La Nave enpresaren farolak Asia eta Afrikako merkatuetaraino iritsi dira
La Nave 1947an sortutako ETE familiar bat da. Berantevillan (Araba) du egoitza, eta Estatuko hiriburu garrantzitsuenetarako farolak diseinatu eta fabrikatzen ditu. Horretarako, bere produktuaren diseinua egokitzen du merkatuaren premietara, dela antzinako modeloak garatuz edo dela berriak sortuz arlo publiko eta pribatuko erakundeentzat. Gaur egun, erreferentziazko enpresa bat da argiztapen publikoaren merkatuan, baina bere hastapenetan nekazaritzarako makineria fabrikatzen zuen, eta gerora burdinaren galdaketan ere aritu zirela diosku María Jesús Gavelak, konpainiako Erosketa arloko zuzendariak.
Nola diseinatzen eta fabrikatzen da farola bat?
Lehenik eta behin, marrazki bat egiten da, alderdi guztiak zehatz-mehatz mugatuz, lodierak kalkulatuz… eta behin hori zirriborratutakoan, moldeak diseinatzen dira, lehenik zurezkoa eta gero aluminiozkoa. Azken hori da piezak galdatzeko erabiltzen dena.
Zertan aldatu dira farolak duela 20 urtekoekin alderatuta?
Gaur egungo diseinuak sinpleagoak dira. Duela 20 urte gehienbat farola klasikoak jartzen ziren, eta horrek berekin dakar asko marraztu beharra; orain, berriz, nahiago izaten da farola minimalistagoak jartzea, eta diseinu horiek lortzeko burdinurtuzko oinarriak egiten ditugu, 4-9 metro bitarteko altuera duten altzairuzko edo altzairu herdoilezinezko fusteekin. Bezeroek eskatuz gero, batzuetan amaierako akaberan kolore desberdina ematen diegu oinarriari eta fusteari.
La Nave-ren farolen artean zein da diseinurik ohikoena?
Ez dago diseinu bat beste bat baino ohikoagoa, bezeroaren gustuen arabera da hori. Egia da badaukagula Villa izeneko farola modelo bat, eta hori da gehien saltzen dena, 3,20-4 metro bitarteko altuera izan dezakeelako.
Administrazio publikoak al dira zuen sektore-bezero ohikoenak?
Amaierako bezeroak udalak izaten dira, baina badaude zuzeneko bezeroak ere. Farola gehienak material elektrikoen biltegiei, instalatzaileei eta eraikitzaileei saltzen dizkiegu.
Saudi Arabiatik Portoraino… Esportazio horiek proiektu bereziak al dira?
La Nave-k hainbat herrialdetara esportatzen du, hala nola, Aljeria, Maroko, Emirerri Batuak, Saudi Arabia, Oman, Txipre eta Portugalera. Esportazioek ia beti eskatzen dituzte proiektu bereziak, diseinuan aldaketak egin behar izaten direlako bezeroak hala eskatuta.
Euskadin apenas duzue lehiarik, baina Estatuan bai… Zuen ustez, zein da zuen indargunea?
Gure indargunea bezeroarekiko komunikazio zuzena da: erantzun oso azkarrak ematen dizkiegu, entrega-epe laburrak ditugu eta berehala erantzuten diegu balizko intzidentziei. Halaber, urte askotako esperientzia daukagu bizkarrean, eta horrek fidagarri egiten gaitu hornitzaile bezala.
Kutsadura luminikoak badu eraginik farola bat diseinatu eta fabrikatzeko orduan?
Eragina du argian. LED teknologiara egokitu ditugu modelo klasikoak eta modernoak.
Nolakoa da farola perfektua?
Ongi eginiko galdaketa-akabera izan behar du, ongi markatutako marrazkia, eta barneko mekanizazioek ere ongi eginak egon behar dute, pieza guztiak ongi lotu daitezen. Eta, jakina, amaierako akaberak egokia izan behar du, eta pintura oso garrantzitsua da horretarako. Funtsezkoa da ongi aukeratzea pintura-hornitzailea eta farolak margotuko dituen pertsona, farolaren estetika atsegina izan dadin.
Zenbat irauten du farola batek?
Bizitza osoa! Kolpe bortitz batek, adibidez, auto baten kolpeak hautsi lezake farola bat. Baina, halaber, esan behar da pinturari dagokionez mantenimendu-lanak behar dituztela gutxienez hamar urterik behin.
Lotutako albisteak

Diseinua, estrategia eta helburua: horrela egiten du lan Dot.-ek, erakundeei aldaketarantz laguntzen dien kooperatibak
Hainbat bulego ditu gaur egun, eta krisi testuinguru batean jaio zen, sortzaileak hainbat eszenatokitara egokitzera behartu dituena.

MEPRO Medical Reproductive Solutions, gizarte-helburu teknologia: ugalkortasun maskulinoa berritzen
Gure helburua osasun-profesionalei eta bikoteei antzutasunaren erronkei aurre egiteko tresna berritzaile, seguru eta eraginkorrak eskaintzea da

Aloka, profesionalen artean ikus-entzunezko materiala alokatzeko plataforma
Gipuzkoako startup-ak hainbat ekipo eskaintzen ditu, hala nola kamerak, grabagailuak, mikrofonoak, droneak. Mobile World Congress-eko 4YFN biltzarrean parte hartu zuen, SPRI Taldeak kudeatutako stand batekin, webgunea inbertsore eta bezero potentzialei aurkezteko.

Metagra, mende erdiko berrikuntza automobilgintzarako hotzeko estanpazioan
Bergarako enpresa pieza konplexuen fabrikazioan sendotu da, jasangarritasunaren eta berrikuntzaren alde eginez.

Jon Ander Egaña: “BASQUE FOOD CLUSTERrek elikadura euskal industriaren sektore estrategiko gisa kokatzea lortu du”
Elikatze-katearen euskal elkartea 150 enpresa eta erakunde baino gehiagoren lehiakortasuna hobetzeko lanean ari da, berrikuntzaren garapenarekin, lankidetza-proiektuekin eta teknologien integrazioarekin.

Siteco, 30 urte automatikoki ordaintzeko makinak ekoizten
Arabako enpresak administrazio publikoarekin eta ostalaritza sektorearekin egiten du lan, eta urteak daramatza nazioarteko merkatuan.

Mecanizados Patro enpresak “fidagarritasuna, segurtasuna eta eraginkortasuna” eskaintzen ditu trenbide-sektorean
Serie laburretarako eta luzeetarako pieza espezifikoak fabrikatzen ditu enpresa arabarrak, doitasun handiko lan-tresna eta makinekin.

Icónica, errotulua artelan bihurtzen denean
Arabako enpresa da kartelak fabrikatzen dituen Euskadiko azken enpresetako bat. Hain zuzen ere, bost hamarkada daramatza lanean eta teknika eta artisautza uztartzen ditu bere produkzioak

Lorra, lau hamarkada inguru Bizkaiko nekazaritzako elikagaien kooperatibismoaren funtsezko zutabe gisa
Gaur egun, erakundearen lehentasuna zahartutako sektore honetako erretiroak ordezkatzea da, belaunaldi-erreleboaren bidez.

GuLink: Kulturak konektatzen eta negozioak sustatzen aro globalean
GuLinken modu estrategiko eta jasangarrian globalki hedatzea bilatzen duten enpresekin lan egiten dute.