Berrikuntza Eraldaketa digitala
Elkarrizketak 5 abendua, 2019

“ITP Aerorentzat, Fabrikazio Aditiboa ez da etorkizuna, oraina baizik”

Zamudion finkatutako enpresa aeronautikoak 3D inprimaketan egindako lehenengo piezak ekoiztu ditu Airbusen bi modelotarako, 4.0 Industriaren aldeko konpromisoa berretsiz
-

Zamudion finkatutako enpresa aeronautikoak 3D inprimaketan egindako lehenengo piezak ekoiztu ditu Airbusen bi modelotarako, 4.0 Industriaren aldeko konpromisoa berretsiz

ITP Aero ezagutza eta talentu teorikoa errealitate industriala bihurtu izanaren eredu bizia da. Zehazkiago esanda, bertatik bertara frogatu du Fabrikazio Aditiboko prozesu baten bidez (3D inprimaketa) hegazkin baten motorreko osagaien pisua % 40 ere murriz daitekeela. Horixe da Bizkaiko Zientzia eta Teknologia Parkean finkatutako euskal konpainia honek lortu berri duena, 4.0 Industriaren adar horretaz baliatu baita Airbusen ‘A350’ eta ‘A400M’ modeloetan inplementatzeko. ITP Aero da motor eta osagai aeronautikoen Espainiako enpresa nagusia eta mundu osoko bederatzigarrena.

 

30 urtetik gorako hazkunde iraunkorra eta I+Garen aldeko apustu etengabea tarteko (360 milioi baino gehiago inbertitu ditu azken bost urteotan), egun 3.800 langile baino gehiago ditu bost herrialdetan banatuta eta 880 milioi euro fakturatzen ditu, euskal konpainia honetako Hegazkintza Komertzialeko zuzendari exekutibo Mikel Lanterok ziurtatu duenez.

 

Zergatik da garrantzitsua lortu berri duzuena?

Guretzat oso garrantzitsua da, izan ere, beste aurrerapausoa bat da teknologia propioa garatzeko prozesuan eta hau guztiz funtsezkoa da gu mugitzen garen merkatuan. Eskakizun maila handiko merkatua da, etengabeko hazkuntzan dagoena, eta gure osagaiak eta kostuak hobetzen lagundu ahal digun teknologia propioa garatzea oinarri-oinarrizkoa da. Eta hortxe sartzen da jokoan egun 4.0 Industria izenaz ezagutu eta ITPn digitalizazioa deritzogun hori, eta horren barruan, Fabrikazio Aditiboa esku artean darabiltzagun giltzarrizko hiru oinarrietako bat da.

 

Zein ildotan garatzen ari da 3D inprimaketaren alde egin duzuen apustua?

Lehenik eta behin, argi utzi nahi dut ITPrentzat Fabrikazio Aditiboa ez dela etorkizuna, oraina baizik, gaur egungo jarduna. Hortik abiatuta esan behar dizut ez garela mugatzen osagaiak fabrikatzera, baizik eta diseinuari buruzko irizpide propioetan oinarritzen garela horretarako, guretzat oso garrantzitsua baita. Zergatik? Produktua ziurtatu eta hegazkintza komertzialean abian jartzeko aukera errazten digulako. Ildo horretan, beste aurrerapauso bat ematen ari gara Zamudion dugun lantegian, Bizkaiko Teknologia Parkean: fabrikazio aurreratuko ildo berria abian jartzea. Horri esker, hasierako prototipoetatik serieko fabrikaziora igaro ahal izango gara. Enpresak 14 milioi euroko inbertsioa egin du inflexio-puntu horretara iristeko.

 

4.0 Industriako zein beste adarretan lan egiten ari zarete?

Bigarren jarduera-ildoa simulazio aurreratua izango litzateke, hau da, simulazio-prozesuak gero eta zehatzagoak eta gaitasun handiagokoak izaten saiatzea, motorraren makinan egin beharreko geroko egiazko proben kostuak murrizteko eta gure produktuak eta piezak abian jartzean denbora eta dirua aurrezteko.

