Nadia Arratibel, Ondarretako produktu zuzendaria.
Nadia Arratibel, Ondarretako produktu zuzendaria.
Elkarrizketak 24 otsaila, 2022

Ondarreta: “Ekialde Ertainean eta Asian presentzia izateko lanean ari gara, altzari proiektu berrien bidez”

Diseinuzko altzarien sektorean erreferentea den enpresa gipuzkoarrak 40 herrialde baino gehiagotan ditu proiektuak, eta bere fakturazioaren ia % 50 nazioartean dago. LinkedInen bulegoak Chigagon edo Errealaren Reale Arena estadioko vip aretoak altzariz hornitu ditu.
-

Ondarreta enpresa gipuzkoarraren jatorria XX. mendearen hasieran eman zen, Nora eta Nadia Arratibelen aitona-amonek, enpresako CEOek eta egungo Produktu zuzendariak, izen bereko hondartzan egindako aroztegi txiki batekin. Aitona-amonek Juanjo Arratibel eta Marilis Galardi gurasoei eman zieten lekukoa, eta haiek erreferente bihurtu ziren diseinuzko altzarien sektorean. Markak 45 urte bete berri ditu, eta altzariak fabrikatzen ditu mundu osoan zehar. Orain Oiartzunen dago bere egoitza, 50 langile ingururekin. Nadia Arratibel hirugarren belaunaldiko ordezkariak azaldu du konpainiaren lana elkarrizketa honetan.

Ondarreta erreferente bat da diseinuzko altzarien sektorean, eta aulkien fabrikazioan espezializatu dago.

Bob bildumaren aulkiak erreferente argia dira guretzat, Ondarretak urteetan zehar izan duen bilakaeraren barruan, enpresaren esentzia galdu gabe. Izan ere, gure esentzia materia nobleen, tokiko ekoizpenaren, naturaren forma organikoen eta taldearekiko errespetuan oinarritzen da, besteak beste. Zentzu horretan, Bob bilduma da ‘lifestyle’ kontzeptua lantzen den lehenbizikoa, non espazio harmoniatsuak sortzeko helburua dagoen, ez soilik produktuak.

Diseinuzko altzarien sektorean produktuen berrikuntza funtsezkoa da?

Ondarretan I+G+b izan da beti bilduma berriak garatzeko ardatz garrantzitsu eta nabarmenetako bat. Sail teknikoak garapen berriak eta I+G+Brekin zuzenean lotutako aplikazio berriak lantzen ditu egunero.

Gure fabrikatzaile ikuspuntutik, uste dugu aurrera pauso bat eman behar dugula, eta gure bezeroei produktu berritzailea eskaini behar diegula, haien behar funtzionalak eta estetikoak asetzeko, eta, aldi berean, aparteko beste zerbait eskaini ahal izateko. Berrikuntza funtzionalak bilatzen dira, eta, gero eta gehiago, materialetan, ingurumenean ahalik eta inpaktu txikiena izango duen produktu bat eskaintzeko.

Gainera, gaur egun Ondarretak ingurumen-arloarekin lotutako I+G+Bko programetan parte hartzen du, hala nola Ecoetiqueta, Biodecar, Susplas, Polisurf edo Adinet.

Enpresaren urteko fakturaziotik, zenbat bideratzen da berrikuntzara?

Ondarretako fakturazioa, guztira, 9 milioi euro ingurukoa da, eta urtean 400.000 euro inguru bideratzen ditugu I+G+b proiektuetara.

Ondarretak 40 herrialde baino gehiagotan du presentzia gaur egun. Epe laburrean edo ertainean merkatu berrietan agertzeko asmoa du enpresak?

Gure nahi nagusia izango litzateke esportazio-merkatuak etengabe hazten jarraitzea, oraindik presentzia ez dugun merkatuetan aukera berriak sortzeko. Gaur egun, Ekialde Ertainerako eta Asiarako proiektu berriak lantzen ari gara, batez ere Txinan eta Japonian.

Fakturazioaren zein ehuneko dator nazioarteko proiektuetatik?

Gure lanaren 50% inguru esportazioak dira.

Altzarien gustuak aldatu egiten al dira merkatu desberdinen arabera?

Merkatuen artean desberdintasunak daude, eskualde bakoitzeko ‘background’ historikoa eta kulturalaren arabera, baina gaur egun mundua gero eta globalagoa da eta, beraz, kontsumoa uniformeagoa da.

Mundu osoko zein leku ikonikoetan daude Oiartzunen egindako altzariak?

Gaur egun altzarien marka globala gara etiketa espezifikorik gabe. Ez dugu nahi gure altzariei mugak jartzerik. Horregatik, Ondarretako produktu bat hiriko apartamentu batean, hotel bateko lobbyan edo coworking bulego batean egon daiteke. Jakina, badira espazio batzuk beste batzuk baino enblematikoagoak, eta arkitekto handi ezagunen eskutik datozenak: LinkedInen bulegoak Chicagon, Hermèsen bulegoak Parisen, Santanderreko Centro Botín, Renzo Piano arkitektoak diseinatua, Caixabanken irudi berria edo Errealaren Reale Arena futbol estadioko vip aretoen altzari-hornikuntza.

Ondarretak SPRI Taldearen programetan parte hartu du. Zer balorazio egiten du enpresak?

Oso positiboa. Hainbat programatan parte hartu dugu, eta ia beti aukera eman digu ekintzei baliabide egokiekin ekiteko.

