in2destination: Turismo iraunkorra, zentzuzkoa eta barneratzailea “pertsona ororentzat”.

12 otsaila, 2018
IN2DESTINATION

Nagore Espinosa Uresandi, Unai Bernabé Artola eta Carlota Cazalla Llantadak ‘in2destination Research and Consultancy in Tourism’ osatzen dute. Enpresa hau helbideen, baliabideen eta turismo-enpresen garapena, indartzea eta transformazioa bermatzeko sortu zuten, zentzuzko kudeaketa iraunkor eta barneratzailea lortzeko asmoaz.

Enpresa honek nahi du turismo-enpresak “zentzuzkoak izatera bihur daitezen; hau da, lehiakorrak, berritzaileak, iraunkorrak eta barneratzaileak izatea, betiere datuetan oinarritutako erabakiak hartuz”. Hala, in2destination-ek “erabaki zuzenak hartu eta ekintza zehatzak aurrera eramaten” laguntzen duten konponbide teknologikoak eskaintzen ditu. 

 

Nagore, nola bermatzen duzue helburuen, baliabideen eta enpresen garapena, indartzea eta transformazioa?

Adibide baten bidez uler dezazun, Nazio Batuentzat lan nahikoa egiten dugu, eta ondorioz Kazajistan edo Ekialdeko Timor bezalako bezeroak izan ditugu, besteak beste. Herrialde hauen ezaugarriak kontuan hartuz (turismoa lehen mailako ekonomia-sektorea izan ez, baina oraintsu indartzen ari dena), turista kopuruaren errekorra lortzea edo teknologia bereganatzea helburuak baino, bidea direlako ideia barneratu nahi diegu.

Beraz, in2destionation-ekoek ‘Big Data’ konponbideak eskaintzen ditugu, helburuek beren buruei egiten dieten galderei ezagutu beharreko erantzunak emanez. Esaterako, zein helburu izan nahi dugun edota zein da helburu horretara eraman gaitzakeen bidea.

Partekatutako ikuspegiak lortzeko partaidetza-prozesuak egitea gakoa dela uste dugu, honen bidez iraunkortasun eta inklusio hatsarreak lortu eta prozesua etengabe monitorizatzeko, baita ondo ez dabilena modu egokian konpontzeko eta behar bezala berrezartzeko ere. Horrela baizik ez du ikuspegi hau egiazki errotuko enpresa edo helburuak, pausuz pausuko egokitzapenak eginez eta guztiok norabide berean arraunean eginez.

 

Iraunkortasuna eta inklusioa, Berrikuntza eta kalitatea, ziurrenik bezeroek gehien eskatzen duten erronka da. Nola lantzen dira erronka hauek? Nola batera daiteke hau guztia etekinekin?

Nazio Batuek munduko pertsona guztiok garapen iraunkorraren helburuak bete ditzagun eskatzen digute; ez bakarrik gu geu turista edo bidaiari garenean, ez bada biztanle eta langile legez ere. Jakin dakigu helburuok hasiera batean betetzen zailak direla, abstraktuak baitira. Halere, gakoa honakoak ulertzean dago:

1) Bideragarria da, norabide horretan milaka pausu egin ditzakegu egunero, eta horren erakusgarri dira Nafarroako Ruralsuite, Suediako Treehotel edota Estatu Batuetako AirAlaska enpresak.

2) Ez dakarte nahitaez gastu ekonomikorik.

3) Apustu hau errentagarri egiteko eskakizuna dago: bisitarien %68ak ostatu ecofriendly-ak nahiago ditu eta %38ak badaki iraunkortasuna ez dela ostatuko toaila berrerabiltzera mugatzen, baizik eta bertako produktua kontsumituz, biztanleentzako ingresuak sortzen dituzten benetako esperientziak izanez eta beste hainbat bidez ere iraunkortasuna bermatzen dela.

Izan ere, bi hilabete barru bisitariak hobeto ezagutzeko azterketa bat egingo dugu.

 

Orain aurrera eramaten ari zareten proiektuen artean, zeintzuk nabarmenduko zenituzkete?

Gure jardunean badira proiektuak, bapestekotasuna dela eta, ezin aipa ditzakegunak gure bezeroek argitaratu arte. Baina Guatemalan proiektu oso interesgarri batean dihardugula esan egin dezakegu. Proiektu honetan, udalerri jakin batzuen trafikoa eta metaketa arintzeko estrategiak diseinatzen ditugu, iraunkortasuna ardatz izanik. Gaur egun Europan ere dugun afera da, uda honetan bizi izan dugun “turistifikazioa” dela eta.

