Euskal enpresaren blog-a Zure enpresarentzat garrantzitsua den eguneroko informazioa

11 apirila, 2017
Irudimenaren bidez hiria eraikitzen

1,2,3 HaURBANistak irakasleei zuzendutako gidaliburu bat da.

Gidaliburuak hiria esploratzeko ariketa praktikoak jaso ditu.

1,2,3 HaURBANistak irakasleei zuzendutako gidaliburu bat da.

 

Hiriaren inguruko ikuspegi berriak piztea, horixe da DSS2016ko Olatu Talka jaialdiaren barruan Maushaus kolektiboak bultzatutako HaURBANistak proiektuaren abiapuntua. Ekimen haren bidez hainbat tailer egin ziren ikastetxeetan, haurrak hirigintzaren munduan sarrarazteko, eta behaketa kritikoa eta irudimena baliatu zituzten horretarako.

 

Orain, Maushaus kolektiboak irakasleentzako hezkuntza gidaliburu batean sartu ditu praktika haiek, proiektua modu autonomoan garatu dezaten. Argitalpen hori, apirilaren 5ean aurkeztu zena Donostiako San Telmo Museoan, hainbat eskolatan banatu da, eta deskargatzeko moduan dago gainera.

 

Gidaliburuak hiria begiratzeko hiru modu proposatzen ditu: txoribistako ikuspegitik, kaleko ikuspegitik eta irudimena hegaldatuz. Ikuspegi horietako bakoitzak ikasgelan egiteko ariketak proposatzen ditu, zeintzuen bidez askotariko gaitasunak garatzen baitira. Horrez gain, asmoa da interesa piztea haurren artean ikus dezaten nola dagoen eraikita hiria eta orobat praktikan jartzea euren behaketa-gaitasuna, hiriko aukera berriak imajinatzeko lehen urrats bezala.

 

1,2,3 HaURBANistak gidaliburuko praktiketako bat da hiru dimentsiotako mapa bat sortzea plano kartografiko batetik abiatuta, non kartoiz eta plastilinaz eginiko elementu bertikalak txertatuko baitira. Lehenbizi, haurrek existitzen den hiria eraikiko dute, eta gero txokoak bilatuko dituzte txoko horietan sartzeko auzoan eduki nahi luketena. Beste ariketa batean, inguruko zentzumenen mapa egin beharko dute, tresna desberdinak baliatuz era askotako informazioa biltzeko: soinuak, usainak, irudiak, testurak, e.a.

 

HaURBANistak proiektua 2012an jarri zen martxan, Donostiako bost eskolaren parte-hartzearekin. Hurrengo urtean tailerrak 12 ikastetxetara zabaldu ziren, eta 2015-2016 ikasturtean 15 eskolak eta 1.000tik gora haurrek parte hartu zuten. Eskuliburuan jasota dago denbora horretan eginiko lan guztia, metodologia hori beste ikastetxe batzuetan ere aplikatu ahal izateko.

sede innobasque
Berrikuntza 30 uztaila, 2020
Innobasque, 2020 prospektiba-txostena

Berrikuntza lankidetzan, jasangarritasuna eta digitalizazioa, Covid-19ko errealitate berrirako...Leer más

“Orbea kooperatibak irismen handiko argiak izan behar ditu, eta baditu”

Orbea hitzarekin Euskadin pisu industrial handienetakoa duen marka bat izendatzen ari gara; eta...Leer más

First Lego League España
Berrikuntza 28 uztaila, 2020
Bi euskal talderen berrikuntza eta ekintzailetza saritua izan da First Lego League España lehiaketan

Euskadi punta-puntako eskualdea da berrikuntzaren sektorean, eta  etorkizunari...Leer más

Berrikuntza 24 uztaila, 2020
371 euskal erakundek Europako berrikuntza funtsaren ia 700 milioi euroko dirulaguntzak eskuratu dituzte

  Euskadi da nanoteknologia eta bioteknologia arloetan Horizontea 2020 programaren...Leer más

Oveja Latxa Ternua

Linkedin-a

Eguneroko informazioa, jarduera-sektoreka eta intereseko
hartzeko.

Laguntza berriei buruzko azken orduko albisteak

ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.

Interesgarria, ezta?