (nahiz eta gure kasuan nahiko arina den bestela ere), eta hidrogenoz mugitzen diren trenak garatzen hasiko gara, hidrogeno hori erabat berriztagarriak diren iturrien bidez sortuko delarik.

 

Nola definituko zenuke Talgo tren bat?

Esango nuke gama altuko tren bat dela, eskaintzen dituen osagarri eta estra guztiengatik. Tren arin eta jasangarria da, zeinaren helburua baita ekonomikoki eraginkorra izatea eta ahalik eta energia gastu txikiena egitea trukean errentagarritasun gorena lortzeko; eta jakina, tren segurua da, bidaiariarentzat erosoa eta azkarra, oso abiadura azkarrak eskaintzen dituena azken hamarkadetan garatu ditugun sistema teknologiko eta berritzaileei esker.

 

Lotutako albisteak

Leartikerrek  elikagaien  hartzidurari  buruzko  ikerketa-proiektu  bat  bultzatzen  du
29/07/2025 I+G+B

Leartikerrek elikagaien hartzidurari buruzko ikerketa-proiektu bat bultzatzen du

Hartzidura-prozesuei buruzko ezagutza zientifiko-teknikoa sortzea da helburua, eta nekazaritzako elikagaien sektorera transferitzea, produktu osasungarriak, iraunkorrak eta balio erantsia dutenak sor daitezen bultzatzeko.

Recgas,  liderra  gas-instalazioetarako  ekipamenduaren  fabrikazioan
23/07/2025 Nazioartekotzea

Recgas, liderra gas-instalazioetarako ekipamenduaren fabrikazioan

Bizkaiko enpresak merkatu-kuotaren %50 baino gehiago du Espainian eta Portugalen, eta Europako, Amerikako eta Asiako herrialdeetara esportatzen ditu bere produktuak.

Telurrek  neurrira  egindako  soluzio  geotermikoen  bidez  deskarbonizazioa  bultzatzen  du
23/07/2025 I+G+B

Telurrek neurrira egindako soluzio geotermikoen bidez deskarbonizazioa bultzatzen du

Euskal enpresak eskala handiko proiektuak garatzen ditu hiri- eta industria-inguruneetarako, tokiko eraginkortasun energetikoa eta berriztagarriak konbinatuz.

Ategi:  “Lankidetzak  aise  gainditzen  ditu  erakundeen  gaitasun  indibidualak”
22/07/2025 I+G+B

Ategi: “Lankidetzak aise gainditzen ditu erakundeen gaitasun indibidualak”

Zerbitzu-enpresa, hainbat sektoretarako erosketa-prozesuan aditua, Mondragon Taldeko 15 kooperatibarekin batera hasi zen lanean duela ia 25 urte. Hortik, gaur egun 300 enpresa baino gehiago biltzera eta I+Gko hainbat proiektutan murgiltzera igaro da.

Alcyonek  bere  girgiluak  mundu  osoko  90  herrialde  baino  gehiagotara  esportatzen  ditu
15/07/2025 Nazioartekotzea

Alcyonek bere girgiluak mundu osoko 90 herrialde baino gehiagotara esportatzen ditu

Enpresa gipuzkoarrak duela mende bat baino gehiagotik egiten ditu eskuburdinak eta bost kontinenteetako polizia-gorputz, segurtasun-talde eta espetxeetara hornitzen ditu. Urteko ekoizpena 80.000 unitatetik gorakoa da.

Spool  Sistemas,  automobilgintzarako  aluminiozko  piezen  injekzioan  espezializatutako  enpresa

Spool Sistemas, automobilgintzarako aluminiozko piezen injekzioan espezializatutako enpresa

Elgoibarko enpresak SPRI Taldearen adimen artifizialeko programaren dirulaguntza jaso du, eta salmenten % 65 esportatzen du

Euskal  heldulekuak  Saudi  Arabiako  ‘The  line’  proiekturako
11/07/2025 Nazioartekotzea

Euskal heldulekuak Saudi Arabiako ‘The line’ proiekturako

Didheya enpresa gipuzkoarrak, nazioartean presentzia handia duenak, altzairu herdoilgaitzezko osagaien ekoizpenaren % 80 esportatzen du. 2025erako 6,7 milioi euroko fakturazioa aurreikusten du.

Lander  Simulationek  mundu  osoko  gidariak  formatzen  dituen  teknologia  garatzen  du
08/07/2025 Nazioartekotzea

Lander Simulationek mundu osoko gidariak formatzen dituen teknologia garatzen du

Gipuzkoako enpresak gidatze simulagailuak neurrira fabrikatzen ditu eta Kanada, Alemania edo Australia bezalako herrialdeetara esportatzen ditu.

Mein,  zehaztasun  eta  kalitate  handiagoa  ahalbidetzen  duen  Gipuzkoako  fundazioa
07/07/2025 I+G+B

Mein, zehaztasun eta kalitate handiagoa ahalbidetzen duen Gipuzkoako fundazioa

Ezkio-Itsasoko enpresak SPRI Taldearen BDIH Konexio programako laguntza bat jaso du eta fakturazioaren % 95 baino gehiago esportatu egiten du.

Aitzgorri:  «Ezin  da  dibertsifikatu  berritu  gabe,  eta  geure  kasuan  hori  gertatzen  zen  robotikarekin»
30/06/2025 I+G+B

Aitzgorri: «Ezin da dibertsifikatu berritu gabe, eta geure kasuan hori gertatzen zen robotikarekin»

Gipuzkoako enpresa 35 urteko esperientzia du galdaragintza astunaren sektoreko erreferente moduan, eta ekarpenak egiten dizkie I+G prozesuei eta teknologia aurreratuari

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.