 

Euskal enpresen nazioarteko proiektuak bultzatzea da SPRI Taldearen helburuetako bat; izan ere, Basque Trade and Investment Nazioartekotzeko Euskal Agentziaren bidez, leihatila bakarraren bidez bere baliabide eta laguntza guztiak jartzen ditu enpresen eskura, adibidez Elkartu, Gauzatu edo BEINT eta Global Training Bekak.

Lotutako albisteak

Rubí:  «Funtsezkoa  da  zure  kultura  ez  galtzea  eta  zure  sustraiekiko  lotura  gordetzea»

Rubí: «Funtsezkoa da zure kultura ez galtzea eta zure sustraiekiko lotura gordetzea»

Ricardo Romo RUBIko zuzendari nagusia da; Arabako enpresa estanpazio, profilaketa, soldadura eta muntaketako erreferentea eta 70 urte bete berri ditu

Kristina  Apiñaniz:  “Funtsezkoa  da  kompromiso  duten  eta  diziplina  anitzekoak  diren  taldeak    osatzea  industriaren  erronkei  aurre  egiteko”
30/10/2025 Nazioartekotzea

Kristina Apiñaniz: “Funtsezkoa da kompromiso duten eta diziplina anitzekoak diren taldeak osatzea industriaren erronkei aurre egiteko”

AMPEAk ‘Emakume Zuzendarien Saria’ eman berri dio Arabako Ingeniari Industrialen Elkargo Ofizialaren dekanoari eta proiektu estrategiko eta nazioartekoen sustatzaileari. Enpresa txiki eta ertainen eraldaketa- eta nazioartekotze-erronkei aurre egiteko lidergo ausart, kolaboratzaile eta konfiantzan oinarrituaren garrantzia nabarmentzen du.

Biofungitek,  laboreak  modu  iraunkorrean  babesteko  irtenbide  bioteknologikoak
23/10/2025 Nazioartekotzea

Biofungitek, laboreak modu iraunkorrean babesteko irtenbide bioteknologikoak

Kolonbian, Perun edo Costa Rican, esaterako, Bizkaiko enpresak ikerketa bioteknologikoa eta landare-estraktuak konbinatzen ditu, nekazaritzan kimikoen erabilera murrizteko eta nazioarteko merkatuetara fruta eta barazkien esportazioa errazteko.

Ikermanek  bere  25.  urteurrena  ospatu  du  enpresaren  hedapenean  oinarrituta
02/10/2025 Nazioartekotzea

Ikermanek bere 25. urteurrena ospatu du enpresaren hedapenean oinarrituta

Arabako enpresak makineria berezia fabrikatu eta diseinatzen du, eta nazioartekotzea indartzea eta merkatu estrategikoetan bezeroen kopurua handitzea du helburu.

Euskal  Herriko  Itsas  Foroko  enpresak  Txina  eta  Norbegiarekin  harremanetan  jarri  dira  merkatu  estrategikoen  bila
01/10/2025 Nazioartekotzea

Euskal Herriko Itsas Foroko enpresak Txina eta Norbegiarekin harremanetan jarri dira merkatu estrategikoen bila

Bi herrialde horietara egindako misioen ondoren, klusterrak Hego Koreara aurreikusi du aurten.

Ekomodok  hondakinak  diseinu  jasangarri  bihurtzen  ditu
15/09/2025 Nazioartekotzea

Ekomodok hondakinak diseinu jasangarri bihurtzen ditu

Motxiletatik hiri-altzarietara, Donostian egoitza duen enpresak ekoizpen-eredu zirkular eta arduratsu baten aldeko apustua egin du.

Recgas,  liderra  gas-instalazioetarako  ekipamenduaren  fabrikazioan
23/07/2025 Nazioartekotzea

Recgas, liderra gas-instalazioetarako ekipamenduaren fabrikazioan

Bizkaiko enpresak merkatu-kuotaren %50 baino gehiago du Espainian eta Portugalen, eta Europako, Amerikako eta Asiako herrialdeetara esportatzen ditu bere produktuak.

Alcyonek  bere  girgiluak  mundu  osoko  90  herrialde  baino  gehiagotara  esportatzen  ditu
15/07/2025 Nazioartekotzea

Alcyonek bere girgiluak mundu osoko 90 herrialde baino gehiagotara esportatzen ditu

Enpresa gipuzkoarrak duela mende bat baino gehiagotik egiten ditu eskuburdinak eta bost kontinenteetako polizia-gorputz, segurtasun-talde eta espetxeetara hornitzen ditu. Urteko ekoizpena 80.000 unitatetik gorakoa da.

Spool  Sistemas,  automobilgintzarako  aluminiozko  piezen  injekzioan  espezializatutako  enpresa

Spool Sistemas, automobilgintzarako aluminiozko piezen injekzioan espezializatutako enpresa

Elgoibarko enpresak SPRI Taldearen adimen artifizialeko programaren dirulaguntza jaso du, eta salmenten % 65 esportatzen du

Euskal  heldulekuak  Saudi  Arabiako  ‘The  line’  proiekturako
11/07/2025 Nazioartekotzea

Euskal heldulekuak Saudi Arabiako ‘The line’ proiekturako

Didheya enpresa gipuzkoarrak, nazioartean presentzia handia duenak, altzairu herdoilgaitzezko osagaien ekoizpenaren % 80 esportatzen du. 2025erako 6,7 milioi euroko fakturazioa aurreikusten du.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.