Albisteak 31 urtarrila, 2024

Toro y Betolazaren azalera 243.000 metro karraturaino handituko da Bilboko Portuan

Zamaketaria funtsezko eragileetako bat da Portuko trantsizio energetikoan. "Merkatuko efizienteenak eta jasangarrienak" diren hiru ontzi berri aurkeztu ondoren, hedatu egingo da negozioaren eta trafikoaren hazkundeari aurre egiteko, bereziki, industria eolikoaren hazkundeari.
-

Consignaciones Toro y Betolazak duela 50 urte baino gehiagotik eskaintzen ditu portu-zerbitzuak Bilboko Portuan, baina 1950ean hasi zen lehengaiak inportatzen eta banatzen tokiko kontsumorako, eta geroago industrialetarako. Gaur egun, Finnlines armadore finlandiarraren agentea da Bilboko Portuan, eta Europako iparraldearekin egiten du geldialdia astero; presentzia eta instalazio propioak ditu Pasaia, Gijon eta Avileseko portuetan, bai eta Bilbon eta Azuqueca de Henareseko portu lehorrean ere; eta 2022an 40 milioi euroko salmentak izan zituen. 

Azken urteotan iraunkortasunaren eta ingurumenaren aldeko apustu handia egin du, eta Bilboko Portuko trantsizio energetikoan eragile aktiboenetako bat da, puntako beste enpresa batzuekin batera, hala nola Haizea Wind Group, Nordex edo Lointek. “Operadore guztiok itsas garraioaren hazkunde jasangarrian aktiboki laguntzeko betebeharra dugu, munduko merkataritzaren % 90 inguru baita, Nazioarteko Itsas Erakundearen (IMO) arabera”, nabarmendu du Gorka Zabalak, Toro y Betolazaren zuzendariak. 

Konpainiaren azken garapena horren adibide da. Izan ere, iazko irailean Finnlinesen hiru ro-ro hibrido eco class aurkeztu zituen: “Finneco I”, “Finneco II” eta “Finneco III”. Europa iparraldean nabigatzen duten salgaien garraiorako ontzirik “efizienteenak eta iraunkorrenak” eta “mundu mailako ekologikoenetakoenak” dira, Zabalaren esanetan. “Ia 6.000 metro linealeko karga-edukiera dute, eta 300 atoi, 150 auto eta 500 edukiontzi ontziratu daitezke, baita industria- eta proiektu-kargak ere. Nabarmentzekoak dira litiozko baterien sistema, maniobran eta portuan egon bitartean 7 eta 8 ordu bitarteko autonomia elektrikoa izatea ahalbidetzen duena, eta kontsumoa eta ingurumen-inpaktua murrizteko teknologia batzuk, hala nola aire bidezko lubrifikazio-sistema berritzaile bat, burbuila-geruzak sortzen dituena marruskadura eta erresistentzia hidrodinamikoa murrizteko; 600 m2 eguzki-panel, ontzian erabiltzeko elektrizitate iraunkorra sortzeko; edo motor nagusien mota eta tamaina arretaz hautatzea, ahalik eta erregai gutxien kontsumitzeko, besteak beste”, azaldu du.  

Astero, Bilbo Belgikako Zeebrugge eta Anbereseko, Finlandiako Helsinki eta Hankoko eta Estoniako Paldiskiko portuekin lotzen dute. Gainera, 2024ko urtarriletik hona, Bilboko Portuko geldialdiak bikoiztu egin dira, batetik bira, Bilbotik mugitzen diren pieza eolikoen trafikoaren gorakadaren ondorioz, eta asteroko hirugarren geldialdi bat egiteko aukera aztertzen ari dira. “Portu Agintaritzak bere instalazioak hub eoliko bihurtzeko egin duen apustu irmoan, eskala berri hau ezartzea kalitatezko jauzia da”, azpimarratu du zuzendari kudeatzaileak. 

Hori ez da jasangarritasunerantz egin duen urrats bakarra; izan ere, “gure helburua da ahalik eta ekimen gehienetan parte hartzea, batez ere, iraunkortasunari dagokionez“, adierazi du Zabalak. Horrela, bada, azken urte honetan Sails for Cargo proiektuan parte hartu du. Bertan, EEMS Traveller itsasontziarentzat munduko xurgapen-belarik handienak instalatzen parte hartu du. Horren bidez, erregaia % 40ra arte aurreztu daitekeela uste da. Gainera, % 100 BioAutoGas erregaian oinarritutako BioAutogas V8 lehen motor europarrarekin hornitutako Revenant orga berriaren proiektuari babesa eman dio. Era berean, langileak trebatze aldera, SPRI Taldeak eskainitako Konpetentzia Digital Profesionalen programa burutu du, eta enpresa berritzaile gisa akreditatu dute erakunde bereko Hazinnova programa amaitu ondoren. 

62.000 m2 gehiago eta 3,5 milioi euro hazkundea bultzatzeko

Sektore eolikoko piezen trafikoak, proiektuen tamaina eta tipologiagatik, “espazio gehiago behar du manipulatzeko, gordetzeko eta biltegiratzeko”, Zabalaren esanetan. Hori dela eta, Toro y Betolazak instalazioaren azalera 62.000 metro koadrotan handitzea eskatu zion Bilboko Portuari. Eskaera onartu egin da, eta, beraz, konpainiak 243.000 metro karratuko azalera izango du. “Handitze horrek aukera ematen digu gure bezeroen beharrei erantzuteko, oro har, eta Finnlinesen bi eskalak sendotzeko lan egiteko, bereziki. Gainera, funtsezko operadore gisa dugun posizioa sendotu nahi dugu, eta Bilboko Portuaren hedapenean eragile nagusietako bat izan “, gaineratu du. 

