Diseinua, estrategia eta helburua: horrela egiten du lan Dot.-ek, erakundeei aldaketarantz laguntzen dien kooperatibak
Dot., enpresa eta erakundeekin lan egiten duen diseinu-estudio bat da, berrikuntzaren bidez benetako inpaktua sortzeko asmoz. Hiru arlo nagusietan zentratzen da: “aukera berriak irekitzen dituzten” negozio-estrategien diseinua; “kultura arinagoak eta kolaboratiboagoak sustatzeko” erakunde-eraldaketa, eta pertsonengan zentratutako produktu eta zerbitzuen sorkuntza, “narratiba berrien bidez egungo balio eta erronkekin konektatuz”. Azterketak Bilbon, Donostian, Madrilen eta Nairobin ditu bulegoak.
Enpresa 2011n sortu zen eta kooperatiba bat da. “Gure potentzial indibidual eta kolektiboa garatzeko aukera ematen digun enpresa ereduan sinesten dugu”, azaldu du Olatz Ibarretxe, Dot enpresako bazkide eta arduradunetako batek. Sortzaileak, berrikuntza sozialeko funtsezko ekimenetan parte hartzetik zetozen, hala nola Impact HUB (Berlinen eta Bruselan) eta Mondragon Team Academy, zeinak, Ibarretxek dioen bezala, “gaur egun nazioarteko erreferenteak baitira inpaktu- eta hezkuntza-ekintzailetzan”.
Bere historia design thinking eta service design metodologien gorakadarekin batera gertatu zen. Testuinguru horretan, gizarte- eta ingurumen-berrikuntzari buruzko narratibek eta Garapen Jasangarrirako Helburuek gero eta garrantzi handiagoa zuten. “Hamarkada bat baino gehiago igaro ondoren, produktu, zerbitzu eta esperientzia eraldatzaileak sortzeko beharrak inoiz baino indar handiagoa du, eta aitzindari diren erakundeekin lankidetzan jarraitzearen abantaila dugu, asmoa duen berrikuntza lortzeko bidean”, zehaztu du bazkideak.
Kooperatiba sortzeko erabakia sortzailekideen aurretik egindako ibilbidearen ondorio izan zen. “Horri esker, diseinuak negozio-motor eta inpaktu sozialaren sortzaile gisa duen potentziala ezagutu ahal izan genuen. Estatu Batuetan eta Asian ereduak eta erreferenteak hurbiletik arakatzeak inspiratu gintuen Dot-i bizia ematera”, kontatzen du Ibarretxek. Gainera, 2011 zen, eta 2009ko krisiak oraindik arrastoa uzten zuen, eta, bazkideak dioen bezala, “aldaketa-testuinguru batean jaio ginen, sakon markatu gaituen baldintza batean. Modu naturalean eroso sentitzen gara etengabeko eraldaketako agertokietan, eta hortxe ematen dugu, hain zuzen ere, gure balio bereizgarria: eboluzioa eta berrikuntza eraldatzeko asmoz bultzatzen dituen sormen-prozesu baten bidez “.
Gaur egun, tokiko eragile askorekin kolaboratzen du, hala nola BBK Fundazioarekin, Eusko Jaurlaritzarekin, Gipuzkoako Foru Aldundiarekin, Eroskirekin edo EITBrekin. Hala ere, hasiera-hasieratik, Estatuan zein nazioartean lan egin du hainbat enpresarekin, hala nola Danone, Coca-Cola, JCDecaux, Oportoko Metropoli Area, UNICEFen Berrikuntza Globaleko bulegoa, Lanaren Nazioarteko Erakundea eta Google. Ibilbide horri esker, enpresak hainbat proiektu garatu ditu Portugal, Alemania, Suedia, India, Txina, Hego Korea, Somalia, Djibouti, Burundi, Mauritania eta Kenyan, besteak beste. Izan ere, Nairobiren egoitzak Afrika ekialdeko ekimenak laguntzeko balio du.
Azken urteotako lorpenik esanguratsuenetako bat Nazio Batuekin lortutako akordioa eta UNICEFen berrikuntza globaleko bulegoarekin izandako lankidetza izan dira, bertan diseinatu baitzuen maila globalean ezarritako berrikuntza-estrategia. Tokiko mailan, Obe Hettich, Elexalde eta Didheya bezalako enpresa industrialen gaitasunen berrinterpretazioan lan egin du, “beraien etengabeko hazkundea ahalbidetu duten merkatu berriak elkarrekin bultzatuz”.
Gainera, BBK Fundazioarekin eta EITBrekin lankidetzan aritzeak inpaktu sozialeko ekimenetan parte hartzeko pribilegioa ematen dio, hala nola BBK Kliman eta EITB Ekin, “helburu eraldatzailea duten proiektuak garatzen lagunduz”.
Etorkizunari begira, “etorkizuna imajinatzen eta eraikitzen” jarraitzeko pentsamendua biziki maite du enpresak. Bere ekimen gakoetako bat The Future Game da. Horrekin etorkizuna gazteen begiradatik arakatzen du, eszenatoki berritzaile eta jasangarrien sorreran haien parte-hartze aktiboa bultzatuz. 2025ean, ekimen hau proposamen eta ekintza berriez beteta dator, benetako inpaktua sortzea helburu dutenak, sormena, berrikuntza soziala eta etorkizun desiragarrien eraikuntza sustatuz. “Parte-hartzeak mundua eraldatzeko duen ahalmenean sinesten dugu, eta pertsonak, ideiak eta asmoak konektatzen dituzten metodologien alde egiten jarraitzen dugu, axola duten irtenbideak diseinatzeko”, amaitu du Ibarretxek.
Euskal enpresen nazioarteko proiektuak bultzatzea da SPRI Taldearen helburuetako bat; izan ere, Basque Trade and Investment Nazioartekotzeko Euskal Agentziaren bidez, leihatila bakarraren bidez bere baliabide eta laguntza guztiak jartzen ditu enpresen eskura, adibidez Elkartu, Gauzatu edo BEINT eta Global Training Bekak.
SPRI Taldeak aukera ematen die euskal enpresei haien jardueraren berri emateko bere informazio-kanaletan. Zure proiektua gure gaiekin lotuta badago (I+G+b, digitalizazioa, internazionalizazioa, ekintzailetza, berrikuntza…), Zutaz mintzo gara ekimenean parte har dezakezu.
Lotutako albisteak