 

Zuen agertokiak ba al du hirugarren hanka digitala epe labur-ertainean?

Badago bai, eta nik esango nuke behin eta berriz aipatzen den datuen tratamenduaren ildo handi samarra dela, gure lantegietan etengabe lantzen ari garen Big Data delakoa. Finean, datu-kopuru handi baten bitartez, gure produktuen kalitatea hobetzeko, zuzenketa-neurriak ezartzeko edo mantentze-lanetarako politikak planifikatzeko informazio baliagarria lortzea da xedea. Betiere lehiakortasuna eta kostuak hobetzeko helburuari begira.

 

Une honetan, 180.000 pertsona baino gehiago bidaiatzen ari dira ITP Aerok fabrikatutako osagaiak dituzten hegazkinetan…

Hala da, pieza horiek guztiak Zamudion eta ITPren gainerako lantegietan fabrikatzen dira. Pieza horiek erosten dizkigute gure bezero nagusiek, motoreroek, halaxe esaten baitiegu munduko motor-fabrikatzailerik garrantzitsuenei: Rolls Royce, General Electric… Motorrak fabrikatzen dituen munduko bederatzigarren konpainia garen aldetik, mailarik nazioartekoenean jokatzen dugu.

 

3D faktorea giltzarrizkoa da industria aeronautikoarentzat iraunkortasunaren zein kostuen ikuspegitik… Zenbat eta pisu txikiagoa, orduan eta erregaien kontsumo txikiagoa, eta itxura denez, horixe izango da etorkizuneko hegazkinen joera datozen urteotan…

Egia da, horixe da gure industriaren driver nagusietako bat: pisua murriztea, osagaiek gero eta pisu txikiagoa izatea, horrek kontsumoa gutxituko baitu, baita isurpenak ere. Horren harira, azken aldi honetan, iraunkortasunaren aldeko apustuari eutsi diogu, eta ahalegin horretan, pisua, kontsumoa eta zarata dira duela zenbait urtez geroztik nabarmen murriztu nahian gabiltzan hiru faktore nagusiak. Ildo horretan jarraituko dugu.

 

Ikuspuntu teknologikotik, zein izango da ITP Aeroren ondorengo urratsa?

Lehen aipatu dugun Fabrikazio Aditiboaren inguruko prozesuaz gain, Zamudion ere kokatuta dagoen Teknologia Aeronautikoko Zentroan amaitu berri dugu hurrengo belaunaldiko turbinaren saiakuntza. Presio ertaineko turbina hau bat dator Rolls Royce datozen hamar edo hamabost urteetara begira garatzen ari den ultrafan motorraren kontzeptuarekin eta motorraren kontzeptu berri honek hegazkinen iraunkortasuna hobetzea du helburu.

 

Hegazkinak % 100 elektrikoak diren motorrek bultzatuko dituzte egunen batean?

Bai, zalantzarik gabe. Eta ikusi egingo dugu. Sektorea horretan lan egiten ari da, baita gu ere, noski. Propultsio elektrikoa edo propultsio hibridoa duten motorren ekoizpen-ildoa errealitatea izan liteke 2050. urtearen inguruan… Eta iraultza teknologikoa eta talentuaren garapena nagusi diren prozesu honen erdian, pertsonen balioa aldarrikatu nahi dut, enpresa hau osatzen duten mundu osoko pertsona guzti-guztiena, horien zeregina kritikoa baita. Pertsonak dira konpainian dugun aktiborik handiena, izan ere, pertsonei esker lortu dugu enpresa-jardunean 30 urte egitea, eta beste horrenbeste egitea espero dugu pertsonen eskutik.

 

Lotutako albisteak

Electro  Alavesa:  “Errotzea  ez  da  diluituko;  betiko  gertutasun  berarekin  jarraituko  dugu  lanean”
15/12/2025 Berrikuntza

Electro Alavesa: “Errotzea ez da diluituko; betiko gertutasun berarekin jarraituko dugu lanean”

Leire Fernández de Alaiza da berriki Cottesekin integratu den Euskadiko Segurtasun sektoreko enpresa horren zuzendari nagusia.