Era berean, konpainiak 3,5 milioi euro inbertituko ditu datozen bi ekitaldietan bere hazkundea bultzatzeko. “Lehen hiruhileko honetan, adibidez, bi zubi-garabi izango dituen parke bat ezarriko dugu, eta joan den urrian erosi genituen eskorgei eta straddle carrier garabiari gehituko zaie, behar berrietara egokitzeko”, amaitu du. 

SPRI Taldea RIS 3 Euskadi estrategia abian jartzen duen eragileetako bat da, energiaren, fabrikazio aurreratuaren, bio-osasunaren eta nanozientziaren arloetan espezializazio adimenduna bultzatzeko. 

Lotutako albisteak

Energia  Clusterra,  orain,  BASQUENERGY  Cluster  da
12/06/2025 Kluster politika

Energia Clusterra, orain, BASQUENERGY Cluster da

BASQUENERGY Clusterrak euskal energia-industriaren nazioarteko izaera nabarmendu nahi du, Euskadin oso errotuta dagoen eta merkatu globalean presentzia handia duen sektorea baita

Basquevoltek  bere  lidergo-estrategia  indartu  du  egoera  solidoko  baterietarako  elektrolitoan

Basquevoltek bere lidergo-estrategia indartu du egoera solidoko baterietarako elektrolitoan

Konpainiak Europan elektrolitoaren erreferentziazko hornitzaile gisa duen posizionamendua lehenetsi du, automobilen eta gelaxken fabrikatzaileekin akordio estrategikoak eginez

Net-Zero  Basque  Industrial  Super  Cluster  arrakasta-eredu  gisa  aurkeztu  dute  trantsizio  energetikoari  eta  deskarbonizazioari  buruzko  hiru  ekitalditan
06/06/2025 Deskarbonizazioa

Net-Zero Basque Industrial Super Cluster arrakasta-eredu gisa aurkeztu dute trantsizio energetikoari eta deskarbonizazioari buruzko hiru ekitalditan

Instituzioen konpromisoa nabarmentzen da, hauek konbinatzen dituen trantsizio energetiko industrialarekin: isurpenak murriztea, lehiakortasuna eta Euskadiko ekonomiarentzat aukera berriak sortzea

Nola  eraldatuko  dute  hiri-mugikortasuna  PMUSek?

Nola eraldatuko dute hiri-mugikortasuna PMUSek?

Hiri Mugikortasun Iraunkorreko Planak hiri-espazioan desplazamendu-modu iraunkorragoak ezartzea helburu duten jardueren multzoa dira, mugikortasun eraginkorragoa eta arduratsuagoa ahalbidetuz

Europako  sektore  eolikoak  32.000  milioi  baino  gehiago  bildu  zituen  2024an  inbertsioetan  egiturazko  eragozpenei  aurre  eginez

Europako sektore eolikoak 32.000 milioi baino gehiago bildu zituen 2024an inbertsioetan egiturazko eragozpenei aurre eginez

Basque Trade & Investmentek Wind Europe topaketako ondorio nagusiak jaso ditu azken ohar teknikoan, sektorearen egungo egoera, erronkak eta hazkunde-aurreikuspenak aztertuz

Mikel  Jauregi:  “deskarbonizazio  adimentsuaren  aldeko  apustua  egiten  dugu,  eta  bide  desberdinetatik  hel  gaitezke  horretara”
21/05/2025 Deskarbonizazioa

Mikel Jauregi: “deskarbonizazio adimentsuaren aldeko apustua egiten dugu, eta bide desberdinetatik hel gaitezke horretara”

Sailburuak adierazi duenez, Euskadi, azken hilabeteotan, ahalegintzen ari da bertako industriak eta bertan ezarri nahi diren enpresa-proiektu berriek eskatzen duten potentzia lortzen

Bizitegi-jabeen  komunitateetako  instalazio  elektriko  zaharrak  berritzeko  inbertsioetarako  laguntza-programa
15/05/2025 Deskarbonizazioa

Bizitegi-jabeen komunitateetako instalazio elektriko zaharrak berritzeko inbertsioetarako laguntza-programa

EEEren programa Deskarboniza programaren parte da

Energia  berriztagarrien  bidez  autokontsumorako  energia  elektrikoa  sortzeko  eta  kontsumo  termikoak  elektrifikatzeko  laguntza-programa
15/05/2025 Deskarbonizazioa

Energia berriztagarrien bidez autokontsumorako energia elektrikoa sortzeko eta kontsumo termikoak elektrifikatzeko laguntza-programa

EEEren programa Deskarboniza programaren parte da

Deskarboniza  2025  plana  aurkeztu  da
08/05/2025 Deskarbonizazioa

Deskarboniza 2025 plana aurkeztu da

Deskarboniza plana erakundeen arteko elkarlanean oinarritutako plana da, Eusko Jaurlaritzaren zenbait laguntza-programa eta foru-aldundien kenkari fiskalak biltzen dituena, Euskadiko industriaren deskarbonizazio adimenduna bultzatze aldera

Euskadiko  industriaren  ingurumen-hobekuntza  bultzatzea,  Deskarbonizazio  Industrialerako  Programaren  bidez
08/05/2025 Deskarbonizazioa

Euskadiko industriaren ingurumen-hobekuntza bultzatzea, Deskarbonizazio Industrialerako Programaren bidez

20 milioi euro Euskadiko enpresen inbertsioei laguntzeko eta haien lehiakortasuna hobetzeko prozesuan laguntzeko, neutraltasun klimatikorako trantsizioan oinarritutako Europako eta mundu mailako testuinguruan.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.