Uraldik patentea aurkeztu du hotelen sektorean energia aurrezteko
1978an sortua, Uraldi altzairu herdoilgaitzezko armairuen eta bainurako osagarrien fabrikatzaile gisa hasi zen. Harrezkero, berrikuntzak eta diseinurako bokazioak gidatu dute Busturiako (Bizkaia) ETEaren garapena, lehenik eta behin Dario Gagliardini italiarra bezalako izen handiko diseinatzaileekin lankidetzan arituz eta, aurrerago, teknologiarako jauzia eginez, oraindik ere haren aldeko apustua egitea zalantzazko erabakia zen garai batean. Horrela, 2005ean ‘hospitality’ (hotelak) eta ‘retail’ sektorerako ispilu teknologiko pertsonalizatuak fabrikatzen aitzindaria izan zen estatu mailan, eta gaur egun arte “aplikazio propioak garatzen jarraitu dugu, fabrikazioaren ziklo integrala mantentzen duen fabrikatzaile europar bakarrenetakoa bilakatuz“, azpimarratu du Karlos Landeta Uraldiko zuzendari komertzialak.
“Gure kasuan, non produktuek elementu elektronikoen eduki garrantzitsua duten, funtsezkoa da teknologiak egiten duen abiadura eta intentsitate berean aurrera egitea“, azpimarratu du Landetak. Ikuspegi horretatik, Uraldik duela gutxi ‘hospitality’ kanalerako berariaz pentsatutako berrikuntza teknologikoan lan egin du, eta patente-eskaera gisa erregistratu du 2023ko azaroan. Lurrunaren aurkako sistema bat da, automatikoki aktibatzen dena hezetasun-balio jakin bat gainditzen denean eta ingurunean lurruna sortzen denean. Era berean, mailak murrizten direnean desaktibatzen da. “Lurrunaren aurkako sistema horiek, orain arte, eskuz aktibatzen dira hoteleko bisitariak hala nahi duenean, eta horrek esan nahi du sistema behar baino denbora gehiago egon ohi dela aktibatuta. Ondorioz, elektrizitatearen gastua behar baino handiago izaten da”, azaldu du zuzendari komertzialak. “Berrikuntza horrekin, 4 eta 5 izarreko hotelek lortu nahi duten erosotasuna bermatzen jarrai dezakegu, eta, aldi berean, establezimenduaren kontsumoa eta, beraz, energia-faktura murrizten dugu. Horrek, azken batean, turismo-sektorearen iraunkortasun handiagoa ekarriko du”, gehitu du.
Ildo bereko beste adibide bat LED argiztapenak izan duen bilakaera da, “bilakaera horren partaide izan gara, duela hamarkada bat baino gehiagotik ispiluetan txertatu dugun osagaia baita”, azpimarratu du Landetak. Luxuaren eta kosmetikaren sektorearekin lotutako nazioarteko ‘retail’ enpresa garrantzitsuentzat egindako azken proiektuetako batzuek ondo erakusten dute hori, eta horrela azaltzen du: “Argiztapenaren kalitateari eta barietateari dagokionez oso behar espezifikoak dituen sektorea da. Ispilu berean 3 argiztapen-kolore ezberdin kontzentratu behar dituzte, izan ere, erabiltzailearen adinaren eta larruazal motaren arabera, argi beroagoak edo hotzagoak aktibatzen dituzte intentsitate-maila desberdinetan. Artisautza industrialeko lanak direla esan genezake“.
Merkatu berriak begi bistan
Berrikuntza bezala, nazioartekotzea ere Uraldiren ezaugarri bereizgarrietako bat da. Lehenengo urteetatik altzariak eta osagarriak esportatzen ditu Estatu Batuetara, eta gaur egun, bereziki ispilu teknologikoetan zentratuta, presentzia sendoa du Europa erdialdeko hainbat merkatutan.
Une honetan epe laburrerako bi bide nagusitan zentratuta dago, alde batetik, Alemaniako eta Frantziako merkatuaren sendotzean. “Azken horretan asmo handiko helburuak ezarri ditugu, eta uste dugu hazkunde handia izan dezakegula”. Bestalde, Landetak azaldu duenez, “Italiako merkatuan eta Beneluxen landing bat egiten ari gara, eta merkatu horiek epe ertainean sakonki garatzea baloratzen dugu”. Era berean, enpresak Golkoko herrialde arabiarrak identifikatuta ditu ondorengo etapa batean sartzeko, “bizitegi-eraikuntzaren eta hotelen garapen handia dela eta”, nabarmendu du.
Helburu horiek betetzeko, zuzendari komertzialaren esanetan, “ezinbestekoa da gure prozesu guztien digitalizazioan abangoardian mantentzea, eskaerak jasotzetik hasi, eta ekoizpenera eta muntaketara edo ispilu teknologiko bat bezalako produktu oso delikatu bat bidaltzeraino. Gure kasuan, ez da aukera bat, premia bat da”. Ildo horretan, iaz lantegiaren antolamendua berritu zuen, fabrikazio-lerroak berrantolatzeko eta kudeaketa-eredu berriak aplikatzeko. “Horrek ahalegin handia suposatu du erakunde osoarentzat, baina orain, behin prozesu hori finkatuta, hobeto eta modu eraginkorragoan ekoizteko gai gara“, ondorioztatu du.
Euskal enpresen artean berrikuntza bultzatzeko, enpresa txiki eta ertainetatik konpainia handietaraino, SPRI Taldeak Hazinnova, BDHI Konexio edo Innobideak bezalako berrikuntzarako programak eta laguntzak ditu.
Lotutako albisteak