Serbitizazioaren  aldeko  apustua  egiten  duen  ekipo  eta  osagarri  hidraulikoen  fabrikatzailea  da  Oilgear

Serbitizazioaren aldeko apustua egiten duen ekipo eta osagarri hidraulikoen fabrikatzailea da Oilgear

Hernaniko enpresak neurrira egindako soluzioak eskaintzen ditu, eta SPRI Taldearen Konpetentzia Digital Profesionalen programaren dirulaguntza jaso du

Irisgarritasun  unibertsala:  Euskaditik  lehiakortasuna  bultzatzen  duen  konpromisoa
13/12/2025 Berrikuntza

Irisgarritasun unibertsala: Euskaditik lehiakortasuna bultzatzen duen konpromisoa

Irisgarritasuna ez da estandar bat gehiago. Espazioek eta zerbitzuek denontzat hobeto funtzionatzea da

Bilakatu  berrikuntza  irekiaren  aldeko  apustua  egiten  du  enpresa-kudeaketarako  eredu  gisa
11/12/2025 Berrikuntza

Bilakatu berrikuntza irekiaren aldeko apustua egiten du enpresa-kudeaketarako eredu gisa

Bizkaiko enpresa 2022an sortu zen, eta konpainiei kanpoko beste erakunde batzuekin lankidetzan aritzeko eta ezagutzak trukatzeko aukera ematen dieten ekosistemak diseinatzen, aktibatzen eta orkestratzen ditu.

Roiward:  “Txandakatzea  da  ETE  baten  kostu  ezkutu  handienetako  bat”

Roiward: “Txandakatzea da ETE baten kostu ezkutu handienetako bat”

Roiward Bilbon jaio zen, eta enplegatuen ongizatea enpresentzako aktibo bihurtzeko erronka hartu zuen bere gain. Horretarako, fintech, HRTech eta lan-ongizatea geruza teknologiko bakar batean konektatzen dituen eredu bat proposatu du.

Formesa,  digitralizazioaren  aldeko  apustua  egin  duen  forjaketako  eta  mekanizazioko  enpresa

Formesa, digitralizazioaren aldeko apustua egin duen forjaketako eta mekanizazioko enpresa

Mungiako enpresak SPRI Taldearen laguntza jaso du Industria digitala programaren baitan, eta negozioaren % 1,5 I+G arlora bideratzen du

Betsaide,  adimen  artifizialaren  bitartez  digitalizazioa  sustatzen  duen  Bizkaiko  galdaketa-enpresa

Betsaide, adimen artifizialaren bitartez digitalizazioa sustatzen duen Bizkaiko galdaketa-enpresa

Elorrioko enpresak eskari komertzialen automatizazio-sistema adimenduna garatzeko erabili du SPRI Taldearen dirulaguntza.

Bilenko  startupak  konektagarritasuna  eskaintzen  du  landa-eremuetan  eta  industria-eremuetan

Bilenko startupak konektagarritasuna eskaintzen du landa-eremuetan eta industria-eremuetan

Bizkaiko enpresak proiektuak garatu ditu dagoeneko Euskadin, Nafarroan, Kantabrian eta Kanarietan.

Intermaherrek  50.  urteurrena  ospatu  du  zehaztasunarekin  ‘obsesionatuta’
02/12/2025 Berrikuntza

Intermaherrek 50. urteurrena ospatu du zehaztasunarekin ‘obsesionatuta’

Makina-erremintaren banatzailea erreferentea da bere sektorean eta balio handiko soluzioak eskaintzen ditu automobilgintzarentzat, aeronautikarentzat, trenentzat edo biozientzientzat

RK  Solutions  handizkako  informatikako  denda  da  eta  ETE-entzako  software  soluzioak  hornitzen  ditu

RK Solutions handizkako informatikako denda da eta ETE-entzako software soluzioak hornitzen ditu

Gernikako enpresa lau langiletik 80ra igaro da lau urtetan eta zortzi aldiz gehiago fakturatzen du orain, urtea bost milioi eurora iritsi arte.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.