ScrapAd: “Sektorea digitalizatu nahi dugu ekonomia zirkularra bizkortzeko eta metal birziklagarriak baztertzea saihesteko”
Bureau of International Recycling (BIR) federazioaren datuen arabera, urtean baztertutako metalen % 30 baino ez da birziklatzen. Hala ere, birziklatutako metalak erabiltzeak zortzi aldiz CO2 gutxiago isurtzea eragin dezake, eta, gainera, naturako metalak erauzteko prozesuarekin alderatuta, energia eta ur gutxiago kontsumitzea eska dezake. Helburu horrekin lerrokatzeko, duela lau urte, Sara Montesek eta Samuel Ruiz de Lorenzok ScrapAd sortu zuten, 125 herrialde baino gehiagotan txatarra eta metal birziklagarriak salerosten dituen plataforma.
Ruiz de Lorenzok, orain CEO denak, ideia “Las Vegasen antolatutako birziklatze sektoreko makineriarentzako azoka batean” sortu zela dio. “Birziklatzaile espainiar bat bere materialak Estatu Batuetara esportatzeko erosleak bilatzen saiatzen ari zen, eta sektoreak erraztasun eta gardentasun gehiago eman beharko lituzkeela eta beste industria batzuek jada aplikatzen zituzten teknologia berriak aprobetxatu beharko lituzkeela pentsatu genuen. Enpresa birziklatzaileek transakzioak arrakastaz egin ahal izateko egin behar zituzten prospekzio, bidaia eta negoziazio ahaleginak aztertu ondoren, plataforma hau sortzea pentsatu genuen”.
Horrela, ScrapAd sektore tradizional bat digitalizatzeko anbizioarekin sortu zen, ekonomia zirkularra bizkortzeko eta, horrela, berraprobetxatu litezkeen metalak baztertzen jarraitzea saihesteko. Eta lortzen ari da: bere plataformaren bidez saldutako material guztietan oinarritutako inpaktu-txosten baten arabera, lau urtean 39.000 tona CO2 saihestu ditu. Horrek guztiak lagundu du ScrapAd Euskadiren enbaxadore gisa izendatu izana 2024ko Espainian eragina duen ekintzailetzaren TOP101 Aitorpenetan.
Zehazki, ScrapAdek plataforma bat eskaintzen du, hondakinen erosketan eta salmentan end to end operatiba bat emateko gai dena: “Erregistratzen diren enpresak egiaztatzeaz arduratzen gara, eta, horrela, balizko iruzurrak saihesten ditugu, prozesu logistiko guztia kudeatzeaz gain. Horrela, enpresek bakarrik materiala prestatuta utzi behar dute beren instalazioetan, eta gu arduratzen gara materiala jasotzeaz eta eroslearen instalazioetan entregatzeaz”, azaldu du Ruiz de Lorenzok.
ScrapAd-ek dagoeneko 125 herrialde baino gehiagoko 3.000 enpresa baino gehiago ditu erregistratuta. “Hori nazioartekotzerako ate irekia da, eta plataforma hau asmatzean identifikatzen dugun premia nagusietako bat betetzen du: birziklatzaileek saltzaile berak erosi behar izaten dituzte maiz, merkatuko prezioen konparazio argia lortzeko zailtasunei aurre eginez, bai nazio mailan, bai nazioartean”, dio ScrapAdeko CEOak.
Zentzu horretan, ScrapAd oso bideratuta dago Espainiako, Frantziako, Mexikoko eta Erresuma Batuko merkatuetara. Hala ere, Ruiz de Lorenzoren arabera, Txina, Pakistan eta India bezalako herrialdeetan ere presentzia du, hondakinen eskatzaile handiak baitira: “125 herrialde baino gehiagotan jarduten dugu, eta horrek enpresa ertain eta txikiei beren produktuak esportatzeko aukera ematen die, eta handiei prezioak askoz argiago eta errazago alderatzeko aukera”.
Prozesua sinplea da: lehenik eta behin, enpresek plataforman erregistratu eta beharrezko dokumentazioa bidali behar dute. Egiaztatu ondoren, enpresa gaituta egongo da materialak erosi eta saltzeko iragarkiak argitaratzeko, nahi dituzten merkataritza-baldintzei buruzko argazkiak eta xehetasunak barne. Une horretatik aurrera, erosleak eta saltzaileak harremanetan jar daitezke eta negoziazioei ekin. Negoziazio bat amaitzen denean, ScrapAd arduratzen da kontratuak, dokumentazioa eta logistika kudeatzeaz, saltzailearen instalazioetan materiala biltzea eta erosleari entregatzea ziurtatuz. “Gainera, saltzaileei ordainketak aurreratzen dizkiegu, eta 60 egunera arteko epea eskaintzen diegu erosleei ordainketa egiteko, transakzioen segurtasuna eta fidagarritasuna bermatuz”, gaineratu du Ruiz de Lorenzok.
CEOak balio diferentzial gisa nabarmentzen du enpresak garatu duen plataforma eta mugikorrarentzako app “intuitibo eta erabilerraza”, non “birziklatzaileek euren mugikorretik iragarkiak argitaratu ditzaketen urrats gutxitan. Ingurune segurua eskaintzen dugu, egiaztatutako enpresak eta transakzio gardenak soilik dituena. Dokumentazioaren eta logistikaren kudeaketa osoaz arduratzen gara, eta, horrela, haien hazkundea eta profesionalizazioa mugatzen duten oztopo burokratiko eta linguistikoak ezabatzen ditugu“, azaldu du Ruiz de Lorenzok.
Gaur egun, ScrapAd hainbat funtzionalitate berri garatzen ari da, saltzaileen eta erosleen arteko topaketa errazteko eta transakzioak merkatu giltzarrietan eskalatzeko. Etorkizunari begira, ScrapAd berrikuntzara bideratuta dago, eta “birziklapenaren sektorea iraultzeko misioarekin” bat egin du, “ekonomia zirkularra bizkortzeko eta ingurumen-inpaktua murrizteko. Sektore honen beharrak gero eta gehiago ulertzea funtsezkoa izango da gure bezeroentzako hornitzaile aukera onena bezala finkatzeko”.
SPRI Taldea RIS 3 Euskadi estrategia abian jartzen duen eragileetako bat da, energiaren, fabrikazio aurreratuaren, bio-osasunaren eta nanozientziaren arloetan espezializazio adimenduna bultzatzeko.
SPRI Taldeak aukera ematen die euskal enpresei haien jardueraren berri emateko bere informazio-kanaletan. Zure proiektua gure gaiekin lotuta badago (I+G+b, digitalizazioa, internazionalizazioa, ekintzailetza, berrikuntza…), Zutaz mintzo gara ekimenean parte har dezakezu.
Lotutako albisteak

