ES | EU


2017ko Iraila 05


Esaera Zaharrak aplikazioa doakoa da, eta 250 esalditik gora dauzka.

 

Hizkuntza batekin lotutako tradizioak eta kultura atsotitzen bitartez aztertu daitezke, eta baita ere erabil ditzakegu hiztegia eta sintaxia modu atseginagoan ikasteko. Horregatik, MasterKey Games startupak sakelakoentzako joko berri bat garatu du, zeinak euskarazko atsotitzak baliatzen baititu euskara ikasi eta praktikatzeko.

 

“Ezkur urte, elur urte” edo “Dirua, morroi ona, baina nagusi txarra” bezalako esaerak bildu dituzte aplikazioan, guztira 250 baino gehiago, eta jokalariek ahalik eta denbora laburrenean eraiki behar dituzte atsotitzak, puntuak lortzeko. Oso formatu sinplea du, enpresak berak hizkuntzak ikasteko garatu izan dituen aplikazioetatik ateratakoa.

 

“Lehenagotik ere badugu ingelesezko esaldiak eta esaera zaharrak biltzen dituen aplikazio bat, beraz, zergatik ez atera beste bat euskaraz? Oso hizkuntza zaharra da, aberatsa atsotitzetan, eta esaera horiek lagungarri dira esaldiak egituratzen ikasteko, hau da, aditza edo izenordaina non jarri behar den jakiteko…” azaldu du Joel Barnesek, MasterKey Games startuparen sortzailekideak eta ikasgeletan 14 urtetik gorako esperientzia duen ingeleseko irakasleak. “Esaera Zaharrak opari bat da urtetan zehar hain harrera ona egin digun euskal komunitatearentzat”. Imanol Fernández ingeniari informatikoak zuzentzen du enpresaren alderdi teknologikoa, berau ere MasterKey Games startuparen sortzailekidea.

 

Esaera Zaharrak eskuragarri dago Android eta iOS dispositiboentzat, eta 2015ean sortutako startup honen hirugarren garapena da. Sentence Master eta Preposition Master dira aurreko biak, zeintzuen helburua baita ingelesa jokoaren bidez ikastea, eta lehenengoak baditu dagoeneko 120.000 deskarga inguru. “MasterKey Games enpresa sortzeko ideia otu zitzaigun, ikasgeletan hainbat urtez lan egin ondoren ikusi genuelako hizkuntzak ikastean sortzen diren arazo asko joko sinpleekin konpon daitezkeela” azaldu du Joel Barnesek, “jendeak praktikatuz ikasten du, beraz, guk ez ditugu edukiak digitalizatzen, baizik eta aplikazioak egiten ditugu ikasleek eurek edukiak sor ditzaten”. Gaur egun lantaldeak hizkuntzen ikaskuntzarako bost joko gehiago dauzka eskuartean, eta datozen hilabeteetan merkaturatzea espero dute.