ES | EU


2013ko Uztaila 09


MARKETINAREN INSTRUMENTUAK: “4 ARAUEK” LEHENENGO ESTRATEGIAK DEFINITZEN LAGUNTZEN DUTE

Definitu ongi zure produktu eta zerbitzuak, prezioak, non merkaturatu eta nola sustatu

 

“Marketina” hitz amerikarra da eta XX. mendeaz geroztik erabiltzen da mila urte baino gehiago dituen “Merkataritza edo Merkatuteknia”ren bilakaera metodologikoa izendatzeko. Gizakiak bere harremanetan garatu zuen lehen jardueretako bat da, zeinaren bidez ondasunak eta zerbitzuak trukerako prestatzen baitira, dela beste ondasun edo zerbitzu batzuengatik trukatzeko edo dela, denborarekin, dirua lortzeko.

 

Sarritan salmentarekin, sustapenarekin edo publizitatearekin nahasten da, baina horiek denak Marketinaren instrumentuak baino ez dira. Bere garapena, bilakaera eta konplexutasuna dela eta, jarduera hau behar bezala ulertu eta praktikatu behar da; Marketinak modu desberdin bat eskaini behar du funtzio komertziala, hau da, bi alderdi edo gehiagoren arteko truke harremana ulertu eta exekutatzeko. Jarduera horren jatorria eroslearen premia eta gurarietan dago (saltzaileak estimulatzen dituenak) eta helburu nagusia da eroslearen eta saltzailearen gogobetetzea lortzea.

 

Gizartean ohiko praktika izan arren, DRAEk ez du gustuko hitz anlosaxoi eta esdrujula hau. Hala ere, esan genezake Marketina trukea exekutatzeko estrategia eta metodoen multzoa dela, zeinaren bidez eskaera identifikatzen, sortzen, garatzen eta zerbitzatzen baita egokia izan dadin bi alderdientzat.

Irakurri gehiago…