Txikitok euskal transmedia narratiba berrikuntza digitalaren bitartez bultzatzen du
Txikito helburu sinple batekin jaio zen: ‘txikito’ edalontzia berreskuratzea, Bilboko benetako souvenir esklusibo gisa. Ordutik, enpresak eboluzionatu egin du, eta transmedia narratibako proiektu bihurtu da, euskal tradizioa eta abangoardiako teknologia uztartzeko gai dena.
‘Txikito’ pertsonaia 2007tik exititzen zen arren, David Tazueco konpainiaren zuzendaria sortzaileak diseinatu baitzuen, ez zen duela hiru urte arte enpresa formalki sortu zela. Hala ere, pandemiak eraginda, 2020ra arte ez zen pertsonaia hori suspertu, diziplina eta kultura anitzeko talde bati esker. “Konpainiaren benetako bilakaera sormena izan da, inoiz falta ez den gauza bakarra delako eta giza taldearekin batera hazten jarraitzen duelako”, dio Tazuecok.
Gaur egun, markak produktu eta esperientzia ugari eskaintzen ditu: jatorrizko edalontziak, irudiak, ehungintza, bideojokoak eta eduki digital pertsonalizatuak. Berrikuntza teknologikoari esker, Txikitok pertsonaia 2D ilustrazioetan , 3D modelatuetan, erretxina eta PLA inprimaketetan, mugimendu eta animazio digitalen kapturan gauzatzen du. “Bezeroak aukeratzen duen euskarrian ‘txikiteatu’ dezakegu, sare sozialetako ‘sticker’ batetik hasi eta pertsonaia bizidun bat dantzan sortuz”, azaldu du Tazuecok.
Beraz, entretenimenduaz haratago, Txikitoren helburua euskal kidetasunaren eta tradizioaren balioak transmititzea da. “Tradizioak bizirik mantentzea hasieratik mugitzen gaituen zerbait da”, azpimarratu du zuzendari sortzaileak. Eta ‘Txikito munduan’ edo ‘Dantzak Txikito’ bezalako ekimenen bidez egiten du, euskal nortasuna eta kultura gero eta globalizatuagoa den mundu honetan errotzea bilatzen dutenak.
Hala ere, konpainiaren erronka nagusia oraindik ere sektore kulturalean eta digitalean haztea da, bere oinarri teknologikoa sendotzea eta beste erakunde batzuekin lankidetzan arituz moneta-bideak aztertzea. Horretarako, Z belaunaldiaren talentua eta beteranoenen esperientzia uztartzen dituen talde baten pasioan oinarritzen da bere balio-proposamena. “Batzuen esperientziak eta beste batzuen beheak eta goiak irensteko gogoek nahasketa leherkorra eragiten dute”, aitortu du Tazuecok.
Etorkizunari begira, Txikito transmedia estrategiaren barruan bere lan-ildoak zabaltzeko eta nazioarteko presentzia indartzeko prestatzen ari da, tradizioa eta berrikuntza digitala lotzen dituen ikuspegi batekin.
Euskal enpresen artean berrikuntza bultzatzeko, enpresa txiki eta ertainetatik konpainia handietaraino, SPRI Taldeak Hazinnova, BDHI Konexio edo Innobideak bezalako berrikuntzarako programak eta laguntzak ditu.
SPRI Taldeak aukera ematen die euskal enpresei haien jardueraren berri emateko bere informazio-kanaletan. Zure proiektua gure gaiekin lotuta badago (I+G+b, digitalizazioa, internazionalizazioa, ekintzailetza, berrikuntza…), Zutaz mintzo gara ekimenean parte har dezakezu.