Lancor, altxatzeko motor elektrikoen fabrikazioan Europako liderra
Abanto-Zierbenako enpresak SPRI Taldearen Gaitasun Digital Profesionalen programako laguntza jaso du eta esportaziorako produktu propioak garatzearen aldeko apustua egiten du.

Rebel Tickets, sarreren birsalmentan iruzurrari eta gehiegizko prezioei aurre egiteko sortutako enpresa bizkaitarra
Gaur egun, beren publikoari baimendutako birsalmenta eskaini nahi dioten jaialdi, kontzertu eta bestelako ekitaldien sustatzaileekin lan egiten du.

Ormazabalek 20 milioi inbertitu ditu Igorreko lantegian bere industria ahalmena handitzeko
SPRI Taldeak aukera ematen die euskal enpresei haien jardueraren berri emateko bere informazio-kanaletan. Zure proiektua gure gaiekin lotuta badago (I+G+b, digitalizazioa, internazionalizazioa, ekintzailetza, berrikuntza…), Zutaz mintzo gara ekimenean parte har dezakezu.

Mercanza: “Bezeroa bere datuen ustiapenean espezializatua bihurtzen dugu”
Enpresak eraldaketa digital tradizionala gaindituz soluzioak eta zerbitzuak eskaintzen ditu, enpresen eraginkortasuna eta produktibitatea bultzatzeko.

EatAmigo, ostalaritzako eskaerak automatizatzeko AA erabiltzen duen tresna
Gipuzkoako enpresak jatetxeekin, ostalaritza kateekin eta elikagai banaketa enpresekin egiten du lan estatu mailan, eta duela gutxi Mexikon lortu du lehen bezeroa.

Zabalgarbik denbora errealeko analisi-tresnekin modernizatu du bere azpiegitura
Besteak beste, biki digitala eta adimen artifizialean oinarritutako teknologiak ezartzeaz gain, lurrun-gainberogailu bat instalatzea du helburu enpresak, energia-eraginkortasuna eta jasangarritasun operatiboa hobetzeko ekimen estrategiko bat.

HIMUGI proiektuak mugikortasunean eta garraioan aplikazioak dituen hidrogeno-propultsio sistema bat lortu nahi du
Euskal erakundeen arteko partaidetza eta lankidetza handia du, eta SPRIren Hazitek programaren laguntza ekonomikoa jaso du.

MEPRO Medical Reproductive Solutions, gizarte-helburu teknologia: ugalkortasun maskulinoa berritzen
Gure helburua osasun-profesionalei eta bikoteei antzutasunaren erronkei aurre egiteko tresna berritzaile, seguru eta eraginkorrak eskaintzea da

Tecoplasek plastiko teknikoen eraldaketan erreferentzia gisa sendotzea du helburu
Bizkaiko enpresak industria-sektorerako eta uren tratamenduko sektorerako lantzen du material hori, eta akuikultura- edo elikagaigintza-sektoreetan duen posizioa handitzea esploratzen ari da.

Aloka, profesionalen artean ikus-entzunezko materiala alokatzeko plataforma
Gipuzkoako startup-ak hainbat ekipo eskaintzen ditu, hala nola kamerak, grabagailuak, mikrofonoak, droneak. Mobile World Congress-eko 4YFN biltzarrean parte hartu zuen, SPRI Taldeak kudeatutako stand batekin, webgunea inbertsore eta bezero potentzialei aurkezteko.