Nadia Arratibel, Ondarretako produktu zuzendaria.
Nadia Arratibel, Ondarretako produktu zuzendaria.
Elkarrizketak 24 otsaila, 2022

Ondarreta: “Ekialde Ertainean eta Asian presentzia izateko lanean ari gara, altzari proiektu berrien bidez”

Diseinuzko altzarien sektorean erreferentea den enpresa gipuzkoarrak 40 herrialde baino gehiagotan ditu proiektuak, eta bere fakturazioaren ia % 50 nazioartean dago. LinkedInen bulegoak Chigagon edo Errealaren Reale Arena estadioko vip aretoak altzariz hornitu ditu.

Ondarreta enpresa gipuzkoarraren jatorria XX. mendearen hasieran eman zen, Nora eta Nadia Arratibelen aitona-amonek, enpresako CEOek eta egungo Produktu zuzendariak, izen bereko hondartzan egindako aroztegi txiki batekin. Aitona-amonek Juanjo Arratibel eta Marilis Galardi gurasoei eman zieten lekukoa, eta haiek erreferente bihurtu ziren diseinuzko altzarien sektorean. Markak 45 urte bete berri ditu, eta altzariak fabrikatzen ditu mundu osoan zehar. Orain Oiartzunen dago bere egoitza, 50 langile ingururekin. Nadia Arratibel hirugarren belaunaldiko ordezkariak azaldu du konpainiaren lana elkarrizketa honetan.

Ondarreta erreferente bat da diseinuzko altzarien sektorean, eta aulkien fabrikazioan espezializatu dago.

Bob bildumaren aulkiak erreferente argia dira guretzat, Ondarretak urteetan zehar izan duen bilakaeraren barruan, enpresaren esentzia galdu gabe. Izan ere, gure esentzia materia nobleen, tokiko ekoizpenaren, naturaren forma organikoen eta taldearekiko errespetuan oinarritzen da, besteak beste. Zentzu horretan, Bob bilduma da ‘lifestyle’ kontzeptua lantzen den lehenbizikoa, non espazio harmoniatsuak sortzeko helburua dagoen, ez soilik produktuak.

Diseinuzko altzarien sektorean produktuen berrikuntza funtsezkoa da?

Ondarretan I+G+b izan da beti bilduma berriak garatzeko ardatz garrantzitsu eta nabarmenetako bat. Sail teknikoak garapen berriak eta I+G+Brekin zuzenean lotutako aplikazio berriak lantzen ditu egunero.

Gure fabrikatzaile ikuspuntutik, uste dugu aurrera pauso bat eman behar dugula, eta gure bezeroei produktu berritzailea eskaini behar diegula, haien behar funtzionalak eta estetikoak asetzeko, eta, aldi berean, aparteko beste zerbait eskaini ahal izateko. Berrikuntza funtzionalak bilatzen dira, eta, gero eta gehiago, materialetan, ingurumenean ahalik eta inpaktu txikiena izango duen produktu bat eskaintzeko.

Gainera, gaur egun Ondarretak ingurumen-arloarekin lotutako I+G+Bko programetan parte hartzen du, hala nola Ecoetiqueta, Biodecar, Susplas, Polisurf edo Adinet.

Enpresaren urteko fakturaziotik, zenbat bideratzen da berrikuntzara?

Ondarretako fakturazioa, guztira, 9 milioi euro ingurukoa da, eta urtean 400.000 euro inguru bideratzen ditugu I+G+b proiektuetara.

Ondarretak 40 herrialde baino gehiagotan du presentzia gaur egun. Epe laburrean edo ertainean merkatu berrietan agertzeko asmoa du enpresak?

Gure nahi nagusia izango litzateke esportazio-merkatuak etengabe hazten jarraitzea, oraindik presentzia ez dugun merkatuetan aukera berriak sortzeko. Gaur egun, Ekialde Ertainerako eta Asiarako proiektu berriak lantzen ari gara, batez ere Txinan eta Japonian.

Fakturazioaren zein ehuneko dator nazioarteko proiektuetatik?

Gure lanaren 50% inguru esportazioak dira.

Altzarien gustuak aldatu egiten al dira merkatu desberdinen arabera?

Merkatuen artean desberdintasunak daude, eskualde bakoitzeko ‘background’ historikoa eta kulturalaren arabera, baina gaur egun mundua gero eta globalagoa da eta, beraz, kontsumoa uniformeagoa da.

Mundu osoko zein leku ikonikoetan daude Oiartzunen egindako altzariak?

Gaur egun altzarien marka globala gara etiketa espezifikorik gabe. Ez dugu nahi gure altzariei mugak jartzerik. Horregatik, Ondarretako produktu bat hiriko apartamentu batean, hotel bateko lobbyan edo coworking bulego batean egon daiteke. Jakina, badira espazio batzuk beste batzuk baino enblematikoagoak, eta arkitekto handi ezagunen eskutik datozenak: LinkedInen bulegoak Chicagon, Hermèsen bulegoak Parisen, Santanderreko Centro Botín, Renzo Piano arkitektoak diseinatua, Caixabanken irudi berria edo Errealaren Reale Arena futbol estadioko vip aretoen altzari-hornikuntza.

Ondarretak SPRI Taldearen programetan parte hartu du. Zer balorazio egiten du enpresak?

Oso positiboa. Hainbat programatan parte hartu dugu, eta ia beti aukera eman digu ekintzei baliabide egokiekin ekiteko.

