BALIOA identifikatu, ordenatu, atzeman, sortu eta emateko lagungarria

27 March, 2015

Enpresa munduan CANVAS esaten zaio proiektu edo negozio baten garapenean atzeman, sortu edo eman daitekeen BALIOA deskribatzeko tresna bezala erabiltzen den “oihalari”. Teknika honek AMIA analisi baten emaitzak osatzeko balio dezake, aukera ematen duelako ahuluneak eta indar-guneak sakonki identifikatzeko, arrakastara eramango gaituzten alderdi garrantzitsuenak bilatzeko eta arriskuak minimizatzeko.

Hainbat CANVAS tresna mota daude negozio ereduak egiteko, hala nola BMG (Business Model Generation)BLM (Business life model), edo Fluid Minds (Business Model Innovation). IDEOk azalpen bideo bikain bat dauka http://www.openideo.com/open/web-start-up/inspiration/business-model-canvaswebgunean.

 

Artikulu honetan hainbat tresnek komunean dituzten elementu garrantzitsu batzuk azalduko ditugu:

 

Bazkide garrantzitsuak
Nortzuk dira? Zein ekarpen egiten dituzte? Zein jarduera garatzen dituzte?
Zer espero dugu haiengandik eta zer espero dute haiek negoziotik?
Zeintzuk dira nire hornitzaile garrantzitsuenak?

Jarduera garrantzitsuak
Zeintzuk dira benetan balioa emango digutenak?
Aztertu ditugu banaketa kanalak?
Nola kudeatzen ditugu bezeroekiko harremanak?
Zein jarduerek ematen dizkigute diru-sarrerak eta zeintzuek ez?

Balio proposamenak
Zein balio zehatz ematen diogu bezeroari?
Zein arazo konpontzen dizkiogu? Zein premia asetzen dizkiogu?
Nola pertsonalizatzen ditugu gure produktu eta zerbitzuak bezero mota bakoitzarentzat?

Bezeroekiko harremanak
Zein eta nolakoak izango dira harreman horiek?
Laguntza, maiztasuna, leialtzea…
Zein baliabide kontsumitu behar ditugu horretarako?

Bezeroen sailkapena
Zein bezero profili emango diogu balioa?
Tipologiaren, fakturazioaren, eta abarren arabera sailkatu ditzakegu?
Eta behin sailkatutakoan, garrantziaren arabera ordenatu ditzakegu?

Baliabide garrantzitsuak
Zein baliabide material, intelektual, humano eta ekonomiko beharko ditugu?
Badauzkagu, eskuragarriak dira?
Zeintzuk izango dira gure finantzaketa eta diru-sarrera iturriak?

Kanalak
Nola iritsiko gara segmentu sail desberdinetara?
Aztertu dugu zeintzuk diren iristeko kanal efizienteenak?
Eta eraginkorrenak?
Nola lortuko dugu bezeroek gure Balioa ulertzea eta estimatzea?

Kostuen egitura
Zeintzuk dira garrantzitsuenak?
Baliabide garrantzitsuen artean zeintzuk dira garestienak?
Zein jarduera garrantzitsu dira garestiagoak?

Diru-sarrera iturriak
Gure bezeroek zein Baloreren truke ordaintzen dute?
Zein da gure diru-sarrera politika?
Portzentajeen arabera identifikatu ditugu diru-sarrerak?

 

Alderdi hauek guztiak lantzeko ORRI BAKARREKO txantiloi bat deskargatu dezakezu:
http://i1.wp.com/desencadenado.com/wp-content/uploads/Business_Model_Canvas-en-español.png

 

Eta beste era bateko txantiloi lagundu bat ere erabil dezakezu hau deskargatuta:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3a/Herramienta_modelo_de_negocio.pdf

1503BusinessModelCanvas

 

Erlazionatutako artikuluak

Orobat interesa dakizuke

View all arrow