Filtros X
Tipos de Posts
Agenda

Joan blog-era Euskal enpresaren blog-a

Zure enpresarentzat garrantzitsua den eguneroko informazioa

Elkarrizketak 23 apirila, 2018 I+G

Batz eta Ikerlan-ek azeleragailu elektroniko adimendun bat bultzatu dute elkarrekin  

Konpainia bizkaitarrak eta teknologi zentroak garatu duten produktuari esker, kooperatibak bere sektorean duen lidergoa sendotu du eta bidea prestatu du mekanikatik elektronikaranzko trantsizioa egiteko

Konpainia bizkaitarrak eta teknologi zentroak garatu duten produktuari esker, kooperatibak bere sektorean duen lidergoa sendotu du eta bidea prestatu du mekanikatik elektronikaranzko trantsizioa egiteko.

 

Elkartu, lehiatzeko eta hazten jarraitzeko. Horixe egin dute Bizkaiko Batz kooperatibak (Mondragon Taldeko konpainia, 1.750 langile dituena Euskadi, Txina, Mexiko, Brasil eta Txekiako bere lantegietan, eta 260 milioi euro fakturatzen dituena) eta Ikerlan IK4 teknologi zentroak (zentro liderra enpresetarako teknologia transferentzian eta balio-ekarpenean), azeleragailu elektroniko bat garatu baitute elkarrekin Automozioaren sektore dinamikorako, funtsezkoa euskal kooperatibaren negozio-ereduan.

Jakinik elektronikak iraultza geldiezin bat eragingo duela etorkizuneko autoetan, bi enpresek elkartzea erabaki dute une horri aurrea hartzeko, eta apustu sendoa egin dute mekanika tradizionala abangoardia elektronikora hurbiltzeko, abangoardia horrek epe laburrean eremu guztiak bereganatuko baititu. Jatsu Insagurbek (Batz kooperatibako Berrikuntza zuzendaria) eta Nerea Uriartek (Ikerlan zentrokoa) Made in Basque Country irratsaioan eman zituzten lankidetza estrategiko horren xehetasunak.

 

Mekanikatik elektronikaranzko trantsizioak geldiezina eta saihestezina dirudi, bereziki automozio sektorean. Zergatik?

Ibilgailuak gero eta digitalizatuago eta automatizatuago daude, eta horrek berekin dakar elementu mekanikoen ordez elektronikoak jartzea. Garai batean azelerazio pedalek logika mekaniko oso sinple bati erantzuten bazioten ere, gaur egun, motorren kudeaketa-sistema guztiz elektronikoa denean, sistema hauen osagai guztiek ere elektronikoak izan behar dute.

 

Zein testuingurutan gauzatu da zuen arteko aliantza?

Esan genezake automozio industriaren IV. iraultza deitzen den horren barruan kokatzen dela. Berrikuntza eta digitalizazio integraleko prozesu bat da, autoen fabrikazioa eta diseinua barne hartzen dituena eta bi erakundeoi hazten jarraitzeko aukera emango diguna.

 

Nola?

Batz enpresak pedal azeleragailu baten diseinu propioa izango du, eta horri esker, posible izango du merkatuan bere burua kokatzea auto-fabrikatzaileei pedal sistema osoa –alde mekanikoa nola elektronikoa– eskaintzeko gai den munduko bigarren hornitzaile bezala. Eta K4-IKERLAN zentroari aukera emango dio sentsorika, araudi eta entsegu arloetan duen gaitasuna handitzeko, eta dituen goi-mailako segurtasuneko ezagutzak sektore horretan aplikatzeko.

 

Zein da horrelako azeleragailuen balio erantsia?

Gailuan inplementatutako sentsoreak gai dira gidariaren azelerazio beharrei buruzko informazio zehatza transmititzeko ibilgailuaren kontrol sistemetara. Garai batean pedalak mekanikoak eta metalezkoak ziren; gero, segurtasunari eman zitzaion garrantzia; ondoren, plastikoa etorri zen, eta orduan arintasuna zen garrantzitsuena. Gaur egun, berriz, adimentsuak izan behar dute, autoko sistema guztiekin konektatutako pedalak, alegia.

 

Jauzi honekin fabrikatzaile zinetenak hornitzaile bihurtuko zarete…

Hala da, eta bide horretatik jo nahi dugu: mekatronika sektorean garapen propioak egiteko apustuari eutsi konponbide konplexuak garatuz. Pedalen sektoreko liderrak izaki, aukera paregabea dugu merkatuari erakusteko Ikerlan bezalako bazkideekin posible dela elementu konplexu bat garatzea, sektoreko bezero garrantzitsuenek eskatzen duten mailakoa.

 

Zein fasetan dago proiektua une honetan?

 Dagoeneko garatuak ditugu hainbat prototipo kontzeptualizazio-erronka bikoitza betetzen dutenak: batetik, sektoreko araudiak bete behar dira, ingurumen eta segurtasun baldintza oso zorrotzak (zentzu horretan, tenperatura, iraunkortasuna, eta bateragarritasun elektromagnetikoa eta elektrikoa neurtzeko entseguekin homologatzen dira prototipoak). Bestetik, pedal sendoa izan behar da, fabrikazio prozesuaren aldakortasunak eta pedalaren beraren zahartze prozesua jasango duena.

Lotutako albisteak

Ion Etxeberria_Ikerlan_IndeusElkarrizketak 25 Marzo, 2024 Berrikuntza
“Euskararen aldeko apostua ez da bakarrik emozionala, praktikoa ere bada, enpresari balioa ematen diona” Ion Etxeberria, IKERLAN
Irakurri gehiago
30 Azaroa, 2023 I+G
Armando Astarloa (UPV/EHU): “Talentua eta prestakuntza funtsezkoak dira erdieroaleen sektorean”
Irakurri gehiago
21 Azaroa, 2023 I+G
Rooster Capitalek I+Gak enpresak balizko inbertitzaileekin elkartzeko duen gaitasuna aztertzen du
Irakurri gehiago
6 Azaroa, 2023 I+G
Semantic Systems: “PILAR proiektuaren bidez, industria adimenduna lagundu nahi dugu konektibitate eta zerbitzu soluzio osoa garatuz”
Irakurri gehiago
26 iraila, 2023 I+G
Eva Arrilucea: “Ezin dugu teknologia- edo ekonomia-subiranotasunik izan industria subiranotasunik ez izanez gero”
Irakurri gehiago
Joan blog-era

Laguntza berriei buruzko azken orduko albisteak

ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.

Interesgarria, ezta?
// Kanal espezializatuak

Jarrai iezaguzu. Kanal espezializatuak
eta eguneroko berriak