Lancor, altxatzeko motor elektrikoen fabrikazioan Europako liderra
Abanto-Zierbenako enpresak SPRI Taldearen Gaitasun Digital Profesionalen programako laguntza jaso du eta esportaziorako produktu propioak garatzearen aldeko apustua egiten du.

Rebel Tickets, sarreren birsalmentan iruzurrari eta gehiegizko prezioei aurre egiteko sortutako enpresa bizkaitarra
Gaur egun, beren publikoari baimendutako birsalmenta eskaini nahi dioten jaialdi, kontzertu eta bestelako ekitaldien sustatzaileekin lan egiten du.

Ormazabalek 20 milioi inbertitu ditu Igorreko lantegian bere industria ahalmena handitzeko
SPRI Taldeak aukera ematen die euskal enpresei haien jardueraren berri emateko bere informazio-kanaletan. Zure proiektua gure gaiekin lotuta badago (I+G+b, digitalizazioa, internazionalizazioa, ekintzailetza, berrikuntza…), Zutaz mintzo gara ekimenean parte har dezakezu.

Mercanza: “Bezeroa bere datuen ustiapenean espezializatua bihurtzen dugu”
Enpresak eraldaketa digital tradizionala gaindituz soluzioak eta zerbitzuak eskaintzen ditu, enpresen eraginkortasuna eta produktibitatea bultzatzeko.

EatAmigo, ostalaritzako eskaerak automatizatzeko AA erabiltzen duen tresna
Gipuzkoako enpresak jatetxeekin, ostalaritza kateekin eta elikagai banaketa enpresekin egiten du lan estatu mailan, eta duela gutxi Mexikon lortu du lehen bezeroa.

Zabalgarbik denbora errealeko analisi-tresnekin modernizatu du bere azpiegitura
Besteak beste, biki digitala eta adimen artifizialean oinarritutako teknologiak ezartzeaz gain, lurrun-gainberogailu bat instalatzea du helburu enpresak, energia-eraginkortasuna eta jasangarritasun operatiboa hobetzeko ekimen estrategiko bat.

HIMUGI proiektuak mugikortasunean eta garraioan aplikazioak dituen hidrogeno-propultsio sistema bat lortu nahi du
Euskal erakundeen arteko partaidetza eta lankidetza handia du, eta SPRIren Hazitek programaren laguntza ekonomikoa jaso du.

Diseinua, estrategia eta helburua: horrela egiten du lan Dot.-ek, erakundeei aldaketarantz laguntzen dien kooperatibak
Hainbat bulego ditu gaur egun, eta krisi testuinguru batean jaio zen, sortzaileak hainbat eszenatokitara egokitzera behartu dituena.

MEPRO Medical Reproductive Solutions, gizarte-helburu teknologia: ugalkortasun maskulinoa berritzen
Gure helburua osasun-profesionalei eta bikoteei antzutasunaren erronkei aurre egiteko tresna berritzaile, seguru eta eraginkorrak eskaintzea da

Tecoplasek plastiko teknikoen eraldaketan erreferentzia gisa sendotzea du helburu
Bizkaiko enpresak industria-sektorerako eta uren tratamenduko sektorerako lantzen du material hori, eta akuikultura- edo elikagaigintza-sektoreetan duen posizioa handitzea esploratzen ari da.