Gainera, Espainiako Turismo Barneratzaileari buruzko azterketa batean ari gara orain, zeinean parte hartzera gonbidatzen zaituztegu QR kodea eskaneatuz. Inkesta hau geure fondoen bidez garatzen ari gara, bi helburu ditugula: alde batetik, dibertsitate funtzionala duten pertsonek aurrean dituzten erronkei buruzko datuak eman erakundeei. Bestetik, kolektibo honek bidaiatu egiten duela eta sektore honetan dirua inbertitzen duela erakusten duten datuak enpresei aurkeztea. Beraz, turismoaren sektorea inklusiboa izateko eskaerarik badago.

 

Aholkularitza espezializatuaz gain, ‘n2destination’-ek formakuntza zerbitzuak eskaintzen ditu.

Turismoan neurketa nahiko ezezaguna da, zalantzarik gabe. Badakigu ez dea gairik erakargarriena, baina ezinbestekoa da benetako datuetan oinarritutako erabakiak hartzeko. Honekin batera, turismo iraunkor, eskuragarri, egokitu, barneratzaile eta berritzaileari buruzko formakuntza ematen dugu. Zuzentzen gatzaizkion publikoa anitza da: turismoko ministerio eta ingurugiro taldeak, eskualde mailako gobernuak zein leku jakin batekoak, herrialdeen banku zentralak, akademia mundua, sektore pribatuko turismo-enpresak edota ekintzaileak, besteak beste.

 

Ezagutza horren zati handi bat beste enpresa, profesional, entitate eta erakundeekin hein handi batean partekatzen da

Halaxe da, gure lanaren zati handi bat neurketaren garrantziari buruzko sentsibilizazioa zabaltzea da. Formakuntza sentsibilizazio hau lortzeko eta lan egiteko oinarrizko bidea da. Horregatik, in2destination-ekook nazio barneko turismoaren neurketan adituak den nazioarteko sarearen koordinatzaile eta adituak gara. Sare hau INRouTe da, gai honetan diharduen bakarra. Munduko Turismoaren Erakundearen euskarri izateko sortu zen, nazio barnean neurtzeko aholkuen kontseilua egiteko pausuak emateko helburuaz.

 

Orain dela gutxi teknologiari gehien lotu zaion FITUR-a izan da; zein erronka planteatzen dizkiozue zeuen buruari jardunaldi honetarako?

Guretzat oso baliagarria izan da. Startu up bat gara, eta beraz inbertsio bakoitzak ahalegina dakar berekin. Halere, SEGITTUR-ek bere esparruan ekintzaileoi eskaintzen dizkigun erraztasunen bidez bideragarriagoa zaigu ‘FITUR KNOW HOW & EXPORT’. Erronka bezeroekin harremanak errotzean, bezero potentzialekin kontaktu berriak egitean eta geure burua ikusaraztean zetzan. Hiru helburu hauek betetzeaz gain, aski handiak ziren bi proposamen jaso genituen. FITURTECH eta Iraunkortasuna foroaren txostengile ere izan ginen, eta honek turismoaren industriaren norabideari buruzko gure ikuspegia ezagutzera emateko aukera eman zigun.

 

Laster Bartzelonako Mobile World Congress-aren 4YFN azoka izango da; ‘in2destination’-ek ere partehartze aktiboa izango du…

Bai, irrikitan gaude, gure lehenengo aldia da eta geure burua ezagutaraziko dugu, bezero eta kolaboratzaile potentzialekin kontaktu asko egingo ditugu, eta haiekin loturak egin genitzake. Teknologiari buruzko bilera oso garrantzitsua da eta uste dugu geure ekarpena egin diezaiokegula eta asko ikas dezakegula.

Zalantzarik gabe, in2destination-en lana ezinbestekoa da aurrera egiten jarraitzeko eta turismo iraunkor, inteligente eta inklusiboa izatera heltzeko; azken batean, pertsona ororentzako turismoa litzatekeena.

 

Informazio gehiagorako: www.in2destination.com

Erlazionatutako artikuluak

Orobat interesa dakizuke

View all arrow