Akting, gizarteari balioa emateko teknologia
Akting 2007. urtean sortu zen telekomunikazio ingeniari talde baten eskutik, Donostian, teknologiaren bidez pertsonen bizitza hobetzeko helburuarekin. Mugikorretarako, web-plataformetarako eta sistema adimendunetarako aplikazioak garatzen ditu, beste informazio-sistema mota batzuekin konektatzen direnak, bezeroen eraginkortasuna handitzeko.
Hasieran, Gipuzkoako enpresak itxarote-ilarak kudeatzeko eta kontrolatzeko sistema aitzindaria sortu zuen. “Ukipen-pantailen eta testu-mezuen bidez (2007. urteaz ari gara), herrialde osoko merkataritza-zentroek eta hipermerkatuek haien lerroak modu eraginkorragoan, eskariaren kontrol eta aurreikuspen handiagoarekin kudeatzeko aukera eman genuen”, dio Paul Mínguez-Olaondo Akting CEOak. Retail merkatuaren aldeko apustua eginez sortu zen, baina apurka-apurka sektore gehiagotan aplikatzen dituen teknologiak sendotuz joan zen: automobilgintza, osasuna, mugikortasuna, industria, ostalaritza edo kirolak, besteak beste.
Lagun talde batekin hasi zena, Gipuzkoako Parke Teknologikoan ezarrita dagoen 17 laguneko taldeko enpresa bihurtu da. “Hazkunde progresiboa eta naturala izan dugu. Gero eta proiektu konplexuagoak eta anbizio handiagokoak eskuratu ditugu, eta gure bezeroen beharretara egokitzeko prest gaudela erakutsi dugu”, azaldu du Unai Bilbao Teknologia eta Sistemen zuzendariak. Bilakaera horrek bere produktuak sortzeko gaitasuna eman dio, hala nola Internet bidezko sarrerak saltzeko plataforma (BIBE.me) edo itxarote-ilarak kudeatzeko sistema (IK3), administrazio publikoetako hainbat lokaletan inplementatu dituena.
Etorkizunari begira, Akting-ek Euskadin eta Nafarroan duen presentzia sendotu nahi du, industriarako, administrazio publikorako eta enpresa txiki eta ertainetarako soluzio teknologikoen erreferente gisa. “Gure produktuak garatzen jarraitu nahi dugu. Hori lortzeko, “barneko eraginkortasun operatiboa optimizatuko dugu eta gure taldea indartuko dugu, funtsezko arloetan talentua txertatuz, hala nola datuen analisian, garapen teknologikoan eta estrategia komertzialean”, dio Iban Agirre, Produkzioaren eta Pertsonen Kontroleko zuzendariak. Epe luzera, “merkatuaren sendotze horrekin jarraitu nahi dugu, eta gure negozioa Estatuko eta nazioarteko merkatura eraman nahi dugu, bertan hasi baikara zenbait sarraldi interesgarri egiten”.
Une honetan, Akting digitalizazioaren, datuen analisiaren eta prozesuen optimizazioaren aldeko apustua indartzen duten hainbat proiektu estrategikotan murgilduta dago, “arlo horietan gero eta indartsuagoak baikara”, azpimarratu du CEOak. Era berean, adimen artifizialeko aplikazio berriak ebaluatzen ditu enpresa-prozesu oso espezifikoak optimizatzeko, gizartean eragin potentziala dutenak.
Aldi berean, sarrerak saltzeko plataforma indartzen jarraitzen du, helburu argi batekin: kultura kudeatzeko eta ekitaldiak zabaltzeko funtsezko tresna bihurtzea. “Kulturaren eskuragarritasuna erraztu nahi dugu teknologiaren bidez, eta aukera eman nahi diegu herri txikiei, elkarteei eta kultur eragileei haien burua finantzatzeko eta komunitatean duten eragina indartzeko”, ondorioztatu du Paul Minguez-Olaondok.
SPRI Taldearen helburuetako bat euskal enpresen eraldaketa digitala da. Besteak beste, Smart Industry, BDIH Konexio, Zibersegurtasun Industriala, Enpresa Digitala edo Inplantalariak laguntza-programen bidez bultzatzen du.
SPRI Taldeak aukera ematen die euskal enpresei haien jardueraren berri emateko bere informazio-kanaletan. Zure proiektua gure gaiekin lotuta badago (I+G+b, digitalizazioa, internazionalizazioa, ekintzailetza, berrikuntza…), Zutaz mintzo gara ekimenean parte har dezakezu.