 

Euskal enpresen nazioarteko proiektuak bultzatzea da SPRI Taldearen helburuetako bat; izan ere, Basque Trade and Investment Nazioartekotzeko Euskal Agentziaren bidez, leihatila bakarraren bidez bere baliabide eta laguntza guztiak jartzen ditu enpresen eskura, adibidez Elkartu, Gauzatu edo BEINT eta Global Training Bekak.

Lotutako albisteak

Geinsak  30  herrialdetan  baino  gehiagotan  presente  dauden  tratamendu-lerro  automatizatuak  fabrikatzen  ditu
22/05/2025 Nazioartekotzea

Geinsak 30 herrialdetan baino gehiagotan presente dauden tratamendu-lerro automatizatuak fabrikatzen ditu

Bizkaiko enpresak 50 urte baino gehiago eman ditu sektorean erreferente gisa, eta gaur egun bere merkatuaren %70 inguru nazioartekoa da.

Alterity,  robotika  mugikorrarentzat  eta  mugikortasun  elektriko  arinarentzat  bateriak  fabrikatzen  dituen  enpresa  bizkaitarra
07/05/2025 Nazioartekotzea

Alterity, robotika mugikorrarentzat eta mugikortasun elektriko arinarentzat bateriak fabrikatzen dituen enpresa bizkaitarra

Elkarteak SPRI taldearen nazioartekotze-programaren laguntza bat jaso du, eta bezeroak ditu jada Italian, Suitzan eta Herbehereetan

Haizelur,  nazioartekotzearen  aldeko  apustua  egiten  duen  doitasun-mekanizazioaren  arloko  Debako  ETEa
05/05/2025 Nazioartekotzea

Haizelur, nazioartekotzearen aldeko apustua egiten duen doitasun-mekanizazioaren arloko Debako ETEa

Enpresaren esportazioek SPRI Taldearen zibersegurtasuneko programaren dirulaguntza jaso dute eta negozioaren % 35era iritsi dira dagoeneko

Diseinua,  estrategia  eta  helburua:  horrela  egiten  du  lan  Dot.-ek,  erakundeei  aldaketarantz  laguntzen  dien  kooperatibak
22/04/2025 Nazioartekotzea

Diseinua, estrategia eta helburua: horrela egiten du lan Dot.-ek, erakundeei aldaketarantz laguntzen dien kooperatibak

Hainbat bulego ditu gaur egun, eta krisi testuinguru batean jaio zen, sortzaileak hainbat eszenatokitara egokitzera behartu dituena.

GuLink:  Kulturak  konektatzen  eta  negozioak  sustatzen  aro  globalean
28/03/2025 Nazioartekotzea

GuLink: Kulturak konektatzen eta negozioak sustatzen aro globalean

GuLinken modu estrategiko eta jasangarrian globalki hedatzea bilatzen duten enpresekin lan egiten dute.

Riza  Taldeak  bere  presentzia  handitu  du  Alemanian,  produkzio-kostuak  ia  %  40  murrizten  dituen  lanarekin
26/03/2025 Nazioartekotzea

Riza Taldeak bere presentzia handitu du Alemanian, produkzio-kostuak ia % 40 murrizten dituen lanarekin

KTR Systems GmbH multinazional alemaniarraren filial baterako baliabideak optimizatu ditu enpresa gipuzkoarrak. Orain arte, Europako eta Ipar Amerikako zortzi herrialdetan aritu da, eta urtero 60 milioi euroko fakturazioa du.

Irizar  Forge,  mende  bat  garabietarako  kakoetan  espezializatuta
11/03/2025 Nazioartekotzea

Irizar Forge, mende bat garabietarako kakoetan espezializatuta

Enpresak egoitza Lazkaon du eta bere produktu sofistikatuak 60 herrialdetara esportatzen ditu. Gainera, bere merkatua hainbat sektoretara zabaldu du, off shorera, adibidez.

Egaña  Group,  zazpi  hamarkadako  historia  eta  nazioarteko  asmoak  dituen  Gipuzkoako  familia  enpresa
03/03/2025 Nazioartekotzea

Egaña Group, zazpi hamarkadako historia eta nazioarteko asmoak dituen Gipuzkoako familia enpresa

Aurten hiru enpresak lantegi berean batzeaz gain, atzerrian duten presentzia zabaltzea du helburu konpainiak.

Asier  San  Millán  (Siderex):  “Deskarbonizazioa  eta  emisioen  murrizketa  ezinbesteko  helburuak  dira  lehiakorrak  izaten  jarraitzeko”
26/02/2025 Nazioartekotzea

Asier San Millán (Siderex): “Deskarbonizazioa eta emisioen murrizketa ezinbesteko helburuak dira lehiakorrak izaten jarraitzeko”

Euskadiko Siderurgiaren Kluster Elkarteak siderurgiaren balio-kate osoko enpresak biltzen ditu, eta funtsezko arlo batzuetan egiten du lan, hala nola nazioartekotzean, garapen jasangarrian, berrikuntza teknologikoan eta talentuaren prestakuntzan.

Loco  Polo:  “Hauxe  da  zerotik  hasita  sortu  dudan  eta  urte  gehien  dituen  proiektua”
13/02/2025 Nazioartekotzea

Loco Polo: “Hauxe da zerotik hasita sortu dudan eta urte gehien dituen proiektua”

Iñigo Galdonak, enpresaren sortzaileetako batek, artisau-izozkien proiektua bultzatu du Gipuzkoatik, eta beste hainbat herritan ere saltzen dute: Frantzian edo Omanen, adibidez

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.