Euskal heldulekuak Saudi Arabiako ‘The line’ proiekturako
Altzairu herdoilgaitzezko hiri-altzarien sorta berri baten merkaturatzea, Jean Louis Iratzoki diseinatzailearen sinadurarekin, eta Basque Designen nortasuna indarrez transmititzen duena, Didheyaren apustu berria da. “Hiri-ingurune jasangarriak, irisgarriak eta nortasun propiodunak sortzeko ideia indartzen du”, azpimarratzen du Aitor Ramos Muguruzak, Didheya-ko bazkide sortzaile eta gerenteak.
Enpresa gipuzkoarrak 30 urte baino gehiago daramatza funtzionaltasuna, iraunkortasuna eta diseinua konbinatzen dituzten altzairu herdoilgaitzezko osagaiak diseinatzen eta fabrikatzen. “Gure produktuek irisgarritasuna, erosotasuna eta estetika hobetzen dituzte mugikortasun eta arkitektura inguruneetan”, ziurtatu du. Berriki, Saudi Arabiako The line proiektuan parte hartu du, non neurrira egindako heldulekuak hoteletako baten barne-diseinuaren parte diren. “Gure heldulekuekin ere amaitu dugu, eta CAFen eskutik, Amsterdamgo Metroaren proiektua”, gehitu du.
Altzairu herdoilgaitzean oinarritzen da, besteak beste, igogailuetarako eskubandak eta garraio publikorako heldulekuak, eta arkitekturarako eta barne-diseinurako burdineria eta dekorazio-elementuak egiteko. “Gure produktu arrakastatsuena trenbide sektorerako helduleku kurbatu pertsonalizatuen sistema izaten jarraitzen du”, aitortu du.
Gainera, enpresak “arreta berezia jartzen du ergonomian, estetikan eta ingurune zorrotzetan integratzean, hala nola tren-ingurunean, hiri-ingurunean edo etxebizitza-ingurunean”, nabarmendu du euskal enpresako ordezkariak.
Irungo konpainiak bere ekoizpenaren %80 esportatzen du eta hazkundea “bikoiztu” du “azken zortzi urteetan. 2025ean 6,7 milioi euroko fakturazioa lortzea espero dugu”, aurreratu du Ramos Muguruzak.
Plantillaren hazkunde garrantzitsua
Didheyako plantilla 40 pertsonek osatzen dute gaur egun, “2018tik 15 gehitu ondoren”, gogoratu du. Gainera, gerenteak dioenez, “hazkundearen erritmoa eta negozio-lerroen dibertsifikazioa kontuan hartuta, datozen urteetan taldea handitzen jarraitzea aurreikusten dugu, batez ere profil teknikoei, diseinuari eta antolaketari dagokienez”.
Euskal enpresaren jarduera garraio publikoaren, arkitekturaren eta interiorismoaren, banaketa handiaren (brikolajea eta burdindegia) eta erakunde publikoen sektoreetan oinarritzen da. “Nazioarteko lehen mailako markekin ari gara elkarlanean, hala nola CAF, Stadler, Irizar eta ThyssenKrupp-ekin”, zerrendatu du Aitor Ramosek.
Gainera, Europa osoan, Kanadan, Estatu Batuetan, Mexikon eta Australian aritzen da. “Gure diseinuaren eta berrikuntzaren filosofiarekin bat datozen aukera berriak aztertzeko prest gaude beti”, aurreratu du.
Gerenteak dioenez, etorkizuneko helburuak “nazioartean dugun posizioa sendotzen jarraitzea, hiri-altzarien lerroa indartzea eta gure prozesu guztien digitalizazioan eta jasangarritasunean aurrera egitea”.
Euskal enpresen nazioarteko proiektuak bultzatzea da SPRI Taldearen helburuetako bat; izan ere, Basque Trade and Investment Nazioartekotzeko Euskal Agentziaren bidez, leihatila bakarraren bidez bere baliabide eta laguntza guztiak jartzen ditu enpresen eskura, adibidez Elkartu, Gauzatu edo BEINT eta Global Training Bekak.
SPRI Taldeak aukera ematen die euskal enpresei haien jardueraren berri emateko bere informazio-kanaletan. Zure proiektua gure gaiekin lotuta badago (I+G+b, digitalizazioa, internazionalizazioa, ekintzailetza, berrikuntza…), Zutaz mintzo gara ekimenean parte har dezakezu.