Buruplast automobilgintzaren sektorerako osagai plastikoak fabrikatzen zentratzen da
Duela 30 urte baino gehiago, 1991n, Buruplast enpresa arabarra sortu zen, nagusiki automobilgintzarako osagai plastikoak egiten zituena: zutabe, eserleku edo zipriztinen estaldura handietatik hasi eta elektronika baterako euskarri txiki bateraino.
2011ko krisiaren ondoren iritsi zen automobilgintzaren merkatuan zentratzeko apustua. Erabaki horri esker, nabarmen hazi zen, gaur egun duen egoerara iritsi arte; izan ere, ekoizpenaren % 90 osagai plastikoak dira sektore horretarako, “batez ere ibilgailuaren barrualderako pieza estetikoak eta teknikoak, baina autoaren edozein eremutarako produktuak ere egiten ditugu”, adierazi du Koldo Martinez merkataritza-arduradunak. Fabrikazio-prozesu nagusia plastikoa injektatzea da, eta “bigarren mailako prozesuak gehitzen dizkiogu, hala nola ultrasoinuen bidezko soldadura, eskuzko muntaiak edo automatizatuak, edo piezen dekorazioa”.
Edozein dimentsiotako piezak egiteko gaitasuna du Buruplast-ek, makina-tamaina ugari baititu. Gaur egun, ibilgailuaren barruko argiztapenaren aldeko apustua egiten du, “hazten ari den merkatua baita”, merkataritza-arduradunaren arabera. Produktu horiek kalitatea eskatzen dute, ohikoak baino zailagoak direlako ekoizteko, “fabrikazio-prozesuak eta -makineria aldatu behar direlako, behar bezala egin ahal izateko”. Era berean, piezak aldi berean bi materialetan ekoiztea edo “2K injekzioa”.
Ia salmenta guztiak automobilgintzaren merkatuan lortzen ditu, nahiz eta energiaren sektorearekin ere lan egiten duen, eta “hondar-erosketa batzuk egiten dizkigun besteren batek”, Koldo Martinezek egiten du. Bere bezero nagusia Mercedes-Benz da, baina automobilgintzako osagaien fabrikatzaile nagusientzat ere lan egiten du, hala nola Antolin, Forvia, edo Lear, “Buruplastek fabrikatutako produktuak Volkswagen, Porsche, Audi, Ford edo Renault bezalako autoen beste eraikitzaile batzuei helarazten dizkietenak”. Nazioartean, Europako beste herrialde batzuetan merkaturatzen ditu bere produktuak, hala nola Frantzian, Txekiar Errepublikan, Alemanian, Austrian edo Errumanian.
Epe laburrean, “Mercedes-Benz VAN.EArako ahalik eta produktu gehien lortzea” du helburu. Proiektu honek hurrengo 10 urteetarako lana ziurtatzen digu “, azaldu du arduradun komertzialak. Europan “krisian” dagoen sektorea dela uste duen arren, Txinako auto elektrikoen lehia dela eta, bere egiturari eta prozesuei esker “sektore zorrotzetan lehiakorrak gara, hala nola auto-industrian, baina ez hainbeste kalitatearen eskakizuna edo ingeniaritza-lana txikiagoa den sektoreetan”. Horregatik, sektore horretan lanean jarraitzea erabaki du.
Bestalde, gaur egun duena baino makineria handiagoarekin eta automatizazio-maila handiagoarekin fabrikatuko diren produktuak garatzen ditu. Automatizazioa “funtsezkoa” izan da Buruplast enpresari zenbait proiektu izendatzeko; izan ere, “Euskal Autonomia Erkidegokoak baino lan-kostu txikiagoak dituzten herrialdeekin lehiatzen gara, hala nola Poloniarekin eta Txekiar Errepublikarekin”, ondorioztatu du Koldo Martinezek.
Lotutako albisteak

ESGI 188 (European Study Group with Industry) Bilbon izango da 2025eko maiatzaren 26tik 30era
Enpresek problema matematikoak aurkezten dituzte azterketa-taldeak konpon ditzan, askotan modelizazio edo optimizazio moduan.

Sei euskal ikerketa-erakundek bat egin dute ITTHACAn zahartze osasuntsua sustatzeko
Elkartek programak finantzatutako proiektu honek biomarkatzaileak, iragarpen-ereduak eta osasunaren zuzeneko monitorizazioa erabiltzen ditu.

Kontsulta irekia: Spri Taldearen laneko prebentzio-zerbitzuak definitzeko zure aukera
Sprik merkatuko aurretiazko kontsulta jarri du abian, lan-arriskuen prebentzioaren eta osasunaren zaintzaren sektorearen benetako beharretara egokitutako lizitazioa diseinatzeko. Horren bidez, operadore ekonomikoen ekarpenak bildu nahi dira, kontratazio-prozesu lehiakor, garden eta merkatuko jardunbide egokienekin lerrokatua egituratzeko.

Haizelur, nazioartekotzearen aldeko apustua egiten duen doitasun-mekanizazioaren arloko Debako ETEa
Enpresaren esportazioek SPRI Taldearen zibersegurtasuneko programaren dirulaguntza jaso dute eta negozioaren % 35era iritsi dira dagoeneko

Sustatu berrikuntza-proiektuak zure enpresan Fast Track Innobideak ekimenarekin
Fast Track Innobideak Euskadiko enpresa berritzaileen kopurua handitzeko eta sustatzeko sortu zen. Merkatuan ondasun edo zerbitzu berriak sartu dituzten edo enpresan negozio-prozesuak hobetzen dituzten berrikuntza-jarduerak babesten ditu, enpresa lehiakorrago bihurtzeko.

NudgeXperience Bilbon: CX eta Portaera Zientzien ekitaldia
Zuzendariei eta gerenteei, Cx-eko arduradunei eta berrikuntza eta marketineko profesionalei zuzendua

Innobideak Prestakuntza prestatu zure lantaldea balioan lehiatzeko eta ez prezioan
Euskadiko ETEen % 60k berrikuntzaren alde egiten du, baina gehienek kostua murrizteko edo kalitatea hobetzeko egiten dute eta ez dute benetako abantaila lehiakorra sortzen merkatuan. Alabaina, berrikuntza ez da etorkizunean mantentzeko tresna soila, etorkizunean liderra izateko estrategia baizik. Horretarako, gakoa teknologia ez ezik, pertsonak, estrategia eta egokitzeko gaitasuna ere badira.

Imanol Rego, Innobasque Berrikuntzaren Euskal Agentziako presidente berria
Manuel Salaverriaren lekukoa hartu du. Salaverriak euskal ekosistema publiko pribatuaren balioa sustatzen jakin du, Euskadi garatzeko bide estrategiko gisa

Irudi B2B: 7 urte marketin digital industriala aztertzen bere blogaren bidez
Bere blogaren helburua: ezagutza erabilgarria partekatzea, industriak kanal digitalaren potentziala ahalik eta gehien aprobetxa dezan.

UNIREn bigarren edizioak 80 enpresa baino gehiago bildu ditu FICOBAn
Soldaduran eta beste lotura-teknologietan espezializatutako Estatuko azoka bakarra da