Euskal enpresaren blog-a Zure enpresarentzat garrantzitsua den eguneroko informazioa

8 ekaina, 2016
Dirua lortzeaz harago… Crowdfunding Soziala

Crowdfundingeko kanpainak, pertsona kopuru handiak mobilizatuz ekimenak finantzatzen dituztenak, esparru askotara hedatu dira, batez ere, sorkuntza edo teknologia arloetako proiektuak finantzatzeko. Txosten baten arabera, 2014an Espainian 62 milioi euro inguru bildu ziren crowdfunding bidez, aurreko urtean halako bi. Dena dela, esparru sozialean asko dago oraindik egiteko, zeren nahiz eta antolakunde askok ezagutzen duten dirua biltzeko metodo hori, oraindik gutxi baitira erabiltzen dutenak.

Nesta berrikuntza agentzia britainiarrak Crowdfunding good causes txostena argitaratu du, zeinak aztertzen baitu zein erronka eta aukera sortzen diren finantzaketa mota horren bidez proiektu sozialentzat dirua biltzeko orduan. Argitalpen horrek dioenez, mikro-finantzaketa kolektiboaren xede bakarra ez da dirua biltzea –batzuetan horrek du garrantzi gutxien-, baizik eta baita ere proiektu baten inguruan komunitate bat sortzea, proiektu horri ikusgarritasuna emateko eta bestelako laguntza mota batzuk lortzeko, adibidez boluntarioak.

Esparru sozialaren barruan, crowdfunding-a oso baliagarria izan daiteke bestela finantzaketarik lortuko ez luketen proiektuentzat, hau da, finantzaketa iturri tradizionalen arretarik bereganatzen ez dutenentzat, dela ekimen txikiak direlako edo dela nitxo oso zehatz batera zuzenduta daudelako. Interneti esker, posible da benetan interesa duen komunitatearenganaino iristea eta ideiak merezi duen ala ez aztertzea. Halaber, aukera ematen du ekarpen modu desberdinekin esperimentatzeko, porrotaren kostua baxua delako.

Hala ere, Nesta-k eginiko txostenaren arabera, mikro-finantzaketak baditu hain positiboak ez diren hainbat alderdi. Kanpainaren funtzionatzeko moduagatik, beraizik zuzenduta dago epe laburrean inpaktu ikusgarria izan dezaketen proiektu zehatzei, eta kanpoan uzten ditu onura zabalagoak lortzeko aukera izan arren, finantzaketa eta garapen epe luzeagoak behar dituzten ekimenak. Bestalde, crowdfunding-ak komunitatearen borondatea lehenesten du, eta, batzuetan, hori ez dator bat antolakundearen helburuekin eta printzipioekin. Gainera, halako kanpaina bat martxan jartzeko beharrezkoak dira gaitasun digitalak eta plangintza zehatz bat egitea aldez aurretik. Hori ere oztopo bihurtzen da hainbat erakunde sozialentzat.

Txosten honek hainbat gomendio ematen ditu ekimen sozialak abian jartzean crowdfunding-aren potentziala aprobetxatzeko. Azterlanaren arabera, antolakundeek bide hori aztertu behar lukete, ez baitu inbertsio handirik eskatzen; gainera, lehendik existitzen diren finantzaketa eszenatokietan integratu daiteke, proiektuei ikusgarritasuna emateko eta komunitate bat eraikitzeko tresna gisa.

 

sede innobasque
Berrikuntza 30 uztaila, 2020
Innobasque, 2020 prospektiba-txostena

Berrikuntza lankidetzan, jasangarritasuna eta digitalizazioa, Covid-19ko errealitate berrirako...Leer más

“Orbea kooperatibak irismen handiko argiak izan behar ditu, eta baditu”

Orbea hitzarekin Euskadin pisu industrial handienetakoa duen marka bat izendatzen ari gara; eta...Leer más

First Lego League España
Berrikuntza 28 uztaila, 2020
Bi euskal talderen berrikuntza eta ekintzailetza saritua izan da First Lego League España lehiaketan

Euskadi punta-puntako eskualdea da berrikuntzaren sektorean, eta  etorkizunari...Leer más

Berrikuntza 24 uztaila, 2020
371 euskal erakundek Europako berrikuntza funtsaren ia 700 milioi euroko dirulaguntzak eskuratu dituzte

  Euskadi da nanoteknologia eta bioteknologia arloetan Horizontea 2020 programaren...Leer más

Oveja Latxa Ternua

Linkedin-a

Eguneroko informazioa, jarduera-sektoreka eta intereseko
hartzeko.

Laguntza berriei buruzko azken orduko albisteak

ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.

Interesgarria, ezta?