ESGI 188 (European Study Group with Industry) Bilbon izango da 2025eko maiatzaren 26tik 30era
Enpresek problema matematikoak aurkezten dituzte azterketa-taldeak konpon ditzan, askotan modelizazio edo optimizazio moduan.

Kontsulta irekia: Spri Taldearen laneko prebentzio-zerbitzuak definitzeko zure aukera
Sprik merkatuko aurretiazko kontsulta jarri du abian, lan-arriskuen prebentzioaren eta osasunaren zaintzaren sektorearen benetako beharretara egokitutako lizitazioa diseinatzeko. Horren bidez, operadore ekonomikoen ekarpenak bildu nahi dira, kontratazio-prozesu lehiakor, garden eta merkatuko jardunbide egokienekin lerrokatua egituratzeko.

Sustatu berrikuntza-proiektuak zure enpresan Fast Track Innobideak ekimenarekin
Fast Track Innobideak Euskadiko enpresa berritzaileen kopurua handitzeko eta sustatzeko sortu zen. Merkatuan ondasun edo zerbitzu berriak sartu dituzten edo enpresan negozio-prozesuak hobetzen dituzten berrikuntza-jarduerak babesten ditu, enpresa lehiakorrago bihurtzeko.

NudgeXperience Bilbon: CX eta Portaera Zientzien ekitaldia
Zuzendariei eta gerenteei, Cx-eko arduradunei eta berrikuntza eta marketineko profesionalei zuzendua

Innobideak Prestakuntza prestatu zure lantaldea balioan lehiatzeko eta ez prezioan
Euskadiko ETEen % 60k berrikuntzaren alde egiten du, baina gehienek kostua murrizteko edo kalitatea hobetzeko egiten dute eta ez dute benetako abantaila lehiakorra sortzen merkatuan. Alabaina, berrikuntza ez da etorkizunean mantentzeko tresna soila, etorkizunean liderra izateko estrategia baizik. Horretarako, gakoa teknologia ez ezik, pertsonak, estrategia eta egokitzeko gaitasuna ere badira.

Imanol Rego, Innobasque Berrikuntzaren Euskal Agentziako presidente berria
Manuel Salaverriaren lekukoa hartu du. Salaverriak euskal ekosistema publiko pribatuaren balioa sustatzen jakin du, Euskadi garatzeko bide estrategiko gisa

UNIREn bigarren edizioak 80 enpresa baino gehiago bildu ditu FICOBAn
Soldaduran eta beste lotura-teknologietan espezializatutako Estatuko azoka bakarra da

Euskadik Europan herrialde berritzaile gisa duen ahala finkatu du, enpresa txiki eta ertainen ahaleginari esker
Topaketak lurraldeko eta sektoreko berrikuntzaren 30 eragile eta Euskadiko 70 enpresa txiki eta ertain baino gehiago bildu ditu; eragile eta enpresa horiek 2023an berrikuntza-proiektu bat garatu dute HAZINNOVAren bidez, SPRIk eta Innobasque, Berrikuntzaren Euskal Agentziak kudeatutako Eusko Jaurlaritzaren programaren bidez

Soldaduraren balio-kateari buruzko azokaren, UNIREren, bigarren edizioa egingo dute Ficoban
Sektore horrek Estatu osoan egiten duen kongresu bakarra martxoaren 18 eta 19an izango da

Diker, osasungintzaren sektorerako injekzio bidezko plastikoetan Euskadi mailako erreferente bihurtu nahi duen ETEa
Oiartzungo enpresa, gaur egun, batez ere automobilgintzaren eta elektronikaren sektorearentzat ari da lanean